Auteur Topic: Wieverdenktwie  (gelezen 17198 keer)

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Lo-expert
Re: Wieverdenktwie
« Reactie #120 Gepost op: 24-02-2025, 20:57:43 »
Roos die nu ineens Stijn verdenkt? Ik geloof het niet. Belgian Mol gaat het weer als een van de weinige goed hebben dit jaar. De minst verdachte mol ooit kan dan ook alleen door echte experts worden ontdekt.

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #121 Gepost op: 24-02-2025, 21:24:06 »
Roos verdenkt Stijn waarschijnlijk al super lang en hebben de makers er bewust weg gemonteerd is. Ik geloof best wel in deze theorie, dit zou ook super veel verklaren vind ik, meer dan dat Roos het is.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2025, 21:27:11 door Mol1991 »

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #122 Gepost op: 24-02-2025, 21:24:51 »
Die is zeker het meest waarschijnlijk.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #123 Gepost op: 24-02-2025, 21:26:42 »
Die is zeker het meest waarschijnlijk.
Nou we gaan het zien, maar ik weet bijna zeker dat er iets is gebeurd bij de servetten opdracht dat we niet weten en dat Roos of Stijn zekerheid heeft gebracht.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #124 Gepost op: 24-02-2025, 22:47:48 »
Waar ik aan denk is dat Stijn misschien heeft gezegd dat ze door het wegmaken van servetten ervoor zorgen dat Sophie haar joker niet krijgt. In dat kistje met de vraag over de servetten kan ook de joker van Gabriel hebben gezeten. Alleen de mol weet vrijwel zeker welke joker in welk kistje zit.

Het kan ook zo zijn dat haar is opgevallen dat Stijn vrij snel zijn joker vindt (cocktails), waarbij ook al is opgevallen dat Stijn bij het begin van de opdracht al op die cocktails wijst. Het zou dus heel goed kunnen dat Roos in de gaten heeft gekregen dat Stijn als mol al van plan was om de opdracht met de servetten te boycotten en hiervoor als motief te gebruiken dat hijzelf en een medekandidaat toch al hun joker hadden en het gunstig is om die andere jokers niet te vinden.
Dit zou tevens de titel van de aflevering verklaren: 'het juiste motief'.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #125 Gepost op: 24-02-2025, 22:51:53 »
Wat je zegt zou zeker kloppen MartinJ. Het moet echt zoiets zijn.

Ja en dat verklaart ook waarom ze bij wie van de drie, gelijk zei dat Stijn liegt.
Zij vertrouwde Stijn toen al niet en dit was aflevering 3.
Dus ik weet bijna zeker dat Roos al snel doorhad wie de echte mol is.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2025, 22:56:20 door Mol1991 »

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #126 Gepost op: 25-02-2025, 09:30:55 »
bij de kraak zal Roos toch ook al wel iets in de gaten hebben gehad?
Ray vroeg de volgende te sturen.
Roos werd gestuurd ter vervanging van terugkerende Nora (items pakken)
Dan wordt Sam afgetikt en komt Stijn ter vervanging van Sam (knop drukken)
Nora gaat eruit met een kannetje, Teun vraagt om twee nieuwe mensen.
Roos en Stijn gaan naar binnen.
Stijn vraagt in de vrachtwagen al aan Bridget waar moet ik heen.
Daarna zien wij hem wel aan de porto zeggen waar moet ik dan heen?, maar je kunt betwijfelen of dat wel is doorgekomen bij Ray.
Roos en Ray communiceren, dat zien we en horen we. Stijn komt uiteindelijk bij Roos bij E201 uit. En dan communiceert hij bij Ray en probeert Roos weg te sturen. Stijn maakt ook een gebaar met zijn hand. Wat is dit?

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 25-02-2025, 09:34:28 »
Ja, hier zou misschien ook al een teken zijn voor Roos om Stijn te verdenken.
Ik geloof echt niet in het feit dat ze constant aan het spreiden was, want uit de beelden en haar keuzes blijkt het echt wel dat Stijn al heel vroeg op haar radar kwam.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #128 Gepost op: 25-02-2025, 11:00:49 »
Spreiden zal ze zeker gedaan hebben maar blijkbaar was een beetje spreiden op Stijn al genoeg om te blijven. De rest was allemaal op het tunnelen op kandidaten.....
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #129 Gepost op: 25-02-2025, 11:26:14 »
bij de kraak zal Roos toch ook al wel iets in de gaten hebben gehad?
Ray vroeg de volgende te sturen.
Roos werd gestuurd ter vervanging van terugkerende Nora (items pakken)
Dan wordt Sam afgetikt en komt Stijn ter vervanging van Sam (knop drukken)
Nora gaat eruit met een kannetje, Teun vraagt om twee nieuwe mensen.
Roos en Stijn gaan naar binnen.
Stijn vraagt in de vrachtwagen al aan Bridget waar moet ik heen.
Daarna zien wij hem wel aan de porto zeggen waar moet ik dan heen?, maar je kunt betwijfelen of dat wel is doorgekomen bij Ray.
Roos en Ray communiceren, dat zien we en horen we. Stijn komt uiteindelijk bij Roos bij E201 uit. En dan communiceert hij bij Ray en probeert Roos weg te sturen. Stijn maakt ook een gebaar met zijn hand. Wat is dit?

