Auteur Topic: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Vijandig verleden  (gelezen 7473 keer)

Online Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Aflevering 3] Opdracht 2 - Vijandig verleden
« Gepost op: 15-11-2025, 19:36:18 »
Bespreek hier de tweede opdracht van aflevering 3.
« Laatst bewerkt op: 15-11-2025, 20:56:43 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Vijandig verleden
« Reactie #1 Gepost op: 15-11-2025, 21:24:31 »
Zagen jullie ook bij dat shot van Nathan (2e X) dat de tas nog bij de ballerina lag terwijl Loes deze had weggehaald net daarvoor. Montagefout?
Meer L

« Reactie #2 Gepost op: 15-11-2025, 21:41:22 »
Zagen jullie ook bij dat shot van Nathan (2e X) dat de tas nog bij de ballerina lag terwijl Loes deze had weggehaald net daarvoor. Montagefout?

Had Loes die weggehaald? Of zou ze dat doen maar is dat niet gedaan?

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 15-11-2025, 21:42:35 »
Had Loes die weggehaald? Of zou ze dat doen maar is dat niet gedaan?

Die heeft ze meegenomen!

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #4 Gepost op: 15-11-2025, 21:55:57 »
Sowieso is deze opdracht verknipt ge-edit, we zien niets van wat een kandidaat per tas doet. Niets nieuws onder de zon.
Mooie lasergame op papier met ’25 jaar figuranten met laserguns in hun handen’ maar uiteindelijk niet heel erg mooi uit de verf gekomen, toch iets de veel licht in de hal, voelde beetje lowbudget. Gedeelte met ballerina was leuk daar had ik veel meer van verwacht.
Uiteindelijk viel de hoeveelheid mingeld me nog enorm mee. ik denk dat de mol in de haast vooral plusgeld heeft weggegooid.
Of niet heeft gemold met komende aflevering in gedachten...

Online Soes

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #5 Gepost op: 15-11-2025, 22:00:24 »
Of niet heeft gemold met komende aflevering in gedachten...

Ja blegh, dat zou echt zó suf zijn. En oneerlijk voor de mensen die tot nu toe zijn afgevallen.

Online joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 15-11-2025, 22:19:13 »
Zag ik het nou goed dat Jurre Sahil afschoot?

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #7 Gepost op: 15-11-2025, 23:26:39 »
AM is alleen geweest en had kans de min briefjes uit de tassen uit de loods te verzamelen in haar tas met geld en die mee te nemen naar de bus.

AM was ook alleen bij de kofferbak van de auto. Je ziet haar sneaky vanaf bestuurdersplek naar achteren lopen.  Loes keek die kant op. Daar kan geld uit de zakken gehaald zijn en weer terug de zaal ingenomen.

Waarom zat AM in de achterste auto, focussen op het scherm, maar ondertussen heel dicht bij de kofferbak waar het geld werd binnengebracht.
« Laatst bewerkt op: 17-11-2025, 10:53:52 door foxhunter »

Offline Liena

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 15-11-2025, 23:28:09 »
Mooie graphics! Mooi dat ze gezamelijk levens hadden en niet meteen af waren.
En Kim was weer fanatiek! Goed idee van haar om het min-geld niet weg te gooien, maar mee te nemen zodat de mol er niets meer mee kan. Dat was wel interessante informatie. Ik had graag het moment gezien dat ze dat tegen Nathan zei.

Hoe Sahil de actie van hem en Merel omschreef was leuk, maar ik dacht wel .. later even kijken wat er EIGENLIJK gebeurde. ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 18-11-2025, 22:05:09 door Liena »

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 15-11-2025, 23:39:36 »
Vond het erg onduidelijk. Helft niet gepakt en een derde wat wel is gepakt was mingeld. Kon in aflevering niet zien waar dat gebeurde. Wie miste de tassen? Wie gooide het mingeld naar binnen?

Online Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #10 Gepost op: 15-11-2025, 23:41:35 »
Ik gok dat we hier niet veel mee kunnen. De Mol zal ergens buiten beeld met mingeld geklooid hebben, en daar hebben ze vast allemaal wel een keer de gelegenheid toe gehad.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Airysuit

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 16-11-2025, 09:18:36 »
Nou ik ben misschien de enige maar ik vond dit een super leuke opdracht! Ik vond het ook helemaal niet zo moeilijk te volgen? Vond de chaotische vibes precies goed voor de spanning, maar kon prima volgen wat er gebeurde.

Offline johan1973

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 16-11-2025, 09:29:43 »
Ik vond dit de beste laser-opdracht ooit. Van iedereen het binnengaan en naar buiten komen in beeld gebracht. Niet te donker. Je kon iedereen herkennen. Vorige seizoenen bijna altijd waardeloos in beeld gebracht, nu goed te volgen.

