Auteur Topic: [Kandidaat] Maaike Martens  (gelezen 45981 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Kandidaat] Maaike Martens
« Gepost op: 15-11-2024, 10:59:35 »

Bespreek hier alles over Maaike!
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Allalin

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Maaike Martens
« Reactie #1 Gepost op: 19-12-2024, 15:57:27 »
De kandidaten stellen zich voor:

Van alle kandidaten zijn korte voorstellingsfilmpjes gemaakt.
Te vinden op zowel de site als via de  app.

Maaike:

https://youtu.be/paGo6uc9WHs?feature=shared

Offline hrvdg7

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: 25-12-2024, 08:22:39 »
Hoop dat ze ver gaat komen. De leukste van allemaal

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #3 Gepost op: 25-12-2024, 22:10:22 »
…zou een prima mol kunnen zijn  ;)

Offline Cornelis

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #4 Gepost op: 28-12-2024, 18:13:44 »
De 'blonde' moet toch weer een keer de mol zijn?  ::rofl::Waarom Maake dan niet?  Ga haar zeker goed in de gaten houden!
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #5 Gepost op: 28-12-2024, 20:49:11 »
Ik vond haar erg leuk en authentiek overkomen in de kick-off! Ook overtuigend in haar Mollicitatie vond ik. Ik dacht puur op basis van profiel dat ze het niet zou zijn, maar ik ga haar toch maar goed in de gaten houden ::vergroot::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline wieowie

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 5-01-2025, 13:43:30 »
Ik vond haar enorm zenuwachtig in het busje net na de bekendmaking van de rollen. Zat wat te friemelen met haar handen, vermeed oogcontact, reageerde wat trager dan de rest toen er even werd gelachen (even kijken wat de rest doet?), kortom: ze leek erg gefocust op haar eigen gedrag en was helemaal niet aan het observeren hoe anderen zich gedroegen. Dat vind ik opvallend, want dit was wel hét moment waar je echt wil opletten wie er zenuwachtig of raai doet. Voor mij daarom de grote hoofdverdachte na afl 1.  ::vergroot::

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 5-01-2025, 14:23:26 »
Ik vond haar enorm zenuwachtig in het busje net na de bekendmaking van de rollen. Zat wat te friemelen met haar handen, vermeed oogcontact, reageerde wat trager dan de rest toen er even werd gelachen (even kijken wat de rest doet?), kortom: ze leek erg gefocust op haar eigen gedrag en was helemaal niet aan het observeren hoe anderen zich gedroegen. Dat vind ik opvallend, want dit was wel hét moment waar je echt wil opletten wie er zenuwachtig of raai doet. Voor mij daarom de grote hoofdverdachte na afl 1.  ::vergroot::

Ja dat viel mij ook op, en zo deed ze ook bij de opening vond ik. Maar Gabriel was ook stil, vooral het moment dat Ray bij hem in de auto stapte was bijzonder, hij keek wat zenuwachtig en zei eerst ook niets.
Maar het kan ook iemand zijn die juist het woord neemt zoals Sophie of een Bridget bij het ontbijt die iedereen af gaat… ik ga nog maar eens terug kijken straks ;-)

Offline el wee

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 6-01-2025, 16:59:29 »
Als zij de mol is, is er weer een mol met dubbel M, voornaam en achternaam

Bij het keuze moment wel of niet kans op jokers, zei ze geen kans hebben gekregen
Ze werd eerst door de groep gekozen als 1 van de 5 die wel kans kregen.
Toch weer later werd ze weer naar achteren gestuurd en dachten ze dat ze de waarheid sprak. Dus heeft ze iedereen misleid.
« Laatst bewerkt op: 6-01-2025, 18:26:48 door el wee »

Offline Soes

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 12-01-2025, 16:20:09 »
Wat is het hier rustig!
Ik las in een ander topic dat zij als enige kandidaat de letters M, O en L vormde tijdens opdracht 1.
Zou een leuke hint kunnen zijn. Verder eerst Bridget heel lang laten prutsen met die foto's en daarna de 'held' uithangen door het zelf in één keer goed te doen... Ze staat nog op mijn verdachtenlijstje!

