Auteur Topic: [Spoiler] Spoiler Topic  (gelezen 58589 keer)

Offline IDM

• Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #120 Gepost op: 2-02-2025, 21:17:01 »
Ja, dat bedoelde ik. Dus kan de “OP” hier misschien zijn/haar/diens hand in gehad hebben? Hoe betrouwbaar is die “ontrafeling”?

Edit: @pac
Laten we jabberen joekelen.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #121 Gepost op: 2-02-2025, 21:23:25 »
Ja, dat bedoelde ik. Dus kan de “OP” hier misschien zijn/haar/diens hand in gehad hebben? Hoe betrouwbaar is die “ontrafeling”?

Edit: @pac

Bedoel je mij daarmee?
Want ik kwam het gewoon tegen op de mollen facebook fan groep.
Ik ken heel die persoon niet die het daar gepost heeft verder  ::)

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #122 Gepost op: 2-02-2025, 21:26:10 »
Wat een flauwekul om niks dit. Goede hoax van een youtuber, en een hoop naieve goedgelovige nepnieuwsvolgers iets te snel met oordelen.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #123 Gepost op: 2-02-2025, 22:23:52 »
Allez, ‘ne flauwe plezante’ dan, zoals men bij ons zegt.
Er zijn mensen met echt te veel vrije tijd!

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #124 Gepost op: 2-02-2025, 22:44:16 »
Ik denk ook eerlijk gezegd niet dat ze de stem onbewerkt in één stemvervormer hebben gegooid die zomaar gereversed kan worden. Het lijkt me waarschijnlijker dat ze de stem vervormd hebben en het reeds vervormde bestand vervolgens twee of drie keer door een andere tool hebben gegooid.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #125 Gepost op: 2-02-2025, 22:50:57 »
Oké, maar als dat zo is, dan had die YouTuber dit resultaat toch niet kunnen bereiken?
Dan zijn er volgens mij nog maar twee mogelijkheden: die YouTuber belazert de kluit
of de redactie heeft de stem van de Mol niet vervormd en niet twee of drie keer door een tool gegooid.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #126 Gepost op: 2-02-2025, 22:52:26 »
Oké, maar als dat zo is, dan had die YouTuber dit resultaat toch niet kunnen bereiken?
Dan zijn er volgens mij nog maar twee mogelijkheden: die YouTuber belazert de kluit
of de redactie heeft de stem van de Mol niet vervormd en niet twee of drie keer door een tool gegooid.

Dat laatste kan ik me haast niet voorstellen, daarom neig ik naar het eerste.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 2-02-2025, 22:52:44 »

Ja precies .. dat zei ik ook al.

Het is of AI en gewoon n slechte grap of het is wat t is

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #128 Gepost op: 2-02-2025, 22:54:27 »
Zou het een stunt vinden als ze een ai gevraagd hebben een stem te maken die met vervorming op alle kandidaten kan slaan. Die door een vervormde gooien. Dat iemand nu gewoon mazzel heeft dat het nu ergens op lijkt.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #129 Gepost op: 2-02-2025, 22:55:11 »
Misschien is het wel een forumlid hier dat probeert onze pool te beïnvloeden.    ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 2-02-2025, 22:55:58 »
Kijk mij niet aan, ik ben (helaas) niet zo technisch  ::rofl::

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 2-02-2025, 23:00:53 »
Een oud-mol die dit seizoen meemolt. Ik vind het wel iets voor Jan.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #132 Gepost op: 2-02-2025, 23:41:49 »
Ook hier even de oproep aan iedereen die hier leest: graag (mogelijke) spoilers in dit topic houden en niet verwijzen naar deze spoiler in andere topics. Laten we het leuk houden voor de mensen die hier lezen en die absoluut niet gespoilerd willen worden. Bedankt!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Sanmol

• Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
« Reactie #133 Gepost op: 2-02-2025, 23:57:31 »
Ik lees heel wat misinformatie hier. Er is geen "afvallers" hint. Kristof volgt de kandidaten die hem ook volgen. Teun heeft geen Instagram en Gabriel, Ray en Bridget volgen Kristof niet. Dit zijn toevallig de kandidaten die als eersten zijn afgevallen, maar het had ook anders kunnen lopen.

