Auteur Topic: Aflevering 6 - De juiste inspanning  (gelezen 7853 keer)

Offline Molest

• Forumlid
Re: Aflevering 6 - De juiste inspanning
« Reactie #20 Gepost op: 9-02-2025, 10:10:10 »
Ik vraag me af wat er met Nora aan de hand is: ze lijkt er helemaal geen plezier in te hebben en ergens voel je dat ze niet helemaal connect met de groep.
Valt wel mee, denk ik. Ze is misschien niet zo uitbundig maar ik denk wel dat ze goed in de groep ligt. Sam zei in Niet de Mol dat hij ervan genoten had om samen met haar de foto-opdracht te doen, en dat hij haar helemaal geweldig vindt.

Offline mollie85

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 9-02-2025, 10:24:01 »
Valt wel mee, denk ik. Ze is misschien niet zo uitbundig maar ik denk wel dat ze goed in de groep ligt. Sam zei in Niet de Mol dat hij ervan genoten had om samen met haar de foto-opdracht te doen, en dat hij haar helemaal geweldig vindt.

Ah gelukkig maar  ::bravo::

Offline yfpyfke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #22 Gepost op: 9-02-2025, 12:07:58 »
Alhoewel ik met plezier gekeken heb gisteren vind ik het achteraf toch tegenvallen.

Opdracht 1 vond ik een prima opdracht. Als mol moet je daar je best doen om te mollen. Helaas waren er weer 4 kandidaten aan het mollen, tenminste zo leek het. (Roos, Sophie, Stijn en Maaike). Dus best knap dat hij toch gehaald is. Alhoewel dat natuurlijk komt doordat niemand alleen stond (zoals in het verleden vaak gebeurde).

Opdracht 2 was nu niet ok. Ik denk dat de hele groep niets wist en iedereen zette de vragen door, behalve die 2 hele makkelijke.
Hier hadden ze iets moois van kunnen maken, maar helaas kans gemist.

De massagesalon sloeg nergens op. Het was geen opdracht en we keken 5 minuten naar mensen die gemasseerd werden. Die enveloppen hadden ze ook op het bed kunnen leggen of gewoon kunnen geven.

De test en eliminatie: doordat ze bij Sam opeens alleen nog maar lieten horen dat hij tunnelvisie had en niet op wie was het al duidelijk dat hij ging afvallen. Dus geen spanning en omdat we van vorige afleveringen weten dat hij Sophie verdacht hadden ze dat dus ook gewoon kunnen laten horen.

Offline Eva88ab

• winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 9-02-2025, 13:29:12 »
Rik zegt tegen Sam dat ze elkaar weer gaan zien, deze keer met de toevoeging dat dat over niet al te lange tijd zal zijn. In de preview gaat het ook over 'passagiers die nooit zijn weggegaan'. Zouden de afvallers volgende week een rol in de opdracht gaan spelen?

Daar moest ik ook meteen aan denken toen Rik dat zo expliciet zei. Ik duim er hard voor, want dat zou een leuke twist zijn!

Offline Fedde

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #24 Gepost op: 9-02-2025, 14:42:01 »
De eerste opdracht was vooral een soort 'Wie is het'. Met een kleine twist dat de aanwijzingen nog vertaald moesten worden. Dat mochten de personen van de foto's echter niet zelf doen. In navolging van 'Wie van de 3' en 'Snakes and ladders' wederom een spelletje uit de kast... Ik vind de opdracht(en) matig.

Bij de tweede opdracht had ik het gevoel dat het een alternatieve opdracht was. Doordat Ray zo vroeg uit het spel lag en nog niet veel (of te weinig) informatie over de opdracht op het vliegveld in aflevering 7 had gedeeld, moest die informatie nog eens nadrukkelijk gedeeld worden met de kandidaten. Dat kon op deze manier. Dat Roos en Sam na de massage niet heel verbaasd waren, ze wisten immers dat ze nog info zouden krijgen?

Het idee van een quiz met allerlei molfeitjes: In het kader van het jubileum hadden de makers daar een aparte aflevering van moeten maken. Lekker aansluitend aan seizoen 25, aflevering 11 met een quiz vanuit Vondel CS waar iedereen thuis op de bank ook zou kunnen meespelen. Hadden ze beslist hoge ogen mee gegooid.

waar was de derde opdracht? ::vergroot::

Ik mis al een paar weken de derde opdracht. Misschien heb ik het verkeerd, maar in eerdere jaren bestond aflevering 1 uit 2 opdrachten en waren het in de andere afleveringen (tot en met 9) steeds 3...

Offline vickypollard

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 9-02-2025, 16:44:59 »
Ik mis al een paar weken de derde opdracht. Misschien heb ik het verkeerd, maar in eerdere jaren bestond aflevering 1 uit 2 opdrachten en waren het in de andere afleveringen (tot en met 9) steeds 3...
Het moet natuurlijk niet te zwaar worden voor de BN'ers. Een half uurtje opdracht en daarna goed ontspannen bij het zwembad met een cocktail, anders houden ze het niet vol.

Offline Fedde

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 9-02-2025, 17:37:05 »
Het moet natuurlijk niet te zwaar worden voor de BN'ers. Een half uurtje opdracht en daarna goed ontspannen bij het zwembad met een cocktail, anders houden ze het niet vol.

