Auteur Topic: [Aflevering 3] Opdracht 3 - The line-up  (gelezen 9096 keer)

Offline Marimol

• Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - The line-up
« Reactie #40 Gepost op: 17-11-2025, 15:20:34 »
Er is heel veel geknipt in de montage.  Rik zegt bij de start van de opdracht dat de kandidaten de armen langs hun lichaam moeten houden en dat doen ze dan ook.

Er zijn echter heel veel shots dat de kandidaten exact dezelfde houding hebben als in het begin van de opdracht.  Het zou zomaar kunnen dat Rik de opdracht begon met iets grappigs te zeggen waardoor er gelachen wordt en dat close-ups van dat lachen tussendoor gebruikt worden om kandidaten verdachter en/of onverdachter neer te zetten.

Online Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #41 Gepost op: 17-11-2025, 15:20:55 »
Heel goed gezien zeg. Bevestiging dat de edit onbetrouwbaar is.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #42 Gepost op: 17-11-2025, 16:25:26 »
Ja viel me ook op.

Op het moment dat Rik zegt. Je armen hangen naast je lichaam zien we Nathan en Merel precies op dat moment dat doen.

Ik heb sterk het vermoeden dat er in de audio Rik/montage is geknipt en geplakt idd. Lijkt dus alsof Merel en Nathan Rik horen. Maar ik noem dit een onverdachte edit voor de mol.

Nathan en Merel worden hierdoor alleen maar meer verdacht door mij.

En Merel daarna weer veel minder omdat ze inzoomen op dat lachen.

Blijft Nathan wederom over als hoofdverdachte

Offline BigBoots

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #43 Gepost op: 17-11-2025, 19:07:23 »
De tekst van Rik
"Of ben jij de Mol en sta jij hier heel ontspannen omdat je toch al heel precies weet welke instructies ik ga geven?
Omdat je dit al goed geoefend hebt, zodat je je precies gedraagt zoals de anderen en niet uit de toon valt"

Een slimme kandidaat neemt dit als een tip om toch af en toe iets afwijkends te doen. Subtiel opvallen dus.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 17-11-2025, 19:16:24 »
De montage doet lijken alsof Jurre de opdracht stopt vlak nadat de teller van -500 naar -1000 gaat, maar dit is geknipt, want al eerder is te zien dat de teller op -1000 staat...

Ja, het zou ook vreemd zijn om direct te stoppen.  Hij had een volledige minuut te besteden
Citaat
De eerste 30 seconden zijn gratis
Vanaf 30 seconden tot 1 minuut kost het 500 euro
Vanaf 1 minuut tot 2 minuten kost 1000 euro
Vanaf 2 minuten tot 3 minuten kost 1500 euro
Hier is heel veel geknipt.

Ik vraag me ook af de Mol gewoon Rik te horen kreeg op de momenten dat Jurre stil was
Citaat
Je mag mij maximaal 3 minuten aanspreken
Anders hoor ik Rik, net als de andere kandidaten

Als Jurre de Mol is, verwacht ik in het terugblik hilarische beelden. Hij pratend tegen niemand, scheten in het luchtledige, 3 minuten chaos zonder dat iemand dat hoort.
« Laatst bewerkt op: 17-11-2025, 19:19:20 door BigBoots »

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 17-11-2025, 19:47:45 »
Hier de volledige teksten zoals we die gehoord hebben
« Laatst bewerkt op: 17-11-2025, 19:51:59 door BigBoots »

Online Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #46 Gepost op: 17-11-2025, 21:45:31 »
 ::ok:: goed bezig BigBoots  ::respect::

Offline annebeestje

• Winnaar WIDM pool jubileum ´25
  • Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 18-11-2025, 13:12:51 »
Ik denk dat we ervan uit mogen gaan dat de kandidaten elkaar konden zien in de spiegel. Er is immers ook een one-way mirror gebruikt bij de mollicitatie dag. Misschien wel dezelfde.

Dus als mol in de line-up kan je altijd reageren als je ziet dat de anderen hun houding aanpassen.
Een heeeel goed voorbereide mol kan het zo timen dat hij de eerste is die reageert op een aanwijzing van Rik, maar dat lijkt me toch onwaarschijnlijker.
..0DATIE

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 18-11-2025, 14:48:39 »
Ik denk dat we ervan uit mogen gaan dat de kandidaten elkaar konden zien in de spiegel. Er is immers ook een one-way mirror gebruikt bij de mollicitatie dag. Misschien wel dezelfde.

Dus als mol in de line-up kan je altijd reageren als je ziet dat de anderen hun houding aanpassen.
Een heeeel goed voorbereide mol kan het zo timen dat hij de eerste is die reageert op een aanwijzing van Rik, maar dat lijkt me toch onwaarschijnlijker.

