Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 7187 keer)

Offline Enigma TV

• Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #40 Gepost op: 4-01-2025, 23:57:59 »
Dit verklaart waarom de vingerafdruk in de lift hangt: anders komen de camera's in beeld!  ::)

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #41 Gepost op: 5-01-2025, 00:06:28 »
Haha, goeie! Opgelost.

« Reactie #42 Gepost op: 5-01-2025, 12:30:02 »
Nora en Maaike stappen in de tuktuk met een groen dak. Zou een hint kunnen zijn, zo begon Jurre in een kist met groen mollogo op het dak.

Offline Feodora

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #43 Gepost op: 5-01-2025, 15:57:39 »
De titel van de aflevering is "een rein geweten". Zou de Mol eerlijk zijn geweest over het verdienen van een joker?

Dus Bridget, Nora of Teun? Ray zei in eerste instantie van wel maar trok zich daarna weer terug.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #44 Gepost op: 5-01-2025, 22:30:22 »
Er was nog geen mol op het moment van het jokerspel, dus daar kunnen we niet zoveel mee.

Iemand hier die het opvallende groene gebouw heeft gespot achter het heliplatform.
Het lijkt wel of dat gebouw bewust gehighlight is in de shots .
Betekent waarschijnlijk niks maar het viel wel op
« Laatst bewerkt op: 5-01-2025, 22:36:21 door Tarbozan »

Offline E-ri-Q

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #45 Gepost op: 6-01-2025, 00:00:35 »
Een van de eigenschappen op de tuktuks was: "gangmaker". Wie maakt er gangen? Een mol! Teun of Roos? ::vergroot::

Offline Mvnl

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 6-01-2025, 13:49:32 »
Een van de eigenschappen op de tuktuks was: "gangmaker". Wie maakt er gangen? Een mol! Teun of Roos? ::vergroot::

Oh die is wel mooi. Al zou dat dan heel duidelijk Teun moeten zijn omdat die benadrukte geen alleseter te zijn.

Offline Klimduin

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 6-01-2025, 14:36:44 »
Weet iemand of alle etage meldingen in de  liften in Cambodja beginnen met een V.
Want je kan in spiegelbeeld lezen V32.  Maar ik kan de V niet plaatsen. Wat de afkorting betekent.
Als dit verdieping is, dan is het Nederlands en wel vreemd om dat te zien in Cambodja.

Reden van de vraag is:
In het molboekje staan meerdere Whatsapp app berichten, van de crew.
Deze staan door elkaar heen,  een bericht geeft  aan :
Voor wie heel nodig moet: er is een toilet op verdieping 31. Succes!
dit bericht hoort bij de dag van de opname op het heli platform, waarschijnlijk maandag 17 juni.
(Opvallend is dat deze is gestuurd om 17:10 uur, terwijl in de uitzending is aangegeven dat om 17:00 de kandidaten samen met Rik op het dak zaten te filmen) wel vreemd want de crew is dan ook bezig.

In de uitzending zie je duidelijk V31 (in de lift) in spiegelbeeld bij sommige kandidaten.

Mogelijk dat er in deze berichtjes een hint zit?
Want de hints die leiden naar de mol, kunnen pas achteraf ingevoerd zijn, aangezien vooraf het niet bekend was wie de mol was.

Verder een vraag : was de opname periode vanaf maandag 17 juni. (1ste draaidag). Want dat verklaard de whatsapp. dat ze voetbal kunnen kijken in kamer 101. Want België speelde toen om 23:00 uur (tijd Cambodja)

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 6-01-2025, 17:10:06 »
Weet iemand of alle etage meldingen in de  liften in Cambodja beginnen met een V.
Want je kan in spiegelbeeld lezen V32.  Maar ik kan de V niet plaatsen. Wat de afkorting betekent.
Als dit verdieping is, dan is het Nederlands en wel vreemd om dat te zien in Cambodja.

Ik denk dat dit gewoon de richting van de lift aangeeft. V = omlaag, ^ = omhoog
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Klimduin

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 6-01-2025, 17:12:58 »
Ik denk dat dit gewoon de richting van de lift aangeeft. V = omlaag, ^ = omhoog
slim  ::rofl:: nooit aan gedacht.

Offline Kriekendiek

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 6-01-2025, 18:05:11 »

"Reden van de vraag is:
In het molboekje staan meerdere Whatsapp app berichten, van de crew.
Deze staan door elkaar heen,  een bericht geeft  aan :
Voor wie heel nodig moet: er is een toilet op verdieping 31. Succes!
dit bericht hoort bij de dag van de opname op het heli platform, waarschijnlijk maandag 17 juni.
(Opvallend is dat deze is gestuurd om 17:10 uur, terwijl in de uitzending is aangegeven dat om 17:00 de kandidaten samen met Rik op het dak zaten te filmen) wel vreemd want de crew is dan ook bezig.

In de uitzending zie je duidelijk V31 (in de lift) in spiegelbeeld bij sommige kandidaten.

Mogelijk dat er in deze berichtjes een hint zit?
Want de hints die leiden naar de mol, kunnen pas achteraf ingevoerd zijn, aangezien vooraf het niet bekend was wie de mol was."

Vraagje: ik heb geen molboekje. Wat zijn precies de berichtjes? Misschien apart topic voor aanmaken? Lijkt me leuk om hier in te duiken ::tandpastasmiley::

Offline Mollem

• Forumlid
  • saus eroverheen
« Reactie #51 Gepost op: 6-01-2025, 22:57:45 »
Iets anders behoorlijk verdachts viel me bij terugkijken op.
Als Bridget bij Rik komt om te horen wie de mol is… Rik: “jij bent…” Is er een drone shot van naast de toren naar beneden. Mij viel een groene laserstraal op (zie onderste foto) die een morsecode lang-kort-kort-kort knippert. Heel toevallig de ‘B’.
Alleen bij Nora is er hetzelfde drone shot met die groene laser op de drone gericht, met lang-kort, morse: ’N'
En bij Teun is er daarna nog een keer datzelfde shot, maar dan met lang-lang, morse: ‘M’ ..!

