Auteur Topic: Aflevering 5 - De juiste concentratie  (gelezen 6944 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
Aflevering 5 - De juiste concentratie
« Gepost op: 1-02-2025, 20:18:26 »
Bespreek hier alles van de vijfde aflevering!
« Laatst bewerkt op: 1-02-2025, 20:33:06 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 5 - De juiste concentratie
« Reactie #1 Gepost op: 1-02-2025, 21:51:32 »
Echt een ontzettend leuke en vooral goede aflevering  ::bravo::
- Gelaagde opdrachten
- Culturele opdrachten
- Lange (2) opdrachten

Dit had alles wat een goede aflevering moet hebben. Enige wat nog beter had gemogen was dat wat mij betreft elke goede dansbeweging 100 euro zou opleveren.

Mijn hoofdverdachte ligt eruit, dus dan maar naar mijn bijmol: Stijn.
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #2 Gepost op: 1-02-2025, 22:16:01 »
Fijn gebruik gemaakt van de prachtige plek waar ze zijn ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #3 Gepost op: 1-02-2025, 22:16:35 »
Oei, op het randje van heiligschennis dacht ik. rondrennen over een van de 7 Wereldwonderen voor een achterlijk westers rijkeluisspelletje. Mooi dat ze Ankor Wat zo mooi in beeld brachten, goed om de verwondering en vergaping te tonen van de kandidaten, maar wat mij betreft liever niet dit. Voor de rest prachtige opdrachten, bijna ondoenlijk maar erg mooie alfevering.

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 1-02-2025, 22:17:56 »
2 opdrachten die vrij subjectief werden beoordeeld op "Hoe goed heb je het gedaan" (Dans en houtbewerking). Persoonlijk houd ik daar niet zo van. Spelmakers kunnen hier wat mij betreft iets teveel sturen naar een gewenst resultaat. Gelukkig waren er de nevenopdrachten bij de tempels, maar daar kregen we te weinig van te zien.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 1-02-2025, 22:41:10 »
Prachtige beelden maar onmogelijke opdrachten qua geld verdienen en ook heel vervelend dat ze weer niet gewoon laten zien wat is goedgekeurd en afgekeurd. Zo is het toch niet leuk? Dat doen ze in België toch echt stukken beter, hoop dat ze hier een keer naar gaan luisteren want hoor van veel mensen dat ze daarom afhaken.

Offline keek

• Forumlid
  • Trust Nobuddy!
« Reactie #6 Gepost op: 2-02-2025, 00:06:38 »
Sam en Maaike die op het einde samen 'brommers gingen kieken' ::rofl::

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #7 Gepost op: 2-02-2025, 00:52:14 »
Had een topaflevering kunnen zijn, maar de vage manier van jureren en het wederom weigeren om aan de kijker duidelijk uit te leggen wat goed en fout is gerekend door de makers, is echt een domper onderhand. Zeker bij die twee foto's en de beeldjes maakt dit de opdrachten echt de helft minder interessant uiteindelijk. Tel daar de kniepstuverige geldbedragen bij op en we zijn weer bij de oude zere punten terug van WIDM.

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #8 Gepost op: 2-02-2025, 00:55:29 »
Edit probeert volgens mij naar Sam te sturen omdat die zo snel de foto maakt. Stijn wordt juist minder verdacht neergezet omdat hij nog snel even toestemming lijkt te vragen.

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 2-02-2025, 01:41:33 »
In potentie een prima aflevering, maar helaas een teleurstelling. Twee opdrachten waarin gejureerd wordt, erg jammer. En wederom weer halve informatie, wat is er goed/fout?

Qua beelden wel dikke prima, ze proberen ook echt meer lagen in de opdrachten te doen en meer beelden van de momenten tussendoor. Alleen miste ik nog wel een derde opdracht.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2025, 02:04:16 door Arco Mol Fan »
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #10 Gepost op: 2-02-2025, 01:58:00 »
Als dit die andere mol was geweest dan had iedereen vol lof gezeten...
Word onderhand het zeiken van alles wel echt beu.

Dit was een van de betere afleveringen in jaren. De opdrachten waren goed gelaagd, de jurering was gewoon duidelijk, en er is goed gebruik gemaakt van de locatie en cultuur.

Ja dat jureren objectief is, is en blijft een ding. Zeker in een spel waarbij men alles drie stappen verder kan gaan beredeneren dan hoe ze werkelijk zijn. Maar dat laat niet weg dat de jury's en de resultaten hiervan heel duidelijk zijn geweest:

Bij de dans is duidelijk aangegeven hoeveel fouten er waren gemaakt en welke er fout zijn gegaan.
Bij de hoofden is er een rapportcijfer naarvoren gekomen.

Bij de dans is het compleet aan hunzelf te wijten dat de 2000 euro weg is gespeeld. Het had 1 keuze gescheeld. Plus als ze 4x voor makkelijk hadden gekozen was het appeltje eitje.

Bij de hoofden net zo goed, de reden waarom Roos een 10 had was omdat ze geluisterd had. Het ging niet om hoe mooi het hoofdje was, het ging om de techniek op de juiste manier toepassen.

