Auteur Topic: [Kandidaat] Sam Hagens  (gelezen 27788 keer)

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Sam Hagens
« Reactie #160 Gepost op: 6-02-2025, 00:55:47 »
Wat denk je dat überhaupt het nut van die scene op het heli-platform was?
Toch niet om de kijkers de mogelijkheid te geven meteen een X aantal kandidaten af te kunnen strepen?
Stele voor dat er drie of vier nee hadden gezegd en die nu allemaal nog in het spel hadden gezeten en
er alleen ja-zeggers afgevallen zouden zijn.

Ik herhaal het nog maar een keer: de productie gaat het natuurlijk nooit laten gebeuren dat je al voor
de finale de Mol kunt aanwijzen doordat je de andere twee finalisten kunt uitsluiten door zoiets.
 ::ohno::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #161 Gepost op: 6-02-2025, 10:48:33 »
Met het risico dat je je ticket naar de finale vergeeft en je droom om ooit de Mol te mogen zijn nooit meer uitkomt? Sam kan met geen mogelijkheid weten dat zijn antwoord maar voor de sier zou zijn.
Maar je weet niet wat er van tevoren is gezegd. Bijvoorbeeld: ‘je mag liegen’ - wat me overbodig lijkt in dit programma, maar voor de zekerheid, anders gaat iedereen zeggen: ja ik wil de mol zijn als ze dat bij de voorrondes ook gezegd hebben.

Het zou toch raar zijn als je vanaf dit moment Sam zou kunnen afschrijven als mol? Dat wil het programma toch juist niet?
« Laatst bewerkt op: 6-02-2025, 10:51:50 door Run »

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #162 Gepost op: 6-02-2025, 11:32:06 »
Ze laten het natuurlijk expres heel ambigue, maar het ligt denk ik heel erg aan dingen die we niet op beeld hebben gezien. Bij dezelfde twist in België wisten we vanuit de aflevering dat er nog echt een wel een soort "check moment" is geweest van, wil je nog steeds de mol zijn onder deze omstandigheden. Want dat is het hele ding. Iedereen kan vantevoren wel de mol willen zijn, maar als je denkt het niet te zijn en uiteindelijk in het land bent als mogelijke onvoorbereide mol... wil je die uitdaging dan nog steeds aangaan? Door veel kijkers wordt dit moment dan toch gezien als dat check moment van, wacht, wil je het nog steeds? En dan zou ik ook zeggen dat Sam echt niet de mol kan zijn. Ik denk ook niet dat het uitmaakt, want ondertussen weten we dat er altijd mensen zijn die het andersom beargumenteren dat een mol dit juist wel weer zou doen.

Ik ben zelf vooral erg benieuwd naar hoe het echt zit, maar vrees dat we hier nooit antwoord op gaan krijgen. Zeker gezien ik niet geloof in dezelfde twist uit 2009 toen de mol ook ter plekke gekozen zou zijn, dat was volgens mij ook allemaal voor de show ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #163 Gepost op: 6-02-2025, 11:53:20 »
In Mollotenland is er voorlopig niemand die “het grotere plaatje” heeft gezien van heel deze “procedure waarin de kandidaten de Mol zelf hebben gekozen”. Het blijft gissen welke criteria die keuze hebben bepaald. En daardoor blijft het ook onduidelijk in hoeverre de kandidaten zelf die mol hebben gekozen. Eigenlijk zijn het de makers die een aantal criteria voorop hebben gesteld waaruit dan een molkeuze is gevloeid. Als het inderdaad zo is als wordt gezegd door Rik “… en die hebben jullie zelf gekozen”, hebben zij die dus “onbewust” aangeduid door o.a. het plaatsen van de bordjes met eigenschappen en hun antwoord op de enige testvraag “Wie is de Mol?”
Hoe de vraag aan elke kandidaat of zij de mol willen zijn (ja of nee) in die procedure past, heb ik nog nergens gelezen. Niemand weet het. We weten dus ook niet of ze überhaupt meetelde als criterium. Ik vermoed van wel, anders is het onzinnig om ze te stellen.
Misschien was Sam wel de enige die “het grotere plaatje” had doorzien en antwoordde hij daarom bewust neen (ook al wou hij best de mol zijn)? Maar wat dat “grotere plaatje” dan precies zou zijn? Heel de mollotengemeenschap breekt er zich het hoofd over.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #164 Gepost op: 6-02-2025, 12:47:01 »
Ze laten het natuurlijk expres heel ambigue, maar het ligt denk ik heel erg aan dingen die we niet op beeld hebben gezien. Bij dezelfde twist in België wisten we vanuit de aflevering dat er nog echt een wel een soort "check moment" is geweest van, wil je nog steeds de mol zijn onder deze omstandigheden. Want dat is het hele ding. Iedereen kan vantevoren wel de mol willen zijn, maar als je denkt het niet te zijn en uiteindelijk in het land bent als mogelijke onvoorbereide mol... wil je die uitdaging dan nog steeds aangaan?

Als je naar het tijdspad kijkt kan het maar zo zijn dat het extra checkmoment er is geweest. Als de aflevering begint bij de inzegening zien we 9.00 uur in beeld. Daarna was  het jokerspel en het spel met de bordjes en test. Lijkt me een prima ochtendprogramma. Daarna lunch en verplaatsing naar locatie. Ondertussen gaat de crew aan de slag met de uitkomst van de molkeuze.

Op het helicopterdekdek was het inmiddels 17.00 zien we op beeld.

Bij gesprekjes in de lift was het donker. (Zonsondergang rond 18.30 uur) Deze gesprekjes vonden volgens mij plaats in dezelfde toren van het helikopterdek en niet in een hotel wat ik ook al gelezen heb. Daarna gingen ze pas in busjes naar het hotel en volgde nog een moment op het dakterras.

Hoe het gegaan is weet ik ook niet maar er was m.i. tijd voor een extra  check en ik kan me voorstellen dat de productie iets dergelijks ingebouwd heeft.

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #165 Gepost op: 6-02-2025, 13:54:44 »
Wat denk je dat überhaupt het nut van die scene op het heli-platform was?
Toch niet om de kijkers de mogelijkheid te geven meteen een X aantal kandidaten af te kunnen strepen?
Stele voor dat er drie of vier nee hadden gezegd en die nu allemaal nog in het spel hadden gezeten en er alleen ja-zeggers afgevallen zouden zijn.

Ik herhaal het nog maar een keer: de productie gaat het natuurlijk nooit laten gebeuren dat je al voor de finale de Mol kunt aanwijzen doordat je de andere twee finalisten kunt uitsluiten door zoiets.
 ::ohno::
Ik denk dat als er 3 of 4 nee hadden gezegd (wat ik inschat als zeer onwaarschijnlijk, maar goed, stel dàt), dan denk ik dat het bij de montage heus wel zo was gemaakt dat we niet iedereens antwoord zouden te zien krijgen.

Daar is montagegewijs echt wel iets op te verzinnen.

Bij Weerwolven, waar je de kandidaten ook niet kunt vertrouwen, ga ik er ook vanuit dat wat de spelleider zegt, klopt. Dat als de spelleider vraagt "de weerwolven wijzen nu aan wie ze vermoorden" dat de spelleider dan niet bij de bekendmaking van wie er vermoord is, ineens een hele andere naam noemt. Zo werkt het principe van spelleider niet.

Bij WidM doe ik dezelfde aanname: wat de productie zegt, klopt.

Als ook de productie gaat liegen over wezenlijke dingen, waar zitten we dan naar te kijken? Ook Wie is de Mol heeft gewoon regels; zonder regels heb je geen spel.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Doctor WidM?

