Auteur Topic: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Onhandige gebaren  (gelezen 14543 keer)

Offline mastermol

• Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Onhandige gebaren
« Reactie #80 Gepost op: 2-02-2025, 15:11:12 »
Dat een kandidaat een opdracht te moeilijk vind, tja prima. Maar wat ik niet begrijp is dat Nora er daarna niet bij was toen Bridget en Maaike de dans uitvoerden. Ze had er toch bij kunnej zitten?

Ik had helemaal niet die gedachte! Ik had de indruk dat ze het echt moeilijk vond en daarom te intensief. Creatieve vakken blijkt niet haar favoriete bezigheid en dansen met ingewikkelde bewegingen is ook een creatieve tak.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #81 Gepost op: 2-02-2025, 15:14:48 »

Roos protesteert zwakjes tegen moeilijke en middelmatige opdrachten wanneer blijkt dat de beslissing toch wel genomen is. Zo lijkt het de schuld van Sam.

De eerste opdracht zegt ze dat er twee afbeeldingen op de torens staan en het antwoord dus 108 is. Pas wanneer iemand anders zegt dat het er vier per toren zijn en het antwoord dus 216 is, gaat ze er maar in mee. (Stijn heeft gelijk dat ze met opzichtige dingen wegkomt)

Ze staat bij de 3 minuten houding volhouden achteraan en houdt haar been naar voren in plaats van opzij. Niemand die ziet dat het daarop ook afgekeurd zou zijn omdat Sophie haar evenwicht verliest en de schuld aan Sam geeft.

De Angela Jolie foto loopt Roos wat achteraan. Wanneer Sophie staat gaat ze tegen Stijn en Sophie in om met de details te rommelen. En daar lijken de fouten in te zitten.

Bij het kiezen welke handbewegingen fout zijn, geeft ze voor de tweede een keuze tussen twee juiste handbewegingen. Zo gaan mensen kiezen zonder nog te na te denken of de fout niet ergens anders zou zitten.

Dat een kandidaat een opdracht te moeilijk vind, tja prima. Maar wat ik niet begrijp is dat Nora er daarna niet bij was toen Bridget en Maaike de dans uitvoerden. Ze had er toch bij kunnej zitten?

Dat had toch geen nut gehad, haar er heel ongemakkelijk bij laten zitten? Zou alleen afleiden van de opdracht en haar doodongelukkig maken.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2025, 15:27:30 door cinner »

Offline moguraa

• Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 2-02-2025, 17:50:16 »
Sorry maar als die tweede foto niet goed gerekend wordt, is dit wel een beetje stomme opdracht. Lijkt erg goed op het origineel.

Sowieso elke opdracht deze aflevering werd subjectief beoordeeld, wat een beetje gek is, maar goed

Was er niet een regel dat ze, zodra op locatie, X aantal minuten hadden om de foto te maken?
Ik denk dat ze gewoon te laat waren, want de foto is zoals je zegt best wel goed. Het zou misschien juist slim zijn om hier als mol enorm tijd te rekken.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #83 Gepost op: 2-02-2025, 17:53:24 »
Van de 54 torens staan er nog maar 37 overeind. 37 x 4 is dan het juiste antwoord.

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #84 Gepost op: 2-02-2025, 18:30:49 »
Kan wel zo zijn maar als ze dit antwoord niet goed hebben gerekend dan hebben ze niet alleen beide foto's goed gerekend maar ze ook nog € 250 fooi gegeven

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 2-02-2025, 20:28:01 »
Ik had eigenlijk wel wat meer van die Apsara-danseressen willen zien, bijvoorbeeld een echt optreden, een dans van een paar minuten. Had dat niet gekund in dat theater? Wat meer ‘couleur locale’ en typisch Cambodjaanse cultuur. Nu heb ik het op YouTube moeten opzoeken. Ach ja, tegenwoordig vind je alles op YouTube, het mooie en het iets minder mooie.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #86 Gepost op: 2-02-2025, 21:02:48 »
Van de 54 torens staan er nog maar 37 overeind. 37 x 4 is dan het juiste antwoord.

Dat leek mij op pag.2 van dit topic ook al. Deze was fout, de twee foto’s waren allebei goedgekeurd.

Kan wel zo zijn maar als ze dit antwoord niet goed hebben gerekend dan hebben ze niet alleen beide foto's goed gerekend maar ze ook nog € 250 fooi gegeven

De eerste vraag was €500, ipv €250.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #87 Gepost op: 2-02-2025, 21:05:09 »
Het "staartje" van de lotusbloem boven de schouder klopt dan weer helemaal niet. Die is er wel op de afdruk en niet op de foto. Ik vind het een nogal vrije interpretatie, maar uiteindelijk neem ik dan maar aan dat deze inderdaad goed gerekend is.

Dat stukje boven de rechterschouder vond ik ook vreemd. Zou het een hint naar de mol kunnen zijn? (opdracht in Cambodja gemaakt dan)

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 2-02-2025, 22:23:32 »
De eerste vraag was €500, ipv €250.
Daarom juist. Als die eerste vraag van €500 fout was en die 2 foto's waren allebei goedgekeurd, dan kom je maar op €500 en ze hadden €750 verdiend. Dan hadden ze dus €250 te veel verdiend.
Conclusie: die eerste vraag moet goed zijn gerekend.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #89 Gepost op: 2-02-2025, 22:32:01 »
aha, duidelijk.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #90 Gepost op: 2-02-2025, 23:50:03 »
De voorzet van Roos is weer een klassieker: de mol die een keuze voorstelt: Beauty  of Grief. Sophie twijfelde al over grief. Beauty had ze niet goed gezien. Zwakte bij Sophie, meteen uitgebuit door Roos.
En dan aansturen op beauty met grief is top en Sam en Stijn gaan daar snel in mee. Hier zie je weer dat Sophie wel eens snel kan gaan afvallen. Want Sam en Stijn volgen Roos direct, en dat zie je vaker terug.