Bij Bridget 'B'

Bij Nora 'N'

Bij Teun 'M'
« Laatst bewerkt op: 7-01-2025, 16:11:22 door Mollem »

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #52 Gepost op: 6-01-2025, 23:29:01 »
Rik bezoekt de mol op level 9.
Dat kan een hele dikke hint zijn naar level 9, aflevering 9 van Kamp van Koningsbrugge.  Wie haalt level 9?
Rik kijkt door een spionnetje door de deur naar binnen. Ray zat toch bij de inlichtingendienst ?
« Laatst bewerkt op: 6-01-2025, 23:32:05 door foxhunter »

Offline ThaStayFan

• Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
« Reactie #53 Gepost op: 7-01-2025, 18:59:13 »
De mol zegt 'absoluut'.

In de wiskunde wordt dat beschouwd als de getalswaarde. De mol heeft de minste aantal bordjes met (kandidaten)eigenschappen gekregen, want die was het minst kandidaats. Dus het meest mols. Hoe Teun dat ook beredeneerd.

Wie is dit in absolute zin? Een hint naar de mol, denk ik.

Als we nagaan wie de minste bordjes heeft gehad, dan moet dat de volgende persoon zijn:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 7-01-2025, 19:11:39 door ThaStayFan »

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 7-01-2025, 19:42:18 »
In De Mol van vorig jaar 2024 (Sicilië) sprak de Mol ook (met vervormde stem) dat ene ‘stopwoord’ absoluut uit. Ik dacht toen ook: “Ik heb je, Molletje!” Want ik dacht dat het volstond om in de rest van het seizoen gewoon het aantal ‘absoluuts’ te gaan turven, want dat stopwoord zou wel eens vaker voorkomen bij de Mol…

Tarara, de “absoluuttelling” leidde me niet naar de Mol. De persoon die het vaakst in beeld “absoluut” zei (in totaal nog drie keer) was niet de verrader. Die bleek achteraf slechts één keer dat woordje te hebben uitgesproken, die ene keer in aflevering één. Dan denk ik: de makers zullen het er wel schonekes hebben uitgeknipt, telkens de Mol “absoluuut” zei…Zo zijn die kerels wel! :)

Maar dat was in de Vlaamse versie. Dit is Nederland. Zou het turven van het aantal “absoluuts” hier wel tot iets nuttigs leiden, ervan uitgaande dat het een stopwoord is dat de Mol vaak gebruikt? Het is misschien toch de moeite waard.

Offline geennaam

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 8-01-2025, 21:13:11 »
3,6,7,20, ontbrekende mollen.
George, Milouska, Inge, Rob

Eerste letters G, de M, de I en de R.
Bridget M? Gabriël M?
Puzzelletters verdienen als ‘dit hebben we nog nooit gedaan’ ?

Achternamen van de 4 ontbrekende mollen beginnen met de letters MDIL; in Romeinse cijfers 1549; 1+5+4+9=19

Kamer 928 in het hotel; 9+2+8=19

19e letter is de S( Van Sam, Stijn of Sophie?)

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #56 Gepost op: 8-01-2025, 22:13:05 »
Achternamen van de 4 ontbrekende mollen beginnen met de letters MDIL; in Romeinse cijfers 1549; 1+5+4+9=19

Kamer 928 in het hotel; 9+2+8=19

19e letter is de S( Van Sam, Stijn of Sophie?)
Siem: DMIL (Dekay, Meulens, Ipenburg, George Langenberg) De Mol Is Luijkx.
Het kan alle kanten op.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 10-01-2025, 21:56:39 »
Iets anders behoorlijk verdachts viel me bij terugkijken op.
Als Bridget bij Rik komt om te horen wie de mol is… Rik: “jij bent…” Is er een drone shot van naast de toren naar beneden. Mij viel een groene laserstraal op (zie onderste foto) die een morsecode lang-kort-kort-kort knippert. Heel toevallig de ‘B’.
Alleen bij Nora is er hetzelfde drone shot met die groene laser op de drone gericht, met lang-kort, morse: ’N'
En bij Teun is er daarna nog een keer datzelfde shot, maar dan met lang-lang, morse: ‘M’ ..!

Bij Bridget 'B'

Bij Nora 'N'

Bij Teun 'M'

Deze vind ik wel behoorlijk overtuigend als hint.  ::ok::

Offline SpacyColours

• Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Time's Person of the Year 2006
« Reactie #58 Gepost op: Gisteren om 02:16:05 »
Dat groene licht komt volgens mij hiervandaan:

https://maps.app.goo.gl/ZGbT29ySoYV55ue78

Een apotheek die staat op een night market, met een groot groen kruis die vermoedelijk elke nacht oplicht. Staat overigens ook wel een eindje van hun hotel vandaan.

Er zijn volgens mij ook shots tussendoor waarbij je enkel groen schijnsel ziet, ik denk daarom niet dat hier iets in zit, maar wie weet.
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 02:17:52 door SpacyColours »
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: Gisteren om 11:15:45 »
Zo’n apotheekkruis kan daar allicht staan, maar normaliter knippert dat niet hoor! En zeker niet op die ‘morse-achtige’ manier.
Het effect is wellicht in postproductie ‘gemaakt’. Het lichtsignaal is ook veel te fel voor zo’n apotheekkruis. Volgens mij gefabriceerd dus en dan kan het niet anders dat er iets achter zit. We zullen zien.