Auteur Topic: Lottie is niet de mol, maar de verliezer!  (gelezen 208698 keer)

Offline Kris Magalles

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Alles Mag!
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #560 Gepost op: 2-03-2005, 19:08:11 »
Afl.2: In het dagboek van de mol stond: ''Ik stond er bij en ik keek er naar'' Nou wie stond er de hele tijd op de achtergrond? Inderdaat, lottie. En als Lottie dan eindelijk wat zegt is het : Laten we de duurste ton openen en nog wat andere, dan kunnen we lekker slapen.

Yvon stond er ook bij en keek ernaar...
Twijfel is de wachtkamer van het inzicht,,,

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #561 Gepost op: 3-03-2005, 01:07:52 »
*brainwave*

"hier zijn voo jullie geen clous of wel soms?" ...

in afl 7 vraagt lottie letterlijk aan de telefoon: "wat is de volgende clou?"  :o

gewoon zo maar ff een latenight gedachte (weltrusten)   :P


Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #562 Gepost op: 3-03-2005, 01:10:23 »
*brainwave*

"hier zijn voo jullie geen clous of wel soms?" ...

in afl 7 vraagt lottie letterlijk aan de telefoon: "wat is de volgende clou?"  :o

gewoon zo maar ff een latenight gedachte (weltrusten)   :P



Is een normale uitdrukking hoor. Maar slaap lekker
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #563 Gepost op: 3-03-2005, 01:17:38 »
ik zal niet meer posten als ik al lang in bed had moeten liggen
ik zal niet meer posten als ik al lang in bed had moeten liggen
ik zal niet meer posten als ik al lang in bed had moeten liggen
ik zal niet meer posten als ik al lang izzzzzz zzz zzz zz z

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #564 Gepost op: 3-03-2005, 01:34:54 »
Clous stond acher Marc-Marie:

De volgorde waarin ze in de serie in beeld komen:

Sander: 15-6 OF
Isabelle: 10-21-12-12-9-5 JULLIE
Lottie: 7-5-5-4 GEEN
Jim: 8-9-5-18 HIER
Gijs: 22-15-15....... VOO (...R?...)
Yvon: 19-15-13-19 SOMS
Victoria: 26-25-14 ZIJN
Yvonne 23-5-12 WEL
Marc-Marie: 3-12-15-21-19 CLOUS



Uit hints van deze site !!!!

Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #565 Gepost op: 3-03-2005, 06:10:34 »
...de meest verdacht neergezette kandidaat van de reeks, en dan zo'n opmerking...
Voor de echte moljagers, onder wie zeker de bezoekers van dit forum en vooral die-hards zoals jij, komt Lottie idd verdacht over.
Maar als je aan een doorsnee kijker (de andere 1.480.000 kijkers dus) zou vragen of ze Lottie verdenken, dan twijfel ik sterk aan jouw uitspraak.
Marc-Marie, die eigenzinnig  ::rofl:: het spelletje op het strand speelt en voorheen al eens een foto had weggenomen van Jim, komt waarschijnlijk verdachter over.
Degene die imho het minst verdacht in beeld wordt gebracht is Isabelle. Maar dat was ook van toepassing voor Roeland en Yvonne. Ik kan echt niet geloven als zou Isabelle de Mol zijn.
Neen, ik blijf bij Lottie, met Marc-Marie als uitstekend outsider.

... maar niets is wat het lijkt
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #566 Gepost op: 3-03-2005, 14:06:41 »
mja.. maar wat ik nog steeds zo vreemd vind is dat ze zelfs nog een biecht uitzenden van yvon waarin ze zegt dat isabelle het niet kan zijn! hiermee is ze niet alleen onopvallend, maar zelfs onmols in beeld  :-\\ waarom zouden ze dat willen, het is toch juist handig als gewone kandi's juist ook verdacht in beeld komen..
dit is echt een moeilijke serie, vooral omdat ik dit neiuwe concept niet ken, met al die hulpmollen en kandi's die zelf mollen enzo  :-\\

vroeger was de mol gewoon degene die saboteerde.. but times had changed  :P

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #567 Gepost op: 3-03-2005, 17:04:57 »
Ik weet niet of dit al bekend is, maar Lottie speelt in een theatervoorstelling "De Gelukkige Mandarijn". Zie www.gelukkigemandarijn.nl

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #568 Gepost op: 4-03-2005, 10:07:42 »
Ik snap niet dat mensen nog twijfelen over Lottie.