Het foute antwoord was geen van beide, maar flower bud. Daar was de aandacht vanaf geleid.
Sophie heeft hier al moeite om het overzicht te houden, maar Stijn is hier de weg kwijt.

Bij de Bayon torens kwam Roos met 54 x 2. Stijn maakte er x4 van. Daardoor werd er 500 euro verdient.

Het spelen als propper met het haar van Sophie is dan mislukt. Weer 250 verdient door Stijn.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2025, 00:07:36 door foxhunter »

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #91 Gepost op: 3-02-2025, 08:16:19 »
 Gisteren dit seizoen voor het eerst naar Lavezzi Rutjes gekeken, en hij wist best goed uit te leggen dat foto 1 niet klopte... Beter in ieder geval dan de dag ervoor bij Moltalk werd gezegd dat foto 1 juist goedgekeurd was.
Ich bin ein Bärliner!

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 3-02-2025, 08:52:04 »
Toch had BigBoots even terug een duidelijke uitleg dat hij eigenlijk geen beeldje kon vinden in de hele tempel die beter klopte. Dus misschien was foto 1 toch wel juist en was de tekening gewoon niet zo exact

Offline mastermol

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 3-02-2025, 10:00:47 »
Misschien is het al gezegd, maar opvallend is dat in deze opdracht oonieuw Roos, Sam, Stijn en Sophie een groepje vormen. Net zoals bij de kluis opdracht van aflevering 2.
Verder opvallend dat nog niemand van de kluisopdracht is afgevallen.
Je denkt bijna dat bij de kluisopdracht de mol iets te opzichtig heeft gemold en dat de 3 andere kandidaten sinds die opdracht weten wie de mol is.
Dat zou ook kunnen verklaren waatom zowel vooral Sam en Roos soms opvallend aan het nepmillen zijn. Zij weten wie de mol is, en proberen de aandacht van de mol weg te houden. Ze willen deelopdrachten zoveel mogelijk met de mol doen, zodat de andere kandidaten minder meekrijgen van de mol. En die vallen dan 1 voor 1 af.
Stijn zien we het minst nepmollen, en lijkt mij de mol. Al schrijf ik Sophie ook nog niet helemaal af.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 3-02-2025, 10:11:16 »
Toch had BigBoots even terug een duidelijke uitleg dat hij eigenlijk geen beeldje kon vinden in de hele tempel die beter klopte. Dus misschien was foto 1 toch wel juist en was de tekening gewoon niet zo exact
Ik wacht nog steeds op foto's van een aantal van die honderden beelden die @BigBoots zegt te hebben onderzocht. Ik vind het namelijk een beetje gemakkelijk om 2 foto's te laten zien die zouden moeten bewijzen dat de foto die ze hebben ingeleverd correct is, terwijl er zoveel verschillen zijn. Temeer omdat, wat hier al eerder is opgemerkt, Sam zelf zei dat hij het eerste de beste beeld dat er maar een beetje op leek op de foto heeft gezet. Lijkt mij stug dat dit toevallig het juiste beeld is. En nogmaals, met die foto is veel meer mis dan de Tombraider foto.

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 3-02-2025, 10:17:35 »
BigBoots verricht bij iedere opdracht heel goed speurwerk, dus ik vertrouw hem wel dat hij echter geen beter gelijkend beeldje heeft gevonden. Op dit moment ligt de bewijslast denk ik ook een beetje bij de mensen die beweren dat zo'n beeldje wel bestaat, dat zou namelijk echt wel te vinden moeten zijn. Het is een toeristische bezienswaardigheid die vanuit iedere hoek wel gefotografeerd is

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 3-02-2025, 10:24:18 »
Ik zeg niet dat ik @BigBoots niet vertrouw maar ik huldig het principe: vertrouwen is goed, controleren beter.
Ik heb zelf die foto's nog niet kunnen vinden en ben ook al in Google Streetview wezen kijken, maar daar kwam ik ook niet verder mee.
Misschien dat @BigBoots een link kan delen van de site(s) waar hij de foto's gevonden heeft, mocht(en) die er zijn. Hiermee ga ik ervan uit dat die foto's allemaal van dezelfde site komen en niet door particulieren zijn geupload naar YouTube.
Anders misschien de zoekopdracht die hij hiervoor heeft gebruikt, zodat we dit kunnen controleren.
Edit
Ik wil er ook nog aan toevoegen dat Stijn mijn mol is, dus ik heb liever dat duidelijk is dat die foto van Stijn werd afgekeurd dan die van Sam (die ik al vanaf aflevering 1 heb afgeschreven als mol).
« Laatst bewerkt op: 3-02-2025, 10:44:57 door MartinJ »

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #97 Gepost op: 3-02-2025, 10:44:02 »
Kan ook nog dat een foto buiten de tijd was.

Je ziet een 4 min klok lopen wanneer ze beginnen.. die je daarna ook meteen niet meer ziet

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 3-02-2025, 10:46:30 »
Maar dan hadden ze dat toch wel laten zien mogen we hopen, maar mijn hoop is niet zo hoog gevestigd bij dit programma.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #99 Gepost op: 3-02-2025, 10:48:03 »
Maar dan hadden ze dat toch wel laten zien mogen we hopen, maar mijn hoop is niet zo hoog gevestigd bij dit programma.

Hoezo? Ze laten toch ook niet zien welke fout is?