Het enige gejureerde deel wat niet helder was, waren de 2 foto's... en ja dat is jammer.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2025, 02:18:42 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #11 Gepost op: 2-02-2025, 05:54:21 »
Leuk dat we zoveel over de bondjesgesprekken te weten kwamen..... nogmaals een hele dikke zwarte streep door Sam. Een bondje kan een mol overkomen. Maar no way dat een mol zo proactief bondjes aangaat.
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 2-02-2025, 07:05:03 »

Zoveel mensen, zoveel wensen. Jouw mening hoeft niet die van een ander te zijn. Jij vindt het "zeiken", maar doet vervolgens hetzelfde.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 2-02-2025, 08:21:40 »
Zoveel mensen zoveel wensen maar ik ben blij met dit tegengeluid want ik sluit me er volledig bij aan.

Ik was super enthousiast over de aflevering en kwam om het forum om even te speuren maar moet me echt door de berichten heen worstelen van mensen die graag precies willen weten wat goed of fout is. Dat draagt weinig bij aan het speuren. Ik vind het juist wel leuk dat er nog iets te speuren valt :) en dat is dan weer mijn mening! Waar iemand anders zich weer doorheen moet worstelen.  ::ontopic:: terug naar de inhoud!

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #14 Gepost op: 2-02-2025, 10:05:52 »
Mijn detectivehart is weer voldaan na een avondje WIDM, Moltalk - kun je óók dingen uithalen - en Niet De Mol. Mooie opdrachten, zat aan de buis gekluisterd.

Offline Sjeel

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 2-02-2025, 12:23:37 »
Prachtige beelden maar onmogelijke opdrachten qua geld verdienen en ook heel vervelend dat ze weer niet gewoon laten zien wat is goedgekeurd en afgekeurd. Zo is het toch niet leuk? Dat doen ze in België toch echt stukken beter, hoop dat ze hier een keer naar gaan luisteren want hoor van veel mensen dat ze daarom afhaken.

Dit dus, hier in huis wil de jeugd liever film kijken, want niks aan. Hoor meer mensen die afhaken. Vorige week zaterdag Voordat afl.4 begon nog mensen gesproken die het saai noemde. Vanaf begin afl.2 heb ikzelf Zuid Afrika vibes. Daar irriteerde me in afl.1 iets en dat werd niet minder. Sommige dingen wil je gewoon liever niet zien of horen. Gisteren vond ik de danseressen wel mooi om te zien.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 2-02-2025, 12:29:30 »
Net de aflevering kunnen bekijken.

Nu heb ik ook eens Wat van Angkor gezien! De locatie was prachtig, de opdracht vond ik niet navenant, maar het kon ermee door. Opdrachten met fotograferen komen de laatste jaren wel meer voor in WIDM, heb ik de indruk. Het is de hype van deze smartphone-tijden.

Qua speurwerk snap ik er niks meer van. Wat dat betreft heb ik afgehaakt, net als Nora bij het dansen. :) Met hoeveel zijn ze nu nog, zes? Over een aflevering of vier weten we het dus. Het gaat een ‘rare’ Mol worden, wie het ook is. Vanaf nu kijk ik enkel nog voor de mooie beelden en de sfeer. Wie de Mol is? Die vraag laat ik anderen beantwoorden.

Offline AstridM

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 2-02-2025, 14:08:34 »
Vanaf nu kijk ik enkel nog voor de mooie beelden en de sfeer. Wie de Mol is? Die vraag laat ik anderen beantwoorden.

O gelukkig, ik ben dus niet de enige.  ;)
Eerlijk gezegd vind ik het programma al een aantal jaar niet meer spannend genoeg om mee te speuren. Ik kijk nu alleen nog maar voor de opdrachten, wat ze nu weer verzonnen hebben en dan vooral hoe ze het land daarin hebben verwerkt. Wat dat betreft blijft het leen leuk programma, maar het speuren ..... nee, daarvoor krijgen we domweg te weinig te zien.

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #18 Gepost op: 2-02-2025, 14:41:52 »

De eerste 3 afleveringen was vrijwel iedereen hier in de gloria, niets dan lof. Elk seizoen is er wel iemand die geen kritiek duldt maar zo gaat dat nu eenmaal op forums en mensen beargumenteren hun kritiek ook (met het niet duidelijk maken welke van de 2 foto's was afgekeurd gaat de kritiek er specifiek over dat beide foto's niet lijken te kloppen en we dus ook zelf niet met puzzelen erachter kunnen komen wie de foute foto maakte). Zeiken is wat anders.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2025, 14:49:16 door Nat007 »

Offline Eva88ab

• winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 2-02-2025, 15:01:29 »
O gelukkig, ik ben dus niet de enige.  ;)
Eerlijk gezegd vind ik het programma al een aantal jaar niet meer spannend genoeg om mee te speuren. Ik kijk nu alleen nog maar voor de opdrachten, wat ze nu weer verzonnen hebben en dan vooral hoe ze het land daarin hebben verwerkt. Wat dat betreft blijft het leen leuk programma, maar het speuren ..... nee, daarvoor krijgen we domweg te weinig te zien.

Ik kreeg van de eerste 3 aflevering voor het eerst in een paar seizoenen weer echt speurzin, maar in deze aflevering zakte dat wel weg.
De beelden waren inderdaad weer prachtig. Ik vind dat in dit seizoen tot nu toe de grootste vooruitgang, hoe mooi, maar niet te gladgestreken, alles in beeld werd gebracht.
An sich waren beide opdrachten (met de standaard haken en ogen) leuk om naar te kijken, maar in denk dat ze beter tot hun recht hadden gekomen als ze niet samen in een aflevering hadden gezeten.