Ik begreep van Sam van WIDMTV dat hij had begrepen de makers van beide programma’s sinds ongeveer 2020 met elkaar afstemmen wanneer ze het uitzenden. Maar geen idee of dat klopt en waar hij dat vandaan heeft.
Ik denk dat het vooral ook voor bijvoorbeeld de makers van de podcast Trust Nobody vervelend zou zijn als er een vrij grote overlap zou zijn.
Dat de makers van beide programma’s de uitzendingen op mekaar zouden afstemmen lijkt me sterk. Ik vermoed dat de bewering van meneer Sam eerder een ‘interpretatie’ is van feitelijke gegevens. De Mol start al sinds seizoen Mexico 2018 (op zondagavond) in maart (vaak in de tweede helft van die maand). WIDM start altijd ergens in januari. Dat zijn gewoon gegevens die niet stoelen op enige ‘afspraken’ tussen Play4 en NPO. Het is alleen toevallig zo dat het ene programma gedaan is voordat het andere start: het ‘lijkt’ afgesproken, maar het komt toevallig zo uit.
Voor al wie zich onledig houdt met podcasts en YouTube-dingen over WIDM en DM is een ruime overlapping van de twee seizoenen inderdaad wel onhandig als ze beide willen coveren. Maar zover zijn we nog niet, bij Trust Nobody zullen ze de ‘praktische problemen’ wel oplossen wanneer ze zich stellen. Maar het is ook nog zo lang hé, februari, maart 2026. Ik weet niet hoe het bij u zit maar mijn agenda voor maart 2026 is mij nog totaal onbekend, ik weet niet wat er over 8, 9 maanden voor mij persoonlijk op het programma staat. Ik plan nooit langer dan een maand vooruit.