Auteur Topic: Molbriefing  (gelezen 7409 keer)

Offline yfpyfke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molbriefing
« Reactie #60 Gepost op: 24-02-2025, 15:14:22 »
Ik krijg de indruk dat er twee opties zijn:

1. Die rode draad is helemaal niet zo spectaculair als de manier waarop ze 'm ingezet hebben;
2. Ze hadden gedacht/gehoopt dat de groep er actief mee aan de slag zou gaan en dat hebben ze niet gedaan, waardoor het idee niet uit de verf komt.

Ik ben benieuwd of er een connectie is tussen de eigenschappen en de titels, aangezien die elementen samenkwamen bij de monnik in de eerste aflevering.

Ik hoop op optie 3: er zit een megahint in die wij nog niet gevonden hebben.

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #61 Gepost op: 24-02-2025, 15:18:38 »
Ik heb hier ook echt wel op zitten puzzelen, maar er nog geen lijn in kunnen vinden.
Het enige opvallende is dat in afl 5 het woord "adaptief" een genoemd wordt in de molbriefing. Dus ik trek daaruit dan maar de conclusie dat de mol (mede) gekozen is op basis van de 4 eigenschappen die niet in de brief stonden. Waaronder dus adaptief.

Daarnaast zie ik de molbriefings ook wel in het verlengde van de afleveringstitels, en die combinatie zal naar waarschijnlijk de mol wijzen. 
Dus bijvoorbeeld:

titel 2 "Het juiste motief" 
molbriefing "Probeer niet op te vallen"
Stijn > had een camouflage shirtje aan.

titel 4 "De juiste manier van Praten" 
molbriefing "Wees voorzichtig met voorkennis"
Stijn > Gabriel begint ineens over een koffer bij de ondervraging, Stijn heeft die voorkennis wel, maar doet heel goed alsof hij er niets van weet.

etc..
« Laatst bewerkt op: 24-02-2025, 16:11:57 door annebeestje »

Offline DanielleHaarman

• Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 24-02-2025, 18:05:21 »
De afleveringtitels zien de kandidaten niet dus de “zie t grotere plaatje” wat Rik tegen de kandidaten nu meerdere keren gezegd heeft kan daar niet op slaan

De molbriefings ook niet want ook dat horen de kandidaten niet

Dus er is iets wat ZIJ kunnen zien.
En dat missen we nog

De eerste aflevering stond volledig in het teken van het boeddhisme. Bij de kickoff maakte Bridget daar nog een opmerking over nadat ze Nora vroegen hoe ze dit compleet andere geloof had ervaren. Een andere kandidaat gaf aan dat ze er weinig mee hoefden (Sam?), waarop Bridget een 'oh jawel' reactie gaf.

Ik denk dus dat de kandidaten ook die 8 inzichten op de één of andere manier hebben meegekregen.

De afleveringstitels zijn deze inzichten. De molbriefings vertalen ze in gedrag. Gedrag dat de mol laat zien verwacht ik.

Ik denk dus dat door goed te kijken welke kandidaat gedrag laat ziet passend bij de molbriefing, en dan ook echt elke aflevering opnieuw, de mol blijkt te zijn.

Dit kunnen de kandidaten ontdekken als ze het pad van verlichting volgen en wij thuis ook

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #63 Gepost op: 24-02-2025, 18:47:28 »
afl. 5 De juiste concentratie.
afl. 6 De juiste inspanning.
Als de titel van aflevering 5 zou slaan op de 7.5 van Stijn bij het beeldhouwen, dan zou de titel van afl. 6 aan afl.5 gegeven zijn. Boeddha was eerst prins en verwend, en deed daarna zelfkastijding om te concluderen dat de juist inspanning de gulden middenweg is, in casu dus een 7.5. De titel van afl. 5 slaat dus op een ander moment dan het beeldhouden.

Je kan ook eens googelen op boeddhisme en het grote plaatje, dan krijg je al een idee. Hier wordt de boeddhistische weg bedoeld die je voor ogen moet houden. En als je de weg kwijt bent even afstand nemen van alles.

Ook vond ik Roos de enige die helemaal ontspannen was bij de massage, ze was suffig bij het opstaan. Als mol weet je dat je kunt ontspannen. Concentreren op 1 punt ging ook prima op die massage stoel. Ik vraag me nog steeds af of de mol wel de briefjes heeft rondgebracht of gewoon iemand anders. Concentreren op 1 punt is ook weer iets van dat pad van 8.

« Laatst bewerkt op: 24-02-2025, 18:52:22 door foxhunter »

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #64 Gepost op: 8-03-2025, 22:11:48 »
In de aflevering van vandaag hebben we kunnen zien dat de molbriefings dus niet klopten met wat we in de aflevering te zien hebben gekregen (op die erste briefing na). Stijn is veel meer tussendoor gebrieft. Leuk om die echte briefings te kunnen zien, jammer dat deze niet in de echte aflevering zaten.