Auteur Topic: [Kandidaat] Sophie Frankenmolen  (gelezen 22952 keer)

Re: [Kandidaat] Sophie Frankenmolen
« Reactie #100 Gepost op: 4-02-2025, 14:08:08 »
Sophie springt er voor mij ook het meest uit qua lichaamstaal.
Ze komt wat nerveus over, maakt veruit het meest oogcontact met de anderen, friemelt met haar handen, haalt eens diep adem, …
Het moment “gesprek met de makers” vond ik opvallend. Het toont haar aandacht om mee te gaan in de groepsdynamiek, met een dubbele reactie: eerst gul en ontspannen lachend richting groep (wat we haar vaak zien doen) om dan mee te gaan in de “oh nee” uitroep van Stijn. Eerst herkenning, dan verbazing - het heeft iets gemaakts.

Ik ben het hier volledig mee eens. Iets aan haar gedrag in de kickoff klopt niet. Wat we weten is dat kandidaten daar van elkaar weten wie de finale spelen.
In een interview met Sophie in de kickoff (kan filmpje niet uploaden, wel printscreen) zegt Sam "nu valt het kwartje pas", Nora haar gezicht spreek boekdelen en bij Gabriel al helemaal.
Het gebaar van "ik weet het niet" waar Sophie op het einde mee aankomt kan je ook wel als M ervaren.
Ook Rik in het interview met Ray, waarin Ray zegt "ben wel vaker op reis geweest voor dit soort dingen" en zegt Rik  "dat kun jij wel" en iedereen gaat hard lachen.
Zo zijn er best want dingen uit te halen als je let op gedrag,
en we nu wat verder in het spel zitten.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #101 Gepost op: 4-02-2025, 17:51:48 »
In een interview met Sophie in de kickoff (kan filmpje niet uploaden, wel printscreen) zegt Sam "nu valt het kwartje pas"

Maar dat zegt toch dan eerder dat zij dus niet de mol is?
Hij spreekt alleen maar verdenkingen naar haar uit.

Dus als t kwartje nu pas valt..??

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #102 Gepost op: 4-02-2025, 18:05:06 »
Bij Sophietje moet ik altijd aan dit oud Hollands liedje denken, een ode aan Sophietje:

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #103 Gepost op: 4-02-2025, 21:45:33 »
Maar dat zegt toch dan eerder dat zij dus niet de mol is?
Hij spreekt alleen maar verdenkingen naar haar uit.

Dus als t kwartje nu pas valt..??

Wie moet anders de mol zijn?
Roos dan omdat de motorrijder zo enthousiast was, zou ik ook goed vinden.
Voor de rest kan niemand meer de mol zijn vgm..

Al dacht ik vorig jaar ook zeker te weten dat sor de mol was ipv anna.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Lo-expert
« Reactie #104 Gepost op: 5-02-2025, 10:51:41 »
Sophie zal hoe dan ook niet snel afvallen. Sam verdenkt haar te duidelijk.

Wat toch hard tegen Sophie spreekt:
- De vraag voor 500 euro niet stellen
- Net niet voor de hoogste inzet gaan

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #105 Gepost op: 5-02-2025, 11:08:26 »
Ik begrijp niet wat dit met elkaar te maken heeft

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #106 Gepost op: 5-02-2025, 11:09:08 »
Ze geven geen heel duidelijke verdenking weg als het geen finalebruggetje is.

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 5-02-2025, 13:22:52 »
Bij Levenslied oppert Sophie het correcte woord Uitbreken bij het niet zo zuiver gezongen lied van Nora en foutieve woorden Waarheid en Voorgevoel bij het goed gezongen lied van Roos en Maaike. Sophie kijkt niet altijd oprecht blij bij verdiend geld.

Misschien dat er bij elke envelop een lied gevonden kan worden met een verwijzing naar de mol, maar Sophie heeft wel 2 mooie  te pakken. Sophie zingt ‘If you change your mind, I'm the first in line, Honey, I'm still free, Take a chance on me’ en ‘Can anybody find me somebody to lamp?’

In het 2e lied vervangt Sophie het woord Love in Lamp. Als je in haar eerste lied het woord Mind door Mol vervangt, zingt zij dat ze vooraan in de rij staat bij het veranderen van mol. En hoe de keuze voor de mol ook is gemaakt, de mol stond bovenaan de lijst. In het 2e lied vraagt ze of iemand haar kan vinden (in de tunnel) en wijst ze naar het licht aan het einde van de mollentunnel.
 ;D

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 8-02-2025, 08:19:52 »
Ze geven geen heel duidelijke verdenking weg als het geen finalebruggetje is.
Tenzij ze een leuke tunnelinstorting willen tonen: iedereen fout zit, zoals toen iedereen vol op Leonie zat.

