Auteur Topic: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Tunnelvisie  (gelezen 21529 keer)

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Tunnelvisie
« Reactie #60 Gepost op: 26-01-2025, 13:18:59 »
De mol onderging de leugendetectorproef vanwege ‘de juiste manier van praten’ , dat heb je nodig om de proef te doorstaan. En het is gelukt, want Ray zou informatie moeten hebben, maar heeft die niet opgedaan.

Hoe je als mol kon mollen door de proef te doorstaan is mij een raadsel. De schutters in het spookhuis zullen extra hun best hebben gedaan, zodat de mol even rustig op adem kon komen.

Op tafel deze keer geen Roos, maar een Lotusbloem. De molopleiding begint te vorderen en vorm te krijgen.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #61 Gepost op: 26-01-2025, 13:28:31 »

Op tafel deze keer geen Roos, maar een Lotusbloem. De molopleiding begint te vorderen en vorm te krijgen.
Persoonlijk heb ik hier niet zoveel mee omdat ze dit al eerder hebben gedaan maar iedereen lijkt te vergeten dat Sophie ook n bloemensoort is 

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 26-01-2025, 13:28:56 »
De schutters hadden geen invloed op het drukken van de knoppen toch. Die veroorzaakten alleen mingeld. De schutters hebben de mol dus niet kunnen helpen als het om vragen stellen gaat.

Offline BigBoots

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #63 Gepost op: 26-01-2025, 13:30:52 »
Mijn overzicht van deze opdracht.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 26-01-2025, 13:43:32 »
De mol onderging de leugendetectorproef vanwege ‘de juiste manier van praten’ , dat heb je nodig om de proef te doorstaan. En het is gelukt, want Ray zou informatie moeten hebben, maar heeft die niet opgedaan.

Hoe je als mol kon mollen door de proef te doorstaan is mij een raadsel. De schutters in het spookhuis zullen extra hun best hebben gedaan, zodat de mol even rustig op adem kon komen.

Je valt in herhaling  ::rofl::
(En zie mijn reactie op je eerdere post)

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 26-01-2025, 13:52:46 »
De mol moet toch in het groepje zitten dat bepaalt hoeveel geld deze opdracht opbrengt, lijkt me logisch. In het spookhuis dus. En je dan een paar keer laten afschieten, zodat je score uiteindelijk negatief is. Bridget en Stijn scoren hier weer molpunten.

De mol wil niet in de leugendetectortest, want daar is geen geld te verdienen, je kan er hoogstens als ondervrager 500 euro uitspelen. Dat is heel logisch en straightforward (en sinds de streamingeditie van deze zomer weten we dat de meest eenvoudige verklaring veelal de juiste is) Waarom zou de mol het zich moeilijker maken dan nodig? Laat je gewoon een paar keer afknallen in het spookhuis en klaar is Kees.

En wat deed Roosje daar weer?! Ze bakt het wel erg bruin, zoals Ray ook zei: heel veel ruis die mogelijke signalen helemaal ondersneeuwt. De signal-to-noise ratio was bij Roos weer heel klein. Het leek wel of Roos de vragen stelde (beroepsmisvorming?) en niet de twee ondervragers.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2025, 14:00:37 door Klaartje76 »

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 26-01-2025, 13:55:20 »
Nora kunnen we na deze opdracht toch wel definitief doorstrepen als Mol. Ze miste weliswaar 1 knop, maar het was veel te makkelijk om minimaal 1 keer beschoten te worden.

Offline johan1973

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 26-01-2025, 14:40:47 »
Nora ging als laatste het spookhuis in en wist dat Stijn en Bridget in de min stonden. Ze kon zondermeer die 1000 euro scoren, want de gehele opdracht bracht maar 250 euro op.

Kortom, zand in de ogen gestrooid...

Nora gaat in aflevering 6 of 7 geld uit de pot spelen. Let maar op...

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 26-01-2025, 15:05:57 »
Juist daarom had ze zich makkelijk 1 keer kunnen laten 'pakken'. Zelfs dan had ze als enige geld verdiend.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2025, 15:09:44 door BigBoots »

Offline missmolly

• Forumlid
  • UDIGIT
« Reactie #69 Gepost op: 26-01-2025, 15:14:05 »

Mee eens, dat wilde ik ook zeggen.

