Auteur Topic: [Kandidaat] Roos Moggré  (gelezen 74631 keer)

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Roos Moggré
« Reactie #520 Gepost op: 9-03-2025, 08:01:02 »
Gefeliciteerd Roos! Lekker fanatiek gespeeld, verdiende winnaar!

Offline Antonetta

• Forumlid
  • may the best mol win
« Reactie #521 Gepost op: 9-03-2025, 08:24:23 »
Goed gedaan Roos! Ik heb van je genoten. Door je slimme spel als enige de mol ontmaskerd.

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
« Reactie #522 Gepost op: 9-03-2025, 10:24:49 »
Heel erg terechte winnares!

Het is denk ik ook gewoon de beste tactiek als kandidaat. Continu "foutjes" maken of verkeerde suggesties voorstellen en dan maar kijken wie hapt en wie corrigeert.

Dat kun je Roos niet kwalijk nemen, maar zo heeft het programma zich wel geëvolueerd in de loop der jaren. Roos heeft dat, in mijn ogen, tot in de perfectie uitgevoerd.
You'll never walk alone

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #523 Gepost op: 9-03-2025, 10:28:12 »
Ik snap de kritiek van sommige op de tactiek van Roos.
Ik blijf zelf zeggen ik vond dat ze een hele slimme tactiek had.
Ze had Stijn behoorlijk snel in het vizier en door nep te mollen, verzorgde ze dat veel kandidaten haar als mol zagen en zij gelijk kon zie wie de echte mol is, is gewoon super slim van haar. En ze kon ook niet eens na de finalevrijstelling opdracht toen ze 100% zeker was ineens heel erg haar best doen, dat valt extreem op. Misschien was het voor Nora en Sophie wel echt te laat, maar Maaike nam Stijn ook mee, dus die had misschien geswitch naar Stijn en misschien gewonnen daardoor. Dus voor mij heeft ze het super slim gespeeld en een terechte winnares. Misschien wel de beste tactiek van alle winnaars samen.

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #524 Gepost op: 9-03-2025, 11:02:40 »
Roos heeft zichzelf een hoop geld gekost, niet alleen door de veiling. Wat dat betreft had ze zichzelf ermee door als enige juist de mol in het vizier te hebben. En dat vind ik nou een mooi voorbeeld je eigen glazen ingooien. Verder is het nep mollen van alle tijden.

Terecht de winnaar overigens. Als je iedereen eruit kan spelen doordat ze op jou stemmen en Maaike tot in de finale ook. Je kunt het oneens zijn met de methode, effectief is het wel.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #525 Gepost op: 9-03-2025, 12:06:41 »
Wil het ook wel even opnemen voor Roos als nepmol alsof die eigenhandig geld liet verdwijnen. Moet even van bril wisselen van Roos als Mol naar Roos als kandidaat.

Er is zat over dat ze prima gedaan heeft. Ze at zonder meer een vogelspin op waar Teun het liefst van de aardbodem was verdwenen. Zag bij de kraak dat de kelk niet mee kon en had het schaaltje van 350 mee willen nemen maar het duurde te lang en ze werd gepakt. Vond de sleutel van de kluis en de sleutel van haar kistje. Zat goed op Ray bij wie van de drie. Heeft waarschijnlijk haar best gedaan met koken. Op de markt zat items gekocht. Heeft geprobeerd Stijn bij te sturen bij de Tomb raider foto. Waar iedereen overheen viel, haalde een tien bij houtbewerken.

De regie heeft haar foutjes steeds enorm uitvergroot maar een deel was niet bewust maar waren foutjes. Volgens Roos en gezien wat ze deed in het vliegtuig voor de Mol ook maar begonnen was, geloof ik dat wel. Een schaal even niet vast hebben, gepakt worden bij de Kraak, afgeleid raken. Ze was daar beslist niet de enige in en elk seizoen zien we kandidaten de vreemdste fouten en missers maken.

Ze hebben allemaal lopen nepmollen. Zelfs Nora wilde nepmollen op het verlaten vliegveld. Sam wilde zelfs de eerste opdracht al geen geld verdienen om verdacht te worden. Ray deed de freeze verjaardagsopdracht niets om verdacht te worden.

De makers hebben in de laatste aflevering nog eens uitvergroot hoe Roos met nepmollen gewonnen heeft. Maar zo erg was het nu ook weer niet. Wel heeft ze het geweldig gespeeld, als enige de Mol ontmaskerd en dat voordeel voor zichzelf weten te houden. Fantastische kandidaat!

