Poll

Wie is NIET de Mol?

Maaike
31 (47.7%)
Roos
30 (46.2%)
Stijn
4 (6.2%)

Totaal aantal stemmen: 42

Auteur Topic: [Poll] Wie is NIET de Mol?  (gelezen 15804 keer)

Offline NVR_95

• Forumlid
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #40 Gepost op: 14-01-2025, 16:08:39 »
Ik vind dat een wezenlijk verschil. Het raakt het format als een mol een hele opdracht (geen subopdracht) kan skippen.

Natuurlijk is dit wel wat anders, maar het blijft een feit dat het heel vaak voorkomt dat een mol geen enkele invloed heeft op wat er verdiend wordt. Ik zie het niet zo zwart-wit als jij hier doet.

Als er nou 1 of 2 kandidaten volledig buitengesloten waren dan vind ik er wel wat voor te zeggen dat de mol daar waarschijnlijk niet bij zit. Maar als het er 6 zijn...lijkt me beetje overdreven om dan te gaan strepen.

In dit geval was er ook nog een zeer logisch plan voor de mol. Of je brengt mingeld binnen, of je laat je pakken om later te kunnen mollen. Bridget pakt mingeld. Ray en Gabriel kunnen niet gepakt worden. Alleen Nora en Maaike waren wel erg onverdacht hier.

Offline Amethyst

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #41 Gepost op: 14-01-2025, 19:54:37 »

In dit geval was er ook nog een zeer logisch plan voor de mol. Of je brengt mingeld binnen, of je laat je pakken om later te kunnen mollen.

Ik vermoed dat er bij 2.2 meer mogelijk was voor de mol.

Het lijkt zo'n typische WIDM-opdracht, met de mol in een speelveld, deels uit het zicht van alle andere kandidaten. Dan gaat het meestal minder, of helemaal niet om wat de mol zelf binnenbrengt, maar hoe die het voor de rest verkloot.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 14-01-2025, 21:17:59 »
Ik denk dat de mol het van de situatie af heeft laten hangen. Valt je tijdens de kraak een 750 euro minbedrag in de schoot, dan ga je daarvoor. Is dat niet zo, dan zorg je dat je in de kluis terecht komt. Ik denk niet dat de productie er per se bij gebaat is dat een opdracht dusdanig is opgezet dat wij als kijkers in aflevering 2 al meteen vijf kandidaten kunnen afstrepen. Het lijkt mij dus prima mogelijk dat de mol niet naar ronde 2 door is gegaan.

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 15-01-2025, 08:16:45 »
Mij ook. Het leek me in eerste instantie alleen veel waarschijnlijker dat de mol daar wel zat. Nu vraag ik me dat af, want de aandacht van de kijker gaat dan een kwartier lang uit naar die vier kandidaten in de kluis.

Hoe dan ook, ik vind het van de makers niet sterk. Zie liever dat ze op dit punt niet van het format afwijken.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 15-01-2025, 10:46:33 »
Daar ben ik het mee eens. Die overige 6 hadden ook best wat kunnen doen. Gekke keuze van de productie.

Offline johan1973

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 15-01-2025, 13:16:10 »
Als er nou 1 of 2 kandidaten volledig buitengesloten waren dan vind ik er wel wat voor te zeggen dat de mol daar waarschijnlijk niet bij zit. Maar als het er 6 zijn...lijkt me beetje overdreven om dan te gaan strepen.

De mol zit vaak in het groepje waar nog invloed kan zijn op het verdere verloop.

Niet helemaal vergelijkbaar, maar:
Denk aan de allereerste opdracht in Mexcico met Anna, Kees en Tooske. Je kon toen al ZEVEN liggend schilderende kandidaten wegstrepen.
In Toscane in het busje onderweg naar Elba kon je Tygo en Nikkie wegstrepen. De mol zat in het busje.
Al bij de eerste opdracht in die Toscaanse serie ZES kandidaten die NIET voor een verkeerde spiegel stonden.
De eerste opdracht in Albanië bij de kasteelruïne, het groepje met Everon gaf de twist. Everon lachtte zichtbaar toen Rick zei wat het resultaat was. De VIJF uit het andere groepje kon je toen wegstrepen.

