Auteur Topic: [Aflevering 2] Opdracht 1 - Lichaamstaal  (gelezen 5981 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Aflevering 2] Opdracht 1 - Lichaamstaal
« Gepost op: 11-01-2025, 17:53:47 »
Bespreek hier de eerste opdracht van aflevering 2.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2025, 20:35:41 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Theovv

• Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - Lichaamstaal
« Reactie #1 Gepost op: 11-01-2025, 20:49:21 »
Teun doet t goed door 2 woorden goed te raden en noemt de spelling goed van phnom penh. Heel kandidaats.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2025, 20:50:57 door Theovv »

Offline mollie23

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 11-01-2025, 20:51:10 »
Teun inderdaad 3x een kandidaten actie, ook met het verbeteren van de spelling van Phnom Phen.
Bridgets groepje ontzettend aan het klooien.. Zou toch denken dat je na een stuk of 5 mislukte pogingen de techniek wel een beetje in de vingers krijgt.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2025, 20:53:55 door mollie23 »

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 11-01-2025, 20:55:04 »
Bridget wordt wel heel verdacht gemaakt nu en vorige aflevering. Ligt er mss te dik bove op

Offline mollie23

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 11-01-2025, 20:57:01 »
Bridget wordt wel heel verdacht gemaakt nu en vorige aflevering. Ligt er mss te dik bove op

Voor mij ook wat teveel van het goede.. Past ook niet echt bij het advies van Rick met ‘onopvallend zijn’  ::rofl::

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #5 Gepost op: 11-01-2025, 21:28:54 »

Bridget was ook bij de kraakopdracht weer vol in de schijnwerper. Ligt er absoluut teveel bovenop.

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 11-01-2025, 21:48:24 »
En ook Roos, komt (te)veel in de picture. Kandidaat ::jaja::

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #7 Gepost op: 11-01-2025, 21:50:55 »
En ook Roos, komt (te)veel in de picture. Kandidaat ::jaja::

Roos kreeg echt een villain edit inderdaad, met die servetten en gordijnen.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #8 Gepost op: 11-01-2025, 22:18:48 »
Deze opdracht liep eigenlijk verbazingwekkend goed, met zelfs een geslaagde eindopdracht, met nog maar een paar minuten op de klok. De onvoorbereide mol kan het wel eens hel lastig krijgen als de groep op stoom gaat raken, en er wat minder genepmold wordt.

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 11-01-2025, 22:37:41 »
Roos kreeg echt een villain edit inderdaad, met die servetten en gordijnen.
ja, alweer. Vorige aflevering al met loslaten van schalen. Bridget wordt ook heel verdacht gemaakt steeds.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #10 Gepost op: 12-01-2025, 00:24:27 »
Eens. Bridget valt vast snel af.
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 12-01-2025, 15:02:44 »
Dit was voor mij weer een opdracht van zo’n bedenkelijke kwaliteit dat ik me afvraag: “Waar zit ik hier naar te kijken?” Dergelijke opdrachten deden me in het verleden vroegtijdig afhaken bij WieisdeMol.
Maar goed, toch maar doorgezet. Gelukkig was de tweede opdracht beter.

Bridget heeft opvallend veel moeite bij het fotograferen, het lukt nooit. En dan doet Maaike het een keer en lukt het blijkbaar bij de eerste poging. Geklooi van Bridget: onkunde of slechte wil?

Voor de rest heb ik niks uit deze opdracht gehaald. Doorsjassen en heel snel vergeten!

Offline Soes

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #12 Gepost op: 12-01-2025, 15:43:08 »
Opvallend dat meerdere mensen niet weten hoe je een panorama maakt. Ik vind Roos en Bridget hier (en in overige opdrachten) te verdacht in beeld om de mol te zijn. Gabriel en Nora vrij weinig in beeld en daardoor verdacht(er).

