Auteur Topic: [Aflevering 2] Opdracht 1 - Port(o)  (gelezen 11368 keer)

Offline Rozz75

• Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - Port(o)
« Reactie #20 Gepost op: 9-11-2025, 16:29:28 »
Maar het vat werd afgekeurd en was 43 fout.

Het vat was helemaal niet meegenomen toch? Omdat Kim en loes ineens verwarring zaaiden dat de andere groep iets moest doen met dat getal 43 (wat nergens op sloeg). Onduidelijk wie hier begon met de verwarring. Ik denk Kim.
Kim die later ook een lichter vat wil meenemen, en niet blij is als Sahil het zwaardere vat aanwijst en Kim die bij het vat met het sterrenbeeld ook meedoet in het besluit om dat vat te kiezen (onopvallend nadat Sahil en merel de aanzet geven).
En beetje zielig doen dat zij echt voor Amsterdam zich hard had moeten maken..

Ik hou ‘onopvallende Kim’ even extra in de gaten!

Offline Moni

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #21 Gepost op: 9-11-2025, 18:52:54 »
Exact! En door zo uitdrukkelijk voor het juiste "zwaarste vat" te gaan, maakt dit Sahil wel héél verdacht.

Precies mijn gedachte. En ondertussen anderen verdacht maken om hun acties. En op het laatst heel overtuigd nog Rotterdam roepen.

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 9-11-2025, 19:03:31 »
Ja het zou echt geweldig zijn als Sahil de mol is en dit zijn tactiek! Ik zie het hem doen!
« Laatst bewerkt op: 9-11-2025, 20:08:34 door Rozz75 »

Offline marida_timmer

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 9-11-2025, 20:02:42 »
Ik vond de verwarring wel heel erg mollerig om niet vat 43 te kiezen, maar dat het antwoord op eens naar de andere groepen zou moeten... Dat zou dan de enige vraag zijn waarbij geen vat gepakt moest worden. Merkwaardig dat vooral Loes en Merel hier mensen voor terug riepen en dit in de groep gooide.

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 9-11-2025, 20:09:10 »
Ik vond de verwarring wel heel erg mollerig om niet vat 43 te kiezen, maar dat het antwoord op eens naar de andere groepen zou moeten... Dat zou dan de enige vraag zijn waarbij geen vat gepakt moest worden. Merkwaardig dat vooral Loes en Merel hier mensen voor terug riepen en dit in de groep gooide.

Loes en Kim!

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 9-11-2025, 21:30:11 »
Ik vond Nathan zeer verdacht, onder het rookgordijn van kandidaat met voorkennis lekker fanatiek doen en dan al snel vaten gaan wegrollen, want dat lijkt ook fanatiek en kandidaats. Een mol wil immers binnen blijven waar de keuzes worden gemaakt? Maar als een mol ziet dat de verkeerde antwoorden worden gegeven kan je juist beter die vaten naar buiten gaan rollen zodat de foute antwoorden meegaan en er niet meer geswitcht kan worden naar goede antwoorden. En past perfect binnen zijn alibi van fanatieke kandidaat.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #26 Gepost op: 10-11-2025, 00:49:54 »
Als t groepje in de auto zit bij Nathan vertelt Sahil aan Nathan wat zij zagen op t filmpje bij de eliminatie.
Daarna zie je Sahil in n biecht.

Biecht Sahil:
“ wat is er gebeurd Nathan?
1500 euro, vrijstelling, wat was het aanbod, wat weet je.. give us something”

Opvallend dat Sahil 1500 euro noemt hier.
Want hoe weet hij dat 1500 euro uberhaupt een factor was hier. Waarom noemt hij dit?
Als kandidaat weet je niet beter dan dat dat gewoon het bedrag is wat de opdracht kan opleveren. Geen enkele reden dit te benoemen als iets waar Nathan iets over zou moeten zeggen

Alleen als mol weet je dat die 1500 onderdeel was van de deal van Rik.

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 10-11-2025, 02:00:45 »
Aan het begin van opdracht Port(o) zegt Rik dat Nathan heeft bepaald dat ze €1.500 kunnen verdienen, dus die vraag van Sahil begrijp ik wel.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #28 Gepost op: 10-11-2025, 09:12:46 »
Molbiechten? In ieder geval een binnenpretje.
"AM: Hoe gaat het eigenlijk daar?  Jurre: niet goed."

« Reactie #29 Gepost op: 10-11-2025, 10:07:29 »
Loes pakt een kurk van een vat, ruikt eraan en legt hem terug op het vat.

Maar toch niet, want als ze wegloopt ligt de kurk er niet!

Een illusie (illoesie), of toch een mollenstreek, met haar mollenmuts?

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #30 Gepost op: 10-11-2025, 23:50:48 »
Loes koos als laatste voor de vaten. Niet echt mols.
Net zoals bij de bijzondere eliminatie, daar koos ze ook niet. Idem.

Het zou ook opvallen als je met vaten gaat sjouwen, terwijl port proeven beter bij je past.

