Wat een fijne dynamische aflevering.
Heel prettig na een paar afleveringen die voor mijn gevoel minder uit de verf kwamen.
Een goede afwisseling tussen spanning en humor, maar ook tussen snelheid en rustige momenten.
Leuk ook altijd zo’n moment zoals gefilmd in het busje.
Verder houd ik echt van de cameravoering dit seizoen.
Ik merk ook dat ik het niet zo storend vind als opdrachten niet tot in de puntjes uitgewerkt zijn (waarom kozen de chefs voor een bepaald gerecht, nog even snel 2 jokers in de laatste opdracht en weinig motivatie om voor het geld te gaan), zolang de balans maar goed is en ik mee kan gaan in het verhaal.
Als Stijn (zoals ik denk) inderdaad de mol is, dan fiets hij er met zijn flair en babbels echt heel goed doorheen.
Zoals hij zich bij de eerste opdracht op de juiste positie weet te manoeuvreren, door zogenaamd de anderen te laten kiezen, maar toch subtiel te sturen. Bepaald niet slecht voor een onvoorbereide mol.
Verder ben ik het niet eens met de ‘bn’ers gaan nooit voor het geld’ opmerkingen. Ik denk dat het bij onbekende Nederlander eigenlijk niet heel anders zou zijn. Je bent met niets gekomen, dus alles is winst, en het is de ervaring die telt. Natuurlijk is het camerabewustzijn van bn’ers over het algemeen wel anders, maar dat is weer een andere discussie.
Het is aan de programmamakers om opdrachten te bedenken die geld en andere beloningen niet tegenover elkaar zetten zonder verdere consequentie.