Auteur Topic: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Emotionele bagage  (gelezen 14286 keer)

Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Emotionele bagage
« Reactie #20 Gepost op: 16-02-2025, 10:33:44 »
Maar we kunnen Roos nu wel volledig afschrijven als mol: als ze de mol zou zijn, had ze nog meer voorkennis over deze opdracht. Dan zou ze geweten hebben dat haar eigen koffer langs zou komen op de bagageband. Nu zien we dat ze een rugtasje van een paspop jat, wat ontzettend riskant en opvallend is.
De mol zou natuurlijk altijd net doen alsof ze kandidaat is, dus doen wat Roos doet. Dat zegt verder niets.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 16-02-2025, 12:25:36 »
Op zich vond ik dit best een mooie opdracht, maar van de uitvoering van deel 2 in de luchthavenhal maakte de groep een potje. In NietdeMol (dat ik uitzonderlijk heb kunnen zien vóór de uitzending van aflevering 7) zei Nora al dat “iedereen daar liep te mollen”, zijzelf incluis! Tja, als ook de meest toegewijde speler, die tot nog toe enkel positieve bijdrages trachtte te leveren aan de opdrachten en de geldpot, het laat afweten en van mening is “Zoek het uit! Als jullie niet voor het geld gaan, dan ik nu ook niet meer!”, dan is het niet verwonderlijk dat het een zootje werd.

Roos was echt alleen maar bezig met de zoektocht naar de koffer met de tablet, met succes. Ik was blij voor haar dat ze haar ‘voordeel’ heeft kunnen binnenhalen. Maar blijkbaar was er serieus ‘gefoefeld’ met die paspoorten (door ze ‘onklaar’ te maken). Als dat het werk van de Mol is geweest (de kans is toch niet gering), dan is de kans dat Roos dat gedaan heeft toch redelijk klein, dus dat maakt het Molschap van Roos toch weer wat onwaarschijnlijker.

Of Maaike, Stijn, Nora en Sophie iets coherents uitgespookt hebben op de luchthaven, daar had ik als kijker weinig zicht op. Dat was weer een voorbeeld van typische WIDM-chaos. Sophie leek wel de aanzet te geven om zo snel mogelijk op tijd met hun eigen koffers bij Rik te zijn, zo niet was alles voor niks geweest.

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 16-02-2025, 12:33:25 »
Vraagje... Toen Roos de beelden uit de ligt op het tablet bekeek, zagen wij als kijkers geen beelden van Roos inde lift. Maar ik dacht eigenlijk toch ergens een wat langer beeld van Roos in de lift te hebben gezien. Zat dat nog ergens anders in de uitzending? Of alleen in Moltak? Of verbeeld ik het me?

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 16-02-2025, 13:31:39 »
Vraagje... Toen Roos de beelden uit de ligt op het tablet bekeek, zagen wij als kijkers geen beelden van Roos inde lift. Maar ik dacht eigenlijk toch ergens een wat langer beeld van Roos in de lift te hebben gezien. Zat dat nog ergens anders in de uitzending? Of alleen in Moltak? Of verbeeld ik het me?
Ik herinner me ook geen beelden van Roos zelf in de lift tijdens de aflevering. Ik heb Moltalk niet gezien.
In de aflevering zelf zei Roos wel dat ze hetzelfde deed als Nora in de lift: haar handen zo gevouwen voor haar neus/gezicht. Maar of dat ook zo was weet ik niet. Ergens is het logisch als het verhaal verteld wordt vanuit Roos haar standpunt: het voegt niets toe als we Roos zien kijken naar haar eigen reactie in de lift.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 16-02-2025, 13:34:14 »

In het begin van de uitzending wanneer de uitleg van haar opdracht voorbij komt, laten ze Roos in de lift zien. Heel kort. Ze oogde ontzettend nerveus en onrustig trouwens.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 16-02-2025, 13:39:49 »
In het begin van de uitzending wanneer de uitleg van haar opdracht voorbij komt, laten ze Roos in de lift zien. Heel kort. Ze oogde ontzettend nerveus en onrustig trouwens.
Oh, dat heb ik dan gemist. Ik knipperde wellicht net met mijn ogen. :)

Offline mollien

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #26 Gepost op: 16-02-2025, 13:50:54 »
Dat korte stukje van Roos dat laten zien is is wel raar idd. Maar ik denk dat wij die later niet gezien hebben omdat dat voor Roos niet relevant is?
Oh nee ze zei natuurlijk wel "ik deed zelf (...)"

Maar Rik zal vast ook tegen de mol gezegd hebben "denk er om want je wordt in de lift gefilmd"

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Lo-expert
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1
« Reactie #27 Gepost op: 16-02-2025, 14:04:48 »
Roos vooral bezig met die tablet bemachtigen

Die had geen tijd om al die paspoorten te saboteren

Tuurlijk wel, dat tablet gedoe is volledig in beeld gekomen, om de focus op de echte sabotage weg te nemen.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 16-02-2025, 14:11:21 »
De hoodie pop heeft aan t begin n zwart paspoort.
Op de 1 of andere manier eindigt ie met een groene.

