Auteur Topic: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Onhandige gebaren  (gelezen 14574 keer)

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Onhandige gebaren
« Reactie #40 Gepost op: 1-02-2025, 23:54:08 »
Ze zijn gewoon ook wel erg verschillend

Offline keek

• Forumlid
  • Trust Nobuddy!
« Reactie #41 Gepost op: 1-02-2025, 23:59:42 »
Waarom krijgen wij als kijker niet te horen welke opdrachten fout waren en waarom?
Als de filmfoto is fout gerekend vind ik dat wel erg streng. 100% kloppend lukt nooit (als is het wel erg slordig als je het verkeerde beeldformaat pakt).

Lullig voor de dansers: als je 8 van de 10 goed hebt, heb je het goed gedaan. Erg oneerlijk.

Deze opdracht zat slecht in elkaar. Beter de 4 laten raden welke dansbewegingen ze uitbeeldden en dan gewoon 200 per goed gerade. De productie wil hier gewoon dat er geen geld verdiend wordt.

Offline BigBoots

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #42 Gepost op: 2-02-2025, 00:13:22 »
Was er niet zeker van of dat een foto was afgekeurd. Wellicht was de eerste vraag fout.
Heb voor de zekerheid toch even de opgezocht hoeveel gezichten zijn afgebeeld op de torens van Bayon -> 216 is juist.
https://en.wikipedia.org/wiki/Bayon
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline MartinKurv

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 2-02-2025, 00:14:44 »
Er zijn teveel verschillen bij foto 1 van het beeld, dat is duidelijk een ander beeld en dus kan die foto niet goedgekeurd zijn. De conclusie in MolTalk zal te voorbarig getrokken zijn aan de hand van de armen/handen. 

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 2-02-2025, 00:16:26 »
Ik denk nu dat ze gewoon een soortgelijke beeltenis hebben gekozen en het voldoende vonden om daar de arm gedeeltelijk van uit te gummen, waar ik een beetje pissig om ben omdat ze de foto van Stijn dan echt niet af hadden mogen keuren.

Offline MartinKurv

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 2-02-2025, 00:19:25 »
Ik denk nu dat ze gewoon een soortgelijke beeltenis hebben gekozen en het voldoende vonden om daar de arm gedeeltelijk van uit te gummen, waar ik een beetje pissig om ben omdat ze de foto van Stijn dan echt niet af hadden mogen keuren.

Dat de foto van Stijn afgekeurd is, is volgens mij juist helemaal niet zeker. Maar dat was slechts een aanname/stelling in MolTalk. En die lijkt niet juist te zijn.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #46 Gepost op: 2-02-2025, 00:20:20 »
Sorry hoor maar het is toch wel duidelijk nu dat de foto van het beeld de verkeerde foto is.  Het is bijna een zoek de 9 verschillen puzzel  ::rofl::

Offline Draaksje

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 2-02-2025, 00:21:15 »
Even ruimte maken om te zeggen dat Bridget die bewegingen zo elegant maakte!
Was ik echt van onder de indruk, zo een uitstraling erbij ook!  ::ok:: ::love::

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #48 Gepost op: 2-02-2025, 00:23:38 »
Sorry hoor maar het is toch wel duidelijk nu dat de foto van het beeld de verkeerde foto is.  Het is bijna een zoek de 9 verschillen puzzel  ::rofl::

Ja eens, ook de bovenarm is anders.
Slecht voor mijn Stijn-tunnel dit.  ::rofl::

Ja, dit was echt Bridgets opdracht. Super gedaan!  ::bravo::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 2-02-2025, 00:23:59 »
Was voor mij de reden om haar nog maar eens kandidaat punt te geven.
Prima uitvoering

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 2-02-2025, 00:29:44 »
Dat de foto van Stijn afgekeurd is, is volgens mij juist helemaal niet zeker. Maar dat was slechts een aanname/stelling in MolTalk. En die lijkt niet juist te zijn.

Ik denk dat de ontbrekende arm de doorslaggevende factor was. Het lijkt me sterk dat er in de buurt van hun locatie nog een tweede beeltenis was in dezelfde houding met hetzelfde ontbrekende deel.

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #51 Gepost op: 2-02-2025, 00:32:09 »
Vond het oprecht echt waardeloos van de WIDM makers om het in de lucht te laten hangen welke van die twee foto's nou goed en welke fout was. Dit slaat nergens op, want het is voor ons onmogelijk te achterhalen welke is fout gekeurd. Beiden kloppen strict gezien niet. Ofwel Sam ofwel Stijn moest hier dus uit de wind worden gehouden, aangezien zij beiden de onbetwiste hoofdrol speelden in het maken van beide foto's.

