Auteur Topic: Aflevering 8 - De juiste manier van doen  (gelezen 9151 keer)

Offline Eva.

• Forumlid
Re: Aflevering 8 - De juiste manier van doen
« Reactie #20 Gepost op: 22-02-2025, 23:09:53 »
Als Maaike de mol is mag haar foto naast die van Renee.

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #21 Gepost op: 22-02-2025, 23:16:21 »
Waarom? Ik geloof niet dat ze de mol meer kan zijn.
Maar toch heeft zij het ten eerste goed gedaan, dat bijna niemand op haar zat. Bij Renée was dat echt wel anders.
En we weten niet wat zij als mol eventueel gedaan heeft, dat kunnen we pas zeggen als we het gezien hebben als zij het is, wat haar tactiek en acties zijn.

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 22-02-2025, 23:16:54 »

Wat mij betreft niet. Als Maaike de mol blijkt te zijn, dan stijgt ze heel hoog in mijn lijst. Ver voorbij alle laatste 5 mollen. (Jurre vond ik ook zoooo slecht, oef)

Renee staat helemaal onderaan bij mij onder de deksel van een put.

Ik keek overigens even op de wikipedia en 1 of andere linkmichel heeft daar de mol, winnaar en verliezer ingevuld (wat iedereen natuurlijk kan op wiki) maar wat stom.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 22-02-2025, 23:26:16 »
Als Maaike de mol is heeft ze dit hele forum om de tuin geleid. Dat zou top zijn  :D

Offline mastermol

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 22-02-2025, 23:26:59 »
De test is dus als volgt ingevuld:
Maaike zit vol op Roos
Sophie: zit vol op Roos
Roos zit vol op Stijn
Stijn: vrijst3lling, niet bekend op wie hij zit.

Sophie zit op Roos en krijgt een rood scherm. Roos is dus niet de mol
Maaike zit ook op Roos, dus zij zal de finale dan ook niet winnen.

Dan wordt dit waarschijnlijk de uitslag:
Mol: Stijn
Winnaar: Roos
Verliezer: Maaike

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 22-02-2025, 23:28:28 »
Als Maaike de mol is heeft ze dit hele forum om de tuin geleid. Dat zou top zijn  :D
Nou bijna iedereen  ;) Maar het zou wel geweldig zijn als dit een keer gaat gebeuren, niet verkeerd bedoeld voor mensen hier op het forum. Ik zou het wel aanmoedigen net zoals toen met Everon. Ik weet dat jullie je dan schamen van en zeker de grote speurders. Maar toch zou ik dit wel top vinden, als dit één keer in de zoveel tijd voorkomt :)
« Laatst bewerkt op: 22-02-2025, 23:33:24 door Mol1991 »

Offline vickypollard

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 22-02-2025, 23:33:17 »
De test is dus als volgt ingevuld:
Maaike zit vol op Roos
Sophie: zit vol op Roos
Roos zit vol op Stijn
Stijn: vrijst3lling, niet bekend op wie hij zit.

Sophie zit op Roos en krijgt een rood scherm. Roos is dus niet de mol
Maaike zit ook op Roos, dus zij zal de finale dan ook niet winnen.

Dat lijkt me een te haastig getrokken conclusie?

Dat Sophie een rood scherm krijgt betekent enkel dat ze het het slechtst heeft gedaan. Als Roos wél de Mol is, betekent het simpelweg dat Maaike het beter heeft gedaan dan Sophie. Roos kan er dan niet uit, ongeacht waar ze op zit. Van Stijn weten we het niet en die is sowieso door.

Offline daniwidm

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 22-02-2025, 23:36:42 »
En Roos zei dat ze een paar vragen spreidt. Inderdaad erg haastige conclusie.

Offline Eva88ab

• winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 22-02-2025, 23:44:52 »
Wat een fijne dynamische aflevering.
Heel prettig na een paar afleveringen die voor mijn gevoel minder uit de verf kwamen.
Een goede afwisseling tussen spanning en humor, maar ook tussen snelheid en rustige momenten.
Leuk ook altijd zo’n moment zoals gefilmd in het busje.
Verder houd ik echt van de cameravoering dit seizoen.

Ik merk ook dat ik het niet zo storend vind als opdrachten niet tot in de puntjes uitgewerkt zijn (waarom kozen de chefs voor een bepaald gerecht, nog even snel 2 jokers in de laatste opdracht en weinig motivatie om voor het geld te gaan), zolang de balans maar goed is en ik mee kan gaan in het verhaal.

Als Stijn (zoals ik denk) inderdaad de mol is, dan fiets hij er met zijn flair en babbels echt heel goed doorheen.
Zoals hij zich bij de eerste opdracht op de juiste positie weet te manoeuvreren, door zogenaamd de anderen te laten kiezen, maar toch subtiel te sturen. Bepaald niet slecht voor een onvoorbereide mol.