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #109 Gepost op: 8-02-2025, 08:31:03 »

Wat toch hard tegen Sophie spreekt:
- De vraag voor 500 euro niet stellen
- Net niet voor de hoogste inzet gaan
Bij de kick-off kwam ik bij haar als mol uit en ik heb nog niets gezien waardoor ik haar doorstreep. Die vraag van 500 eens, maar Ray was ook vrij stellig daarover en nu hebben ze indirecte vragen gesteld waar ze volgens mij maar weinig aan hadden. Als ze de mol vraag wel gesteld hadden zou Ray misschien te veel info hebben gekregen?

En die hoogste inzet is dubbelop. De meeste opdrachten waren do-able en leverde dan ook meer geld op. Het is niet verwonderlijk dat er fouten gemaakt werden en je kan als mol dan aansturen op de verkeerde fout om alles weg te spelen. Plus ik heb het idee dat ze ook gewoon graag met Sam in discussie gaat :)

Maar Stijn (en in mindere mate Sam) sluit ik ook niet uit. De rest heb ik eigenlijk wel afgestreept.

« Reactie #110 Gepost op: 8-02-2025, 09:03:03 »
in het voorstukje van vandaag de opmerking: “wat is dat toch met die etherdicipline in dit programma!”
Dat zijn leuke beelden voor afl 10.

Net als het afhakken van de neus, het rondjes rennen enz enz

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 8-02-2025, 10:46:19 »
in het voorstukje van vandaag de opmerking: “wat is dat toch met die etherdicipline in dit programma!”
Dat zijn leuke beelden voor afl 10.

Net als het afhakken van de neus, het rondjes rennen enz enz
Wat is het toch met die onechtheid van Sophie?

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 8-02-2025, 11:13:11 »
Ja, eens met jullie.

Er staan maar een paar momentjes met minder mollerige lichaamstaal tegenover; zoals toen de telefoons werden gebracht in het begin van afl. 2. Deed ze goed ...als ze het is.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2025, 12:40:16 door Amethyst »

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: 8-02-2025, 11:45:20 »
Ja, Sophietje, wat moet ik ermee? Als zij het is dan zit Sam al sinds aflevering 2 op haar (figuurlijk hé  :) ). Zouden ze dat dan zo expliciet tonen in die biechten? Dat is voor mij het grootste bezwaar, maar het kan natuurlijk dat Sam al zo vroeg op het juiste spoor zat.
“Het kan vriezen, het kan dooien”: dat is voor mij zowat de ‘Sam-envatting’  ;) van het gedrag van Sophie tot nog toe. Soms Mols, soms kandidaats. Lastig!

Offline MolJ

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 8-02-2025, 21:00:56 »
Zou het echt? :)

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #115 Gepost op: 8-02-2025, 21:37:04 »
Is alweer aangepast. Geintje van een fan denk ik.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 8-02-2025, 21:51:18 »
Ik denk dat Sam nog steeds in een tunnelvisie zit en Wikipedia heeft aangepast

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 8-02-2025, 21:58:29 »
Sophie kunnen we nu dus zeker afschrijven als mol gezien Sam overduidelijk op haar zat.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #118 Gepost op: 8-02-2025, 22:44:12 »
Sophie kunnen we nu dus zeker afschrijven als mol gezien Sam overduidelijk op haar zat.
Of hij zat niet op Sophie, ik schrijf haar nog niet af want er waren weer genoeg opvallende zaken deze aflevering. Ik vind het feit dat ze bij Moltalk zo uit de wind wordt gehouden, ook verdacht.

Offline Eva88ab

• winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
« Reactie #119 Gepost op: 8-02-2025, 22:52:58 »
Ja ik vind het ook lastig te plaatsten dat Sam al afleveringen lang zijn verdenking over haar uitspreek (en ze dat ook duidelijk in beeld laten) en nu afvalt.
In mijn ogen doen ze dat alleen wanneer of Sophie er volgende week uitvliegt, of om te suggereren dat ze echt de mol niet meer kan zijn, terwijl Sam last minute geswitcht is.
Waarbij die laatste optie me vrij onwaarschijnlijk lijkt.