Auteur Topic: [Aflevering 6] Opdracht 1 - Gesnapt  (gelezen 8229 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Aflevering 6] Opdracht 1 - Gesnapt
« Gepost op: 8-02-2025, 19:08:37 »
Bespreek hier de eerste opdracht van aflevering 6.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2025, 20:37:35 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Matty

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Het zou zomaar een mol kunnen zijn.
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - Gesnapt
« Reactie #1 Gepost op: 8-02-2025, 20:50:53 »
“The photographer does not regret the blue bag”

“Ik denk niet/geen”

Ik heb nog niet goed bekeken wat de fotograaf, was dit een molactie in beeld?

Excuses als ik het niet goed heb gezien  ??? ??? :)

Edit: ik had het fout, ik dacht ook dat ik dat gehoord had dat Stijn die blauw bril weg wilde.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2025, 20:56:10 door Matty »

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #2 Gepost op: 8-02-2025, 20:54:25 »
Probeerde Stijn nou te zeggen dat de blauwe bril weg moest?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline MaxvdBroek

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 8-02-2025, 20:56:30 »
Er is aantal keer 'blauwe bril' gezegd. Wie zei dat als eerste?

Offline _Malle_Molloot

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Doorgedraaide Molloot
« Reactie #4 Gepost op: 8-02-2025, 20:57:29 »
Stijn en zijn flirtpoging… hilarisch!

En hij probeerde aardig te mollen door die blauwe bril… Sam deed het in mijn ogen toch nog goed
Deze hobby kost me echt teveel tijd...

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #5 Gepost op: 8-02-2025, 21:52:01 »
Er is aantal keer 'blauwe bril' gezegd. Wie zei dat als eerste?
Stijn ::jaja::, later herhaald door Maaike wat volgens mij een slimme actie was om zichzelf wat verdachter te maken gezien ze zelf op Stijn zit (en die dus beschermd).

Stijn en zijn flirtpoging… hilarisch!
Eerder het gebrek aan een flirtpoging ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Nieky

• Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #6 Gepost op: 8-02-2025, 21:53:54 »
Stijn ::jaja::, later herhaald door Maaike wat volgens mij een slimme actie was om zichzelf wat verdachter te maken gezien ze zelf op Stijn zit (en die dus beschermd).

Volgens mij deed ze dat ook om Stijn te testen. En die hield zn mond natuurlijk omdat hij hoopte dat t fout zou gaan.
You'll never walk alone

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 8-02-2025, 22:06:57 »
Mol Stijn wel flink verdacht gemaakt/gelaten zo door de montage. Riskant. Maar bij mol Rob hebben ze ook een keer laten zien dat hij iets anders voorlas dan wat op zn briefje stond.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 8-02-2025, 22:22:27 »
Mol Stijn wel flink verdacht gemaakt/gelaten zo door de montage. Riskant. Maar bij mol Rob hebben ze ook een keer laten zien dat hij iets anders voorlas dan wat op zn briefje stond.
Het viel me op dat de camera steeds van een afstand was als het over die blauwe bril ging, klopte het wel met de mondbewegingen? Kan me niet voorstellen dat de mol dit doet, ligt er veel te dik op. Misschien wil Stijn zich verdacht maken omdat hij denkt dat hij goed zit wat betreft zijn mol?

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 8-02-2025, 22:24:27 »
Het viel me op dat de camera steeds van een afstand was als het over die blauwe bril ging, klopte het wel met de mondbewegingen? Kan me niet voorstellen dat de mol dit doet, ligt er veel te dik op. Misschien wil Stijn zich verdacht maken omdat hij denkt dat hij goed zit wat betreft zijn mol?
te dik bovenop? Dat valt wel mee. Hij kan zich hier ook vergissen. We hebben al molacties gezien in opdrachte  die controleerbaar fout waren.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 8-02-2025, 22:26:19 »
Als Stijn niet de mol is dan is het wel extreem toevallig dat hij net die blauwe zonnebril noemt.

Kan niet echt een nep-molactie zijn, want dan heb je geen voorkennis dat inderdaad de persoon met blauwe zonnebril gezocht werd.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 8-02-2025, 22:27:32 »
 ::ok::
te dik bovenop? Dat valt wel mee. Hij kan zich hier ook vergissen. We hebben al molacties gezien in opdrachte  die controleerbaar fout waren.
Hoe bedoel je ‘kan zich vergissen’?

