Auteur Topic: [Kandidaat] Stijn de Vries  (gelezen 78290 keer)

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Stijn de Vries
« Reactie #540 Gepost op: 11-03-2025, 11:32:17 »
Door expres de verkeerde te pakken. Dat deed ze ook..
Ze dacht weldegelijk toen al ''oeps 7000 euro niet echt handig'' en ze wilde ook kijken hoe stijn reageerde als hij won en dat heeft (als het in afl 2 al niet was) de molkeuze bevestigd.
In een interview zei ze het volgende erover:
Of ze nog ergens spijt van heeft? Dat ik 7000 euro heb geboden voor een finalevrijstelling. Ik dacht dat ze gingen kijken wie het beste kon bluffen, en niet dat het bedrag daadwerkelijk uit de pot zou gaan. Achteraf had ik 2000 euro willen doorgeven. 

En dit vind ik nog best kloppen bij haar, want in haar dagboek stond dat ze veel opdrachten niet snapte na de uitleg van Rik.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #541 Gepost op: 11-03-2025, 13:11:39 »
Leg eerst maar eens uit HOE je bewust kan verliezen. Want dat kan namelijk niet, het is 50-50. Gokken.

Verder vind ik dit echt een slap argumentAls je een finalevrijstelling kan krijgen, dan pak je hem. Patsboem. En zeker Roos, die was er nog het meest gewiekst op gezien haar bieding. Maar iedereen zou er wel een moord voor doen. Dat ga je niet op het direct volgende moment alweer weggeven door een of ander ingewikkeld argument. Dat anderen dan wel van Stijn af zouden zien als mol dat het dan slim zou zijn om zelf de vrijstelling weg te geven ofzo. Ik zie ook niet waarom er opeens bevestiging van Stijn als mol zou zijn uit dit spel. De mol had veel liever een finale Sophie-Roos gezien, jij doet net alsof de mol zonodig in de finale wilde komen. Roos weet niet wat de dames hadden geboden he.

HOE je kan verliezen, is door te weten in welke kist de vrijstelling zit en bewust de andere te kiezen. Dat was gewoon in de uitzending te zien. Ze biecht heel uitgebreid waarom de vrijstelling in het rechterkistje zal zitten, het is ook een accurate beschrijving wat Stijn doet en hoe hij het weggeeft maar kiest toch voor het andere kistje. Het was alleen 50-50 gokken geweest als Stijn daar niet had gestaan en je uit het niets een kistje moest kiezen. Stijn stond er wel en gaf per ongeluk met zijn gedrag en lichaamstaal weg welk kistje de vrijstelling zat.

De bevestiging zie je hierna. Want inderdaad, Stijn acteert slecht blij (hij vergeet zelfs de vrijstelling te pakken) en Roos acteert nog slechter dat ze er ziek van zou zijn dat ze hem niet gewonnen heeft.

Het doet er verder niet toe wat de andere dames hadden geboden, het gaat om het punt dat ze tegenover Stijn - waarvan ze al vrijwel zeker wist dat hij de mol is - in de finale staat. (Niet voor niets zeg ik dat als de finale niet met Stijn maar een ander was geweest, het waarschijnlijk anders gegaan was). Eenmaal op dat punt aangeland met het vermoeden dat niemand anders op Stijn zat maar op haar zelf, is het slim om Stijn de vrijstelling te geven. Immers Roos zou zelf doorgaan omdat ze op de goede Mol zat, van Stijn zou het voor andere kandidaten niet gek zijn dat hij in de finale kwam omdat hij een vrijstelling had, de andere kandidaten die op Roos als Mol zaten zouden bevestiging zien omdat Roos in het spel bleef zonder vrijstelling. Met als neveneffect de kans dat er minder uit de pot zou gaan dan het absurde bedrag dat ze zelf geboden had.

Roos is een slimme en snelle denker, dat zien we door het hele seizoen heen. De tactiek anderen niet te vragen 'heb jij de vrijstelling op mijn tafeltje gezet' maar "wil je mij weg hebben' en op de 'nee' te vragen 'Waarom niet?' is toch ingenieus bedacht. Je weet dat mensen 'ja' denken en 'nee' zeggen om daarna in de knoop te komen. Je weet ook dat de Mol je er niet uit wil hebben en de kandidaat wel. Waarschijnlijk heeft de bevestiging dat Maaike twee keer aangetikt was, mee geholpen Stijn nog meer te verdenken.

Maar goed, Roos is bij velen het zwarte schaap van deze editie lijkt het.

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #542 Gepost op: 11-03-2025, 16:34:14 »
Roos zegt letterlijk "zo dom, zo stom" dus ik denk echt wel dat ze die finalevrijstelling graag had willen hebben. Je gaat mij ook niet wijsmaken dat ook maar één kandidaat bewust een finalevrijstelling laat lopen als je al zo ver bent gekomen

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #543 Gepost op: 11-03-2025, 16:38:07 »
Roos zegt letterlijk "zo dom, zo stom" dus ik denk echt wel dat ze die finalevrijstelling graag had willen hebben. Je gaat mij ook niet wijsmaken dat ook maar één kandidaat bewust een finalevrijstelling laat lopen als je al zo ver bent gekomen
Precies dat.

En je kan hints proberen te geven wat je wil, het gaat ook hoe het bij de ander aankomt. Stijn kon wel uit alle macht haar proberen naar het ene kistje te leiden, dan JUIST zou ze voor het andere gaan, of JUIST niet, puur wat er in haar hoofd omgaat. Dat heeft ze ook zo gezegd, en is volkomen logisch.

Uiteindelijk probeerde Stijn haar in te praten in het kistje waar de vrijstelling niet inzat terwijl hij bedoelde, pak dat kistje nou juist niet, geloof dat ik lieg en hij in de andere zit. Zij dacht inmiddels al ZO ver door dat ze dacht dat hij wel de waarheid sprak.

Hoe je het ook als een logiquiz probeert op te lossen, het blijft altijd 50-50.
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #544 Gepost op: 11-03-2025, 16:46:42 »

Aan de start van het spel had ze de vrijstelling natuurlijk graag willen hebben. Die omstandigheid veranderde pas toen zij niet met een kandidaat maar met Stijn in de finale kwam. Degene waarvan zij al wist dat het de Mol was. Hoe vaak moet ik er ook bij zetten dat als ze met iemand anders in de finale was beland, het waarschijnlijk anders was gegaan?

Precies dat.

En je kan hints proberen te geven wat je wil, het gaat ook hoe het bij de ander aankomt. Stijn kon wel uit alle macht haar proberen naar het ene kistje te leiden, dan JUIST zou ze voor het andere gaan, of JUIST niet, puur wat er in haar hoofd omgaat. Dat heeft ze ook zo gezegd, en is volkomen logisch.

Uiteindelijk probeerde Stijn haar in te praten in het kistje waar de vrijstelling niet inzat terwijl hij bedoelde, pak dat kistje nou juist niet, geloof dat ik lieg en hij in de andere zit. Zij dacht inmiddels al ZO ver door dat ze dacht dat hij wel de waarheid sprak.

Hoe je het ook als een logiquiz probeert op te lossen, het blijft altijd 50-50.

Ze wist dat hij niet de waarheid sprak. Zij heeft dat uitgesproken. Stijn heeft het naderhand uitgesproken. Maar wat jij wil, het was niet meer dan een gestuurd kansspelletje.

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #545 Gepost op: 11-03-2025, 17:17:03 »
Lo kan je dit misschien dan geloven:
In een interview zei ze het volgende erover:
Of ze nog ergens spijt van heeft? Dat ik 7000 euro heb geboden voor een finalevrijstelling. Ik dacht dat ze gingen kijken wie het beste kon bluffen, en niet dat het bedrag daadwerkelijk uit de pot zou gaan. Achteraf had ik 2000 euro willen doorgeven.

En dit vind ik nog best kloppen bij haar, want in haar dagboek stond dat ze veel opdrachten niet snapte na de uitleg van Rik.

Ze zegt zelf dat niet ze veel met spelletjes heeft, dus hoe slim je misschien ook bent, vaak mensen die niet veel met spelletjes heeft, snappen ook vaak minder snel de regels. Dat is gewoon zo.

Ze wist dat hij niet de waarheid sprak. Zij heeft dat uitgesproken. Stijn heeft het naderhand uitgesproken. Maar wat jij wil, het was niet meer dan een gestuurd kansspelletje.
Dit hebben ze beide duidelijk gezegd inderdaad, want ze vertrouwde elkaar voor geen meter en wist inderdaad dat hij loog, toen al.