Auteur Topic: [Aflevering 8] Opdracht 3 - Zout in de wonden strooien  (gelezen 10116 keer)

Offline Eva.

• Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 3 - Zout in de wonden strooien
« Reactie #40 Gepost op: 22-02-2025, 23:12:16 »
Precies. Mss was het wel een finalevraag antwoord. Als kandidaat weet je het niet en zal je altijd richting die kooien willen

Stijn had geen enkele behoefte hieraan. Waarom niet? Omdat hij de mol is en wist dat zij voor de vraagtekens zouden gaan.

Tot de finale zijn er voordelen, in de finale is het ieder voor zich. Dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven.

Offline Enigma TV

• Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
« Reactie #41 Gepost op: 22-02-2025, 23:19:22 »
Tot de finale zijn er voordelen, in de finale is het ieder voor zich. Dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven.

In 2018 konden ze tijdens de finaletest zelfs nog kiezen:

Direct de test maken, nog op zoek naar extra geld of oog in oog staan met de Mol.

Over een voordeel in de finale gesproken.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #42 Gepost op: 22-02-2025, 23:22:58 »

In de finale 2018 konden ze nog n voordeel halen hoor voor de eindtest.

Maar wat fijn dat jij zo stellig altijd alles beter weet  ::ok::

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 22-02-2025, 23:33:29 »
In de finale 2018 konden ze nog n voordeel halen hoor voor de eindtest.

Maar wat fijn dat jij zo stellig altijd alles beter weet  ::ok::

Niemand kwam daar oog in oog te staan met de mol, maar alleen met hun veronderstelde mol. Kandidaten krijgen geen vrijstelling of joker meer in de finale. Maar bedankt voor je compliment  ::ok::

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #44 Gepost op: 23-02-2025, 00:06:47 »
Niemand kwam daar oog in oog te staan met de mol, maar alleen met hun veronderstelde mol.

Zoals ik het mij herinner, kon je in die finaletest (Georgië, 2018) kiezen voor twee routes toch? Extra geld of het pad richting de mol. En kon je de daadwerkelijke mol ook zien als je voor de mol-route koos. Maar niemand koos er toen voor. Als ik mij dit goed herinner.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Enigma TV

• Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
« Reactie #45 Gepost op: 23-02-2025, 00:15:01 »
Niemand kwam daar oog in oog te staan met de mol, maar alleen met hun veronderstelde mol. Kandidaten krijgen geen vrijstelling of joker meer in de finale. Maar bedankt voor je compliment  ::ok::

Het ging wel degelijk om de Mol! 100% gegarandeerd de juiste Mol ontdekken in ruil voor de tijd die je daarvoor moest inleveren, dat was de unieke twist van deze finaletest.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 23-02-2025, 00:15:16 »
Zoals ik het mij herinner, kon je in die finaletest (Georgië, 2018) kiezen voor twee routes toch? Extra geld of het pad richting de mol. En kon je de daadwerkelijke mol ook zien als je voor de mol-route koos. Maar niemand koos er toen voor. Als ik mij dit goed herinner.

Er is nog nooit een opdracht geweest waarbij je de échte mol zag zonder eerst een vraag te beantwoorden waarvan je 100% zeker moest zijn van het antwoord om zeker te weten dat je oog in oog stond met de mol. Dat gold ook altijd voor de kijkers. Er is altijd reden geweest om te twijfelen aan de persoon die ze te zien kregen. Dat is echt niet te vergelijken met een joker of vrijstelling. En niet een per se een voordeel, want het kan evengoed een nadeel zijn. Daarom vind ik dit argument echt onzin.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 23-02-2025, 00:17:18 »
Elke kandidaat zou hier voor de kooien gaan. Je kon hier erg duidelijk onderscheid maken tussen mol en kandidaten
« Laatst bewerkt op: 23-02-2025, 00:45:41 door D*N »

Offline daniwidm

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 23-02-2025, 00:26:33 »
Elke kandidaat zou hier voor de kooien gaan. Je kon hier erg duidelijk onderscheid maken tussen mol en kandidaten

Ik vond het juist opvallend dat het bij elke kooi zoiets was van: "Zooo, wie pakt 'm? Ga jij? Ga ik? Wat doen we?". Iedereen vond alles wel prima, zo komt het op mij over. Er werd ook niks aan het begin alvast goed afgesproken.

Hadden jullie dat niet?

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 23-02-2025, 00:27:41 »
Ik vond het juist opvallend dat het bij elke kooi zoiets was van: "Zooo, wie pakt 'm? Ga jij? Ga ik? Wat doen we?". Iedereen vond alles wel prima, zo komt het op mij over. Er werd ook niks aan het begin alvast goed afgesproken.

Hadden jullie dat niet?