Over die stem: daar kan je in horen wat je wilt horen. Het klopt dat je de stem kan isoleren op deze manier. Was er ook niet een dagboek moment in Oman op deze manier, daar hoorden mensen ook allemaal dingen in.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 3-02-2025, 00:41:12 »
Tja, met AI kan je elke stem genereren waar je zin in hebt. Mij zegt het niet zoveel eerlijk gezegd.

Offline KingLennart

• Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
« Reactie #135 Gepost op: 3-02-2025, 09:58:00 »
Geloof mij nou... het is door AI gemaakt. WIDM wil ons sturen naar 1 bepaalde kandidaat...

Ik weiger te geloven dat men zo'n grote fout niet heeft gezien. Ze weten vooraf al dat molloten gaan zoeken, graven, speuren... Dit is een bewuste actie geweest. Punt.

Om wijlen Herman Kuiphof te citeren: "Zijn we er toch weer ingetuind..."

Offline suuuus

• Forumlid
« Reactie #136 Gepost op: 3-02-2025, 10:25:27 »
en een hoop naieve goedgelovige nepnieuwsvolgers iets te snel met oordelen.

Bijna iedereen in dit topic vraagt zich af of het kan kloppen, moet dat nu zo onvriendelijk?   

We kunnen het niet checken, en het filmpje komt niet heel geloofwaardig over maar het klopt wel met wie er op dit forum steeds meer verdacht werd. Persoonlijk denk ik dat ze de vervormde audio in AI hebben verdraaid zodat het op de stem van -een bepaalde persoon- lijkt

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 3-02-2025, 10:39:26 »
He bah, het is wel duidelijk te horen inderdaad. Mijn runner-up mol...
Hoax of niet, ik blijf toch gewoon stug doortunnelen op Roos. Gewoon omdat het ook leuk is om ernaast te zitten ;-)

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #138 Gepost op: 3-02-2025, 10:49:28 »
Ik lees heel wat misinformatie hier. Er is geen "afvallers" hint. Kristof volgt de kandidaten die hem ook volgen. Teun heeft geen Instagram en Gabriel, Ray en Bridget volgen Kristof niet. Dit zijn toevallig de kandidaten die als eersten zijn afgevallen, maar het had ook anders kunnen lopen.

Over die stem: daar kan je in horen wat je wilt horen. Het klopt dat je de stem kan isoleren op deze manier. Was er ook niet een dagboek moment in Oman op deze manier, daar hoorden mensen ook allemaal dingen in.
In Oman was het één zinnetje, in heel de reeks. Kon je weinig uithalen, was ook minder verstaanbaar (kijk weg en je hebt geen idee wat er gezegd wordt; cfr De Mol).
Voorts denk ik dat mensen die connecties hebben met de organisatie beter niks komen vertellen op een publiek forum.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Eva88ab

• winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
« Reactie #139 Gepost op: 3-02-2025, 13:38:17 »
Geloof mij nou... het is door AI gemaakt. WIDM wil ons sturen naar 1 bepaalde kandidaat...

Ik weiger te geloven dat men zo'n grote fout niet heeft gezien. Ze weten vooraf al dat molloten gaan zoeken, graven, speuren... Dit is een bewuste actie geweest. Punt.

Om wijlen Herman Kuiphof te citeren: "Zijn we er toch weer ingetuind..."

Dit is dezelfde discussies als de doelbewuste ‘nephint’, hier geloof ik echt niet in.
De makers zijn al genoeg tijd en energie kwijt om een mooi programma in elkaar te zetten en gaan dit echt niet opzetten om een kleine groep molloten op het verkeerde been te zetten.
Dus of er heeft iemand als grap (of voor de aandacht) met ai heel knap iets in elkaar geknutseld, of het ontrafelen van het fragment klopt.
De makers zullen hier echt niets mee van doen hebben.