Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 10892 keer)

Online the_wizard

• Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #20 Gepost op: 30-12-2024, 11:42:50 »
Een te makkelijke hint:
De kickoff vond plaats in de A'dam toren. En wie speelde Adam?
::vergroot::

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #21 Gepost op: 31-12-2024, 13:02:15 »
George Langenberg is algemeen bekend toch?
Nee hoor, ik ken hem alleen als George. Vind het heel mooi gevonden van Amethyst.  ::ok::

Offline Mollem

• Forumlid
  • saus eroverheen
« Reactie #22 Gepost op: 31-12-2024, 16:25:54 »
Een te makkelijke hint:

Zulke hints werken als een tunnelmagneet  ;D

Offline Enigma TV

• Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
« Reactie #23 Gepost op: 1-01-2025, 16:10:50 »
Een te makkelijke hint:

Haha, de serie heette zelfs A'dam-E.V.A., dus precies dezelfde spelling ook. Maar ik geloof niet dat dit een spoor is dat we moeten volgen...  ::rofl::

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 1-01-2025, 17:02:26 »
Leuk, MolHJ! Ter aanvulling: het Khmer is de nationale voertaal in Cambodja; het cijfer 3 ziet er in het Khmer uit als de letter M: ៣ (gevonden bij Mollevi).

Een andere interpretatie van de getallen 3, 6, 7 en 20 ziet er als volgt uit. Wanneer je de getallen van de vier ontbrekende Mollen met elkaar vermenigvuldigt, krijg je 3 x 6 x 7 x 20 = 2520. Begint de naam van de Mol in seizoen 25 met de twintigste letter van het alfabet (de T) en is daarmee Teun Luijkx de Mol? (Er is dan wellicht bewust voor een vermenigvuldiging gekozen omdat Teun Luijkx dit seizoen de enige kandidaat is met een ‘x’ in de volledige naam.)

Ik wil nog wel een belangrijk voorbehoud maken wat betreft een 3-6-7-20-hint: bij de Vlaamse De Mol zijn er geregeld aanwijzingen buiten de reguliere afleveringen, maar dat geldt veel minder voor Wie is de Mol?. Wellicht keert de video van de oud-Mollen echter terug in een aflevering.

Het valt me op dat in de trailer ook vaak de X getoond wordt. Was al aan het zoeken waar dat op kan slaan. Hou deze even in gedachten ;-)

Offline Joke

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 1-01-2025, 20:16:55 »
Ontbrekende mollen in de trailer /via Tarbozan:

Ik heb geen idee over welke trailer dit gaat. Waar kan ik die zien?

Offline Amethyst

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #26 Gepost op: 2-01-2025, 17:10:02 »
Nee hoor, ik ken hem alleen als George. Vind het heel mooi gevonden van Amethyst.  ::ok::

Dankjewel : )

Ik heb geen idee over welke trailer dit gaat. Waar kan ik die zien?

« Laatst bewerkt op: 2-01-2025, 17:20:51 door Amethyst »

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 2-01-2025, 18:12:07 »
Bij de eerste pagina van het Molboekje is de tekst ‘Zolang je het grotere plaatje niet ziet … is de kans aanzienlijk dat je in het duister blijft tasten’, gedrukt over de Vattannac Capital toren met uitzichtsplatform.
De eerste eliminatie is op het helikopter platform (H) van de Canadian Tower. De stoel van Rik staat bij de eliminatie ongeveer richting Gold Tower 42, als Rik wegloopt staat de stoel op de rode middenstip en middenstreep evenwijdig aan de H.
De H en een helikopterview lijken belangrijk.

Ik ben benieuwd of iets van onderstaande een link wordt naar de mol:
-   Door alle gebouwen die te zien zijn of aangegeven worden in het voorfilmpje en de leader kan je een J met een streepje tekenen. Lijkt een beetje op het Khmer teken dat bij de S staat (van Sam, Sophie of Stijn).
Gebouw 1 (faculteit Health Science) valt erbuiten, link naar documentaire Reference man van Sophie?
-   Er zijn veel gebouwen met H (Hospital 2x, Hall-H, AH1, helikopterplatform): Sam Hagens, Bridget uit Den Haag, Ray uit Helmond, Sophie uit Haarlem?
-   Twee ziekenhuizen + 2 universiteiten (Faculty of Health Science + privaat): documentaire Sophie Reference man (alles wordt getest op een standaard witte man, als ziekten, medicijnen, crashtesten en algoritmen)
-   Sophie: ‘laatste half uur pakken waren voor de details, check’ (vinkje logo Beltei group)
-   Ray: petje met vleugels (Wing Tower), nieuw hemd (pot gewonnen)
-   Vattannac Capital Tower heeft de vorm van een Naga, in het Boeddhisme een bovennatuurlijk dier dat de vorm slang/draak/halfmens kan aannemen en dodelijke ogen en adem heeft, leeft in de buurt van water. Ray en Sam waterman, Sophie heeft in leader blauw/groen shirt aan.
-   Vijf gebouwen aan straat 93 en drie aan straat 274
-   Heeft het lichte shirt van Gabriel een lotus-print?
-   In de leader staat de code GNTR-0567809 bij Gabriël, Ray en Sophie:
056 landcode Chili (is Teun geweest)
7809 postcode Emmen (Wildlands zoo: Wildebras Gabriël, Wilde dieren)
GNR = Guarda National Republica van Portugel (+T van Teun): Teun dacht naar Portugal te gaan, Bridget had Portugal als smoes.
-   In de leader staat bij Teun en Stijn een letter ‘O’, bij Bridget, Max en Nora zie ik niets

Edit:
Uitspraak Boeddha: ‘Alles wat een begin heeft, heeft ook een einde. Sluit daar vrede mee en alles komt goed.’
Doet denken aan ‘Van A tot Z’ en ‘Van alfa tot omega’, van het begin tot het eind. De eerste letter van het Khmer alfabet is een K, die lijkt op onze N met een slangetje (Naga?) erop.
Nora zegt 3 seizoenen van widm te hebben bekeken, de 3 lijkt op een M (was al opgemerkt door iemand). Nora's mollicitatie leek meer een les voor nieuwe kijkers dan een sollicitatie naar het molschap.