Roos zou naar de knop gaan, Stijn naar de kraam. Gek genoeg zit Roos al eerder bij de kraam en intimideert Stijn naar de knop. Dan geeft ze Ray in een biecht de schuld dat hij geen instructies zou kunnen geven (hoe is zij dan zo snel bij de kraam gekomen?) en wordt ze gepakt voor ze iets kan meenemen. Stijn daarentegen wordt pas gepakt nadat hij de knop heeft ingedrukt voor Maaike, 350 in de pot.

Roos zei veel te spreiden en dat is meestal succesvol. Geloof niet dat ze toen al op Stijn zat.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #130 Gepost op: 25-02-2025, 12:19:31 »
Roos zou naar de knop gaan, Stijn naar de kraam.
klopt niet, dat is een biecht van Stijn.
Er gingen er twee tegelijk naar binnen en Ray krijgt de schuld. Dat Roos naar de objecten zou gaan was logisch als opvolger van Nora, als Stijn kandidaat was had hij wel begrepen dat hij op de knop moest gaan drukken in plaats van Sam. Stijn is op de verkeerde plek en dat wordt gemaskeerd met biechten.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 25-02-2025, 12:29:11 »
Er gingen er twee tegelijk naar binnen en Ray krijgt de schuld. Dat Roos naar de objecten zou gaan was logisch als opvolger van Nora, als Stijn kandidaat was had hij wel begrepen dat hij op de knop moest gaan drukken in plaats van Sam. Stijn is op de verkeerde plek en dat wordt gemaskeerd met biechten.

Zou kunnen. Maar Ray krijgt de schuld van Roos. En waarom laat Stijn zich dan vervolgens niet 'pakken' voor Maaike 350 euro kan binnenbrengen?

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #132 Gepost op: 25-02-2025, 16:11:16 »

Nee, Stijn stelt zelf voor dat Roos naar de knop gaat en hij wil zelf naar de kraam spullen pakken. Ray stuurt naar kraam E201. Ray communiceert naar Stijn maar Roos is als eerste bij kraam E201 ipv bij de knop.  Roos meldt het netjes aan Ray dat ze bij E201 is maar zegt er niet bij dat het kraam E201 is. De knop heeft nl. ook nummer E201. Dan blijkt dat Stijn  dicht bij Roos is. Je ziet de verwarring op het gezicht van Gabriel. Vervolgens geeft Roos de oud commando de schuld, hij stuurt aan als een kruk. ::rofl::
Dan stuurt Ray Stijn naar de knop, Stijn is even zoek terwijl Teun naar jokers zoekt. Roos zit bij de kraam, krijgt instructies om een voorwerp mee te nemen maar wordt gepakt.

Roos heeft hier iig voorkomen dat Stijn iets waardevols kon meenemen terwijl Stijn er vervolgens voor zorgt dat Maaike een schaal van 350 euro meeneemt naar de truc.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #133 Gepost op: 25-02-2025, 16:45:52 »
Die ondertiteling is een tekst die Stijn uitspreekt in de biecht. Je ziet hem daar wel iets zeggen, dat horen we niet, maar dat kan heel wat anders zijn dan hij in zijn biecht zegt. En het is ook niet relevant wat Stijn zegt. Ray was de leider. Het gaat er nou net om dat Stijn probeert terecht te komen op een plek die niet voor hem bedoeld is.
Ray zegt 'Kraam E201', Roos bevestigt dat met 'E201', Stijn: waar moet ik dan heen? (Ray: Kijk naar de deur waardoor je heen kwam, en ga op 1 uur het pad in). Ray tegen Stijn: Klopt het dat je bij E201 staat over? (dus zonder kraam). Stijn ik ben bij Roos. Ray: ga terug naar de rotonde met je gezicht naar de deur, waar je nu naar toekijkt noemen we 12 uur, je neemt de afslag op 1 uur en verder. Stijn zat verkeerd. Je komt niet zomaar op de gewenste positie.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 25-02-2025, 17:15:42 »
En wat was hier dan de molactie van Stijn? Op de knop drukken zodat Maaike nog iets waardevols kon pakken?  ::rofl:: Maaike was de laatste die de markt opging dus eventueel mollen door dure voorwerpen te verstoppen had ook geen enkele zin.  ::rofl::

Nee, als hij had willen mollen is het iig mislukt.  ;D

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #135 Gepost op: 25-02-2025, 17:19:02 »
Hij wilde dat de bewakers hem snel gepakt hadden, omdat hij sws in die bakjes opdracht moest. Dat is gelukt en hij heeft niks verdiend tijdens de inbraak.

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #136 Gepost op: 25-02-2025, 17:48:25 »
Nee Roos heeft hem gewoon opzij gezet. Die wilde niet niet naar de knop, maar in het speelveld blijven. Dus vanuit het perspectief van Stijn als mol. is het mollen minder goed gelukt dan gehoopt. Kan een keer  gebeuren natuurlijk.