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #526 Gepost op: 9-03-2025, 13:18:23 »
Achteraf ook handig gespeeld bij de veiling; om voor het kistje met 5000 te gaan ipv de vrijstelling. Ze kreeg volgens mij op dat moment ook 100% zekerheid over wie de mol moest zijn (al zat ze toen al goed met haar verdenking richting Stijn). In feite is dat ook een finale-vrijstelling, maar dan iets minder duur.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #527 Gepost op: 9-03-2025, 14:06:26 »
Ik had wel graag geweten vanaf wanneer Roos Stijn als hoofdverdachte had en vanaf wanneer ze volledig op hem ging. In De Mol laten ze dat wel altijd zien. Wat een goede toevoeging is.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #528 Gepost op: 9-03-2025, 14:25:30 »
Achteraf ook handig gespeeld bij de veiling; om voor het kistje met 5000 te gaan ipv de vrijstelling. Ze kreeg volgens mij op dat moment ook 100% zekerheid over wie de mol moest zijn (al zat ze toen al goed met haar verdenking richting Stijn). In feite is dat ook een finale-vrijstelling, maar dan iets minder duur.  ;D

Ja. Ze had toen ook al spijt van haar gekke 7000 bod. Ik heb die actie als mols opgevat maar toch kandidaats dus  ::tandpastasmiley::

Ik had wel graag geweten vanaf wanneer Roos Stijn als hoofdverdachte had en vanaf wanneer ze volledig op hem ging. In De Mol laten ze dat wel altijd zien. Wat een goede toevoeging is.

Ik begreep dat ze Stijn in de smiezen kreeg bij de Kraak en nog meer de Kluis en dat de opdracht met de vrijstelling de finale bevestiging gaf. Wel jammer dat ze weinig van haar hebben laten zien

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #529 Gepost op: 9-03-2025, 14:38:49 »
Ja. Ze had toen ook al spijt van haar gekke 7000 bod. Ik heb die actie als mols opgevat maar toch kandidaats dus  ::tandpastasmiley::

Heerlijk die blik van Rik bij die opdracht; eerst al toen ze 6000 zei en daarna bij het schrijven: we maken er 7000 van  ::rofl::
Rik:  ::oink::

Maar Roos had er volgens mij al spijt van toen ze wegliep bij Rik.

Ik heb zelf het idee dat Roos Stijn op nr.1 heeft gezet tijdens of na 'Wie vd 3'. En ze zal hem ook wel flink in de gaten hebben gehouden bij Angkor Wat.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2025, 14:44:04 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mit

• Forumlid
« Reactie #530 Gepost op: 9-03-2025, 14:44:42 »
Ik zie Roos op dit moment als slimme kandidaat die gehaaid het spel speelt. Leuk om naar te kijken.

En hier ben ik bij gebleven. Zij was vanaf het begin toch wel de gedoodverfde winnaar.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #531 Gepost op: 9-03-2025, 16:26:09 »
Bij de markthal (dus de inbraak) en servetten was haar eerste verdenkingen richting Stijn.
En bij de finalevrijstelling opdracht wist ze het 100% zeker, dus vanaf aflevering 7 ging ze vol op hem, daarvoor nam ze nog Maaike mee.
Beide zijn duidelijk in deze uitzending genoemd en ook in haar dagboek staat hier iets over.

Verder zie je inderdaad dat ze bij wie van drie hem als hoofdverdachte ging zien, dat zie je aan haar blikken, maar dat is niet 100% zeker, want dit is niet bevestigd, maar als ik de beelden geloof denk ik wel.

Ze had inderdaad wel iets meer aan het woord gemogen, maar meerdere kandidaten.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2025, 17:20:32 door Mol1991 »

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #532 Gepost op: 10-03-2025, 12:16:09 »
Achteraf zat de grootste hint in de kick-off aflevering al stiekem :P  ;)
Roos zei in het filmpje tijdens de voorbereiding, ik ga zeker voor de winst.
Niemand anders noemde dit of wel, maar is niet in de uitzending gekomen.
En we dachten eerst dat Maaike vermeden werd, maar Stijn werd heel erg vermeden meer dan de rest.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2025, 12:18:06 door Mol1991 »

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #533 Gepost op: 11-03-2025, 08:23:54 »
Interview met Roos: https://www.linda.nl/nieuws/entertainment/roos-moggre-winnaar-wie-is-de-mol/

Heeft ze nou expres nep gemolt? Nee, heel veel dingen gewoon last minute bedacht. En Stijn heeft daar gebruik van gemaakt.

Dus voor de mensen die dachten dat ze bewust koos voor nepmollen of haar tactiek was, is dus niet zo. Ze heeft veel dus last minute bedacht, Stijn heeft daar gebruik van gemaakt en haar super verdacht gemaakt bij de andere kandidaten. Dus toen de hele groep haar als mol zag kwam, dit door Stijn. Daarna heeft ze soms wel bewust gemolt. En ze lag in bad bij het verlaten hotel, omdat ze al redelijk wat geld had en geen geld kwijt wilde. Dat leek verdacht, maar dit deed ze bewust om geen geld kwijt te raken.