Offline Alex_Thunder

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • het leven; een feestelijk en hartstochtelijk spel
« Reactie #13 Gepost op: 16-11-2025, 09:39:31 »
Het idee voor deze opdracht was leuk. Met die bad guy die terug komen. Al viel het me wel op dat het vooral de bad guys waren van de afgelopen 10 jaar?
De Picolo uit de tas-vind opdracht van 2016 was denk ik nog de oudste. Ik miste bijvoorbeeld de 'men in black' uit 2010 (Holland Village- Japan) daar hadden ze wel iemand voor kunnen vinden toch?
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik het de laatste jaren iets minder gevolgd heb. Omdat ik het toch lastig vind het tien weken achter elkaar vol te houden. Daardoor herkende ik maar 3 van de 5 meteen. (De Picolo, 'gameface' en de Blacklight Ballerina) de andere twee zeiden me niet zo veel en daardoor vervaagde het 'oh ja dat' moment ook een beetje.
Door de montage voelt het ook een beetje alsof de spanning eraf was.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 16-11-2025, 18:00:38 »
Die laseropdracht werd chaotisch gebracht en er zijn heel wat montagetrucs toegepast.
Als mol wil je als eerste of eventueel tweede binnen gaan. Dan staan de meeste zakken met plusgeld nog op hun plaats en kun je die zakken verwijderen. Je kunt ook mingeld uit de zakken halen en achteraf in de zakken steken die binnengehaald zijn. Je laat je als mol zoveel mogelijk afschieten waardoor er levens verloren gaan.

Meest verdacht zijn daarom Nathan die als eerste wilde en nadien nog terug binnen ging en in mindere mate Sahil die als derde en ook als laatste binnen en buiten ging en zich het vaakst liet afschieten.

Loes en Anne-Marie die pas als vierde gingen zijn het minst verdacht temeer omdat ze slechts twee levens verloren. Als mol ga je waarschijnlijk niet als vierde duo binnen omdat er heel wat zakken met plusgeld binnen zijn gehaald en de kans bestaat dat alle levens al opgebruikt zijn waardoor je als mol buitenspel staat.
« Laatst bewerkt op: 17-11-2025, 16:51:58 door Luc »

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 16-11-2025, 18:56:27 »
Ik kon het niet volgen en heb het doorgespoeld. Zo’n opdracht heb je als kijker weinig aan, veel te chaotisch gefilmd en nu blijkt ook nog dat er met de volgorde is gesjoemeld.

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 16-11-2025, 20:43:10 »
Ik heb het niet idee dat er met de volgorde gesjoemeld is. Je ziet dat als iedereen uit het veld is de bewakers de zakken verplaatsen. Kan dus prima dat de zak terug gelegd is bij de balarina door de crew.

Verder vond ik het een toffe opdracht, goed te volgen en toch spannend gefilmd.

Offline MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 17-11-2025, 07:52:51 »
De opdracht heette volgens mij vijandig verleden. Oftewel: een vijand uit het verleden.

Zou dit kunnen hinten op dit seizoen? Dat de kandidaten te maken hebben met een eerdere vijand uit het verleden, oftewel: een oud-Mol die wederom de Mol is?

Ik vind het een interessante gedachte.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #18 Gepost op: 17-11-2025, 14:08:20 »
In de tweede teaser '10 Oude bekenden' met de Cadillac Fleetwood overhandigde de mol een tas met geld aan de leden van het duistere verleden. Daar is dus een gesprek geweest over wat te doen met het aangeleverde mingeld. En hoe het te verdelen.

Er kan bv. 1 tas geweest zijn met heel veel mingeld.

Terwijl AM en Loes naar binnen gaan, AM gaat als eerste wordt Loes bezig gehouden en afgeleid door het duistere verleden. Ze pakte niet voor niks de tas bij de ballerina, helemaal voorin. Kwam ze niet verder omdat ze werd tegengehouden door veel schutters? En kon AM ondertussen lekker haar gang gaan achter de schutters van het duistere verleden en de tas met mingeld pakken? Toen Loes weg was had ze het rijk alleen.

Degene die het geld destijds overhandigde leek mij een vrouw, door de buiging van het hoofd naar rechts opzij bij het uitstappen, het zag er vrouwelijk uit. Ook de linkerhand van de diegene was opvallend, vlak na het overhandigen. Die ging nog even open en dicht. Ook die beweging heb ik bij AM al een keer benoemd.

Offline Mvnl

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 17-11-2025, 16:09:42 »
De opdracht heette volgens mij vijandig verleden. Oftewel: een vijand uit het verleden.

Zou dit kunnen hinten op dit seizoen? Dat de kandidaten te maken hebben met een eerdere vijand uit het verleden, oftewel: een oud-Mol die wederom de Mol is?

Ik vind het een interessante gedachte.

Roept bij mij vooral de vraag op: ontbrak uit iemands seizoen de vijand (omdat die als mol al vertegenwoordigd is)?