• Forumlid
  • What?!
« Reactie #166 Gepost op: 6-02-2025, 14:07:08 »
Maar Sam is toch niet de productie? Of heeft de productie met zoveel woorden gezegd: wie op het helikopterplatform 'nee' zei, wordt niet als mol gekozen?

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #167 Gepost op: 6-02-2025, 14:26:24 »
Ik vind dat Sam nogal belangrijk wordt gemaakt. Hij was de enige die met 'nee' antwoordde op de laatste selectievraag en dan zijn er nog negen anderen over die het wel wilden. Ik zie echt niet in waarom die andere 9 dan niet goed genoeg zouden zijn geweest voor de makers.

Op het platform hoorden ze voor het eerst dat er nog geen mol was, dus daar is geen extra checkmoment aan vooraf gegaan. Een checkmoment daarna is overbodig, aangezien het op het dak al was afgehandeld. Sam is gewoon een kandidaat en zo gedraagt ie zich ook, met z'n jokerobsessie.

« Reactie #168 Gepost op: 6-02-2025, 18:41:26 »
“We gaan iets doen wat we nog nooit eerder hebben gedaan”
Namelijk iemand kiezen die zegt niet de mol te willen zijn  ::tandpastasmiley::

Alhoewel ik wel denk dat hij maar wat riep om verwarring te zaaien. Als hij de mol is, achteraf een geniale zet.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #169 Gepost op: 6-02-2025, 18:44:47 »
Rik bij de lift: "Sam, jij gaf op het heli-plaform aan dat je niet de Mol wil zijn. Maar Sam, jij bent wél de Mol!"      ::rofl::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Allomol

• Forumlid
« Reactie #170 Gepost op: 6-02-2025, 20:31:05 »
Het zou ook nog eens kunnen zijn dat de Mol al op de hoogte gesteld is vòòr de scene op het helideck en niet daarna.
Daarmee valt dan gelijk de grond onder deze discussie weg en komt ook de lift-scene in een ander daglicht te staan.
Oke, en dus is alles precies wel
wat het niet lijkt te zijn?

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #171 Gepost op: 6-02-2025, 20:41:19 »
Het zou ook nog eens kunnen zijn dat de Mol al op de hoogte gesteld is vòòr de scene op het helideck en niet daarna.
Daarmee valt dan gelijk de grond onder deze discussie weg en komt ook de lift-scene in een ander daglicht te staan.
Maar dat klopt dan weer niet met de woorden van Rik op het platform. Die zegt namelijk dat de mol die door de kandidaten zelf gekozen is, het zelf nog niet weet dat hij/zij de mol is. Rik vertelt dan aan de groep en aan ons kijkers een leugen?

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #172 Gepost op: 6-02-2025, 20:47:41 »
En daar komt bij dat de kandidaten in aflevering 7 de beelden uit de lift kunnen ‘winnen’. Dat zou toch niets waard zijn als het niet de echte eerste primaire reactie van de mol zou zijn.

Offline johan1973

• Forumlid
« Reactie #173 Gepost op: 6-02-2025, 20:58:23 »
Rik bij de lift: "Sam, jij gaf op het heli-plaform aan dat je niet de Mol wil zijn. Maar Sam, jij bent wél de Mol!"      ::rofl::

Helaas, de dialoog die Rik met Sam heeft komt behoorlijk overeen met die hij met Teun en Ray heeft:

(Ray)    ... .Heel veel succes daarmee. Dankjewel. Je mag die kant op.
(Sam)   ... .Heel veel succes daarmee.
Dag Teun, Maar vanaf nu is het spel wel echt begonnen. Daar wens ik jou veel succes mee. Dankjewel. En plezier.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #174 Gepost op: 6-02-2025, 21:01:26 »
Nou nee, dat lijkt meer op wat Stijn te horen kreeg.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #175 Gepost op: 7-02-2025, 12:07:30 »
Maar Sam is toch niet de productie?

Niets is wat het lijkt.

