Auteur Topic: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Dat snijdt geen hout  (gelezen 11073 keer)

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Dat snijdt geen hout
« Reactie #60 Gepost op: 3-02-2025, 13:43:40 »
Stijn steekt geen vinger omhoog. Stijn is aan t tellen

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #61 Gepost op: 3-02-2025, 13:55:24 »
Grappig dat we nu dus hebben kunnen zien dat Moltalk er hier dus (weer) naast zat.
Het neemt alleen niet weg dat Stijn, als hij de mol is, alsnog zijn vinger op had kunnen steken voor Maaike als Sam en Bridget hun hand niet hadden opgestoken. Het zal niet de eerste keer zijn dat de mol eerst kijkt wat de andere kandidaten doen voordat hij zelf een standpunt inneemt.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #62 Gepost op: 3-02-2025, 13:59:20 »
Grappig dat we nu dus hebben kunnen zien dat Moltalk er hier dus (weer) naast zat.
Het neemt alleen niet weg dat Stijn, als hij de mol is, alsnog zijn vinger op had kunnen steken voor Maaike als Sam en Bridget hun hand niet hadden opgestoken. Het zal niet de eerste keer zijn dat de mol eerst kijkt wat de andere kandidaten doen voordat hij zelf een standpunt inneemt.

Mee eens,  mijn bevingen zijn dan ook zeker niet dat stijn de mol niet kan zijn, maar puur dat de aanname die ze bij moltalk doen over het intrekken van de stem van stijn, gewoon niet kloppen met de beelden.   

Als mol kun je in deze stemming prima wachten om de stemming te beinvloeden.   Stemmen sls groep voor maaike scheelt tenslotte 400 euro.   Dus zijn er pas 3 voor maaike dan nig even je hand omhoog en daaag 400 euro

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 3-02-2025, 14:00:39 »
Er wordt steeds gezegd, ook bij Moltalk, dat Stijn even wacht en pas als hij ziet dat het een minderheid is voor Roos, alsnog zijn vinger opsteekt voor Roos, wat verdacht is. Ik heb het fragment nogmaals bekeken maar ook Sophie steekt dan haar vinger op. Waarom is dat dan niet verdacht? Moltalk valt hier wel helemaal door de mand wat mij betreft.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2025, 14:03:43 door Run »

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 3-02-2025, 14:06:09 »
Sorry run, maar dat is totaal niet wat er bij moltalk werd gezegd.

Daar werd gezwegd dat stijn stemde voor maaike, maar zijn stem introk op moment dat hij zag dat er genoeg stemmen waren voor maaike en hij dus op roos kon stemmen.

Aka een mol die toch zogezegd oo de juiste kandidaat had gestemd ( roos 700 euro) toen hij zag dat de groep als meederheid op maaike , 300 euro, had gestemd

Echter uit de beelden zie je dst stijn zijn vinger al weg is bij de stemming voor maaike als er maar 2 anderen op haar gestemd hebben.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 3-02-2025, 14:09:40 »
Sorry run, maar dat is totaal niet wat er bij moltalk werd gezegd.

Daar werd gezwegd dat stijn stemde voor maaike, maar zijn stem introk op moment dat hij zag dat er genoeg stemmen waren voor maaike en hij dus op roos kon stemmen.

Aka een mol die toch zogezegd oo de juiste kandidaat had gestemd ( roos 700 euro) toen hij zag dat de groep als meederheid op maaike , 300 euro, had gestemd

Echter uit de beelden zie je dst stijn zijn vinger al weg is bij de stemming voor maaike als er maar 2 anderen op haar gestemd hebben.
Jawel, maar Sophie doet precies hetzelfde en dat wordt gewoon genegeerd bij Moltalk. Sophie kijkt om zich heen, ziet weinig stemmen voor Roos en steekt dan haar vinger op voor Roos. De hele uitzending wordt richting Stijn gestuurd, wat extra opvalt als je voor de 2e keer kijkt.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2025, 14:13:57 door Run »

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 3-02-2025, 14:14:13 »
Jawel, maar Sophie doet precies hetzelfde en dat wordt gewoon genegeerd bij Moltalk.

Het verschil is dat Sophie in de bespreking ook voor Roos wil gaan.
Ze benadrukt hoe goed dat bandje om het hoofd was en benadrukt ook nog eens dat Roos opvallend probeert weg te sturen van haar eigen beeldje.
Als iets onmols is is dat het wel

Stijn stuurt juist aan op iedereen behalve Roos .. gaat tellen en stemt op Roos.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 3-02-2025, 14:24:59 »
Het verschil is dat Sophie in de bespreking ook voor Roos wil gaan.
Ze benadrukt hoe goed dat bandje om het hoofd was en benadrukt ook nog eens dat Roos opvallend probeert weg te sturen van haar eigen beeldje.
Als iets onmols is is dat het wel

Stijn stuurt juist aan op iedereen behalve Roos .. gaat tellen en stemt op Roos.

Volgens mij stuurt Stijn op niemand echt aan. Hij stemt overduidelijk niet op Maaike en wel op Roos.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 3-02-2025, 14:28:13 »

en benadrukt ook nog eens dat Roos opvallend probeert weg te sturen van haar eigen beeldje.

Wat je juist als mols kunt opvatten!
« Laatst bewerkt op: 3-02-2025, 14:29:52 door Run »

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 3-02-2025, 14:30:01 »
Wat je juist als mols kunt opvatten!

Ja inderdaad. Maar het strookt niet met wat ze eerder doet, geen moeilijke opdrachten willen kiezen.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 3-02-2025, 14:30:39 »
Volgens mij stuurt Stijn op niemand echt aan. Hij stemt overduidelijk niet op Maaike en wel op Roos.

Hij zegt dat hij die van Bridget mooi vindt en oh “ik vind die van jou ook mooi” tegen Nora
Daarnaast hoor je hem 2x bevestigend ja zeggen als Maaike wordt geopperd.

En dan voor Roos gaan
 ::rofl::

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 3-02-2025, 14:37:57 »
Dat stijn verwarring zaait daar zijn we het wel over eens denk ik, maar dat plaats ik in zelfde licht als sam sie bij flower bud uitvoering zegt “ik mis een draaibeweging “ en dat bij het overleg niet meer noemt

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 3-02-2025, 17:50:37 »
Ja inderdaad. Maar het strookt niet met wat ze eerder doet, geen moeilijke opdrachten willen kiezen.
Hoe bedoel je dat? Ik heb het fragment nog eens bekeken. Sophie prijst eerst Roos vanwege de details in het oor, even later zegt ze: 'maar jij wilt ook duidelijk níét.' Eerst prijzen en daarna twijfel zaaien. Roos legt uit waarom ze niet wil, is bang dat het geen geld oplevert. Waarna nog maar 3 mensen op Roos stemmen.

Wat me ook nog opviel, is tijdens het beeldhouwen, als Sophie zegt tegen de leraar: 'Is everybody doing his best or one person not?'  Dat zeg je toch niet als kandidaat?  :o Voor in beeld zien we dan Stijn met een stoicijns gezicht.

« Laatst bewerkt op: 3-02-2025, 17:52:33 door Run »

Offline Pak

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 3-02-2025, 17:57:28 »
Stijn zijn vinger is al onderweg voordat de naam 'Maaike' is uitgesproken.

Zijn mond opent ook tegelijk om daarna weer dicht te gaan zonder iets te zeggen.

Hij wilde over iets anders beginnen precies op het moment dat de stemming Maaike/Roos werd geopperd door Nora.

Tijdens het besef dat er een stemming plaatsvindt trekt hij zijn vinger in en sluit vervolgens zijn mond.

Stijn trekt zijn vinger dus helemaal niet in nadat hij eerst op Maaike wilde stemmen.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 3-02-2025, 20:56:57 »
Hoe bedoel je dat?

Wanneer ze de handbewegingen zien en moeten onthouden, wil Sophie eigenlijk geen moeilijke opdrachten doen. Dat is onmols.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #75 Gepost op: 3-02-2025, 21:03:01 »
Mol Sophie weet dat Sam haar verdenkt, door laag in te zetten zal Sam daar tegenin gaan en hoog willen inzetten. Sophie kent de consequenties, Sam niet. Mols

Offline Pak

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 3-02-2025, 22:21:50 »
Hoe moeilijker de dans, hoe minder geld er te verdienen viel met de aansluitende opdracht.

Koos je voor moeilijk kon je 500,- verdienen, gemiddeld 250,- en makkelijker 100,-.

Voor een mol is het dus ook zaak om de moeilijkheidsgraad af en toe te temperen.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #77 Gepost op: 4-02-2025, 00:07:34 »
Stijn verwachtte de vraag: wie stemt er op Roos en had zijn vinger klaar, maar Nora vroeg wie stemt er op Maaike, dus hij moest nog even wachten.

Rik:’ en al het handwerk verlicht ook fysieke en mentale spanning. Dat lijkt me wel iets voor jullie op dit moment. Dus ik daag jullie uit: maak jullie eigen ambachtelijk meesterwerk. Heb een creatieve ochtend.’
Zegt hij hier nou dat de mol zijn gang kan gaan want die 7.5 gaan ze toch niet halen? Have fun!?
Roos was bezig alsof ze het geoefend had.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 4-02-2025, 01:10:28 »
Hoe moeilijker de dans, hoe minder geld er te verdienen viel met de aansluitende opdracht.

Koos je voor moeilijk kon je 500,- verdienen, gemiddeld 250,- en makkelijker 100,-.

Voor een mol is het dus ook zaak om de moeilijkheidsgraad af en toe te temperen.

Zit wat in. Wordt wel erg ingewikkeld voor een mol zo.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Lo-expert
« Reactie #79 Gepost op: 5-02-2025, 13:05:01 »
Ik vind Stijn vooral passief en invloedloos, net als in de rest van de aflevering. De enige reden waarom een mol hier zou zwijgen, is als iedereen foutief op jou zou stemmen. Dan is het bij voorbaat verloren. De tweede stem maakt dan eigenlijk niet meer uit, dus de mol kan doen wat hij wil.