Heeft iemand een idee welke woorden nog meer moesten worden geraden?
Bridget: Relax, take it easy!
Nora: The Final Countdown
Ray: Het is altijd lente in de ogen van de tandartsassistente
Gabriël: Easy
Maaike: Falling in love with you
Stijn: Happy
Om die te vinden moeten we denk ik kijken naar de woorden die we wel zagen. Dit waren:
geheim, uitbreken, mooi, gevoel, groeien, bedriegen, leugenaar, kans, geduld, tellen, lach en lamp.
Opvallend is dat een aantal van de bekende woorden min of meer te maken heeft met WIDM: geheim, bedriegen, leugenaar, kans (op joker), tellen (aantal vragen goed bij test).
Als
The Final Countdown niet hoorde bij
tellen (zie eerder post), dan schat ik dat het te raden woord hier
finale was.
Bij Ray zijn nummer is het kernwoord
lente. Dat zou wel geraden zijn denk ik als dit het was.
Edit Als het
ogen was geweest had hij wel het nummer
Zijn het je ogen genomen, of een van de andere nummers met ogen (eye) er in. Bij tandartsassistente zou Ray een grapje hebben kunnen maken door dit te associeren met
kiezen. Een tandartsassistente helpt de tandarts. Bij WIDM heb je wel eens kandidaten die met nepmolacties de mol helpen. Wij spreken hier dan van hulpmol. Hier zou het te raden woord dus heel goed
helpen of
helper kunnen zijn geweest. Maar ja, ook voor het woord help of helpen zijn er wel meer voor de hand liggende titels om te gebruiken. Dat geld trouwens ook voor
kiezen. Maar misschien wou Ray hiermee Bridget overtroeven met haar
geheime relatie associatie.
Gabriel zong in beeld een zin van het nummer
Easy (As Sunday Morning) van de Commodores: "Girl I'm
leaving you tomorrow". Als het te raden woord
Easy was geweest dan is het toch heel makkelijk om dit te raden, zeker door Nora. Misschien dat het woord hier wel
vertrekken was (de kandidaat met een rood scherm).
Opvallend dat Bridget hiervoor al
Relax (Take It Easy) zong. Zij legde hier heel duidelijk de nadruk op
relax. Grote kans dat ze hier het woord
ontspannen of zoiets moesten raden en misschien wel
gemakkelijk hebben opgeschreven voor
easy.
Opvallend dat we twee keer een woord twee keer voorbij zien komen:
easy en
countEdit2Bij nader inzien denk ik dat Ray het woord
assistent moest uitbeelden. Anders kom je toch niet op dat nummer, tenzij hij natuurlijk een groot fan is van Peter de Koning. Assistent zou ook kunnen slaan op regie-assistent wat de mol volgens een aantal molloten ook is.