Auteur Topic: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Levenslied  (gelezen 13691 keer)

Offline molletje1985

• Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Levenslied
« Reactie #80 Gepost op: 20-01-2025, 13:23:39 »
Ik dacht precies hetzelfde. Je ziet helemaal niet wie het woord "tellen" daadwerkelijk had. Op de beelden van de groep die moet raden zijn zowel Nora als Sam afwezig.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2025, 13:25:18 door molletje1985 »

Offline wouterv

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #81 Gepost op: 20-01-2025, 13:53:20 »
ik zou eerder aan einde denken bij the final countdown
klaar voor de strijd

Offline Thiago

• Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 20-01-2025, 16:01:02 »
Levenslied - Hazes - Een beetje verliefd -  Bridget Maasland - Happy Valentine's Day

Geen valentijn
De twee hebben Valentijnsdag niet eens meer samen gevierd. Volgens Santegoeds heeft André op Valentijnsdag zijn spullen bij Bridget thuis opgehaald.
Zondag waren beiden niet bereikbaar voor commentaar.

De twee maakten in november hun relatie wereldkundig. De druk van buitenaf op de relatie is ‘de doodssteek’ geweest. „Door de druk die op onze relatie lag en alle aandacht die er voor was, hebben we besloten om er een punt achter te zetten”, zo laten ze weten aan Boulevard.

Offline Thiago

• Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 20-01-2025, 16:25:57 »
Kijk even op TikTok

Zoek Nora Akachar - Koffie

Zij kan zingen!

::oink::

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 20-01-2025, 16:46:13 »
Kijk even op TikTok

Zij kan zingen!

Ja hallo kroket!

Offline JanMOL

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #85 Gepost op: 20-01-2025, 17:05:21 »
Kijk even op TikTok

Zij kan zingen!

Goed gevonden, maar vraag me af of ze dat zelf zingt. Ik vond alleen een tiktokfilmpje en dat lijkt iig geplaybacked. Ook wel een risico naar je thuisfront toch, die hebben dat meteen door als ze weten dat je echt wel kan zingen. Mocht je de mol zijn en goed kunnen zingen, denk ik dat je molacties in het kiezen van het lied (of wijzen etc) en foute keuzes bij andere kandidaten zitten, niet in het vals zingen.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 20-01-2025, 17:36:37 »
Je zegt kiezen van het lied. Kiezen van het lied valt of staat met het woord dat je moet uitbeelden. Zoals Sophie ook al terecht zei in de biecht, geef mij eens een lied met het woord lamp er in. Liefst in de titel want als het alleen maar in de tekst zit dan zul je dat woord moeten benadrukken en dat mag dan weer niet.

Jammer dat het niet Sophie was die het woord groeien kreeg. Dan had ze dat nummer van Fleetwood Mac kunnen zingen, je weet wel grow your own way. Wie kent dit niet.

Gabriel kwam bij groeien niet verder dan Kleine jongen
De meest bekende nummers met groeien (grow) in de titel die ik kon vinden:
We Are Growing (Shaka Zulu) - Margaret Singana (1989)
Love Grows (Where My Rosemary Goes) - Edison Lighthouse (1970)
Where The Wild Roses Grow - Nick Cave & The Bad Seeds & Kylie Minogue (1995)
Voor de ietwat ouderen onder ons:
I Can Hear The Grass Grow - The Move (1967)

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 20-01-2025, 18:38:02 »
Een liedje met GROEIEN in de titel? Voor een Vlaming is dat direct paraat: “Laat het gras maar groeien” van Sam Gooris, echt een ‘wereldhit’ in Vlaanderen! Ambiance verzekerd!
« Laatst bewerkt op: 20-01-2025, 21:59:19 door Klaartje76 »

Offline daniwidm

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 20-01-2025, 21:38:46 »
Mijn betere helft vertelde mij dat Bridget heeft meegedaan aan The Masked Singer - en als ik het goed begrijp moet je toch wel redelijk kunnen zingen om daar aan mee te doen. Ze had iig een wat betere performance verwacht.

https://www.rtl.nl/rtl-boulevard/entertainment/video/1c48c8e3-9dba-4889-b8c1-77c42454f4bf/lex-uiting-herkende-de-soepele-heupen-van-bridget

Offline Frietei

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 20-01-2025, 21:54:09 »
https://www.radionacional.co/cultura/tradiciones/historia-del-dia-del-amor-y-la-amistad-en-colombia-septiembre
Dat wordt daar meestal niet in februari maar pas in september gevierd.

Maar je geeft wel een ROOS met valentijnsdag…

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #90 Gepost op: 20-01-2025, 22:02:27 »
Op valentijnsdag verliet Andre Bridget maar dit lijkt me zeer toevallig en zullen ze never als hint gebruiken.. lijkt me

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 20-01-2025, 23:23:01 »
Wijst Sophie aan het einde van haar lied naar een lamp of naar het einde van de tunnel waar het licht is (het pad van verlichting). Dan is Can anybody find me, in de tunnel, weer wat logischer.

