Sophie springt er voor mij ook het meest uit qua lichaamstaal.
Ze komt wat nerveus over, maakt veruit het meest oogcontact met de anderen, friemelt met haar handen, haalt eens diep adem, …
Het moment “gesprek met de makers” vond ik opvallend. Het toont haar aandacht om mee te gaan in de groepsdynamiek, met een dubbele reactie: eerst gul en ontspannen lachend richting groep (wat we haar vaak zien doen) om dan mee te gaan in de “oh nee” uitroep van Stijn. Eerst herkenning, dan verbazing - het heeft iets gemaakts.
Ik ben het hier volledig mee eens. Iets aan haar gedrag in de kickoff klopt niet. Wat we weten is dat kandidaten daar van elkaar weten wie de finale spelen.
In een interview met Sophie in de kickoff (kan filmpje niet uploaden, wel printscreen) zegt Sam "nu valt het kwartje pas", Nora haar gezicht spreek boekdelen en bij Gabriel al helemaal.
Het gebaar van "ik weet het niet" waar Sophie op het einde mee aankomt kan je ook wel als M ervaren.
Ook Rik in het interview met Ray, waarin Ray zegt "ben wel vaker op reis geweest voor dit soort dingen" en zegt Rik "dat kun jij wel" en iedereen gaat hard lachen.
Zo zijn er best want dingen uit te halen als je let op gedrag,
en we nu wat verder in het spel zitten.