Auteur Topic: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Sinaasappelstrijd  (gelezen 6019 keer)

Online Eva.

• Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Sinaasappelstrijd
« Reactie #40 Gepost op: 8-12-2025, 13:56:51 »
Wel bijzonder in het begin van deze opdracht zei Loes in de biecht, je gaat toch juist eerst voor de oven vanwege het opwarmen en toen wilde Merel niet voor de oven gaan. En nu is het andersom.

Maar snap wel dat Loes de eerst keer wel voor de oven wilde gaan en later niet. Eerste keer gooide ze als groep de sap in de verkeerde koker en de tweede keer was het de goede koker.

Volgens mij was Merel degene die al vrij snel een andere cilinder wilde vullen en op de vraag waarom antwoordde ze dat de oven pas op het laatst moest. Loes herhaalt de woorden van Merel vervolgens in haar biecht.
« Laatst bewerkt op: 8-12-2025, 13:59:06 door Eva. »

Online Eva.

• Forumlid
« Reactie #41 Gepost op: 8-12-2025, 14:01:50 »
Ze gingen beide voor een juist kokertje
Merel: Oven -> Cake
Loes: Moeserende wijn -> Mimosa

Cake is meer waard dan Mimosa. En op dat moment hadden ze nog niets in de juiste oven koker

Dus als Loes zich niet had verzet en zich had laten overhalen door Merel had ze de wijn kunnen vertragen..

Online Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #42 Gepost op: 8-12-2025, 14:03:43 »
Heb even gekeken, ze waren bezig met de oven, maar toen wilde Merel toch ergens anders in doen. Want volgens haar moest de oven toch als laatst. Toen zei Loes in de biecht hetzelfde als Merel, maar ze zei we waren bijna klaar met de oven, ze snapte Merel hier niet. Ze dwingen Merel hier wel soort van kies de buis van de oven, daar waren we mee bezig.

Maar je bent niet Merel, als je juist het tegenovergestelde doet.
« Laatst bewerkt op: 8-12-2025, 14:34:15 door Mol1991 »
Ik heb een tikje, waardoor ik altijd op het eind goed zit, met wie de mol is.

Offline BigBoots

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #43 Gepost op: 8-12-2025, 14:26:39 »
Heb even gekeken, ze waren bezig met de oven, maar toen wilde Merel toch ergens anders in doen. Want volgens haar moest de oven toch als laatst. Toen zei Loes in de biecht hetzelfde als Merel, maar ze zei we waren bijna klaar met de oven, ze snapte Merel hier niet. Ze dwingen Merel hier wel soort van kies de koker van de oven, daar waren we mee bezig.

Maar je bent niet Merel, als je juist het tegenovergestelde doet.

Nee, Loes wilde het bij de wijn (bijna klaar),  -> nodig voor mimosa
Merel bij de oven (nog niets) -> nodig voor cake

Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 8-12-2025, 14:32:45 »
Nee, Loes wilde het bij de wijn (bijna klaar),  -> nodig voor mimosa
Merel bij de oven (nog niets) -> nodig voor cake

Ik noemde dit stuk niet, ik noemde de biecht op helemaal in het begin toen ze bezig waren met de oven (alleen wel de verkeerde buis) en Merel voor een andere buis koos. Wat Loes niet begreep.

Toch blijft het vreemd, (ik bedoel het stuk helemaal in het begin toen ze nog alleen met de buis van de oven bezig waren) dat Loes in eerste instantie voor de oven wilde gaan, omdat ze daar al mee bezig waren is logisch. Maar wat is er dan veranderd in haar mening?, want het leek dat Loes, Merel echt niet begreep dat ze voor een ander buis ging ipv oven in het begin. Merel ging later voor de oven, maar Loes voor Mimosa. Waarom? In haar denkpatroon is dit niet logisch. Ik kan dit alleen uitleggen door dat de eerste keer dat ze bezig waren met de buis van de oven niet goede sleutel zat.
« Laatst bewerkt op: 8-12-2025, 14:36:37 door Mol1991 »

Offline Speurmol

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 8-12-2025, 14:34:43 »
Ik denk dat Merel hier overduidelijk Loes aan het testen is of aan het tegenhouden is mol-acties uit te voeren..

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 8-12-2025, 14:36:37 »
Merel is hier natuurlijk wel verdacht bezig dan want als de verkeerde oven sleutel niet op tijd ontdekt wordt zouden ze geen tijd meer hebben om de goede uberhaupt nog te hervullen

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 8-12-2025, 14:37:28 »
Ik denk dat Merel hier overduidelijk Loes aan het testen is of aan het tegenhouden is mol-acties uit te voeren..
Dit weet ik wel zeker.

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 8-12-2025, 14:49:42 »
Ook toen Loes een sleutel had, zei ze ik heb een sleutel liet ze zien en liep weg. Toen zei volgens mij vooral Merel, de oven? Nee zei Loes, maar welke dan zei Merel. Ze heeft hier nooit een antwoord opgekregen. Je zag dat hier naast Merel, Kim ook de keuze van Loes niet snapt.

