Auteur Topic: [Kandidaat] Sam Hagens  (gelezen 27827 keer)

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Sam Hagens
« Reactie #40 Gepost op: 19-01-2025, 17:38:20 »
Stel: Sam is niet de mol. Op wie zit hij dan?

Op Sophie, dat zegt hij meermaals.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Amethyst

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #41 Gepost op: 19-01-2025, 18:01:33 »

Op Sophie, dat zegt hij meermaals.

Ik doelde op z'n hele spreiding. Ik vermoed dat Ray daarbij zit.

Jammer dat ze zo weinig van de verdenkingen tonen.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 19-01-2025, 18:10:04 »
Als Mol kan hij het zich veroorloven 100% op een kandidaat te gaan. Verondersteld dat dit een kandidaat is die op hem zit, is het zelfs een ideale keuze: je weet dat je dan heel lang kan blijven roepen dat die ander de Mol is en zo toewerken naar een climax.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 22-01-2025, 17:36:30 »
Als Sam de mol is vind ik het een beetje vreemd dat hij zo lang met de joker van Maaike blijft zeulen, dat vind ik niet echt bij het gedrag van een mol passen. Die is bezig met geld uit de pot houden, niet met een ander pesten. Hij heeft die joker nu al twee afleveringen bij zich.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 22-01-2025, 17:37:34 »
Een mol moet zich vooral als kandidaat gedragen

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 22-01-2025, 17:41:17 »
Als Sam de mol is vind ik het een beetje vreemd dat hij zo lang met de joker van Maaike blijft zeulen, dat vind ik niet echt bij het gedrag van een mol passen. Die is bezig met geld uit de pot houden, niet met een ander pesten. Hij heeft die joker nu al twee afleveringen bij zich.

Het lijkt mij ook waarschijnlijker dat ie extra bang is om eruit te vliegen omdat zijn medekandidaten de luxe hebben om zich op één kandidaat minder te focussen dan hij en dat ie de joker daarom bij zich houdt. Zo heeft Maaike voorlopig geen voordeel t.a.v. hem en kan hij de broodnodige informatie opeisen in ruil voor de joker. Hij gedraagt zich behoorlijk wanhopig en dat past ook goed bij het beeld dat ik ervan heb.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 22-01-2025, 17:45:51 »
Sam speelt als Mol de zeer fanatieke kandidaat. En een zeer fanatieke kandidaat gaat het teruggeven van een joker aan een concurrent zo lang mogelijk proberen uit te stellen. Ik verwacht overigens wel dat Maaike die joker komende aflevering krijgt.

Offline WillempieW

• winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #47 Gepost op: 22-01-2025, 19:08:23 »
Het lijkt mij ook waarschijnlijker dat ie extra bang is om eruit te vliegen omdat zijn medekandidaten de luxe hebben om zich op één kandidaat minder te focussen dan hij en dat ie de joker daarom bij zich houdt. Zo heeft Maaike voorlopig geen voordeel t.a.v. hem en kan hij de broodnodige informatie opeisen in ruil voor de joker. Hij gedraagt zich behoorlijk wanhopig en dat past ook goed bij het beeld dat ik ervan heb.
Dan is 't naar mijn idee toch alsnog slimmer om die joker eerder af te geven, zodat ie hopelijk ook eerder ingezet wordt met meer kandidaten?
(meer kans dat er nog iemand is die de test slechter heeft gemaakt).

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 22-01-2025, 19:11:52 »
Dan is 't naar mijn idee toch alsnog slimmer om die joker eerder af te geven, zodat ie hopelijk ook eerder ingezet wordt met meer kandidaten?
(meer kans dat er nog iemand is die de test slechter heeft gemaakt).

Ik denk in zijn hoofd niet, nu heeft ie leverage. Er waren ook meerdere kandidaten met een joker die allemaal een bedreiging voor hem vormden. Vorige week opperde Stijn dat Maaike haar molboekje kon laten zien aan Sam. Ik denk dat hij de joker niet teruggeeft voor ie (voor zijn gevoel) waardevolle informatie heeft gekregen.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 22-01-2025, 20:18:42 »
Als Sam de mol is dan deed hij het in mijn ogen in aflevering 3 beter dan in aflevering 2.

Nu scoorde hij toch een paar molpuntjes in alle opdrachten. Hij bakte er niks van bij de karaoke ( zijn minuscule hoofdknikje bij het juiste woord werd opgemerkt en zijn zang trok ook op niks), maar dat kan ook gewoon onkunde zijn. Hij deed wel behoorlijk Mols bij ‘Wie van de drie’: Ray aanduiden in ronde 1 en Stijn in ronde 2, beide moves kan je als verdacht beschouwen, maar het kan ook toeval zijn dat hij die keuzes maakte. En bij ‘de strikvraag’-eliminatietest spendeert hij 250 euro van het groepsgeld aan een joker: geld uit de pot houden, de hoofdbezigheid van een mol.