Verder ben ik het niet eens met de ‘bn’ers gaan nooit voor het geld’ opmerkingen. Ik denk dat het bij onbekende Nederlander eigenlijk niet heel anders zou zijn. Je bent met niets gekomen, dus alles is winst, en het is de ervaring die telt. Natuurlijk is het camerabewustzijn van bn’ers over het algemeen wel anders, maar dat is weer een andere discussie.
Het is aan de programmamakers om opdrachten te bedenken die geld en andere beloningen niet tegenover elkaar zetten zonder verdere consequentie.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2025, 23:56:24 door Eva88ab »

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 22-02-2025, 23:52:48 »
Hele leuke aflevering. En ik wil ook naar dat spookhotel!!

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 22-02-2025, 23:54:25 »
Hele leuke aflevering. En ik wil ook naar dat spookhotel!!

Ik was waarschijnlijk net als Roos gewoon ergens in een bad gaan liggen  ::rofl:: Ik schrik al van m'n eigen schaduw, ik heb hier het hart niet voor.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 23-02-2025, 00:04:05 »
Ik was waarschijnlijk net als Roos gewoon ergens in een bad gaan liggen  ::rofl:: Ik schrik al van m'n eigen schaduw, ik heb hier het hart niet voor.

Ohhhhh ik ben gek op horror en spookhuizen. Heb me in Movieworld Germany Halloween de stuipen op het lijf laten jagen. Heerlijk!!

Moest vooral lachen om die douche. Alsof de wanden niet doorzichtig waren  ::rofl::

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #32 Gepost op: 23-02-2025, 00:13:38 »
Ik ben enthousiast over deze aflevering.  ::ok::
Leuke opdrachten, mooie locaties.

Wel vind ik het jammer dat er veel aan 'nepmollen' wordt gedaan dit seizoen. Ik zou ook niet weten hoe je dat moet oplossen. Ja, wat hier al gezegd is misschien: kandidatengedrag belonen (bv met een joker).
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #33 Gepost op: 23-02-2025, 00:15:39 »
Mij irriteert de stijl van spelen van Roos ook. Het is echt niet dat ze zo bang is. Dan kruip je eerder onder de dekens, zoals Sophie. Maar in de badkuip of in de douche, dat heeft geen enkele zin. Puur om zichzelf verdacht te maken of zo. Nee, ik vind het niks. Maar eerlijk is eerlijk, ze staat wel in de finale. En misschien gaat ze nog wel winnen ook.

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 23-02-2025, 00:17:02 »
Ik ben enthousiast over deze aflevering.  ::ok::
Leuke opdrachten, mooie locaties.

Wel vind ik het jammer dat er veel aan 'nepmollen' wordt gedaan dit seizoen. Ik zou ook niet weten hoe je dat moet oplossen. Ja, wat hier al gezegd is misschien: kandidatengedrag belonen (bv met een joker).
Gooi er 1 negatief iets bij en deel mee dat het 3 voordelen en 1 nadeel zijn. Kijken wie dan nog durft.

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #35 Gepost op: 23-02-2025, 00:19:12 »
Het is of goed gedrag stimuleren, waardoor de mol harder moet werken, of slecht gedrag persoonlijk afstraffen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #36 Gepost op: 23-02-2025, 00:21:54 »
Ik vind het wel mooi hoe De Mol dat doet: te gretige kandidaten die vol voor een voordeel willen gaan benadelen.

Ergens is dat wel geprobeerd in de zoutopdracht, door alleen de laatste kandidaat te belonen.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 23-02-2025, 00:25:45 »
Gooi er 1 negatief iets bij en deel mee dat het 3 voordelen en 1 nadeel zijn. Kijken wie dan nog durft.

Dan moet wel duidelijk gemaakt worden dat het een om een persoonlijk nadeel gaat en niet om een nadeel voor de pot, maar dat zul je wel bedoelen. Alhoewel ik strafpunten ook wel weer een ding vind. Misschien moet je dan duidelijk maken dat je mogelijk zorgt voor een joker voor anderen, maar dat is in principe wel wat ze in deze opdracht gedaan hebben. Zowel Sophie als Roos hadden hier hun best kunnen doen om te voorkomen dat anderen voor de envelop gingen en dat hebben ze niet gedaan.

Offline keek

• Forumlid
  • Trust Nobuddy!
« Reactie #38 Gepost op: 23-02-2025, 01:31:11 »

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #39 Gepost op: 23-02-2025, 09:09:28 »
Gelukkig weer een betere aflevering na afgelopen -tegenvallende- afleveringen. En eindelijk weer drie opdrachten. ::ok::

De Mol lijkt me nu wel duidelijk, alle punten op deze Mol!
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...