Offline Renske is helder

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 8-12-2025, 14:51:15 »
 ::rofl::   ::bravo::

"sinaasappelgevecht italie"
Sorry...kon het gewoon niet laten.  ::tandpastasmiley::

https://youtube.com/watch?v=ExOYenYInY4&si=r-PJrzP2uAnb_xhI
« Laatst bewerkt op: 8-12-2025, 16:36:56 door Renske is helder »

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #50 Gepost op: 9-12-2025, 01:15:06 »
Zo dom dat ze die eerste vraag fout hadden. Dit is een variant van een heel bekend raadsel. Zoiets als het ene ding is 1 euro duurder dan het andere en samen kosten ze €1.10. Wat kost het goedkoopste ding. Zonder goed na te denken zeg je dan 10 cent, maar het is natuurlijk 5 cent. Hier werden nota bene 2 antwoorden gegeven waarvan er één goed is dan reken je dit toch even snel na. Ze kozen voor zwart =de marmelade kost €1. De sinaasappelcake is €4 duurder, dus die kost €1 + €4 = €5. Samen kosten ze dus €1 + €5 = €6 en dat is dus niet €5. Zo weet je dus heel snel dat dit antwoord fout is. En daarna maar roepen dat ze heel zeker weten dat dit antwoord goed is. Kim leest de vraag voor en Merel en AM lijken in koor met Kim het foute antwoord van €1 te roepen (ik kan niet goed horen wie dit allemaal roept). Het grappige is dat je bij het begin van dit fragment ook Loes en Jurre ziet kijken naar deze vraag. Maar het shot onmiddellijk hierna zie je alleen Kim, Merel en AM.

Jurre perst de halve sinaasappel met de hand en zegt, volgens mij terecht, dat dit sneller gaat dan met de pers. Ik denk dat je met de pers wel iets meer sap krijgt uit één sinaasappel, maar aangezien er sinaasappels in overvloed waren denk ik dat je meer sap kan produceren in dezelfde tijd op de manier van Jurre. Zeker met dat tempo van Loes.

Wat de oven betreft, ze kregen 30 minuten voor deze opdracht. Voor het recept van de cake (bolo de laranja) vind ik op het internet 15 minuten voorbereidingstijd en 40 minuten kooktijd is 55 minuten totaal. Het zou dus nooit lukken om deze taart binnen een half uur klaar te krijgen. Het baksel dat ze maakten leek ook niet op een echte bolo de laranja. Ik vermoed dat ze er hier vanuit gingen dat de cake binnen dat half uur alleen maar in de oven hoefde te staan en dat ze deze daarna rustig konden afbakken. Met een pot die op een hele makkelijke manier op €0 is gebracht vermoed ik dat ze deze opdracht gewoon kado kregen. De "jury" heeft volgens mij gewoon een ingestudeerd oordeel uitgesproken. Ik denk dat Robèrt van Beckhoven zijn befaamde "lekker" niet over zijn tong had kunnen krijgen.
« Laatst bewerkt op: 9-12-2025, 01:31:39 door MartinJ »

Offline MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 9-12-2025, 07:53:50 »
Misschien komt het doordat ik momenteel op Loes zit, maar zij is deze aflevering toch wel erg verdacht gemaakt door de productie. Is dat iets wat we herkennen van andere seizoenen?

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 9-12-2025, 08:34:49 »
Misschien komt het doordat ik momenteel op Loes zit, maar zij is deze aflevering toch wel erg verdacht gemaakt door de productie. Is dat iets wat we herkennen van andere seizoenen?
Bij de tweede opdracht kon Loes dit niet helpen, dit lag vooral aan Merel die haar vol verdenkt, dat kunnen ze niet zo, maar wegsnijden. Want dan mis je als kijker een deel van de opdracht.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 9-12-2025, 09:36:35 »
Gesneden is er zeker......maar dan in de cake........Die kwam zwart uit de oven ::rofl::

Zie extra beeldmateriaal.

Offline MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 9-12-2025, 12:18:52 »
Bij de tweede opdracht kon Loes dit niet helpen, dit lag vooral aan Merel die haar vol verdenkt, dat kunnen ze niet zo, maar wegsnijden. Want dan mis je als kijker een deel van de opdracht.

Eens, maar vond haar erg veel in beeld tijdens deze opdracht. Ik kreeg het gevoel dat de productie de aandacht maar al te graag op Loes wilde hebben. Normaal gesproken een tactiek van de makers om een kandidaat verdacht te maken.

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 9-12-2025, 12:23:02 »
Maar als voorbeeld Loes de mol is en ze heeft alleen verdachte dingen gedaan in deze opdracht, dan kan je dat gewoon niet wegsnijden om haar niet verdacht te maken. En vaak is de mol op het eind voor mijn gevoel zichtbare (ook door de makers), zeker vergeleken met het begin en wat brutale in haar of zijn acties.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #56 Gepost op: 9-12-2025, 13:18:31 »
Deze opdracht leverde enorm veel geld op dus waarschijnlijk hebben we de mol niet echt zien mollen.
Opvallendst is misschien wel de opmerking van de proevende gastheer “dit smaakt zoals mijn oma het maakte” … lijkt mij niet.

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 9-12-2025, 13:20:08 »
Deze opdracht leverde enorm veel geld op dus waarschijnlijk hebben we de mol niet echt zien mollen.
Maar dit kwam ook door de gastheer, die was behoorlijk gul met zijn geld. ;)
Dat kon de mol ook niet weten van tevoren.

Hij of zij kon dit alleen weten als dit volledig in scène is gezet en dat de makers tegen de mol zei: van ja dit gaat straks de gastheer aan jullie geven.
« Laatst bewerkt op: 9-12-2025, 13:27:05 door Mol1991 »

Online Eva.

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 9-12-2025, 13:34:49 »
Ik ga ervanuit dat er wel met de gastheer is afgesproken waarop die op moest letten.

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 9-12-2025, 13:42:15 »
Dat denk ik ook wel, maar niet wat hij moest geven qua geld.
Dat is denk ik echt zijn eigen verantwoordelijkheid geweest en dat had de mol echt niet van tevoren kunnen weten.

Alleen als het stuk in scène is gezet, maar dit geloof ik niet,.