Het viel mij verder op dat Stijn, als hij het filmpje van Ray kijkt, zegt: ‘hij heeft niet op mijn naam geklikt bij de test’. Als kandidaat die bezig is zijn tunnel te staven lijkt me dit een gekke opmerking, dan ben je meer bezig met wie er wat bij Roos neerzet en wie er op Roos klikt. Als je al weet dat je zelf de mol bent (en misschien wel of misschien niet weet hoe je gekozen bent?) is het veel logischer om op dit moment op je eigen naam te letten.
Die indruk had ik ook en ook dat Stijn meer bezig was om te voorkomen dat Roos en Maaike informatie zouden krijgen, in plaats van om zelf (als hij kandidaat was) die informatie te krijgen.
Die opmerking dat Ray niet op zijn naam heeft geklikt bij de test zou een hint van de redactie kunnen zijn dat alle molpunten die een kandidaat heeft gekregen via de eigenschappen zijn komen te vervallen als tenminste één iemand op hem heeft gestemd. Dat zou kunnen verklaren waarom Bridget, die toch wel heel veel eigenschappen kreeg, niet is gekozen als mol.
Ray had ook aardig wat eigenschappen (7) en die zou dan ook niet de mol zijn geworden omdat Teun op hem heeft gestemd. Wat de weg vrij zou kunnen maken voor mol Stijn die maar 6 eigenschappen had voor zover wij kunnen zien.
Aan Maaike zien we 8 eigenschappen toegekend worden. Maaike wordt in aflevering 4 en 5 een aantal keren verdacht, dus wellicht is er in aflevering 1 ook op haar gestemd.
Eigenlijk hoort deze post thuis in het molkeuze topic. Sorry hiervoor.