Ja same, die informatie deed ik ook missen in de laatste aflevering
Ja, dat is inderdaad niet goed benoemd, maar ik denk dat je dat op zich ook wel uit de informatie die we hebben en de beelden wel een goed beeld kan hebben hiervan.
Staat ook in het interview van hieboven.
Haar vermoeden dat Stijn de saboteur van de groep zou zijn, begint al bij eerste opdracht, maar denk dat dit kraak opdracht moet zijn.
Ik vond hem heel verdacht bij de opdracht op de marktkraam. Vanaf dat moment ben ik hem nauw gaan volgen. Bij de opdracht van de veiling wist ik het zeker, dus toen ging ze vol op hem. Dat staat ook in haar dagboek en is besproken in de uitzending.
Haar tactiek was om te blijven bewegen en dingen te doen en vragen die onverwachts zijn, om reacties uit te lokken. Gaat de groep links, kies ik rechts. Dat ik automoneer beweeg, zit in mijn karakter. Dat heeft mij wel ver gebracht.
Wat ze wel gedaan heeft, is gewoon kandidaten heel veel vragen en alles opschrijven. Wat ook in het interview staat: Ik heb voortdurend gespreid en heb iedereen wel geprobeerd te noemen in de test. Er waren een paar mensen die voor mij vrij snel afvielen om de mol te zijn, zoals Bridget en Gabriël. Sommige kandidaten waren heel eerlijk en echt duidelijk op zoek naar de mol. Die streepte ik af. Aan Stijn vond ik het opvallend dat hij vrij stabiel was. Moeilijke of emotionele momenten liet hij niet echt zien. Dat vond ik niet bij hem passen.
Dus met dit alles bij elkaar optellen, denk ik dat ze Stijn misschien al sinds het begin hoofdverdachte vond, maar het nog niet helemaal kon uitsluiten. In aflevering 2 kreeg ze hem in de smiezen wat we weten, maar in aflevering 3 bij wie van de drie had ze al duidelijk blikken van ik vertrouw je niet en niet alleen vanwege het spel. Dit had ze in mijn ogen bij de rest veel minder. En waarschijnlijk kon ze al redelijk wat kandidaten dus afstrepen, maar blijkbaar Maaike pas volledig in aflevering 7.