Sander zei: 'Ik zit op Jim en op Lottie en ik heb van allebei 2 pagina's.'
Gijs en Jim zaten op dezelfde mol, Gijs noemt Lottie meer dan eens verdacht. In biechts noemt hij altijd de namen van of dan wel Jim of dan wel Lottie.
Victoria zat de aflevering voor ze eruit vloog op Lottie.

Ik vind het nogal flauw om nu te gaan afschuiven op montage. 4 afvallers die allemaal Lottie verdachten en sure, 1, 2 en misschien zelfs wel 3 zaten misschien niet op Lottie. Maar ik ben er toch wel redelijk van overtuigd dat er minimaal 1 op Lottie zat. (Hoe vaak switch je zelf van mol?). Of Lottie is de mol niet of de montage is zo machtig dat ze daadwerkelijk alles uit hun context rukken en de biechten niet meer dan een mooie show zijn (waarin zelfs kandidaten liegen.)

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #569 Gepost op: 4-03-2005, 12:15:42 »
Dan is die enen Gijs,maar ik denk dat zijn vetrek uit aflevering 2 temaken had met dat hij op MM zat (In aflevering 1 zat hij op Lottie) en in aflevering 6 is hij geswitht voor weer MM of voor Yvon.

Gijs noemde met name Lottie,Mm,Jim en Yvon en ik denk dat dat ook voor het grootste gedeelte ook de waarheid is geweest. Bij de Zwakste schakel loog hij voor 50%,het verhaal over zijn opleiding was waar en het andere niet.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2005, 12:20:44 door Pierce_Brosnan »

Offline muldvarp

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #570 Gepost op: 4-03-2005, 12:22:10 »
De 5 eigenschappen die geraden moesten worden waren :

kritisch, bijdehand, ongeduldig, eigenwijs en positief, 4 eigenschappen zijn m.i. negatieve eigenschappen en 1 eigenschap positief. Deze plaatste Lottie direct bij zichzelf, waarom?  ::oink::

Hierbij valt me dan gelijk in wat Angela bij de aankonding zegt: "nog 5 kandidaten waaronder 4 mollen". (of toch iets van die strekking).

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #571 Gepost op: 4-03-2005, 12:40:12 »
De 5 eigenschappen die geraden moesten worden waren :

kritisch, bijdehand, ongeduldig, eigenwijs en positief, 4 eigenschappen zijn m.i. negatieve eigenschappen en 1 eigenschap positief. Deze plaatste Lottie direct bij zichzelf, waarom?  ::oink::

Hierbij valt me dan gelijk in wat Angela bij de aankonding zegt: "nog 5 kandidaten waaronder 4 mollen". (of toch iets van die strekking).
mmmm...
Kritisch denkvermogen en handlen wordt imho in onze Westerse beschaving als een positieve eigenschap ervaren.
Idem dito voor iemand die bijdehands en/of assertief is.
Dus imho 2 - en 3 + eigenschappen.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #572 Gepost op: 4-03-2005, 13:51:16 »
De 5 eigenschappen die geraden moesten worden waren :

kritisch, bijdehand, ongeduldig, eigenwijs en positief, 4 eigenschappen zijn m.i. negatieve eigenschappen en 1 eigenschap positief. Deze plaatste Lottie direct bij zichzelf, waarom?  ::oink::

Hierbij valt me dan gelijk in wat Angela bij de aankonding zegt: "nog 5 kandidaten waaronder 4 mollen". (of toch iets van die strekking).

Eigenwijs is anders een POSITIEVE eigenschap, al zeg ik het zelf  ::tandpastasmiley::
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #573 Gepost op: 4-03-2005, 14:21:31 »
De 5 eigenschappen die geraden moesten worden waren :

kritisch, bijdehand, ongeduldig, eigenwijs en positief, 4 eigenschappen zijn m.i. negatieve eigenschappen en 1 eigenschap positief. Deze plaatste Lottie direct bij zichzelf, waarom?  ::oink::

Hierbij valt me dan gelijk in wat Angela bij de aankonding zegt: "nog 5 kandidaten waaronder 4 mollen". (of toch iets van die strekking).

Kritisch ook ::tandpastasmiley::

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #574 Gepost op: 4-03-2005, 15:53:38 »
Of, om met Elise te spreken:
"het gaat erom hoe iemand zichzelf ziet".
Voor de één kan een eigenschap positieve associaties geven, voor een ander juist negatieve. Het heeft veel te maken met hoe er om gegaan werd met je eigenschappen bij de opvoeding.