Verder eens met de vorige reactie, ik vond de opdracht ook van bedenkelijke kwaliteit. Drie groepjes die hetzelfde moeten doen...dat wordt snel saai. Meer dynamiek was te krijgen door bijv. één groepje letters uit te laten beelden, één groepje dat het woord raadt en het antwoord als foto terugstuurt (bijv. een foto van een tempel).
En groepje nog iets anders laten bijdragen, attributen verzamelen voor de groepsfoto aan het eind ofzo, ik noem maar wat.
Misschien past dit beter in het evaluatietopic, maar het is jammer dat een op zich leuke opdracht niet op een spannendere manier wordt gebruikt.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 12-01-2025, 20:42:11 »
Van welke groepjes foto’s goed werden geraden is mij niet helemaal duidelijk geworden. Van groepje Bridget 1 of 2? Van groepje Stijn niets? En van groepje Sam 1 of 2?
« Laatst bewerkt op: 12-01-2025, 20:47:00 door Run »

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 12-01-2025, 21:04:17 »
Dit lieten ze zien bij moltalk

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #15 Gepost op: 13-01-2025, 14:19:05 »
De manier om de panoramafoto te laten mislukken is niet eens zozeer hoe je m maakt, draaiend of lopend, als het beeld dat je fotgrafeert maar stil staat. (Rik liep ook langs de hele Phnom Penh rij, waar niets bewoog, dus gelukt)
De manier om de foto’s te laten mislukken is dus door het beeld lopen/bewegen, ik vond dat Maaike dat opvallend consequent bleef doen.

Offline Molzkovicz

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 14-01-2025, 14:48:19 »
Bij het maken van de naam ‘Phnom Penh’ vind ik Nora en deels ook Stijn enigszins verdacht. Na aankomst bij het koninklijk paleis en het zien van de uitgebeelde P-N-O-M zegt Nora: ‘P ... nom’ en knikt eenmaal met haar hoofd. Ik interpreteer dat gebaar als een bevestigend knikje. Stijn zegt: ‘Pnn ...’ Pas nadat Teun met de juiste spelling komt, gaan Nora en Stijn daarin onmiddellijk mee. Extra opvallend is dat Nora volgens Roos eerder al had gezegd dat ‘Phnom’ een ‘h’ heeft. Even later meldt Nora dat ze de letter P (van ‘Penh’) is en ze beeldt die letter ook al uit, maar ze wordt daarin vrijwel gelijktijdig gecorrigeerd door Teun en Stijn, want Nora moet de ‘m’ uitbeelden. Misschien een Molactie van Nora, al springt deze nogal in het oog.

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #17 Gepost op: 14-01-2025, 17:15:07 »
Opvallend dat meerdere mensen niet weten hoe je een panorama maakt
Zo opvallend vind ik dat niet; niet iedereen is even begaafd met het maken van foto's op de telefoon...  :P ;D
Maar het is zeker een manier om lekker tijd te rekken als mol zijnde, dan wel als wannaby mol.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 14-01-2025, 17:52:57 »
Die panorama-functie op mijn telefoon heb ik ook nog nooit gebruikt. Sterker nog, ik heb zojuist pas ontdekt dat die ook op mijn toestel staat. :) Mijn slimme telefoon geeft zelfs de instructie wat ik moet doen. Zo moeilijk is het niet. En ik trek zelden foto’s met mijn telefoon.

Maar ja, als je iets nooit gebruikt, weet je ook niet wat het precies doet of waarvoor het knopje precies dient. Ik heb hier in huis veel toestellen met knopjes en functies die ik niet ken, omdat ik ze nooit gebruik. Dus ik vergeef het Bridget als het echt eerlijk niet lukte.

Offline Mollenmania

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #19 Gepost op: 14-01-2025, 18:05:18 »
Wel opvallend dat Maaike de ganse tijd niks over de methode van Bridget zegt, terwijl ze het zelf in 1 keer goed doet.