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #10 Gepost op: 13-01-2025, 16:56:23 »
Maaike kan nog wel de mol zijn hoor. Komt rustig op gang.
In afl. 1 beetje klungelen met de taart. Keek leuk onder de ballonnen door, zag er feestelijk uit.
Afl. 2 maakt ze een foto voor weinig geld. Bridget was zo aan het klungelen dat je als mol best een goede foto kan maken voor 50 euro. Maar was uiteindelijk ook niet geraden, en al die tijd daarvoor heeft ze Bridget lekker aan laten klungelen. Prima toch.
Bij de kraak en kluizenaar draait het optreden van Maaike maar om 1 moment, helemaal aan het einde. Sophie vertelt dat Sam haar joker heeft en ze is verbaasd. Bijna iedereen denkt nu dat Maaike een kandidaat is. Maar Maaike kan die verbazing spelen en het kan zo maar een gepland moment zijn door de regie dat er verslag gedaan moest worden van de opdracht kluizenaar en dat Maaike dan verbaasd is dat Sam haar joker heeft. Op deze manier blijft de onvoorbereide mol nog even goed verborgen! Zou een sterk staaltje zijn en op de rit voor 'beste mol ooit'.
Vond het vreemd dat ze zich niet meldde om als eerste te willen gaan bij de kraak. Ze vroeg het aan iedereen: 'wie er wil starten', maar zelf meldde ze zich niet aan. Ze wilde dan niet gepakt worden door de bewakers. Ze had nog kunnen mollen, maar dat was niet nodig want Bridget had het al gedaan, nu kon ze zich weer onverdacht maken door iets goeds te pakken.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2025, 16:59:17 door foxhunter »

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 13-01-2025, 20:32:50 »
Ook begreep ik dat als je de getallen van het kluisje met de jaartallen bij elkaar opteld, 25 is. 25e Mol, met in dit kluisje de joker met de naam Maaike.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #12 Gepost op: 13-01-2025, 21:40:55 »
3985. 3+9+8+5=25.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #13 Gepost op: 13-01-2025, 23:38:32 »
Mooie hints!  ::ok::
Maaike heb ik na aflevering 2 wat lager op mijn verdachtenlijst gezet (ik vond haar in afl. 1 heel erg verdacht). In deze aflevering zag ik erg weinig van Maaike (daarom iets minder verdacht voor mij), maar het kan natuurlijk zijn dat de makers haar een beetje buiten de spotlights hebben gehouden.
Toch Maaike maar wat beter in de gaten houden dus.  ::jaja::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 14-01-2025, 02:20:30 »
Ik streep haar nog niet af al denk ik niet dat zij gekozen zou zijn. Vond wel de mogelijk hint dat Rik 'Hallo allemaal' zegt erg leuk. Al zei hij dat volgens mij al voor de Mol bekend was.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #15 Gepost op: 14-01-2025, 20:24:12 »
Hij zei het in de tweede aflevering opnieuw.    ::vergroot::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 15-01-2025, 11:02:04 »
Ik vind Maaike een fijne persoonlijkheid, al heb ik nog maar weinig van haar gezien en kende ik haar helemaal niet als actrice. Maar uit de korte biechten maak ik op dat ze een heel goede actrice is, ze verwoordt het leuk en ook haar mimiek is top. Ze is volgens mij zeer goed in staat om ook de rol van de verrader te spelen. Veel verdachte dingen heb ik haar nog wel niet zien doen, maar dat ligt waarschijnlijk aan mij.  :)
De mogelijke hintjes naar Maaike hier: leuk gevonden! Het zou zomaar eens kunnen!
« Laatst bewerkt op: 15-01-2025, 11:04:43 door Klaartje76 »

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 16-01-2025, 09:58:39 »
Zegt Rik niet elk seizoen “Hallo allemaal”?

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #18 Gepost op: 16-01-2025, 11:37:49 »
Dat was mijn gevoel ook en daarom heb ik een vergelijkend warenonderzoek gedaan. Ik ben op zoek gegaan naar de eerste begroeting van alle kandidaten in aflevering 2 van de afgelopen seizoenen, voor zover die er was:
2024: Kandidaten
2023: Kandidaten
2022: Hallo kandidaten
2021: Hallo allemaal
2020: jub editie: Goedemiddag allemaal
2020: Kandidaten
2019 en 2018: <geen beelden op NPO Start>

Verder heb ik ook nog even gekeken naar de jaren voor Rik.
2017 (Art): Goedemorgen
2016 (Art): <geen groepsbegroeting in beeld>
2015 (Art): Welkom in de Nationale Gallary
2014 (Art): Goedemiddag
2013 (Art): Goedemorgen
2012 (Art): Jongens
2011 (Pieter Jan): <geen groepsbegroeting>
2010 (Pieter Jan): Goedemorgen
2009 (Pieter Jan): Goedemorgen
2008 (Pieter Jan): Zo het goede nieuws is, jongens
2007 (Karel): Kandidaten
2006 (Karel): <geen groepsbegroeting>

Hier ben ik gestopt (het jaar daarvoor presenteerde Angela).
Conclusie: er is geen vaste begroeting, althans in de Nederlandse versie. Voor zover ik mij herinner begroet Gilles De Koster in de Belgische versie de kandidaten altijd met "vrienden". De manier waarop hij dat telkens zegt, ik hou er van.

« Reactie #19 Gepost op: 16-01-2025, 11:57:43 »
Dank voor het uitzoeken!!
Ik vond Maaike bij de eliminatie ook wel erg opgelucht reageren. Ze is een goede actrice maar dit leek me niet gespeeld.