Inderdaad lijkt de 1e foto nu nóg fouter dan de 2e, wat Moltalk ook beweert. Maar dan op de voorbeeldfoto zo'n ontbrekende arm ook afbeelden... man oh man, wat een vage opdracht dit.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2025, 00:33:54 door Nat007 »

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 2-02-2025, 00:33:23 »
Er zijn daar zoveel soortgelijke beelden, dat er echt wel een beeld gaat zijn dat er harder op leek dan hetgene ze nu gefotografeerd hebben .   

Ja het lijkt er wat op, maar het is zeker niet hetzelfde beeld. Al genoeg mensen in dit topic die verschillen aangeduid hebben

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 2-02-2025, 00:53:53 »
Vond deze twee. ze lijken hetzelfde, maar er zijn subtiele verschillen (op de missende onderarm na). Kan me voorstellen dat er nog meer variaties zijn.
Het is wel een beeltenis van dezelfde persoon in dezelfde pose, wellicht genoeg om goed te keuren. Waarschijnlijk ook omdat het voorbeeld dat zij kregen een tekening was, geen exacte kopie.

bron: https://angkordatabase.asia/images/devata/thommanon-devata-near-victory-gate
« Laatst bewerkt op: 2-02-2025, 00:59:18 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 2-02-2025, 01:28:43 »
Sam die in het theater zegt ik miste een draaibeweging op het moment dat we bridget net flower bud hebben zien doen .  Maar bij het bespreken van welke 2 ze denken dat er fout zijn, wordt dat niet besproken ( of heeft het de montage miet gehaald )

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 2-02-2025, 01:44:43 »
Helaas weer missende informatie, jammer is dat altijd!

Maar een grote ::niet-ok:: naar beneden voor Nora, achterlijk dat ze gewoon stopte met de opdracht. Slaat echt helemaal nergens op!
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #56 Gepost op: 2-02-2025, 01:51:11 »
De foto van Angelina Jolie, die is fout.
Zij was namelijk een grafrover, een ordinaire boevin. Sophie is dat niet, die is braaf. Deze foto was alleen gelukt als Roos erop stond, als alterego van Jolie, nml. de mol.

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #57 Gepost op: 2-02-2025, 01:59:27 »
Even teruggekeken. Ze worden beoordeeld op positie, houding en attributen bij de 2e foto. Er mist iets in de rugzak en de houding en positie klopt ook niet.

Offline mastermol

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 2-02-2025, 02:47:11 »
Ik vind het vooral raar dat je bijna verplicht wordt om moltalk te kijken, anders mis je heel veel informatie. Het is nu steeds Splinter die ons de details.gaat uutleggen. Dat vind ik dit seizoen veel meer dan bij voorgaande seizoenen, erg jammer.

Citaat van: keek
link=topic=74957.msg2580254#msg2580254 date=1738450782
Waarom krijgen wij als kijker niet te horen welke opdrachten fout waren en waarom?
Als de filmfoto is fout gerekend vind ik dat wel erg streng. 100% kloppend lukt nooit (als is het wel erg slordig als je het verkeerde beeldformaat pakt).

Lullig voor de dansers: als je 8 van de 10 goed hebt, heb je het goed gedaan. Erg oneerlijk.

Deze opdracht zat slecht in elkaar. Beter de 4 laten raden welke dansbewegingen ze uitbeeldden en dan gewoon 200 per goed gerade. De productie wil hier gewoon dat er geen geld verdiend wordt.

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 2-02-2025, 03:32:26 »
Op het briefje stond dat de poster van de danseres met gebroken arm een afdruk is van het originele beeldhouwwerk, dat betekent dat de foto van Sam met zekerheid niet de correcte afbeelding is. Naast alles wat al is aangegeven is ook de aura om het hoofd onmogelijk een afdruk. Sophie wijst ze niet alleen op het verkeerde beeldhouwwerk, ze zegt ook 2x iets over de arm op de muur: ‘zij is een kanshebber (chance van de karaoke?) maar haar arm is kapot’, terwijl ze een kapotte arm zoeken. En later ‘die arm is stuk’. Bij de foto van Stijn heeft Sophie haar arm recht terwijl hij gebogen moet zijn. Opzettelijk gedaan in de hoop dat die foto ook wordt afgekeurd?

Bij de tempel met de gezichten heeft Sophie haar vingers aan haar slaap (in het Engels temple, de mol praat af en toe Engels bij de briefing). Sophie heeft deze aflevering vaker haar vingers bij haar slaap, bij de puntentelling van de hoofdjes en bij bij de executie (voorafgaand heeft zij haar vingers bij haar mond met een korte blik naar de camera).