Maar wat me niet lekker zit is waarom hij het dan zo goed doet bij het maken van de foto’s (zijn groepje zorgt voor twee duidelijk uitgebeelde en mooi gefotografeerde woorden, die toelaten dat er 350 euro in de pot kan terechtkomen, wat ook gebeurt. En wat was zijn inbreng dan tijdens die kraak (‘de zilveren greep’)? Daar wordt een flink minbedrag gescoord, waar Sam volgens mij voor geen sikkepit tussen zit. In de kluis opent hij ook nog een kistje (weer 250 in de pot) en ‘steggelt’ dan met Sophie om die joker (op naam van Maaike). In afl. 2 was ie totaal niet aan het mollen.

Zoals iemand elders op dit forum al zei: Sam is maar een rare snuiter.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 22-01-2025, 20:55:09 »
In de kluisopdracht vindt Roos de sleutel om uit de kluis te komen. Als de kandidaten in het restaurant zijn ziet Sam de schilderijen en roept meteen daar staan geboortejaren. Hij reageert heel verbaasd als hij zichzelf ziet.

Onder dat schilderij staat 1998 terwijl Sam in 1992 geboren is en Roos die ook op hetzelfde schilderij staat in 1981. Weet hij zijn eigen geboortejaar niet meer? Ondertussen wil de groep naar beneden met de sleutel, met piep, die Roos gevonden heeft. Sam leidt ze nog even naar een hoek met een schilderij met Sofie en Teun waarbij (volgens mij) Sofie opmerkt dat Teun in 1986 geboren is en niet in 1987 wat onder het schilderij staat.

Sofie probeert vervolgens het kistje, zonder succes, open te krijgen door geboortejaren te gebruiken. Pas als Sofie bedenkt dat ze de jaartallen moet gebruiken die daadwerkelijk onder de schilderijen hangen komt Sam  plotseling weer in actie. Wie is hier aan mollen Sam die een dwaalspoor legt naar geboortejaren of Sofie die daar gebruik van maakt?

Verder valt mij op dat Sam steeds blijft dralen in de buurt  van de platenspeler en pas in actie komt als Stijn of Sofie een kistje kunnen openen. Hij bemoeit zich ook totaal niet met de servetten.  Tsja zolang dat toch fout gaat  ;D

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 25-01-2025, 20:21:05 »
We vergeten Sam volgens mij een beetje omdat hij "nee" zijn op de mol willen zijn.

Maar als we dat eens even loslaten, hij doet wel heel veel molse dingen, vooral qua posities.

Hij liet zich afgaan bij de kraak en kwam zo in de kluis waar hij zich met de 1250 euro kon bemoeien.

Hij pakte als eerste een keycard, de mol weet waar hij wil zitten bij wie van de 3 en moet dan snel zijn.

Hij was als eerste bij de geldenveloppen bij de strikvraag. Daar kon je het meeste geld pakken en verduisteren en/of joker van kopen.

Hij pakt weinig geld. En hij is degene die t vaakst anderen beschuldigd/verdacht maakt in de biechten.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 25-01-2025, 20:24:27 »
Daar is al uitvoerig over gesproken en er zijn twee kampen: a) hij kan de mol zijn, want niets is wat het lijkt en b) nee is nee en hij kan de mol niet zijn.

Ik ben van het tweede kamp en voor mij is het uitgesloten dat hij de mol is, dus ik neem hem niet mee in mijn verdenkingen.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 25-01-2025, 21:37:26 »
Sam deed erg zijn best om het bordspel snel te spelen. Daardoor konden er minder ijsjes geproduceerd worden. Sophie had dat (te laat) in de gaten.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #54 Gepost op: 25-01-2025, 21:40:59 »
En iedereen die met Sam bevriend was vliegt eruit.

Maar daar werd ook wel erg (twee keer) de nadruk op gelegd.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 25-01-2025, 21:42:06 »
Dan moet je wel geloven wat ie zegt. Als je graag de mol wil lijken is dat precies iets om te benoemen, zelfs als het niet waar is.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #56 Gepost op: 25-01-2025, 21:43:31 »
Volgens mij klopt het wel als je de afvallers in Niet de Mol (en Ray in zijn exitgesprek) hoort.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 25-01-2025, 21:44:44 »
En iedereen die met Sam bevriend was vliegt eruit.

Maar daar werd ook wel erg (twee keer) de nadruk op gelegd.

Als je de beste Mol ooit wil zijn, dan bluf je door het gewoon zelf te benoemen.
Daar is aardig wat lef voor nodig.

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #58 Gepost op: 25-01-2025, 21:45:58 »
Ray vertrouwt Sam ook volledig zei hij bij zijn exit.
For what it's worth..

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 25-01-2025, 22:05:25 »
Op basis van zijn gedrag en reacties ga ik vol op Sam. Ben er van overtuigd dat hij het is, zit vol in de tunnel want zie bij de anderen kandidatengedrag tussendoor en Sam is zeer sturend.