Auteur Topic: Aflevering 8 - De juiste manier van doen  (gelezen 8690 keer)

Re: Aflevering 8 - De juiste manier van doen
« Reactie #60 Gepost op: 23-02-2025, 21:15:45 »
Wat mij betreft niet. Als Maaike de mol blijkt te zijn, dan stijgt ze heel hoog in mijn lijst. Ver voorbij alle laatste 5 mollen. (Jurre vond ik ook zoooo slecht, oef)

Renee staat helemaal onderaan bij mij onder de deksel van een put.

Ik keek overigens even op de wikipedia en 1 of andere linkmichel heeft daar de mol, winnaar en verliezer ingevuld (wat iedereen natuurlijk kan op wiki) maar wat stom.

Hoe dan? Als Maaike de mol is, heeft ze meer geld verdiend dan elke andere kandidaat. Dat zou toch totaal van de zotte zijn? Ik vind haar een leuke kandidaat, maar zou enorm teleurgesteld zijn als ze de mol is.

« Reactie #61 Gepost op: 23-02-2025, 21:17:59 »
Ik vind roos juist wel leuk, was deze irritatie ook zo bij fons vorig jaar?
Het is aan de bn'ers om daar doorheen te prikken..

Ik ben het wel met iedereen eens dat widm bn'ers niet leuk is omdat de kandidaten die alles verprutsen doorgaan  omdat die veel verdenkingen krijgen en degenen die veel met meer met geld binnenhalen bezig zijn (sophie, sam en jeroen vorig jaar) en geen tijd hebben om dan ook nog goed om je heen te kijken er uitvliegen..

Fons was voor mij even irritant. Het probleem is dat de BNers geen WIDM kenners zijn en dus zeer naïef spelen. Dat zorgt ervoor dat mensen als Roos en Fons veel meer verprutsen dan de mol en ermee wegkomen.

« Reactie #62 Gepost op: 23-02-2025, 22:32:50 »
Van de laatste vier kandidaten
- Een overduidelijke Mol.
- Een overduidelijke Nep Mol
- Iemand die het gewoon leuk vindt erbij te zijn
- En een kandidaat die nog enigzins haar best doet.

De laatste mag uiteraard naar huis.

Er moet iets fundamenteels veranderen. Je kunt de leukste/beste opdrachten verzinnen, maar als de kandidaten het spel niet serieus nemen.. dan blijft er weinig over.

Voorheen zagen we nog mooie plaatjes van het land, de cultuur, de mensen.  Maar zelfs dat is nu tot een minimum beperkt. Grotten, verlaten vliegvelden of hotels, open zoutvelden en ga maar door...

Zo, azijn is op. Ik begrijp dat niet iedereen dit zo ziet. Hoeft ook niet.
Ik zie het ook zo, helaas. Doordat het format niet veranderd, is het gewoon geen verrassend programma meer. Steeds meer opdrachten die uit andere programma's komen en kandidaten die alleen maar mee doen om zo lang mogelijk op TV te zijn. Of te wel, kandidaten die alles verprutsen omdat dit gewoonweg de beste manier is om ver te komen. De mol is vaak degene die stiekem geld uit de pot haalt, terwijl mensen als Roos gewoon veel meer negatieve impact op de pot hebben. Dat is natuurlijk lachwekkend.

Het vervelende vind ik dat dit prima op te lossen is, maar dat er rigide vastgehouden wordt aan het format.

Offline Mollenmania

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #63 Gepost op: 23-02-2025, 23:06:33 »
Leuke aflevering en goede opdrachten, behalve de 3e. Jammer dat het weer geld vs persoonlijk voordeel is. Zo komt er natuurlijk geen geld in de pot, ook zonder mol.

Offline keek

• Forumlid
  • Trust Nobuddy!
« Reactie #64 Gepost op: 24-02-2025, 01:25:19 »
Wat mij betreft de beste aflevering tot nu toe: 3 gelaagde opdrachten. Een uitslag die stof tot nadenken geeft.

Online NVR_95

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 24-02-2025, 15:31:44 »
Het is simpelweg een zwak punt van het concept dat jij een grotere kans hebt om te winnen als mensen jou verdenken. Oftewel nepmollen is strategisch heel slim, geld verdienen juist niet.

Vlaanderen heeft dit probleem allang opgelost: onbekende mensen en een hogere pot, zodat het geld betekenisvol is.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 24-02-2025, 15:35:41 »
Misschien moeten ze een seconde van de eennalaatste of eindtest aftrekken voor iedere keer dat een andere kandidaat gedurende het seizoen ten onrechte jouw naam heeft ingevuld tijdens het maken van de test. Dat zal bij iedereen die de finale bereikt uiteindelijk wel voor aftrek zorgen en misschien is dat een motivatie om te kappen met nepmollen.