Ik vond vooral dat Stijn niet erg geinteresseerd was.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #50 Gepost op: 23-02-2025, 00:31:06 »
Het ging wel degelijk om de Mol! 100% gegarandeerd de juiste Mol ontdekken in ruil voor de tijd die je daarvoor moest inleveren, dat was de unieke twist van deze finaletest.

Ik ben ook eens gaan graven in het archief (twijfelde ook even aan mijn geheugen, haha) en dat klopt inderdaad. Geweldige twist.

Hadden jullie dat niet?

Ik vond dat ook bijzonder. Maar misschien hebben ze veel meer discussie van tevoren gehad en is dat overleg eruit geknipt?
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #51 Gepost op: 23-02-2025, 00:44:20 »
Halloo, dit is het opdrachttopic over de opdracht "zout in de wonden strooien". Niet te verwarren met zout in de wonden strooien bij elkaar.

De persoonlijke aanvallen in dit topic ga ik even eruit halen, want niemand heeft zin om dat te lezen. Graag weer ::ontopic:: over de opdracht!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 23-02-2025, 00:47:01 »
De persoonlijke aanvallen in dit topic ga ik even eruit halen, want niemand heeft zin om dat te lezen. Graag weer ::ontopic:: over de opdracht!

Heb mijn bericht (met citaat) ook weggehaald.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 23-02-2025, 00:48:07 »
Vond de molvisie bij Moltalk wel goed. Stijn heeft al een tijd een wond op zijn been.

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 23-02-2025, 00:54:59 »
Ik vond vooral dat Stijn niet erg geinteresseerd was.
Stuk net teruggekeken. Dames gingen allemaal voor de envelop, alleen Maaike kreeg jokers. Geen verbaasde blik van Stijn dat de andere 2 niets kregen. Ook geen opmerking of iets. Hij was de enige die de tekst in de enveloppen niet kende, ik had eigenlijk een andere reactie verwacht.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 23-02-2025, 00:58:15 »
Hij was de enige die de tekst in de enveloppen niet kende, ik had eigenlijk een andere reactie verwacht.

Ook dat idd
Hij was de enige die de tekst vooraf al wist  ;D

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 23-02-2025, 00:58:33 »
Stuk net teruggekeken. Dames gingen allemaal voor de envelop, alleen Maaike kreeg jokers. Geen verbaasde blik van Stijn dat de andere 2 niets kregen. Ook geen opmerking of iets. Hij was de enige die de tekst in de enveloppen niet kende, ik had eigenlijk een andere reactie verwacht.

Roos had laten weten dat er alleen een motivatieberichtje in zou hebben gestaan, Sophie liet met haar gezichtsuitdrukking duidelijk merken dat er niets leuks in en een deel zien we niet. Dus wellicht wist hij wel al dat voor Roos en Sophie het niet veel soeps was. Plus hij had bijna 500 kilo zout versleept, dan hield hem misschien ook even wat rustiger dan normaal?  ::tandpastasmiley::

Offline Mimitje

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 23-02-2025, 08:13:00 »
Ik zou toch niet als mol gokken of Maaike daar 1500 pakt of niet! Als je gewoon zelf naar het kooitje kan gaan. Er was nl helemaal geen overtuiging voor nodig, Maaike was niet vastberaden en er was geen duidelijke afspraak van te voren - naar wat ik kon zien.
Op z'n minst zou ik, als ik dan toch besluit tot het eind te blijven, dan wel erg sturen op het pakken van enveloppen. Interesse wekken. Maar dat gebeurt niet (in beeld).

Als ze voor het geld gaat, dan liever de 1500 euro dan de 2000 euro. Dus als stijn de mol is, is het slim haar toch te laten gaan. Zo houd je zelf de regie om de 2000 euro niet te pakken.
(En doordat Roos als eerste gaat en de enveloppe pakt is de kans groter dat de andere 2 dat ook doen om geen nadeel te hebben)

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 23-02-2025, 12:09:12 »
Ik vond het verdachter dat Maaike toch besloot voor de Envelop te kiezen. Al die biechten en de hele aflevering al een soort van trapederen op het feit dat Stijn zoveel geld uit de pot heeft gehaald en dan zelf de pot niet spekken.
Inderdaad, we hebben wel 5 biechten van Maaike gezien over dat de pot gespekt moest worden.

Offline tumtum22

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #59 Gepost op: 23-02-2025, 12:26:18 »
Ik zou als mol Stijn als eerste hebben weggewerkt. Hij was de sterkste en had geen belang bij een envelop. Dat spreekt dus tegen iedereen die 0 moeite heeft gedaan om hem eruit te werken, ergo: De rest.

De sterkste wegsturen ok, ... maar hem vroeg wegsturen omdat hij geen belang zou hebben bij een envelop is juist niet slim als Mol. Want grotere kans op geld in de pot.