Maar ja, niets is wat het lijkt.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 15-01-2025, 14:43:03 »
Ja, achteraf wel ja, haha.

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 17-01-2025, 19:33:32 »
Bridget en Roos worden constant mega verdacht gemaakt, niet de mol.
Sam doet mollig als het kan, maar kandidaats als het moet.
Ray is overal kandidaats en fanatiek.
Nora is nergens sturend en pakt geld in kraakopdracht, waardoor ze ook niet kon mollen in kluisopdracht.

Deze 5 hebben een (dikke) potloodstreep.

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #48 Gepost op: 18-01-2025, 20:24:47 »
Resultaten van de poll voorafgaand aan aflevering 3:
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Miek1999

• Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
« Reactie #49 Gepost op: 25-01-2025, 19:31:46 »
Resultaten van de poll voorafgaand aan aflevering 4:

I will follow my inner gold

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 25-01-2025, 23:23:21 »
Durf alleen Nora en Roos af te strepen

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #51 Gepost op: 26-01-2025, 00:23:57 »
Nora, Roos, Maaike en Sophie?
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #52 Gepost op: 26-01-2025, 01:18:23 »
Nora, Roos, Maaike en Sophie?
Klopt, en Bridget/Sam niet te vergeten.
De Blondine is de Mol :)

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #53 Gepost op: 26-01-2025, 01:36:16 »
Stijn is overduidelijk niet de Mol. Zat peentjes te zweten bij de finale.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 26-01-2025, 01:47:13 »
Ik vond m juist een nep gespannen gezichtje hebben.. zoals Jan dat deed

Bij het nog n keer kijken stijgt hij juist voor mij mss wel naar de 1e plek

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 26-01-2025, 02:09:26 »
Nou, wat mij betreft is dat echt next level method acting à la Jeremy Strong.

Online Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 26-01-2025, 02:10:15 »
Nora, Sophie en Roos voor mij in ieder geval niet de mol

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #57 Gepost op: 26-01-2025, 10:18:40 »
Klopt, en Bridget/Sam niet te vergeten.
Haha pas op voor tunnelvisie he, het is pas aflevering 4 :P Ik vernauw mijn zoekgebied wel elke week van 5 naar 4 naar nu 3/2.5. Bridget is voor nu nog steeds mijn nummer 1, met heeeeeeeel vlak daar achter Stijn. En dan eventueel nog Sam.
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #58 Gepost op: 26-01-2025, 11:24:59 »
Ik vernauw mijn zoekgebied liefst na aflevering 2 tot 2 personen, ik ben vorige week daags na de aflevering overgestapt van Sophie naar Stijn omdat je toen al wel duidelijk de verdenkingen kon zien. Pas goed een week ben ik aan het tunnelen dus, ik ging gisteravond in met rotsvast vertrouwen dat Stijn de mol is en kom er nu uit met alleen maar bevestiging.... zo ook het forum want die zaten nog op Sophie gisteravond maar zijn nu ook gedraaid naar Stijn. Volgens mij hebben we hem of wij hem nou de beste mol aller tijd vinden of niet ;D
De Blondine is de Mol :)

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #59 Gepost op: 26-01-2025, 11:45:32 »
Voor de Stijnverdenkers: als Stijn de Mol is, dan is zijn bondgenote Bridget dus schaamteloos aan het nepmollen. Anders kun je dat niet verklaren toch?

Voor de Bridgetverdenkers: als Bridget de Mol is, dan is haar bondgenoot Stijn dus schaamteloos aan het nepmollen. Anders kun je dat niet verklaren toch?

En wat nu als hun bondgenootschap gebaseerd is op nepmollen en ze dit gewoon allebei doen?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!