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #176 Gepost op: 8-02-2025, 07:46:32 »
Ik heb niet alle pagina’s doorgeakkerd, maar wel een groot deel. Er waren toch ook beelden van de mollicitatie waarin de kandidaten moesten pitchen waarom zij een goede mol waren? Daar zagen we Sam ook. De vraag of iemand een mol wil zijn is dus al lang en breed gesteld. Of hij de mol is of niet (ik denk van niet), nee zegt op het platform past helemaal in de rol die hij speelt: dwarsliggen, stoken, verwarring zaaien.

Offline Mollenjagers2023

• Forumlid
« Reactie #177 Gepost op: 8-02-2025, 15:52:15 »
Hints & Theorieën – Is Sam Hagens de Mol?

Aflevering 1

🔹 Rik vraagt aan Sam: Wil jij de Mol zijn? → Sam zegt meteen nee. (Aflevering heet Een rein geweten – wil hij iets verbergen?)

🔹 De Mol werd gekozen op verdieping 32 → Sam was 32 jaar tijdens de opnames.

🔹 Rik zegt tegen Sam alleen: "Succes." → Wens hij succes met zijn Mol-rol?

🔹 Bij het instappen van het busje zegt Sam: Ik stap in het busje waar de Mol in zit. → Hoe weet hij dit al?

🔹 Bij de Doerian-vruchten staat het getal 25 op de steeltjes. → Verwijzing naar de Mol van seizoen 25?

---

Aflevering 2

🔹 Opdracht 'Het juiste motief' → Sam beeldt eerst de M uit, daarna de H (Mol Hagens?).

🔹 Uit de woorden die de kandidaten uitbeelden, kan alleen de naam 'Sam Hagens' gevormd worden.

🔹 Geen 'R' in de letters, terwijl alle andere kandidaten een 'R' in hun naam hebben.

---

Draak-opdracht

🔹 Posities van de kandidaten:

Bridget → Pakt de draak

Ray & Gabriël → In de vrachtwagen

Teun & Sam → Bij de knoppen

🔹 Opvallend:

Gabriël zegt: Ik had geen zicht op Teun. → Geen cameratoezicht bij de knoppen!

Sam stond beide keren bij de knoppen.

Heeft Sam de knop losgelaten om Bridget de draak makkelijker te laten pakken?

---

De Kraak-opdracht

🔹 Sam opent kistje 3985.
🔹 Optelsom: 3+9+8+5 = 25! → Wéér het getal 25...
🔹 Hij wilde dit kistje héél graag openen.

Aflevering 3

🔹 De juiste manier van zien

Terwijl Stijn, Sophie en Ray terugkomen, ontstaat er een discussie over wat er gebeurd is.

Sam zegt in zijn biecht: "Ik kom er straks wel achter wat er precies is gebeurd."

Direct daarna belt de Mol met Rik voor uitleg over de volgende opdracht. → Toeval? Of hint dat Sam de Mol is?

🔹 Karaoke-opdracht

Sam zingt het nummer Tell Me Lies – en benoemt zelf dat dit toepasselijk is.

Het woord Leugenaar komt duidelijk naar voren… Een knipoog naar zijn rol als Mol?

🔹 De ondervraging

Sam stuurt eerst aan op Ray als de leugenaar, terwijl Ray juist de waarheid sprak.

Vervolgens stuurt hij samen met Bridget de verdenking op Stijn. → Hierdoor blijft hij zelf buiten schot én de groep verliest €1500,-.

🔹 De test

Sam rent direct naar het geld. → Handig voor de Mol, zo blijft er minder geld in de pot.

🔹 Verborgen naam in de tafels

De tafels kunnen in een rij worden gezet, waarbij de letters van Sam Hagens per tafel ingevuld kunnen worden.

🔹 Vraag 19 in de test:

Normaal is vraag 20: Wie is de Mol?, maar nu was vraag 19: Wie is de Mol?

Vraag 20 ging nu over In welke rij zit de Mol?

