Auteur Topic: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De zilveren greep  (gelezen 12448 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Aflevering 2] Opdracht 2 - De zilveren greep
« Gepost op: 11-01-2025, 17:53:27 »
Bespreek hier de tweede opdracht van aflevering 2.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2025, 20:57:48 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De zilveren greep
« Reactie #1 Gepost op: 11-01-2025, 21:46:17 »
Ik zou zeggen dat de mol gepakt wilt worden om ook invloed te hebben bij de volgende opdracht.
Meer L

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 11-01-2025, 21:46:44 »
Het lijkt er op dat noch Nora, noch Maaike, de MOL is omdat hun vingerafdrukken nu op de meegenomen items staan en dus zouden moeten oplichten als één van hen de MOL zou zijn.
Kan mij niet voorstellen dat de productie iets zou bedenken om alleen hun afdrukken niet te laten oplichten.

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 11-01-2025, 21:47:57 »
Sam en Sophie kandidaats door zo met de jokers bezig te zijn. Roos bizar, maar ligt er teveel op, Stijn komt echt als kandidaat over, niet berekenend of bepalend.
Hier zat de mol wat mij betreft niet bij..

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 11-01-2025, 21:48:48 »
Het lijkt er op dat noch Nora, noch Maaike, de MOL is omdat hun vingerafdrukken nu op de meegenomen items staan en dus zouden moeten oplichten als één van hen de MOL zou zijn.
Kan mij niet voorstellen dat de productie iets zou bedenken om alleen hun afdrukken niet te laten oplichten.

De vingerafdrukken van de mol stonden er al op voor de opdracht begon, gemaakt met een of ander goedje dat oplicht in blacklight.

Offline mollie23

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 11-01-2025, 21:48:55 »
Leek erop dat Gabriel niet veel invloed had in deze opdracht. Keek een beetje mee op de telefoon, maar niet veel meer dan dat.
Weer in het groepje met Ray ook.

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 11-01-2025, 22:10:07 »
Leek erop dat Gabriel niet veel invloed had in deze opdracht. Keek een beetje mee op de telefoon, maar niet veel meer dan dat.
Weer in het groepje met Ray ook.
Ik dacht dat eerst ook, maar als ik er langer over na denk, vind ik hem juist wel verdacht.

Hij zit op een plek met overzicht. Hij kan ervoor kiezen bepaalde info niet aan Ray door te geven. Hij kan Ray afleiden (doet hij ook als Sophie rondjes rent). Hij kan samen met Ray besluiten de mingeldregel niet te vertellen (Ray krijgt daar nu de schuld van maar zegt dat "we" het besloten hebben. En misschien wel het belangrijkst, hij heeft de map met objecten en kan kiezen voor objecten met een hoge waarde, waarvan hij weet dat er een vingerafdruk staat. En dat gebeurt ook.

Offline mollie23

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 11-01-2025, 22:13:51 »
Ik dacht dat eerst ook, maar als ik er langer over na denk, vind ik hem juist wel verdacht.

Hij zit op een plek met overzicht. Hij kan ervoor kiezen bepaalde info niet aan Ray door te geven. Hij kan Ray afleiden (doet hij ook als Sophie rondjes rent). Hij kan samen met Ray besluiten de mingeldregel niet te vertellen (Ray krijgt daar nu de schuld van maar zegt dat "we" het besloten hebben. En misschien wel het belangrijkst, hij heeft de map met objecten en kan kiezen voor objecten met een hoge waarde, waarvan hij weet dat er een vingerafdruk staat. En dat gebeurt ook.

Kan ik me in vinden. In het kader van ‘onopvallend blijven’ is het een betere positie dan je in eerste instantie denkt.

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 11-01-2025, 22:20:22 »
Ik zou zeggen dat de mol gepakt wilt worden om ook invloed te hebben bij de volgende opdracht.
ja, die vier krijgen wel een molpunt achter hun naam. Je laten pakken is een makkelijke actie. Maar wie van de 4 molt ook echt? Roos, maar te obvious naar mijn ogen, Sophie misschien?

En wie waren er juist van invloed op het verdienen van de 750 euro?

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #9 Gepost op: 11-01-2025, 22:23:13 »
Ray en Gabriel waren hier inderdaad verdacht, in een subtiele mogelijke molactie.

Dit werd bij Moltalk getoond, kan me vergissen maar geloof dat dit bij de kraakopdracht hoort, de hand van de mol?

