Goed dat Roos zo snel de sleutel vond in de hoorn van de platenspeler, anders waren ze misschien veel te laat uit de kluis geraakt! Dat kan je op twee manieren interpreteren: goed gedaan van kandidaat Roos; of: Roos, de mol, had voorkennis van waar de sleutel van het kot te vinden was, dat is handig mocht het echt te lang duren. Anders dreigden ze helemaal niet uit de kluis te kunnen (en de hele opdracht zou voor Piet Snot zijn).
Voorts zag ik veel kandidatengedrag bij alle vier de kluizenaars. Sam en Sophie die zich als twee steggelende kinderen gedragen en letterlijk vechten voor die joker die eigenlijk voor Maaike bestemd was.
Roos die geen jokers gunt aan de rest (heel kandidaats), maar als ze de mol is, houdt ze zo ook geld uit de pot (250 euro per niet geopend kistje). Maar dat plan zo openlijk aan Stijn verkondigen (de verbazing op Stijns gezicht toen ze dat voorstelde, die was geld waard!) is als mol wel redelijk brutaal (en niet zo slim).
Sophietje deed een paar dingen waarbij ze tijd leek te rekken, zoals het jaartal mis interpreteren als geboortejaar en niet als het jaartal onder de schilderijen. Mooi gedaan trouwens, die afbeeldingen van de kandidaten. Daar ga ik nog eens terug naar kijken.
Zou de mol nu in deze opdracht hebben gezeten of toch niet? Misschien toch deze vier kluizenaars in de gaten houden en kijken wie er vroegtijdig afvalt. Daarvoor moet ik wel blijven kijken, op naar aflevering 3 dan maar!