Niet opzichtig gemold en ook niet opzichtig ge-nep-mold!

Offline johan1973

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 26-01-2025, 15:55:16 »
Juist daarom had ze zich makkelijk 1 keer kunnen laten 'pakken'. Zelfs dan had ze als enige geld verdiend.
Klopt, maar ze wil juist de indruk geven dat ze het HEEL goed heeft gedaan.
Om van eventuele verdenkingen af te komen.

Vanaf 21:34 loopt ze een knop voorbij die even later oplicht.
In de biecht die rond dat punt zit, zie ik alleen maar een leugenachtige gezichtsuitdrukking van haar.
Dat lijkt in scene gezet...

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 26-01-2025, 16:29:57 »
Nora ging als laatste het spookhuis in en wist dat Stijn en Bridget in de min stonden. Ze kon zondermeer die 1000 euro scoren, want de gehele opdracht bracht maar 250 euro op.

Kortom, zand in de ogen gestrooid...

Ik herinner mij nog dat Rocky Hehakaija € 5000 verdiende voor de pot en dat toen soortgelijke argumenten kwamen. Niet te vermijden dit...

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 26-01-2025, 16:38:00 »
Haha ja, zo kan je alles wel verdraaien. We moeten toch stellen dat Nora hier allesbehalve molgedrag vertoonde.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 26-01-2025, 16:45:42 »
Ik bedoelde te zeggen dat Rocky ook niet de mol was maar sommigen op dit forum zagen dat niet.

Offline keek

• Forumlid
  • Trust Nobuddy!
« Reactie #74 Gepost op: 26-01-2025, 17:46:33 »
Ik denk dat de productie ook gedacht had dat de mensen in het spookhuis wellicht de vragenstellers niet wijzer wilde maken en ze de vragen niet zoude 'gunnen', door niet op de knoppen te drukken. Dat lijkt niet echt gebeurd te zijn.

Offline Jurrr

• Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: 26-01-2025, 18:38:35 »
Het viel me op dat Rik expliciet uitsprak tegen de mol "zet 'm op". Alsof er aan het eind van het seizoen een reveal komt van wat de mol moest opzetten. Ik dacht misschien aan een masker voor in de tunnel? Zet 'm = masker op? En nora die daar dan zo awkward over doet. Sophie is mijn mol maar dit doet me aan Nora denken

Offline mastermol

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 26-01-2025, 18:56:26 »
Nadat de opdracht gespeeld is, zie je de kandidaten napraten in het hotel. Sophie heeft dan een hoedje op.
Bedoelde Rik dat met 'zet hem op'?
 ::rofl::

Het viel me op dat Rik expliciet uitsprak tegen de mol "zet 'm op". Alsof er aan het eind van het seizoen een reveal komt van wat de mol moest opzetten. Ik dacht misschien aan een masker voor in de tunnel? Zet 'm = masker op? En nora die daar dan zo awkward over doet. Sophie is mijn mol maar dit doet me aan Nora denken

Offline Nijntjelief

• Forumlid
  • We mogen weer!
« Reactie #77 Gepost op: 26-01-2025, 19:17:08 »
Ooooof… is de mol één van de schrikkers met hun enge maskers op en de lasergun?!  :o  ::tandpastasmiley::

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 26-01-2025, 19:20:25 »
Ik dacht bij “zet m op” nog even aan het petje met de M erop van Nora.
 Past niet in mijn tunnel, maar toch leuk.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 26-01-2025, 20:32:27 »
Vind het een beetje bizar dat Maaike door een aantal mensen in de groep als eerste werd aangeduid om aan de leugendetector te gaan. Alsof Maaike nogal verdacht wordt binnen de groep. Dat zou betekenen dat ze toch anders staat in het spel en daarbuiten dan ze uit de montage naar voren komt (en zoals ik het interpreteer).
Anderzijds vond Maaike dat blijkbaar ook niet zo’n probleem.
Ik hou wel van haar reacties en van wat en hoe ze vertelt in haar biechten. Het is nooit saai bij haar.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2025, 20:34:29 door Klaartje76 »