En ze heeft de kandidaten vooral uitgetest toen er geen opdrachten waren en wij hebben dit niet gezien, door gewoon heel veel vragen te stellen.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2025, 08:39:59 door Mol1991 »

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #534 Gepost op: 11-03-2025, 10:22:36 »
Wat een leuk interview! En uitmuntende kandidaat, terechte winnaar. Slim van Stijn om er goed gebruik van te maken ook.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #535 Gepost op: 11-03-2025, 12:00:55 »
Ja same, die informatie deed ik ook missen in de laatste aflevering
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #536 Gepost op: 11-03-2025, 12:26:07 »
Ja same, die informatie deed ik ook missen in de laatste aflevering
Ja, dat is inderdaad niet goed benoemd, maar ik denk dat je dat op zich ook wel uit de informatie die we hebben en de beelden wel een goed beeld kan hebben hiervan.

Staat ook in het interview van hieboven.
Haar vermoeden dat Stijn de saboteur van de groep zou zijn, begint al bij eerste opdracht, maar denk dat dit kraak opdracht moet zijn.
Ik vond hem heel verdacht bij de opdracht op de marktkraam. Vanaf dat moment ben ik hem nauw gaan volgen. Bij de opdracht van de veiling wist ik het zeker, dus toen ging ze vol op hem. Dat staat ook in haar dagboek en is besproken in de uitzending.

Haar tactiek was om te blijven bewegen en dingen te doen en vragen die onverwachts zijn, om reacties uit te lokken. Gaat de groep links, kies ik rechts. Dat ik automoneer beweeg, zit in mijn karakter. Dat heeft mij wel ver gebracht.

Wat ze wel gedaan heeft, is gewoon kandidaten heel veel vragen en alles opschrijven. Wat ook in het interview staat: Ik heb voortdurend gespreid en heb iedereen wel geprobeerd te noemen in de test. Er waren een paar mensen die voor mij vrij snel afvielen om de mol te zijn, zoals Bridget en Gabriël. Sommige kandidaten waren heel eerlijk en echt duidelijk op zoek naar de mol. Die streepte ik af. Aan Stijn vond ik het opvallend dat hij vrij stabiel was. Moeilijke of emotionele momenten liet hij niet echt zien. Dat vond ik niet bij hem passen.

Dus met dit alles bij elkaar optellen, denk ik dat ze Stijn misschien al sinds het begin hoofdverdachte vond, maar het nog niet helemaal kon uitsluiten. In aflevering 2 kreeg ze hem in de smiezen wat we weten, maar in aflevering 3 bij wie van de drie had ze al duidelijk blikken van ik vertrouw je niet en niet alleen vanwege het spel. Dit had ze in mijn ogen bij de rest veel minder. En waarschijnlijk kon ze al redelijk wat kandidaten dus afstrepen, maar blijkbaar Maaike pas volledig in aflevering 7.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2025, 12:30:53 door Mol1991 »

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #537 Gepost op: 12-03-2025, 08:45:29 »
Dat ze het niet van te voren bedacht, lijkt me logisch: als kandidaat weet je niet wat de volgende opdracht is, dus moet je tijdens de opdracht (last minute) een tactiek bepalen. Dat ze desondanks ervoor koos om heel veel opdrachten op halve kracht te doen (bijv. kijk een aapje), geen geld wilde winnen om verdacht te lijken, servetten weggooien, wat misschien slim was maar wel degelijk een kandidaat met een molactie, 7000 bood voor een finale vrijstelling, heel veel niet leek te willen begrijpen etc. Etc. Maakt haar nog steeds een nepmollende kandidaat.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #538 Gepost op: 12-03-2025, 22:58:44 »
Er waren ook nog best wat dingen bij haar per ongeluk gegaan, dus niet alles is nepmollen bij haar geweest. Ik denk dat de vliegtuigmodus daar een goed voorbeeld van is of Sophie heeft dit gedaan. Want volgens Roos heeft ze dit niet gedaan en snap ze dit nog steeds niet hoe dit gebeurd is.

Of dingen bewust gedaan om geen geld te verliezen zoals toen ze in bad ging liggen in het verlaten hotel.

Maar over Roos gesproken bij de aflevering van RTL Boulevard van afgelopen zondag, daar klaagde ze ook extreem over nepmollen en dat juist door die acties mensen denken van zo komen wij dus ver. Dat moet een keer kappen zeiden ze en Arno die zelf meedeed zei dit ook. Arno zei ook dat haalt het spel een beetje onderuit. Je bent met z’n negen tegen de mol. Door het nepmollen heb je nu ook steeds zo lage potten. Ze kunnen daar echt wel iets aan doen.
« Laatst bewerkt op: 12-03-2025, 23:36:00 door Mol1991 »

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #539 Gepost op: 15-03-2025, 18:05:58 »
Dat ze schikkeldag niet meer wist in het verlaten hotel, wist ze echt niet meer op dat moment, dat had ze als kind ook al, dat ze het gewoon echt vaak niet weet zei ze in een klein interview met Veronica superguide. Dus weer iets wat dus niks met nepmollen te maken heeft. Ik dacht misschien nog leuk om te weten  ;)

Maar de makers hebben volgens haar wel haar molacties en opvallende dingen bewust in de afleveringen laten zitten en die van Stijn niet, dat heeft gewoon met editen te maken zegt ze.
« Laatst bewerkt op: 15-03-2025, 18:11:22 door Mol1991 »