Offline Rinusoide

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #31 Gepost op: 10-11-2025, 23:53:47 »
Aansluitend op de post van Vladimir Vlemmix, deze deelopdracht is sowieso vreemd gemonteerd. Pas na meermaals terugkijken viel het me op dat er een heel stuk weggeknipt is.

Kim en Loes krijgen hier de opdracht van Ellie te horen, dus dat ergens een vat is met een vleugje karamel. Loes pakt meteen een kurk, daarna wordt er weggeknipt naar het andere team.
Merk ook op dat Kim en Loes de porto's hebben. De overige drie niet, die moeten de opdracht dus van deze twee dames doorkrijgen.

Het volgende shot is deze. Loes heeft nog steeds de kurk in haar hand, Kim zegt ''Oké, ruik aan de kurken, jongens'' direct gevolgd door Nathan die de juiste ton al gevonden denkt te hebben. Maar zijn groepje hebben we de opdracht niet door horen krijgen van Kim/Loes. Er vanuit gaande dat Nathan - mol of niet - zijn voorkennis niet wilde prijsgeven, heeft hij hier dus op moeten wachten en is dat stuk dus weggeknipt.

Loes lijkt de kurk vervolgens wel degelijk weer terug te leggen en rent daarna weg...

...maar dit is duidelijk een ander gangpad. De losse ton op de eerste foto staat er niet en de lichte vlek / raam op de achterwand is er ook niet.

Ik heb al met al toch wel sterk het vermoeden dat daar ergens een mollenstreek is weggeknipt, door bijvoorbeeld twee kurken te wisselen. Als Loes de mol is zou het zo kunnen zijn dat het vat waar ze op het laatst bij wegloopt het juiste vat was, en ze hier snel bij wegrent zodra Nathan roept dat hij het juiste vat heeft. Maar iemand anders zou het ook gedaan kunnen hebben.
« Laatst bewerkt op: 10-11-2025, 23:55:51 door Rinusoide »

« Reactie #32 Gepost op: 11-11-2025, 00:28:58 »
Aansluitend op de post van Vladimir Vlemmix, deze deelopdracht is sowieso vreemd gemonteerd. Pas na meermaals terugkijken viel het me op dat er een heel stuk weggeknipt is.

Dat er veel geknipt is in deze opdracht had ik ook opgemerkt. Dat Loes de kurk van een ander vat af pakte dan waar ze hem op weglegde, had ik gemist. Goed gezien!

Loes lijkt de kurk vervolgens wel degelijk weer terug te leggen en rent daarna weg...

Oh, ik dacht dat dat een vlek was door het ontbreken van schaduw (in de juiste richting) vergeleken met de rand van het vat. Die is wel wat hoger dan de kurk maar heeft wel een behoorlijke schaduw. Maar heel duidelijk is het niet...

Duidelijk is inderdaad wel dat er volop geknipt en geplakt is in deze opdracht. Ze hebben hier wat te verbergen gehad wat Loes en haar ruikactie wat mij betreft nog steeds verdacht maakt.

Offline MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 11-11-2025, 10:12:55 »
Ik vond Nathan zeer verdacht, onder het rookgordijn van kandidaat met voorkennis lekker fanatiek doen en dan al snel vaten gaan wegrollen, want dat lijkt ook fanatiek en kandidaats. Een mol wil immers binnen blijven waar de keuzes worden gemaakt? Maar als een mol ziet dat de verkeerde antwoorden worden gegeven kan je juist beter die vaten naar buiten gaan rollen zodat de foute antwoorden meegaan en er niet meer geswitcht kan worden naar goede antwoorden. En past perfect binnen zijn alibi van fanatieke kandidaat.

Precies mijn gedachte! Als Mol is het lekker als je weet dat er verkeerde antwoorden gegeven zijn en jij 'hard je best' doet om de vaten naar het schip te krijgen. Én je wordt niet verdacht bij het maken van de foute keuzes én je hebt heel kandidaatachtig de vaten gerold. Bovendien weet de Mol van tevoren ook dat het belangrijk is om de zaak in de rechtbank te winnen, want de winnaar kreeg belangrijke en goede voorkennis vond ik. Als Mol wil je niet dat kandidaten deze voorkennis krijgen.

Offline MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 11-11-2025, 10:18:07 »
Wat ik gek vind, is dat Nathan ook voorkennis had hij het kiezen van de juiste wijn voor Ellie Lust. Hij wist wat het goede glas wijn was. Dan weet je ook dat je de groep goed in de gaten moet houden om te zien wie het vierde glas buiten beeld probeert te houden. Dan lijkt het me, dat je dichtbij de groep wilt staan om ze zo goed mogelijk te kunnen zien en horen. Maar nee, Nathan stond helemaal aan de andere kant van de groep, het meest ver weg van álle kandidaten. Dat is toch heel vreemd? Daardoor was hij dus ook het vierde glas uit het oog verloren volgens mij.