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #10 Gepost op: 11-01-2025, 22:27:30 »
Hele mooie opdracht, net zo spannend als lasergamen. Fijn dat de opdracht de tijd kreeg. Suf dat sommigen en weinig van bakten.

Online MoleBuster

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #11 Gepost op: 11-01-2025, 22:33:13 »
De vingerafdrukken van de mol stonden er al op voor de opdracht begon, gemaakt met een of ander goedje dat oplicht in blacklight.

Dat dacht ik ook, dus we kunnen ervanuitgaan dat de mol tijdens de opdracht zelf niet stiekem zelf nog extra vingerafdrukken heeft aangebracht.... denk ik.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 11-01-2025, 22:35:09 »
Nee, dat kan niet. Want dan zoude Ray en Gabriel afgestreept zijn en iedereen die binnen kwam nadat Bridget haar draak wegpakte...

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #13 Gepost op: 11-01-2025, 22:48:30 »
Jawel, maar als het object geen molvingerafdruk had, en degene die het meeneemt de mol is, krijgt het object alsnog een mol-vingerafdruk. Dan vallen Nora en Maaike af en Bridget kan het nog zijn. Opvallend dat Rik nog even ging testen of er een vingerafdruk op zat, dat had hij ook niet kunnen doen en gewoon kunnen zeggen of het goed was of niet.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2025, 22:52:11 door Run »

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #14 Gepost op: 11-01-2025, 23:14:30 »
Wat als je niet goed of tegelijk op de knop drukte, kon je dan wel de vingerafdrukken zien? Dat kan ook nog een mogelijke mol actie zijn geweest (van Sam of Stijn dan in dit geval). Hierdoor kon Bridget wellicht de vingerafdrukken niet goed zien. Even out of the box, want denk niet dat dit gebeurt is maar toch….alle opties openhouden.
Meer L

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 11-01-2025, 23:34:54 »
Jawel, maar als het object geen molvingerafdruk had, en degene die het meeneemt de mol is, krijgt het object alsnog een mol-vingerafdruk. Dan vallen Nora en Maaike af en Bridget kan het nog zijn. Opvallend dat Rik nog even ging testen of er een vingerafdruk op zat, dat had hij ook niet kunnen doen en gewoon kunnen zeggen of het goed was of niet.

Nee, natuurlijk niet. De vingerafdrukken moeten zichtbaar zijn in blacklight. Het lijkt me onmogelijk om tijdens het spel nog te klooien met een of andere oplichtende vloeistof om daar nog een nieuwe vingerafdruk op te zetten. Bovendien pakt de mol dan dus ook per definitie mingeld, dat lijkt me niet fair en ook niet handig.

Offline Elijah

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #16 Gepost op: 11-01-2025, 23:42:37 »
Normaal gezien moet je eigenlijk iedereen afschrijven die niet in die laatste opdracht zat. Maar Ray werd waarschijnlijk in die communicatie rol geduwd door zijn beroep. Dus Ray neem ik wel gewoon nog mee

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #17 Gepost op: 11-01-2025, 23:45:15 »
Ik ga uit van molposities en volgens mij kun je als mol in de auto niet zoveel doen.
Stel je wil dat ze -750 pakken maar ze zien de vingerafdruk en besluiten het dus niet mee te pakken, dan ben je als mol uitgespeeld.

Ik heb wel het idee dat ray lastig onder deze rol uitkon bij deze opdracht .

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #18 Gepost op: 11-01-2025, 23:53:33 »
Normaal gezien moet je eigenlijk iedereen afschrijven die niet in die laatste opdracht zat. Maar Ray werd waarschijnlijk in die communicatie rol geduwd door zijn beroep. Dus Ray neem ik wel gewoon nog mee

Het kan ook zo zijn dat de mol niet in opdracht 3 zat om de briefing te kunnen krijgen. Dan kun je die vier juist uitsluiten… 🤔

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 11-01-2025, 23:57:39 »
De mol kon in principe gewoon een keuze maken tijdens de zilveropdracht. Kun je geen duur voorwerp pakken waardoor er geld uit de pot gaat, dan kies je er misschien wel voor voor om je af te laten gaan. Sta je voor een voorwerp dat de pot 750 euro kost, dan neem je die wel mee.

Na de start van de kluisopdracht speelde Rik daar ook geen rol meer, ik kan me voorstellen dat die al bezig was met de molbriefing. Ik had zelf die keuze ook gemaakt, je moet je voorbereiden op de volgende dag en je kunt daar toch niet zo veel mollen.