Dan moeten ze de volgende keer maar BN'ers met meer uithoudingsvermogen selecteren.  ::tandpastasmiley:: De BN'ers van voorgaande jaren konden het prima aan.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 9-02-2025, 18:24:33 »
Dan moeten ze de volgende keer maar BN'ers met meer uithoudingsvermogen selecteren.  ::tandpastasmiley:: De BN'ers van voorgaande jaren konden het prima aan.

Dat is niet helemaal waar. Rian Gerritsen bijvoorbeeld heeft een half jaar amper kunnen lopen of werken na WIDM.

Offline Doctor WidM?

• Forumlid
  • What?!
« Reactie #28 Gepost op: 9-02-2025, 18:36:20 »
Bij de tweede opdracht had ik het gevoel dat het een alternatieve opdracht was.
Zou kunnen, maar dan wel een alternatieve opdracht waarvoor ze Elger, Mark en Nelleke alles hebben laten opnemen  ::tandpastasmiley::

Offline Pjotr1992

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 9-02-2025, 19:52:44 »
Indirect hebben ze dat wel gedaan met de vraag van Horace, maar ze hadden op zich wel even wat erbij mogen zeggen ja.

Mark mocht toen hij vorig jaar aan de bar van Moltalk zat in eerste instantie niet eens zeggen dat hij een podcast over het programma maakt.. wellicht dat het ook met de reclame regels van de NPO samenhangt? Uiteindelijk mocht hij torn het woord podcast wel noemen, maar de naam Trust Nobody niet.

Offline Fedde

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 9-02-2025, 20:32:05 »
Zou kunnen, maar dan wel een alternatieve opdracht waarvoor ze Elger, Mark en Nelleke alles hebben laten opnemen  ::tandpastasmiley::

Daar heb je een punt...  ::jaja::

« Reactie #31 Gepost op: 9-02-2025, 22:16:27 »
Ik vraag me af wat er met Nora aan de hand is: ze lijkt er helemaal geen plezier in te hebben en ergens voel je dat ze niet helemaal connect met de groep.

Ik denk inderdaad dat ze echt niet lekker in haar vel zit. Maar goed, ze kan alle vragen op haarzelf invullen en op die manier naar huis gaan, dus blijkbaar vindt ze het toch leuk genoeg

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 9-02-2025, 22:18:23 »
Ik denk inderdaad dat ze echt niet lekker in haar vel zit. Maar goed, ze kan alle vragen op haarzelf invullen en op die manier naar huis gaan, dus blijkbaar vindt ze het toch leuk genoeg

Ik heb het idee dat ze het emotioneel zwaar heeft, ze is na elke exit behoorlijk verdrietig. Het is ook niet niks, zo'n intens programma. Zeker niet als je een emotionele spons bent.

Offline eilandgek

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 9-02-2025, 23:40:59 »
Na mijn (vrij grote) teleurstelling van vorige week vond ik deze aflevering juist wel erg leuk. Mooie en grappige (Riks aankondiging van de quiz), afwisselende opdrachten. De vooruitblik naar de nieuwe aflevering "met twist" leuk gedaan door hem te verwerken als prijs, en te vermelden dat de mol ernaar uitkijkt. Het in beeld brengen van de massage duurde misschien wat lang.
Twee minpuntjes wat mij betreft: Voor de eliminatie wisten we al wie eruit zou liggen (want tja, ze brachten wel erg duidelijk in beeld dat meneer de afvaller een enorme tunnelvisie had...) en de "jubileumquiz" die eigenlijk heel erg leuk gelaagd was, maar veel te veel onmogelijke vragen had. Een paar meer makkelijke vragen hadden er ook voor gezorgd dat kandidaten écht van elkaar konden raden of ze het antwoord wel of niet wisten (of eigenlijk: zelf het antwoord ook gaven, want daar ging het om).

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 10-02-2025, 09:37:51 »

dat lukt niet altijd. Ik herinner mij een fan-versie waar iemand dit geprobeerd heeft en toch groen kreeg
klaar voor de strijd

Offline keek

• Forumlid
  • Trust Nobuddy!
« Reactie #35 Gepost op: 10-02-2025, 19:07:02 »
Ik heb mijn overzichten op scratch bijgewerkt (en een cirkeldiagram toegevoegd).
https://scratch.mit.edu/projects/1119191180/
https://scratch.mit.edu/projects/1119189746/

Offline Blauw

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 10-02-2025, 20:22:36 »
Ik heb het idee dat ze het emotioneel zwaar heeft, ze is na elke exit behoorlijk verdrietig. Het is ook niet niks, zo'n intens programma. Zeker niet als je een emotionele spons bent.

Nora weet wie de mol is dus die maakt zich niet meer druk.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 10-02-2025, 20:24:05 »

Het programma vraagt wel meer van je dan alleen dat, begrijp deze reactie niet zo goed.

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 10-02-2025, 20:35:32 »

Zit ze niet op Roos of Sophie? In dat geval zit ze niet echt op de mol.

Maaike zit overigens wel goed.

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 10-02-2025, 22:59:24 »

Misschien gaan we dan eindelijk een ontspannen, leuke, blije Nora zien.