Auteur Topic: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Dat snijdt geen hout  (gelezen 11069 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Aflevering 5] Opdracht 2 - Dat snijdt geen hout
« Gepost op: 1-02-2025, 20:17:54 »
Bespreek hier de tweede opdracht van aflevering 5.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2025, 21:06:23 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Eva.

• Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Dat snijdt geen hout
« Reactie #1 Gepost op: 1-02-2025, 21:27:25 »
Ik moet er zo nog even over nadenken, maar het maakt dus niet uit hoe goed je het zelf deed. De mol kon niet onder Sophie uit en dat kwam goed uit. Driehonderd euro incasseren was prima denk ik, wetende dat iedereen op iedereen let. Het mocht sowieso Roos niet zijn. Ik ga nog eens terugkijken om te zien wie de aandacht van Roos afleidde.

Offline yfpyfke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: 1-02-2025, 21:42:12 »
Weer voor mij een bevestiging dat Roos de mol niet is. Een 10 halen had er zomaar voor kunnen zorgen dat er gemiddeld een 7,5 gehaald werd

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 1-02-2025, 21:43:37 »
Ik zit hierdoor nog meer op Roos.

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
« Reactie #4 Gepost op: 1-02-2025, 21:44:12 »
Ik vond Stijn tijdens de discussie super verdacht, maar vervolgens stemt ie wel op Roos....
You'll never walk alone

Offline mollie85

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 1-02-2025, 21:45:47 »
Ik zit hierdoor nog meer op Roos.

Ben wel benieuwd naar de reden hierachter. Als je voor veel geld een groepsgemiddelde van 7,5 moet halen, dan lijkt het me dat je toch geen risico gaan nemen door een perfect werk af te leveren. Die 10 had net het verschil kunnen zijn tussen wel of niet gemiddeld een 7,5. MAar mss zie ik iets over het hoofd.

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 1-02-2025, 21:51:23 »
Gezien het kleine verschil tussen wat moest (7.5) en wat gehaald werd (7.35) is een 10 een enorm risico. Ik denk... Je maakt hem niet te beroerd, maar ook niet te goed. Een 6 of 7 is voor de mol prima.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 1-02-2025, 21:51:42 »
Ben wel benieuwd naar de reden hierachter. Als je voor veel geld een groepsgemiddelde van 7,5 moet halen, dan lijkt het me dat je toch geen risico gaan nemen door een perfect werk af te leveren. Die 10 had net het verschil kunnen zijn tussen wel of niet gemiddeld een 7,5. MAar mss zie ik iets over het hoofd.

Het lijkt mij vrij moeilijk in te schatten welk cijfer je krijgt, zelfs met voorkennis. Ik had een 10 überhaupt niet verwacht.

Offline mollie85

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 1-02-2025, 22:04:07 »
Het lijkt mij vrij moeilijk in te schatten welk cijfer je krijgt, zelfs met voorkennis. Ik had een 10 überhaupt niet verwacht.

hmm, dat zie ik anders. Ik denk dat iemand best redelijk kan inschatten of je het vrij goed hebt gedaan of dat je er niet zoveel van gebakken hebt. Lijkt me toch niet dat de mol zo extreem zijn/haar best doet om een hoog cijfer te halen? De mol zou dan op zn minst eea aan schoonheidsfoutjes maken, zeker als je ook van anderen om je heen hoort dat ze een neus of lip eraf hebben gebeiteld.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 1-02-2025, 22:05:00 »
hmm, dat zie ik anders. Ik denk dat iemand best redelijk kan inschatten of je het vrij goed hebt gedaan of dat je er niet zoveel van gebakken hebt. Lijkt me toch niet dat de mol zo extreem zijn/haar best doet om een hoog cijfer te halen? De mol zou dan op zn minst eea aan schoonheidsfoutjes maken, zeker als je ook van anderen om je heen hoort dat ze een neus of lip eraf hebben gebeiteld.