« Laatst bewerkt op: 2-01-2025, 18:46:04 door Crapuleke »

Offline Mollem

• Forumlid
  • saus eroverheen
« Reactie #29 Gepost op: 3-01-2025, 16:57:15 »
Vattannac Capital... VC, i.e. mol is geboren in '95..?

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 3-01-2025, 19:14:31 »
Niemand geboren in 1995, maar over de H valt nog wel wat te verzinnen  ::rofl::

Laatste shot leader kruis > Calmetta Hospital > naamgever Albert Calmette deed aan bacterie onderzoek > GrnT is iets met DNA in bacterie > GRNT is een code bij Sophie in de leader > Toren Universiteit Hall-H, faculteit Health Science  > documentaire Reference man van Sophie

Ook H > Helipad > helikopterview > gebouwen verbinden geeft J > Khmer alfabet J is subscript bij omgekeerde M > Sophie maakt in kick off een omgekeerde M.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #31 Gepost op: 4-01-2025, 13:37:10 »
3,6,7,20, ontbrekende mollen.
George, Milouska, Inge, Rob

Eerste letters G, de M, de I en de R.
Bridget M? Gabriël M?
Puzzelletters verdienen als ‘dit hebben we nog nooit gedaan’ ?

Offline Pac

• Forum Moderator
  • Geslacht: Man
« Reactie #32 Gepost op: 4-01-2025, 21:50:06 »
Als je het grote plaatje niet ziet... Wat zijn deze beelden die vrij opzichtig zijn gehangen in de lift met de nog opzichtigere vingerafdruk?

Of wat betekent de zin anders?
...óf niet!

Offline Mollem

• Forumlid
  • saus eroverheen
« Reactie #33 Gepost op: 4-01-2025, 22:08:38 »
Wel mooi gevonden, ik dacht alleen mooi vanwege de dichtgaande deuren met de kandidaat in de lift.
De zin sloeg dacht ik op het feit dat ze bij het uitdelen van de karaktereigenschappen moesten letten op welke eigenschappen er in de mollicitatie waren en welke extra.

Offline Enigma TV

• Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
« Reactie #34 Gepost op: 4-01-2025, 22:11:20 »
Als je het grote plaatje niet ziet... Wat zijn deze beelden die vrij opzichtig zijn gehangen in de lift met de nog opzichtigere vingerafdruk?

Of wat betekent de zin anders?

Ik verwacht dat de vingerafdruk en foto's opgehangen zijn om lelijke reclameposters in de lift te bedekken. Ik zoek er niet per se iets achter in ieder geval haha!

Offline Mollem

• Forumlid
  • saus eroverheen
« Reactie #35 Gepost op: 4-01-2025, 22:15:37 »
Wie rende er door de gang een paar deuren achter de kamer waar Rik aanklopt?! (ik dacht een in paniek geraakte schoonmaker)

Offline Pac

• Forum Moderator
  • Geslacht: Man
« Reactie #36 Gepost op: 4-01-2025, 22:38:55 »
Ik verwacht dat de vingerafdruk en foto's opgehangen zijn om lelijke reclameposters in de lift te bedekken. Ik zoek er niet per se iets achter in ieder geval haha!
Of dit het plaatje is weet ik ook niet, maar ik denk wel dat er een hint moet zitten in die zin van Rik. Het deed mij heel erg denken aan 'enig speurwerk opent deuren', wat ook een beetje een geforceerd motto was om een hint in te brengen. Toevalig ook een opdracht met liften ::hypocriet::
...óf niet!

Offline ThaStayFan

• Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
« Reactie #37 Gepost op: 4-01-2025, 23:39:36 »
Mij valt op dat het Mollogo tegenwoordig een witte omranding heeft gekregen. Er draait een omlijning in het rond om de woorden 'De Mol'
Is dat een hint naar Nora, met haar hoofddoek? Er wijst zelfs een wit pijltje naar.

Offline Mollem

• Forumlid
  • saus eroverheen
« Reactie #38 Gepost op: 4-01-2025, 23:46:15 »
Of dit het plaatje is weet ik ook niet, maar ik denk wel dat er een hint moet zitten in die zin van Rik. Het deed mij heel erg denken aan 'enig speurwerk opent deuren', wat ook een beetje een geforceerd motto was om een hint in te brengen. Toevalig ook een opdracht met liften ::hypocriet::

dan zouden de drie beelden ook iets moeten betekenen, of alleen door de richting waarin ze op de foto staan de aandacht op de vingerafdruk leggen. En dan nog, wat hebben ze op dat moment aan de vingerafdruk? Het zou technisch kunnen dat productie van tevoren 10 posters heeft gemaakt en de vingerafdruk van de zojuist gekozen mol er snel heeft gehangen, maar geen kandidaat kan daar op dat moment voordeel mee doen toch?

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 4-01-2025, 23:48:35 »
Ja, die vingerafdrukken zouden alleen iets betekenen als alleen bij de mol de eigen vingerafdruk hangt en die poster dus afwijkt. Maar daar zijn ze niet subtiel genoeg voor, dus ik denk dat er niets achter zit.