Auteur Topic: [Aflevering 8] Opdracht 2 - I see you...  (gelezen 11595 keer)

Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - I see you...
« Reactie #40 Gepost op: 23-02-2025, 11:07:52 »
Heeft Stijn hier netto zes keer zo veel als de anderen?

Offline BigBoots

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #41 Gepost op: 23-02-2025, 11:09:56 »
Compleet irrelevant, maar welk nummer wordt afgespeeld aan het begin en einde van de opdracht? Klinkt zo bekend maar Shazam herkent het niet, klinkt als zo'n 90's dance nummer.

Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #42 Gepost op: 23-02-2025, 11:14:37 »
Roos in de badkuip, dat is naspelen van een scene uit de shining (room 327).
Roos was echt bangig en wist zich echt geen raad met deze opdracht.
Een mol rent hier rond als een dolle en doet datgene wat Stijn in zijn biecht allemaal zei. In deze biecht hoor je een eerlijke mol.

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 23-02-2025, 11:15:01 »
Heeft Stijn hier netto zes keer zo veel als de anderen?
Vorige aflevering: -5000 euro.
Deze aflevering: "net niet" 2000 euro

Die ene kamer dat hij met het opgehaalde geld kan betalen voor 750 extra in de pot, peanuts
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #44 Gepost op: 23-02-2025, 11:26:34 »
Het enige wat ik steeds dacht was 'natuurlijk wisten de kamermeisjes waar iemand was wegens de camera's'. Wel 'toevallig' dat de kamer op de verdieping van Stijn al was leeggeroofd.
Zo kan de mol hem lekker verdacht maken!

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 23-02-2025, 11:35:17 »
Compleet irrelevant, maar welk nummer wordt afgespeeld aan het begin en einde van de opdracht? Klinkt zo bekend maar Shazam herkent het niet, klinkt als zo'n 90's dance nummer.

Faithless, Insomnia.

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 23-02-2025, 11:38:50 »
Is het juist niet onmols van stijn om te zeggen 'nee ik heb 407 nog niet gedaan' en dan komen ze daar aan en het geld is al weg, of is dit juist weer jezelf verdacht maken?

Hij had toch net zo goed kunnen zeggen ''ja die heb  ik al gedaan' daar had niemand raar van opgekeken toch??

En Roos deed weer niks? of is ze ondertussen wel overal langs gelopen?

Offline JanMOL

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 23-02-2025, 12:19:35 »
Is het juist niet onmols van stijn om te zeggen 'nee ik heb 407 nog niet gedaan' en dan komen ze daar aan en het geld is al weg, of is dit juist weer jezelf verdacht maken?

Hij had toch net zo goed kunnen zeggen ''ja die heb  ik al gedaan' daar had niemand raar van opgekeken toch??

Aan de andere kant ben je dan wel met 2 man 5 minuten (?) bezig die je niet aan andere kamers kunt besteden

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 23-02-2025, 12:23:04 »

De mol maakt zichzelf niet graag verdacht, liever maakt hij een ander verdacht. Dus de kamer ernaast betekent gewoon dat Stijn als mol onwaarschijnlijker wordt.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 23-02-2025, 12:33:47 »
Ik vind dat in ieder geval subtieler dan in een bad gaan liggen  ::rofl:: Ze zullen zich altijd afvragen of het niet iemand anders is geweest, aangezien ze gedurende het grootste deel van de opdracht niet bij elkaar waren. En wellicht is het, qua omgekeerde psychologie, slim om het wel te doen op je eigen verdieping.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2025, 12:36:27 door Eva. »

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #50 Gepost op: 23-02-2025, 13:09:46 »
Als de verdenkingen die we zien kloppen, dan komt hij er toch wel mee weg, want alleen Roos zou hem verdenken.

