Nienke is nog steeds mijn mol.
2 van de 5 ingebrachte enveloppen bij de jeepopdracht waren fout. Eentje afgekeurd en eentje met mingeld. De mol zal hier waarschijnlijk verantwoordelijk voor zijn en Nienke was in de positie om dit te doen. Ging twee x het veld in. Had daardoor veel tijd om bijvoorbeeld enveloppen te verwisselen. Nienke pakt een envelop, maar we krijgen van de regie niet het kenteken te zien en kunnen dus niet controleren of ze bij de juiste jeep naar binnen gaat (waarschijnlijk niet, vandaar de regie beslissing om dit niet te tonen, in tegenstelling tot bij veel andere kandidaten). Komt bij dat ze de laatste envelop in de doos doet in een moment van chaos, zonder dat de rest haar kan controleren of vragen naar welk nummerplaat haar jeep had.
En ik zag in de YouTube video van Siem dat deze jeep ook nog eens als enige een apart kaartplakkertje op het raam had zitten, voorzover hij kon ontdekken. En dat dit dezelfde jeep is, helemaal achteraan, waar we eerder al een beeld van zagen bij Nasrdin. Nasrdin die zei te denken de verkeerde envelop met mingeld te hebben meegenomen, wat helemaal niet zo bleek te zijn. Dus Nienke had bij die jeep niets meer te zoeken, want de correcte envelop was al weg. Bovendien kan ze onmogelijk de kentekenplaat van die jeep met de groep hebben gedeeld, want dan zou ze gecorrigeerd zijn en te kennen zijn gegeven dat ze bij de verkeerde jeep zat. Interessant..
Nienke wist ook Evelien te bevrijden, wat prima is voor de mol want zorgt voor afleiding binnen de groep.
Op de markt wil Milan voor bosui gaan, wat goed was geweest. Maar Nienke brengt hem aan het twijfelen, zegt in haar biecht dat ze begon te twijfelen omdat áls Milan de mol is, hij misschien zou weten dat het andere team ook bosui heeft. Kreeg de indruk dat zij naar de bloemkool wees en die wilde (wat fout was geweest) maar dat Milan vervolgens voor broccoli koos (wat goed uitpakte). Nienke kocht ook harissa als kruid, samen met Milan. WIDM heeft niet uitgelegd waarom de combinatie Hibiscus vs Harissa werd afgekeurd als kruiden, maar harissa is een pasta/saus uit Noord-Afrika en geen kruid op zichzelf (maar als geheel wel een specerij), dus ik denk zelf dat harissa de fout was en dat zou een slimme molactie van Nienke kunnen zijn.
Maar vond Daan zich eerlijk gezegd molser gedragen dan Nienke bij deze opdracht.
De klok staat steeds op 12:26, wat een verschil van 14 oplevert als je 12 van 26 aftrekt, wat overeenkomt met de 14e letter van het alfabet, de prachtige letter N.
Alleen Daan zie ik nog als alternatief molverdachte, naast Hoofdverdachte Nienke.