Offline edgomo

• Winnaar WIDM-pool 2025
  • Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 21-01-2025, 07:10:06 »
Mijn betere helft vertelde mij dat Bridget heeft meegedaan aan The Masked Singer - en als ik het goed begrijp moet je toch wel redelijk kunnen zingen om daar aan mee te doen. Ze had iig een wat betere performance verwacht.

https://www.rtl.nl/rtl-boulevard/entertainment/video/1c48c8e3-9dba-4889-b8c1-77c42454f4bf/lex-uiting-herkende-de-soepele-heupen-van-bridget
Bij The Masked Singer wordt bij veel deelnemers bovenmatig veel gebruik gemaakt van een autotune, daarvoor hoe je niet echt te kunnen zingen hoor.

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 21-01-2025, 08:54:23 »
Maar je geeft wel een ROOS met valentijnsdag…

"Wake up and smell the roses!" zou Nora zeggen.
Edit: deze banner hing er al in 2023, dus die kunnen we negeren...
« Laatst bewerkt op: 21-01-2025, 09:47:33 door annebeestje »

Offline edgomo

• Winnaar WIDM-pool 2025
  • Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 21-01-2025, 09:44:21 »
Gabriel kwam bij groeien niet verder dan Kleine jongen
De meest bekende nummers met groeien (grow) in de titel die ik kon vinden:
We Are Growing (Shaka Zulu) - Margaret Singana (1989)
Love Grows (Where My Rosemary Goes) - Edison Lighthouse (1970)
Where The Wild Roses Grow - Nick Cave & The Bad Seeds & Kylie Minogue (1995)
Voor de ietwat ouderen onder ons:
I Can Hear The Grass Grow - The Move (1967)
Gabriël is geboren in 1993, los van het feit dat hij ter plekke iets moest bedenken zonder allerlei hulpmiddelen is hij waarschijnlijk te jong voor al jouw suggesties.

Offline Mvnl

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 21-01-2025, 09:51:00 »
When I Grow Up van de Pussycat Dolls had prima gekund.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 21-01-2025, 19:04:21 »
Voor lamp had Super Trooper van ABBA ook gekund. Benieuwd wie daar op was gekomen met het raden.

Offline keek

• Forumlid
  • Trust Nobuddy!
« Reactie #97 Gepost op: 22-01-2025, 00:06:21 »
Heeft iemand een idee welke woorden nog meer moesten worden geraden?

Bridget: Relax, take it easy!
Nora: The Final Countdown
Ray: Het is altijd lente in de ogen van de tandartsassistente
Gabriël: Easy
Maaike: Falling in love with you
Stijn: Happy

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 22-01-2025, 09:56:02 »
Ik vond Gabriel vele malen slechter zingen dan Nora. Gabriel praatte meer en was non stop buiten de maat.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 22-01-2025, 11:52:21 »
Heeft iemand een idee welke woorden nog meer moesten worden geraden?

Bridget: Relax, take it easy!
Nora: The Final Countdown
Ray: Het is altijd lente in de ogen van de tandartsassistente
Gabriël: Easy
Maaike: Falling in love with you
Stijn: Happy
Om die te vinden moeten we denk ik kijken naar de woorden die we wel zagen. Dit waren:
geheim, uitbreken, mooi, gevoel, groeien, bedriegen, leugenaar, kans, geduld, tellen, lach en lamp.
Opvallend is dat een aantal van de bekende woorden min of meer te maken heeft met WIDM: geheim, bedriegen, leugenaar, kans (op joker), tellen (aantal vragen goed bij test).
Als The Final Countdown niet hoorde bij tellen (zie eerder post), dan schat ik dat het te raden woord hier finale was.
Bij Ray zijn nummer is het kernwoord lente. Dat zou wel geraden zijn denk ik als dit het was. Edit Als het ogen was geweest had hij wel het nummer Zijn het je ogen genomen, of een van de andere nummers met ogen (eye) er in. Bij tandartsassistente zou Ray een grapje hebben kunnen maken door dit te associeren met kiezen. Een tandartsassistente helpt de tandarts. Bij WIDM heb je wel eens kandidaten die met nepmolacties de mol helpen. Wij spreken hier dan van hulpmol. Hier zou het te raden woord dus heel goed helpen of helper kunnen zijn geweest. Maar ja, ook voor het woord help of helpen zijn er wel meer voor de hand liggende titels om te gebruiken. Dat geld trouwens ook voor kiezen. Maar misschien wou Ray hiermee Bridget overtroeven met haar geheime relatie associatie.
Gabriel zong in beeld een zin van het nummer Easy (As Sunday Morning) van de Commodores: "Girl I'm leaving you tomorrow". Als het te raden woord Easy was geweest dan is het toch heel makkelijk om dit te raden, zeker door Nora. Misschien dat het woord hier wel vertrekken was (de kandidaat met een rood scherm).
Opvallend dat Bridget hiervoor al Relax (Take It Easy) zong. Zij legde hier heel duidelijk de nadruk op relax. Grote kans dat ze hier het woord ontspannen of zoiets moesten raden en misschien wel gemakkelijk hebben opgeschreven voor easy.
Opvallend dat we twee keer een woord twee keer voorbij zien komen: easy en count
Edit2
Bij nader inzien denk ik dat Ray het woord assistent moest uitbeelden. Anders kom je toch niet op dat nummer, tenzij hij natuurlijk een groot fan is van Peter de Koning. Assistent zou ook kunnen slaan op regie-assistent wat de mol volgens een aantal molloten ook is.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2025, 12:45:10 door MartinJ »