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #67 Gepost op: 24-02-2025, 16:19:15 »
Het is simpelweg een zwak punt van het concept dat jij een grotere kans hebt om te winnen als mensen jou verdenken. Oftewel nepmollen is strategisch heel slim, geld verdienen juist niet.

Vlaanderen heeft dit probleem allang opgelost: onbekende mensen en een hogere pot, zodat het geld betekenisvol is.
Ik denk dat als ze bepaalde dingen aanpassen echt wel gewaardeerd wordt bij de kijkers in Nederland en ook qua hogere pot of meer verzorgen dat geld pakken voordelen oplevert ipv dat je voor een joker of envelop gaat als kandidaat.

Maar ik ben bang dat veel Nederlanders, en ik ben ook grootste deel één van hen, liever naar BN’ers kijken (of wat minder bekende Nederlanders) dan onbekende mensen. Dat zag je ook bij de verraders, dat werkt gewoon minder goed in Nederland. Ook al vond ik de streaming editie wel super leuk. 🙂

Dat de spellen beter kunnen mee eens, ook al vond ik dit seizoen echt heel goed.
En on topic vooral deze aflevering was zo goed, met al die lagen in opdrachten. Vond het verlaten hotel, best wel eng, maar wel de leukste opdracht van dit jaar. En ook lekker veel humor erin :)

Offline vickypollard

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 24-02-2025, 16:43:27 »
Maar ik ben bang dat veel Nederlanders, en ik ben ook grootste deel één van hen, liever naar BN’ers kijken (of wat minder bekende Nederlanders) dan onbekende mensen. Dat zag je ook bij de verraders, dat werkt gewoon minder goed in Nederland. Ook al vond ik de streaming editie wel super leuk. 🙂

Is dat ook niet gewoon een stuk gewenning? Nederlandse tv is toch voor een groot deel verworden tot het creatief armoedig doodgooien van mensen met "BN'ers doen dingen"-achtige programma's, dat Nederlanders het misschien ook gewend zijn geraakt dat overal maar BN'ers in zitten... wellicht zelfs gechoqueerd zijn als dat niet zo is? Maar er zijn zeker wel programma's die uitstekend werken zonder de zoveelste BN'er en waar mensen ook echt wel met plezier naar kijken. Ik denk dat ze er een of twee seizoenen doorheen moeten en men dan gewoon niet meer beter weet.

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #69 Gepost op: 24-02-2025, 16:58:53 »
Dat zou zeker kunnen vickypollard en misschien moeten tv makers ook dat meer een kans geven. Want de verraders heeft het 1 seizoen geprobeerd en dat viel tegen qua  kijkcijfers en gaan weer alleen bners doen. Eerlijk die ene seizoen met onbekende Nederlanders bij verraders snapte ik het op zich wel, want ik had bij dat seizoen ook moeite mee. En bij de Engels variant had ik er niet last van en daar doen ze het ook met onbekende, maar dit is ook de beste editie van de verraders in mijn ogen.

Nu, maar weer terug on topic  ;)
« Laatst bewerkt op: 24-02-2025, 17:01:59 door Mol1991 »

Offline eilandgek

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 27-02-2025, 00:37:52 »
Wel spijtig dat de aflevering veel later dan anders online stond op NPO Start. Normaliter kan ik vanuit België al kijken rond de klok van elven, gisteren was er om kwart voor middernacht nog niks te zien.
Gewoon tv-abonnement werkt uitstekend daarvoor ;) ik kan gewoon op tv (of online via, in mijn geval, telenet.tv) kijken of opnemen en starten met kijken wanneer het mij uitkomt. Wellicht dat Nederlanders die geen tv-abonnement tegen hetzelfde probleem als jij aanlopen (pas kunnen kijken als de uitzending online staat).

« Reactie #71 Gepost op: 27-02-2025, 05:28:48 »
Een van de beste afleveringen dit seizoen!!! Leuke combinatie van verschillende opdrachten, enige vond ik gek dat de cameraman eigenlijk verraadde als iemand in een kamer zat (maar misschien mochten ze niet met gopros of vooraf opgehangen cameras werken).

Ook handig om eindelijk een beetje fysieke opdracht te hebben na een korte nacht slapen  ::rofl::

Offline vickypollard

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 27-02-2025, 08:18:19 »
Wellicht dat Nederlanders die geen tv-abonnement tegen hetzelfde probleem als jij aanlopen (pas kunnen kijken als de uitzending online staat).
Lijkt me niet, want die kunnen gewoon live kijken via de NPO app ;)