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #12 Gepost op: 8-02-2025, 22:29:49 »
Het kwam wel erg in beeld. In Moltalk werd het ook uitgebreid besproken. Zorgt toch voor twijfel bij mij. Deze mislukte molactie had 2.000 euro kunnen schelen, en is nu een smoking gun. Waarom hebben ze dat er niet uitgeknipt?  ???

Online Nieky

• Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #13 Gepost op: 8-02-2025, 22:34:22 »
Het kwam wel erg in beeld. In Moltalk werd het ook uitgebreid besproken. Zorgt toch voor twijfel bij mij. Deze mislukte molactie had 2.000 euro kunnen schelen, en is nu een smoking gun. Waarom hebben ze dat er niet uitgeknipt?  ???

Omdat wij altijd mopperen als er teveel geknipt wordt?  ::)
You'll never walk alone

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 8-02-2025, 22:34:56 »
Het gaat over rode en zwarte zonnebrillen en blauwe tassen, dan kan je je toch vergissen door dat door elkaar te halen?

Je kan echt geen kandidaat afstrepen omdat je een mogelijke molactie in beeld ziet. Dan kan niemand meer de mol zijn  ::tandpastasmiley::

En je ziet jaarlijks molacties in beeld, soms nog veel meer obvious, nogmaals, Rob die de straatnaam verkeerd voorleest terwijl je het briefje in beeld zit met de straatnamen.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 8-02-2025, 22:46:11 »
Dat klopt wel maar van Stijn worden alle potentiële molacties duidelijk in beeld gebracht. Zo ook eerder in het spookhuis, het feestje van de mol, het maken van de foto 2e aflevering, levenslied ... Maken ze het ons dit keer zo gemakkelijk?

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 8-02-2025, 23:40:39 »
Net de aflevering al kunnen zien.

Opnieuw een ‘stoot’ uitgehaald door Roosje door zo opzichtig de telefoon op vliegtuigstand te zetten. Ze blijft me verbazen met zulke bizarre acties. En dan nog eens naar de aapjes staan blijven kijken in plaats van door te lopen. Zo enorm opzichtig en weer vol in beeld gebracht (en benoemd door Sophie die bij haar was). Roosje, waar ben je mee bezig? Als het is om zich verdacht te maken bij Sophie, is ze goed bezig!

Offline keek

• Forumlid
  • Trust Nobuddy!
« Reactie #17 Gepost op: 9-02-2025, 00:04:33 »
Stijn en Maaike geven de blauwe tas in eerste instantie goed door via de porto. Als ze later teruglopen en de aanwijzingen voor zichzelf herhalen zegt Stijn 'blauwe bril' (misschien in de war met de rode bril die over de porto is genoemd door Sam en Nora). Maaike verbeterd hem dan. Later blijken Sam en Nora als enige de aanwijzing over de blauwe tas niet gehoord te hebben, terwijl als ze deze doorgeven Nora wel zegt dat ze het gehoord heeft. De aanwijzing wordt nogmaals doorgegeven via de porto. Maaike trekt dan vervolgens weer de blauwe bril in twijfel.

Offline mollien

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 9-02-2025, 01:03:08 »
De omschrijvingen die op de briefjes stonden zullen vast wel naar de mol gelinkt zijn.
Sommige zinnen werden wat raar vertaald, maar misschien lag dat wel helemaal niet aan de persoon die het vertaalde? Misschien stond het er wel echt raar op omdat er een hint in zit.
Alle briefjes die voorgelezen werden begonnen met "de fotograaf...", er was 1 die voorgelezen werd en begon met "hij...". Zou deze zin eigenlijk naar de mol wijzen?

Ik zit sinds vorige week zo goed als in een Stijn tunnel en ineens linkte ik zijn outfit met wit blauw shirt, en pet naar de omschrijvingen van de fotografen.

Heb nog geen tijd gehad om hier beter onderzoek naar te doen, wie weet doe ik dat morgen als ik er zin in heb

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 9-02-2025, 12:17:27 »
Opnieuw een ‘stoot’ uitgehaald door Roosje door zo opzichtig de telefoon op vliegtuigstand te zetten.

Maar is dat wel zo? Sophie had de telefoon nog na het ontvangen van de eerste 3 foto's. Zij had de mogelijkheid om de telefoon daarna op vliegtuigstand te zetten en aan Roos te geven.

--edit: never mind. Hierna kwam de tweede set foto's ook nog binnen. De telefoon stond toen dus nog niet op vliegtuigstand. Het lijkt inderdaad Roos te zijn geweest
« Laatst bewerkt op: 9-02-2025, 12:54:18 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit