Weten Marlijn en Splinter wie de mol is?
Marlijn lijkt zich namelijk te verspreken in het begin van de aflevering.
Als Rob uitlegt hoe het gaat wanneer iemand een bondje met de mol heeft (vanaf 3 minuut 50), reageert Marlijn met "zoals dat met Ray ook gebeurde" (4 minuut 22).
Ze lijkt hier te suggereren dat Ray door (het hebben van een bondje met) de mol is weggewerkt.
Marlijn en Splinter weten niet wie de mol is en ik zie die opmerking van Marlijn heel anders. Daarvoor moet je naar de context kijken.
Marlijn: Rob (die zelf mol was), ik ga eerst even naar jou, want er is weer een kamergenoot van Sam, die naar huis is gegaan en, Rob, vaak wordt gezegd dat kamergenoten die bij de mol zitten, dat die vroegtijdig weggaan. Hoe zit dat nou?
Rob: In mijn jaar was bijvoorbeeld Nathan Rutjes, die op een gegeven moment zei, wij vertrouwen elkaar, dus als we het elkaar gemakkelijk willen maken. Jij weet dat ik het niet ben en andersom.... etc. Als dat gebeurt en iemand is overtuigd van jij bent het echt niet, dan kun je dus een mannetje wegspelen. Alleen als het dan wel de mol is, ja dan ga je naar huis.
Marlijn: Zoals dit met Ray ook gebeurde.
Marlijn wil volgens mij terug naar waar ze het over hadden, namelijk dat Ray naar huis moest. Dit impliceert voor mij helemaal niet dat ze hiermee zegt dat Sam de mol is. Ze zegt hier alleen dat als Sam de mol is, dan geldt het verhaal van Rob, dat Ray dan hier slachtoffer is van een bondje met de mol, wat hij hiervoor als risico van het hebben van bondjes benoemde.