Letter S is de 19e letter van het alfabet → Een verborgen hint naar Sam?

Aflevering 4

🔹 De juiste manier van praten – Leugendetector

Sam krijgt de vraag: Met wie heb jij een bondje? Hij antwoordt Stijn.

De leugendetector slaat uit met een M. → Praat de Mol hier letterlijk ‘op de juiste manier’? Laat hij bewust de M uitslaan als een verborgen hint?

🔹 Getal 3 duikt weer op

De dobbelsteen bij het bordspel ligt bij de start op 3.

In eerdere afleveringen zagen we ook 3 honden en 3 gouden paraplu’s.

Mogelijke verwijzing naar een naam met 3 letters → Sam?

🔹 Verdacht gedrag bij het bordspel

Sam speelt fanatiek en snel, en jaagt Sophie op om ook snel te spelen.

Waarom? Minder tijd = minder geld in de pot, terwijl jokers belangrijk zijn voor de test.

Slimme Mol-zet om tijdsdruk te creëren en de groep minder geld te laten verdienen.

🔹 De opdracht ‘Ijsvrij’

"Was de Mol letterlijk 'ijsvrij'?" → Stond de Mol (Sam?) daarom bij het bordspel in plaats van bij het ijsverkopen?

🔹 Verjaardagstest – Toevallige hint?

De test had een verjaardagsthema.

Sam was de dag na deze opdracht jarig. → Een knipoog naar de Mol, die toevallig net na deze test zijn verjaardag viert?

🔹 Tong uitsteken naar Rik

Na het bordspel steekt Sam zijn tong uit naar Rik op het moment dat Sophie naar de camera draait.

Was dit een teken dat hij tevreden was over hoe snel de opdracht voorbij was?

Aflevering 5

🔹 Voor de opdracht roept Sam meteen: "Ik kan dit niet, op mij moet je echt niet rekenen."

Uiteindelijk haalt hij de laagste score (5.0) van de groep.

Had Sam hier de juiste concentratie? Of zorgde hij er als Mol bewust voor dat hij slecht scoorde?

🔹 Sam stuurt aan op moeilijke vragen

Hij kiest expres moeilijke vragen, waardoor Maaike en Bridget het lastiger krijgen.

Hij herinnert Sophie er zelfs aan om de moeilijke vraag te kiezen. → Opzetje om de opdracht moeilijker te maken?

🔹 Getal 3 duikt weer op

De danseressen houden 3 gouden rozen vast.

Verwijzing naar een naam met 3 letters → Sam?

🔹 Biecht over een bondje met de Mol

Sam zegt: "Een bondje met de Mol is gevaarlijk."

Leuk knipoogje naar Teun, Gabriël en Ray, die dit al hebben gemerkt?

🔹 Tevreden na de opdracht

Sam lijkt opvallend blij met het resultaat.

Maar er is nauwelijks geld verdiend… Een perfecte afloop voor de Mol!

---

🎭 Conclusie: Sam heeft opvallend veel verdachte hints en connecties met het getal 25… Is hij de Mol? 🕵️‍♂️

Offline Kimi

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #178 Gepost op: 8-02-2025, 19:26:39 »
In het kader van verborgen hints. Bij het terugkijken van aflevering 1 is mij opgevallen dat er een medewerker van het hotel buiten loopt met de letter M op de rug. Op dat moment zien we Sophie en Sam. Een hint dat 1 v.d. 2 de mol is? Dit is één v.d. eerste shots nadat er een mol is gekozen. Er verschijnen ook nog andere medewerkers die niet met een M rondlopen.

Dan valt het me ook nog op dat ze in aflevering 2 bij de kraak rondlopen in het zwart met een l op de rug.... maar eh, daar kan ik eigenlijk niks van maken. Het valt me gewoon op. ::rofl::
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #179 Gepost op: 8-02-2025, 21:28:48 »
Sam niet de mol, Sophie niet de mol.