Zo dom dat ze die eerste vraag fout hadden. Dit is een variant van een heel bekend raadsel. Zoiets als het ene ding is 1 euro duurder dan het andere en samen kosten ze €1.10. Wat kost het goedkoopste ding. Zonder goed na te denken zeg je dan 10 cent, maar het is natuurlijk 5 cent. Hier werden nota bene 2 antwoorden gegeven waarvan er één goed is dan reken je dit toch even snel na. Ze kozen voor zwart =de marmelade kost €1. De sinaasappelcake is €4 duurder, dus die kost €1 + €4 = €5. Samen kosten ze dus €1 + €5 = €6 en dat is dus niet €5. Zo weet je dus heel snel dat dit antwoord fout is. En daarna maar roepen dat ze heel zeker weten dat dit antwoord goed is. Kim leest de vraag voor en Merel en AM lijken in koor met Kim het foute antwoord van €1 te roepen (ik kan niet goed horen wie dit allemaal roept). Het grappige is dat je bij het begin van dit fragment ook Loes en Jurre ziet kijken naar deze vraag. Maar het shot onmiddellijk hierna zie je alleen Kim, Merel en AM.
Jurre perst de halve sinaasappel met de hand en zegt, volgens mij terecht, dat dit sneller gaat dan met de pers. Ik denk dat je met de pers wel iets meer sap krijgt uit één sinaasappel, maar aangezien er sinaasappels in overvloed waren denk ik dat je meer sap kan produceren in dezelfde tijd op de manier van Jurre. Zeker met dat tempo van Loes.
Wat de oven betreft, ze kregen 30 minuten voor deze opdracht. Voor het recept van de cake (bolo de laranja) vind ik op het internet 15 minuten voorbereidingstijd en 40 minuten kooktijd is 55 minuten totaal. Het zou dus nooit lukken om deze taart binnen een half uur klaar te krijgen. Het baksel dat ze maakten leek ook niet op een echte bolo de laranja. Ik vermoed dat ze er hier vanuit gingen dat de cake binnen dat half uur alleen maar in de oven hoefde te staan en dat ze deze daarna rustig konden afbakken. Met een pot die op een hele makkelijke manier op €0 is gebracht vermoed ik dat ze deze opdracht gewoon kado kregen. De "jury" heeft volgens mij gewoon een ingestudeerd oordeel uitgesproken. Ik denk dat Robèrt van Beckhoven zijn befaamde "lekker" niet over zijn tong had kunnen krijgen.