Op zich vond ik dit best een mooie opdracht, maar van de uitvoering van deel 2 in de luchthavenhal maakte de groep een potje. In NietdeMol (dat ik uitzonderlijk heb kunnen zien vóór de uitzending van aflevering 7) zei Nora al dat “iedereen daar liep te mollen”, zijzelf incluis! Tja, als ook de meest toegewijde speler, die tot nog toe enkel positieve bijdrages trachtte te leveren aan de opdrachten en de geldpot, het laat afweten en van mening is “Zoek het uit! Als jullie niet voor het geld gaan, dan ik nu ook niet meer!”, dan is het niet verwonderlijk dat het een zootje werd.
Roos was echt alleen maar bezig met de zoektocht naar de koffer met de tablet, met succes. Ik was blij voor haar dat ze haar ‘voordeel’ heeft kunnen binnenhalen. Maar blijkbaar was er serieus ‘gefoefeld’ met die paspoorten (door ze ‘onklaar’ te maken). Als dat het werk van de Mol is geweest (de kans is toch niet gering), dan is de kans dat Roos dat gedaan heeft toch redelijk klein, dus dat maakt het Molschap van Roos toch weer wat onwaarschijnlijker.
Of Maaike, Stijn, Nora en Sophie iets coherents uitgespookt hebben op de luchthaven, daar had ik als kijker weinig zicht op. Dat was weer een voorbeeld van typische WIDM-chaos. Sophie leek wel de aanzet te geven om zo snel mogelijk op tijd met hun eigen koffers bij Rik te zijn, zo niet was alles voor niks geweest.