Ik denk dat de mol het absoluut niet het slechtst zou willen doen, omdat dat voorkennis verraadt.

Offline mollie85

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 1-02-2025, 22:06:24 »
Ik denk dat de mol het absoluut niet het slechtst zou willen doen, omdat dat voorkennis verraadt.

Ja dat ben ik wel met je eens, een mol zou het mss niet superslecht doen omdat dat opvalt. Maar alsnog denk ik dat een mol wel wat foutjes kan afleveren, zeker omdat de rest dat ook openlijk doet.

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #11 Gepost op: 1-02-2025, 22:06:47 »
Ik vond Stijn tijdens de discussie super verdacht, maar vervolgens stemt ie wel op Roos....
Dubbele bluf misschien?
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 1-02-2025, 22:07:43 »
Sophie hier wel verdacht.
Ze maakt het beeld heel creatief goed, waardoor iedereen het logisch vindt dat zij bij de beste 2 zit
Technisch blijkt de hare dan toch slechter te zijn.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 1-02-2025, 22:08:01 »
Ja dat ben ik wel met je eens, een mol zou het mss niet superslecht doen omdat dat opvalt. Maar alsnog denk ik dat een mol wel wat foutjes kan afleveren, zeker omdat de rest dat ook openlijk doet.

Toen ik de resultaten zag dacht ik dat Nora een hoog cijfer zou krijgen. Het is zo subjectief, ik had graag gehoord wat de onderbouwing was van de cijfers. Dat Stijn een 7,5 kreeg vind ik bijvoorbeeld onbegrijpelijk.

Offline mollien

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 1-02-2025, 22:09:55 »
Had dit in de opdracht niet meegekregen, maar bij moltalk zeiden ze dat Roos gezegd had dat het aan bepaalde details moest voldoen en dat het niet persee een meesterwerk moest zijn. Dus dat het beoordeeld werd op die specifieke details die er in moesten zitten. Of het nou mooi was of niet

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 1-02-2025, 22:13:20 »

Ik denk dat een onvoorbereide mol zelf niet kon inschatten hoe goed of slecht het zou gaan. Vooral was ze zó ongemakkelijk. De grote brutale mond en brede lach waren compleet verdwenen, ze keek voornamelijk nog naar de grond en hoewel ze geweten moet hebben dat het goed uitgepakt was,  wilde ze niet gekozen worden.

Ze kon de gok gerust nemen, het is een opdracht die vrij waarschijnlijk toch niet gehaald wordt.

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 1-02-2025, 22:17:31 »
Dat valt nogal mee. 1,05 punt meer op zeven kandidaten en het was wèl gehaald... Waarom boven het gemiddelde zitten?

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 1-02-2025, 22:27:13 »
We kennen de criterea voor een goed beeld niet eens en we hebben de onderbouwing en toewijzing van de punten ook niet gezien. Voor hetzelfde geld hebben ze Roos, als Mol, het hoogst mogelijke punt gegeven zonder daarmee de 7.5 te halen.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 1-02-2025, 22:30:15 »

Als je de technische specificaties volgt (voldoende afstand met die meettang) pak je een tien. Het is zoals Roos zei: creativiteit is niet van belang. En natuurlijk wil de mol kantje boord net niet het gemiddelde halen. Als je weet dat er een rampenkoning Sam in je groep zit kun je prima voor die tien gaan en de perfecte kandidaat spelen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #19 Gepost op: 1-02-2025, 22:31:33 »
Voorkennis van Maaike, dat ze tijdens het maken van de beeldjes zegt “Tss, alsof iemand een 10 gaat halen!” En jawel, Roos heeft daadwerkelijk een 10…
Nog iets meer in de tunnel, hebben niet gewoon het portret van Maaike gemaakt daar  ;D ?
« Laatst bewerkt op: 1-02-2025, 22:33:52 door Mollem »