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 16-02-2025, 14:13:33 »

Weer molpunten voor Roos en ook maaike zien we veel te kort om daar iets uit op te kunnen maken.

En stijn stond als een dooie in de lift, misschien van de spanning maar lijkt me eerder iers kandidaats of dat als hij idd de mol was, hij zich anders gedragen had, al is het maar net in welke tunnel je zit.

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 16-02-2025, 14:21:59 »

Ah geweldig. Dat was het inderdaad, Cinner.

Het viel me zo op dat Roos zo zenuwachtig staat te draaien, en daar is nog wel een hintje uit te halen. > Om het hier even on-topic te houden heb ik mijn uitleg in het Rooos topic geplaatst.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2025, 14:31:53 door annebeestje »

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 16-02-2025, 14:29:48 »
Dat korte stukje van Roos dat laten zien is is wel raar idd. Maar ik denk dat wij die later niet gezien hebben omdat dat voor Roos niet relevant is?
Oh nee ze zei natuurlijk wel "ik deed zelf (...)"

Maar Rik zal vast ook tegen de mol gezegd hebben "denk er om want je wordt in de lift gefilmd"

Daar zit juist ook wat vreemds. Ze zegt dat ze hetzelfde deed als Nora. Maar kijken we in aflevering 1 en 7 is dat niet zo.

Ah geweldig. Dat was het inderdaad, Cinner.

Het viel me zo op dat Roos zo zenuwachtig staat te draaien. Hoewel ik inmiddels toch op een andere mol zit, vind ik het nog steeds leuk om de Roos-tunnel te spekken:
De fotos in de lift laten de zuid-poort van Angkor Tom zien. De trekkende goden en demonen verbeelden de "Samudra Manthana" ofwel het karnen van de  Oceaan van melk . Door een berg te draaien krijgen zij uiteindelijk het elixer van onsterfelijkheid vrij. De gebeurtenis symboliseert dat belangrijke veranderingen of onthullingen plaatsvinden.  ::vergroot::

Dit is trouwens wel een Hindoeistisch concept, en we waren net zo lekker bezig op het Boeddhistische pad naar verlichting. Maar goed, wel leuk om eens in te duiken.

Wat mooi gevonden!
« Laatst bewerkt op: 16-02-2025, 14:31:21 door cinner »

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 16-02-2025, 20:21:25 »
Leuke opdracht. Als er gemold is met de paspoorten (wat wel vast lijkt te staan toch?) dan is Roos dus de mol niet inderdaad. Alles wijst weer op Stijn, kwam maar weinig in beeld, en wat ie deed leek juist wel goed.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 16-02-2025, 20:27:23 »
Maaike zat ook veel bij de paspoorten leek het. Dus ik denk dat Stijn of Maaike geklooit heeft met die dingen. Maar we gaan het zien. :)

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #34 Gepost op: 16-02-2025, 21:56:04 »
Ik vermoed dat de mol a) vaker is afgeschoten dan hij zegt (Stijn zien we dit doen) b) spullen uit een koffer haalt en weer ergens anders neerlegt (Maaike zie ik dit vooral doen) c) paspoorten verwisselt en soms uitzet (dit kan iedereen zijn). Dit is wel leuk mollen, ik denk dat we hier nog wel wat van gaan zien in aflevering 10.
Meer L

Offline Floggingmolly

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 16-02-2025, 22:11:56 »
Ik denk juist dat Sophie Stijn afschiet. Ze loopt achter hem op het moment dat hij naar voren sprint, zegt ' ik geef je dekking' en boem hij wordt afgeschoten. En zijzelf is volgens mij ook al meerdere keren afgeschoten zonder dit volgens eigen zeggen door te hebben. En maar doorspelen... lekker Mols.

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 16-02-2025, 22:30:41 »
Wat is daar mols aan? Sophie wilde gewoon doorspelen (en brengt daardoor de meeste gevonden voorwerpen naar buiten). De afspraak om te stoppen na twee levens was geen officiële regel, maar een afspraak tussen de kandidaten. Niemand zegt dat ze zich daaraan moet houden.

Offline garfreek

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #37 Gepost op: 17-02-2025, 10:10:07 »
Voor de app spelers even teruggekeken.
"Als hoeveelste kroop de Mol door het gat?"
1: Nora
2: Sophie
3: Maaike
4: Roos
5: Stijn

Niet als eerste in ieder geval!  ::rofl::

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 17-02-2025, 10:26:06 »
Voor de app spelers even teruggekeken.
"Als hoeveelste kroop de Mol door het gat?"
1: Nora
2: Sophie
3: Maaike
4: Roos
5: Stijn

Niet als eerste in ieder geval!  ::rofl::

Thanks!

anoniem 32945

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: 17-02-2025, 16:21:13 »
L. Somsi

Ik vind 'Mol is S' te makkelijk.
Het kan dus ook zijn (steeds 1 letter in het alfabet erbij): Mtpntj.

Dat kun je lezen als: Met puntje.
Dat kan slaan op mensen met een i in de naam, dus Sophie, Stijn en Maaike.

Denk ik vanuit mijn100% Maaike-tunnel.