Offline Cmolfan

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 23-02-2025, 13:27:56 »
Waarom zien en horen we Roos zo weinig in deze opdracht of tijdens de biechten? Was zij bezig met heel andere dingen zoals de kluis in kamer 407 leeghalen en/of zelf als kamermeisje rond te lopen? Ik vind haar acties wel hilarisch en juist erg gewaagd als ze de Mol echt is…en als ze het niet is dan is ze strategisch sterk bezig door meer ruimte voor zichzelf te creëren om de mol te ontmaskeren t.o.v. van haar andere kandidaten

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #52 Gepost op: 23-02-2025, 14:05:03 »
Ik zou het heel bijzonder vinden om als mol als kamermeisje rond te lopen.

Maar ik had het er vanmorgen nog over: wat is de toegevoegde waarde, en hoe regelen ze dat dan?

Het zou overigens wel de verklaring kunnen zijn dat Roos de slappe lach kreeg. Je moet een dame ook niet lastig vallen als ze in bad ligt of onder de douche staat....

Offline Sanmol

• Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
« Reactie #53 Gepost op: 23-02-2025, 14:08:27 »
Ik snap Roos haar gedachtegang hier wel. Als zij niet word gezien door de kamermeisjes blijft haar prijs lager en kunnen ze meer kamers vrijspelen. Ze had waarschijnlijk door dat de meeste kluisjes al geopend waren en dan kun je het beste je maar verstoppen.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 23-02-2025, 14:16:45 »
Zou de mol echt als kamermeisje daar rond lopen, ik geloof het niet.
Is er weer bewijs dat Maaike voorkennis had. Die zei ik ga mij nog even omkleden en iets zwarts aan doen, dat waren de kamermeisjes ook.

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 23-02-2025, 14:45:22 »
Zou de mol echt als kamermeisje daar rond lopen, ik geloof het niet.
Is er weer bewijs dat Maaike voorkennis had. Die zei ik ga mij nog even omkleden en iets zwarts aan doen, dat waren de kamermeisjes ook.

Met iets zwarts aan word je minder goed gezien. Dus dat lijkt mij geen mol-actie van een mol met voorkennis.
Een mol met voorkennis zou net niets fluoriserends aandoen.
Niet dat ze niet de mol kan zijn, maar dit heeft mijns inziens niets met voorkennis te maken.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 23-02-2025, 14:54:30 »
Met iets zwarts aan word je minder goed gezien. Dus dat lijkt mij geen mol-actie van een mol met voorkennis.
Een mol met voorkennis zou net niets fluoriserends aandoen.
Niet dat ze niet de mol kan zijn, maar dit heeft mijns inziens niets met voorkennis te maken.
Dat klopt en ik geloof het ook niet, maar ik dacht je weet maar nooit.
Ik weet zeker dat Stijn het is, deze aflevering bewijst dit, maar je weet het nooit zeker  ;)

Offline mastermol

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 23-02-2025, 14:56:29 »
Maar er is bewijs dat Stijn in 407 is geweest, voordat hij er samen met Sophie naar toe gaat. Dus hij heeft dat geld weggemaakt..
Zie youtube filmpje van Gido die hij vandaag heeft gepost.

De mol maakt zichzelf niet graag verdacht, liever maakt hij een ander verdacht. Dus de kamer ernaast betekent gewoon dat Stijn als mol onwaarschijnlijker wordt.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 23-02-2025, 16:26:26 »
Met iets zwarts aan word je minder goed gezien.
Prima voor een mol die niet wil dat andere kandidaten haar op een andere verdieping zien en over gangen zien dwalen op zoek naar een kamermeisje!

Offline vickypollard

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 23-02-2025, 18:06:32 »
Maar er is bewijs dat Stijn in 407 is geweest, voordat hij er samen met Sophie naar toe gaat. Dus hij heeft dat geld weggemaakt..
Zie youtube filmpje van Gido die hij vandaag heeft gepost.

Ik heb geen idee wie Gido is. Heb je toevallig een linkje?