Auteur Topic: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Tunnelvisie  (gelezen 21528 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Aflevering 4] Opdracht 1 - Tunnelvisie
« Gepost op: 25-01-2025, 19:22:49 »
Bespreek hier de eerste opdracht van aflevering 4.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2025, 20:40:27 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Matty

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Het zou zomaar een mol kunnen zijn.
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1
« Reactie #1 Gepost op: 25-01-2025, 20:38:49 »
Nora die in de biecht zegt dat ze blij is dat ze erachter kan komen wie de mol is. Maar ook bang is dat ze zelf aan de leugendetector moet. Dat overlapt wel voor mij hoe ze over komt tot nu in het spel, erg nerveus. En als kandidaat lijkt me dat je niks te vrezen hebt voor zo’n leugendetector test toch?

Offline Theovv

• Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Tunnelvisie
« Reactie #2 Gepost op: 25-01-2025, 21:04:44 »
Sam wil niet dat mensen denken dat hij de mol is?  ::oink:: leugendetector sloeg niet uit. Kandidaat wil wel mols gevonden worden

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #3 Gepost op: 25-01-2025, 21:38:53 »
Zullen ze Sam als eerste hebben gezet zodat hij de minste vragen zou krijgen?
Meer L

Offline yfpyfke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: 25-01-2025, 21:42:05 »
Ik vond dit maar een rare opdrachtt

In het spookhuis was geld te verdienen of te verliezen.
De rest deed er niet toe. Had geen invloed op wat er verdiend werd . Het gaf alleen maar meer info voor 2 kandidaten.

De mol moest dus proberen in het spookhuis te komen.

Jammer het had heel leuk kunnen zijn.

Het geeft wellicht wel ons meer info maar de groep niet.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 25-01-2025, 21:42:59 »
Ik had als mol in het spookhuis terecht willen komen en de leugendetector willen vermijden.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #6 Gepost op: 25-01-2025, 21:46:41 »
De ondervragers hadden geld kunnen wegvragen, dus daar was wel invloed.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #7 Gepost op: 25-01-2025, 21:47:38 »
Inderdaad jammer, die weinige mogelijkheden tot mollen hier. (En in heel de aflevering eigenlijk.) Simpel geredeneerd is Stijn de meest waarschijnlijke Mol, gewoon door drie keer afgeknald te worden.

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 25-01-2025, 21:48:29 »
Ik vond het een vreemde opdracht. 250 voor een vraag en een druk op de knop. En -500 voor een geluidje. 11 keer de knop goed (bijna vier per persoon) en 5 keer afgeschoten (iets meer dan 1 per persoon). Vrij onredelijk en onmogelijk om goed geld te verdienen.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #9 Gepost op: 25-01-2025, 21:50:57 »
Dus hoeft de mol niet perse het spookhuis in...

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 25-01-2025, 21:54:14 »
In het spookhuis is wel het meeste geld te verliezen. 2500 per persoon. De ondervragers kunnen drie keer een vraag van een -500 stellen. Daar zit de invloed niet echt. De ondervraagden verdienen niets en verliezen niets.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #11 Gepost op: 25-01-2025, 21:57:43 »
Dat klopt helemaal maar dat wil niet zeggen dat de mol daar is, als geld verliezen toch al zo makkelijk gaat
« Laatst bewerkt op: 25-01-2025, 22:04:27 door Mollem »

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 25-01-2025, 21:57:49 »
Als mol wil je de grot in. Liefst met Bridget, niet met Nora maar een zenuwachtig persoon.
Hup je last je 3 of 4 keer afschieten en drukt 2 keer op de knop.

Als mol wil je niet ondervraagt worden want dat deed niets met de pot.
Ben je ondervragers dan moet je die ene minvraag stellen

Misschien is dit het nadeel van de onvoorbereide mol.

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #13 Gepost op: 25-01-2025, 22:01:14 »
Leuk om de leugendetector aan het werk te zien, maar veel resultaten werden niet getoond. De uitkomsten waren alleen voor de 2 ondervragers interessant en als we het super simplistische moeten opvatten dan is Stijn de mol, want die gilde te vaak. Wat al gezegd is: de ratio tussen geld dat gewonnen kon worden met die knop en hoeveel er weggespeeld werd door afgeschoten te worden was buitenproportioneel en maakte deze opdracht meteen een pak minder leuk. Meh.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 25-01-2025, 22:12:21 »
Ik denk ook dat de mol in het spookhuis wilde. Als ondervrager zou dat ook kunnen door de € -500-vraag te willen stellen. De mol wil zeker niet aan de leugendetector.
Bridget en Stijn hier erg verdacht, Sam, Roos en Maaike hadden de slechtste molpositie.

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 25-01-2025, 22:13:22 »
Bij deze opdracht vond ik vooral interessant wie zich in het spookhuis hebben geplaatst. Nora mijn inziens per ongeluk, maar Bridget en Stijn zijn verdacht stil bij de eerdere verdelingen. Verder vond ik het snelle hand opsteken van Sophie ook wel verdacht. Al denk ik dat je als mol, vooral niet ondervraagd wil worden en in het spookhuis terecht wil komen.
--------------------------
Ondanks dit -alles blijf ik toch Maaike in de gaten houden. Ook tijdens de detectorvragen vond haar erg nerveus overkomen. Ze leek verwarrend te antwoorden bij de vraag of ze voorkennis had. (zeker als je denkt aan de molbriefing aan het begin van de aflevering 'let op jij weet net zoveel als wat ik tegen de groep meld.')

En op de vraag over wat was je eerste gevoel nadat rik je had verteld dat je de mol was, vond ik haar ook verdacht reageren.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 25-01-2025, 22:19:29 »
Ik vond ook dat Bridget zich opvallend op de vlakte hield bij de positieverdeling. Ze stak haar hand wel op toen werd gevraagd wie de ondervragers wilden zijn, maar dat loste ze weer handig op door voor te stellen dat Sophie die positie innam. Ze doet alsof ze in het belang van de groep handelt, maar ondertussen stelt ze ook weer een sleutelpositie veilig voor zichzelf..

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 25-01-2025, 22:24:21 »
Ik vond het een gekke opdracht die het net niet helemaal was. Het spookhuis paste mijns inziens niet bij de ondervraging qua stijl en onderwerp. Ook jammer dat er zo weinig vragen gesteld konden worden en dat de ondervraging alleen te zien was voor Ray en Sophie. Hierdoor hebben wij als kijkers maar ook de deelnemers eigenlijk niets aan de opdracht.

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 25-01-2025, 22:25:44 »
Mijn twee mollen pakken flink mingeld. Maar het is wel obvious. Bridget molt al in your face sinds t begin en maakt t net iets minder bont dan Stijn, dus misschien wel het meest mols.

Nora die 1000 euro pakt kan een stree0 door.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 25-01-2025, 22:25:56 »
Nora was inderdaad erg onmols. Ray heeft geen voordeel kunnen halen want hij viel af. Ray wilde ook niet de - €500 stellen wat Sophie opperde.