Eerlijk gezegd denk ik dat er niet eens een spiegel zit. De kandidaten bevinden zich in een filmstudio (met een wand om hen heengebouwd) en Jurre in een gluidsstudio. Zie geen reden waarom daar een (one-way) spiegel zou zitten. Denk gewoon een raam.
Maar aangezien het vrij donker is in de ruimte van Jurre en er veel licht is gericht op de kandidaten, zal het vrij lastig zijn om hem te zien.... maar niet onmogelijk (Ik denk dat daar de reacties dan ook vandaan komen)

Ben nog opzoek naar foto's van de andere kant
« Laatst bewerkt op: 18-11-2025, 14:55:11 door BigBoots »

Online Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #49 Gepost op: 18-11-2025, 15:17:10 »
Zou het niet hetzelfde wandje zijn als tijdens de mollicitatie/fotoshoot?

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 18-11-2025, 15:28:43 »
Zou het niet hetzelfde wandje zijn als tijdens de mollicitatie/fotoshoot?

Dat meenemen van NL naar PT? Lijkt me niet

Offline Liena

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 18-11-2025, 22:41:44 »
Er is heel veel geknipt in de montage.  Rik zegt bij de start van de opdracht dat de kandidaten de armen langs hun lichaam moeten houden en dat doen ze dan ook. Er zijn echter heel veel shots dat de kandidaten exact dezelfde houding hebben als in het begin van de opdracht.
Hoorde ik Jurre zeggen: "Yes, -500!" toen de -500 euro op zijn scherm werd getoond?

Daarvoor zit ook een knip. Jurre 'Pinkelotje' is aan het praten met een hoge stem en dat wordt abrupt onderbroken door "Oh Yes, -500" met zijn normale toon. Je ziet ook dat Kim haar handen nog anders had een paar seconden ervoor.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #52 Gepost op: 26-11-2025, 11:11:05 »
AM stijf met de armen naast zich vanaf het begin, gewapend tegen het Jurre geweld. Beweegt pas weer nadat er anderen in beweging kwamen.

In de auto na afloop had ze het over 'politieglas', zo'n term die je zou kunnen gebruiken, maar ook heel goed in de opdrachtbeschrijving had kunnen staan.

Op de vraag van Merel 'Heeft Jurre met iemand gesproken?' zit ze aan haar neus.

Na afloop zit Loes Jurre uit te horen en AM zit er rustig bij in haar boekje te schrijven. De ijverige kandidaat.

48 vensters aflevering 3. AM is 48. Hoeveel goals maakte Nathan?

Offline missmolly

• Forumlid
  • UDIGIT
« Reactie #53 Gepost op: 6-12-2025, 16:31:49 »
De middelste regel was fout, 6.0 ipv 5.0
Middelste regel is de 4e regel, zowel van boven als van onder bekeken.
Jurre is de 4e in alfabetische volgorde van de voornamen.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #54 Gepost op: 6-12-2025, 16:36:48 »
Hints zijn altijd simpel uit te leggen

De 6 is fout. De 6e in de line up is Kim

Offline Speurmol

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 6-12-2025, 17:44:22 »
In de line-up stond Loes (in het midden) zowel van links als rechts 4e, dus 2x 4, en ze is in de opnames 44 geworden!! Case closed :P

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 7-12-2025, 11:52:18 »

Op de achtergrond stonden strepen met lengtes. Echter, de lengte 5’0 (vijf voet) was vervangen door 6’0. Heeft dit een betekenis?

Wat ik gevonden heb: de term "6 foot" wordt gebruikt voor de verdedigende middenvelder bij voetbal (positie 6 op het veld). Was wel de positie van Nathan denk ik.
De 5 foot is de centrale verdediger.
« Laatst bewerkt op: 7-12-2025, 11:54:39 door tureluurs »

Offline Pak

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 7-12-2025, 14:14:31 »
Wat ik gevonden heb: de term "6 foot" wordt gebruikt voor de verdedigende middenvelder bij voetbal (positie 6 op het veld). Was wel de positie van Nathan denk ik.

Goeie! Nummer 6 was inderdaad Nathans rugnummer en positie in de meeste wedstrijden van zijn carriere. Plus 6"00 foot = 1m83 en dat is exact de lengte van Nathan.

De 6"0 gaat sowieso een hint zijn. Het staat er niet één keer fout gedrukt op de muur maar wel 3 keer...

Offline Renske is helder

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 8-12-2025, 11:37:36 »

Line-up, in het Engels: de opstelling bij voetbal, en de positie van Nathan is daarin dan 6. Lijkt me 1 vd meest logische hints naar Nathan als Mol.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #59 Gepost op: 9-12-2025, 23:00:10 »
Dit is wel een opdracht waar de mol hard heeft moeten werken. Probeer je gezicht maar in de plooi te houden als je Jurre hoort met zijn Pinkelotje-verhaal.  ;D
Nu 100% duidelijk is dat Jurre die act niet tegen 'zichzelf' deed, vind ik dit echt knap van de mol.  ::bravo::

Mooie aanwijzingen hier.
Jammer dat je niet heel goed alle gezichten kon zien. Zoals ik mij herinner, hadden Nathan en Loes hun gezicht in de plooi en leken zij geconcentreerd. Dus 1 van die 2 is dan misschien het meest voorbereid op die opdracht
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)