Hele opmerkelijke actie van Nathan. Vind dit erg verdacht.

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 11-11-2025, 13:17:11 »
Precies mijn gedachte! Als Mol is het lekker als je weet dat er verkeerde antwoorden gegeven zijn en jij 'hard je best' doet om de vaten naar het schip te krijgen. Én je wordt niet verdacht bij het maken van de foute keuzes én je hebt heel kandidaatachtig de vaten gerold. Bovendien weet de Mol van tevoren ook dat het belangrijk is om de zaak in de rechtbank te winnen, want de winnaar kreeg belangrijke en goede voorkennis vond ik. Als Mol wil je niet dat kandidaten deze voorkennis krijgen.
ja, eens. Ik zit me alleen nog af te vragen of Nathan als mol zijn kans kon vergroten om als mol uitgekozen te worden in de rechtbank, maar dat blijft toch ook wel heel erg geluk hebben denk ik.

Offline MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 11-11-2025, 13:52:42 »
ja, eens. Ik zit me alleen nog af te vragen of Nathan als mol zijn kans kon vergroten om als mol uitgekozen te worden in de rechtbank, maar dat blijft toch ook wel heel erg geluk hebben denk ik.

Klopt, dat zal zeker met geluk te maken hebben gehad! Je kan moeilijk zeggen: Ik ben het echt! Haha.

Wat ik ook opvallend vond, was dat Nathan blijkbaar ook voorkennis had over het juiste glas wijn voor Ellie Lust. Dan lijkt het me toch dat je zo dicht mogelijk bij die groep gaat staan, zodat je het vierde glas wijn goed in de gaten kan houden. Maar Nathan stond heel ver weg van die groep, sterker nog, hij stond het verst weg van alle kandidaten. Toch gek als je weet dat je goed moet opletten.

Offline keek

• Forumlid
  • Trust Nobuddy!
« Reactie #37 Gepost op: 11-11-2025, 16:05:39 »
gemiddelde leeftijd 48+47+32+45+43+45+41+32+52 / 9 = 43
sterrenbeelden: weegschaal (2x), schorpioen (2x), boogschutter, steenbok, vissen, ram, stier
de antwoorden waterman, tweelingen, kreeft, leeuw en maagd waren dus goed
karamel is denk ik sowieso lastig te ruiken aangezien port vrij zoet is. mol kan eventueel kurken verwisseld hebben
het zwaarste vat was door Sahil beslist
De stad moet waarschijnlijk Amsterdam zijn (Jurre, Kim, Merel, Loes) Sahil woont ook in Amsterdam, maar denkt dat hij Rotterdam heeft ingevuld. Hij rekent Imanuelle mee, maar die telt niet meer mee. Anne-Marie en Dennis wonen in Den Haag

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #38 Gepost op: 11-11-2025, 16:48:43 »
Exact gemiddelde van jullie leeftijd in decimalen op 19-01-2025 was 43,29.
Als je de leeftijden eerst afrond naar beneden op jaren, zoals gebruikelijk ook al ben je bijna een jaar ouder, dan kom je op 42,89, dus afgerond ook 43. (die 42,89 hoef je uiteraard niet nog eens naar beneden af te ronden).
Het antwoord 43 was goed.

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 11-11-2025, 18:24:59 »

Kim en Loes krijgen hier de opdracht van Ellie te horen, dus dat ergens een vat is met een vleugje karamel. Loes pakt meteen een kurk, daarna wordt er weggeknipt naar het andere team.
Merk ook op dat Kim en Loes de porto's hebben. De overige drie niet, die moeten de opdracht dus van deze twee dames doorkrijgen.

Het volgende shot is deze. Loes heeft nog steeds de kurk in haar hand, Kim zegt ''Oké, ruik aan de kurken, jongens'' direct gevolgd door Nathan die de juiste ton al gevonden denkt te hebben. Maar zijn groepje hebben we de opdracht niet door horen krijgen van Kim/Loes. Er vanuit gaande dat Nathan - mol of niet - zijn voorkennis niet wilde prijsgeven, heeft hij hier dus op moeten wachten en is dat stuk dus weggeknipt.

...maar dit is duidelijk een ander gangpad. De losse ton op de eerste foto staat er niet en de lichte vlek / raam op de achterwand is er ook niet.

Ik heb al met al toch wel sterk het vermoeden dat daar ergens een mollenstreek is weggeknipt, door bijvoorbeeld twee kurken te wisselen. Als Loes de mol is zou het zo kunnen zijn dat het vat waar ze op het laatst bij wegloopt het juiste vat was, en ze hier snel bij wegrent zodra Nathan roept dat hij het juiste vat heeft. Maar iemand anders zou het ook gedaan kunnen hebben.
Hier zou ook goed gemold kunnen zijn, bijv door de kurken te verwisselen. Er waren namelijk mensen die de geur gingen controleren en het toch ook naar karamel vonden ruiken, maar het vat bleek toch fout te zijn.