MM ging bijna over de rooie toen hem het stempel "kritisch" opgelegd werd. Het kwam op mij heel echt over, en als MM niet de mol is zal hij zoiets dus herkennen als een "mollenstreek". Zelfs als hij de opdracht goed begrepen had (uitkomen op wat Lottie zei), kan hij gedacht hebben dat iemand ertussen dingen zat te veranderen. Hij en Lottie hadden immers geen direkt contact.

Ik vind het idd. opvallend dat Lottie "positief" voor zichzelf kiest, en nog wel als eerste. Iedereen ziet zichzelf wel een beetje positief denk ik, of wil zichzelf in ieder geval graag zo zien. Het ligt niet voor de hand dat ze daarmee begint, de eerste de beste eigenschap kan van al die eigenschappen het beste op iedereen slaan en is niet heel erg typerend voor 1 persoon van de groep.

Als Lottie de mol is (en ik geloof daar wel in, hoewel ik open blijf staan voor iets dat het tegendeel kan aanwijzen, niet gezien tot nu toe trouwens  ;D ) is ze gewoon een mol met een gigantisch goed psychologisch inzicht en maakt ze daar handig gebruik van.

Denk bijv. ook aan de treinopdracht, het lijkt of ze MM verbetert, maar er viel niets te verbeteren, want het 1 x of 2 x fluiten was afgeketst en veranderd in wel fluiten = pakken, niet fluiten = niets doen. Ze brengt MM wel in verwarring en dan juist een persoon die van zichzelf al heel snel verwarrend doet en dit ook weet van zichzelf, zal hierbij een reactie van "schuldig" geven als hij op een foutje word gewezen, zelfs als hij helemaal niets fout doet!

Offline Yellow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #575 Gepost op: 4-03-2005, 21:34:32 »
Voor degenen die nog steeds niet beseffen dat Lottie de mol is: kijk maar eens naar de ondervragingen van deze week. Lotties lichaamstaal sprak boekdelen: ze keek steeds weg, zat steeds te bedenken hoe ze zo tactisch mogelijk kon antwoorden... en dan de vragen die ze stelde aan Yvon! Zij zit zogenaamd op Yvon, maar stelt zulke domme vragen! "Wie zou je het meeste missen?", kom op!

Lottie is de mol, en Yvon gaat haar volgende week ontmaskeren. Sorry, MM! :)
Watseggie?! Milouska is te dol?!?!

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #576 Gepost op: 4-03-2005, 21:45:01 »
:) het zkan maar zo, er zijn mensen die denken dat isabel op lottie stemde en er daardoor uit lag.
niets is minder waar, isabel heeft altijd op lottie gestemd en juist daardoor zat ze er iedere keer nog in.
deze afleveringen heeft ze getwijfeld ( domdomdom ) en wss een andere mol gekozen !
ze zei nl in dr dagboek dit :


Óf door de complotten die overal om me heen gesmeed werden. Voor een controle-freak als ik zeker niet altijd even gemakkelijk. Ik heb dan ook regelmatig op mijn tong moeten bijten, maar 'De Einzelgänger Strategie'werkte en bracht me ver. Helaas niet ver genoeg. Op het laatste moment sloeg toch de paniek toe. Mijn gevoelsmatige Mol had in mijn ogen geen echte mollenstreken geleverd. Was mijn blik dan echt NIET HELDER geweest?

Bij de laatste test heb ik daarom met mijn verstand de antwoorden ingevuld. Dat had ik dus niet moeten doen! Ik had beter moeten weten. Want, niets is toch wat het lijkt bij de Mol


is lottie dan toch de mol ?
dennis for mole !

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #577 Gepost op: 4-03-2005, 22:59:03 »
Ja, echt cruciaal dit dagboek om Lottie niet uit te sluiten, maar aan de andere kant, je zag al die afvallers achter elkaar, wie ze verdachten: Allemaal Lottie!

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #578 Gepost op: 4-03-2005, 23:08:30 »
ja dat verbaasde mij ook wel chriz, ik dacht huh! allemaal toch wel op lottie? maar ja dat zegt ook niks natuurlijk - zoals angela ook steeds zegt tegen de afvallers: misschien zat je wel op de goede mol maar wist je te weinig...

 ::vergroot:: ik vermoed dat lottie stiekum op oa isabelle heeft geschoten "hij doet het niet of ik ben dood, huh? *hoekaniknoudood zijn* " lijkt ze te denken.

(ik had trouwens in het begin niet eens door dat de kandi's ook op elkaar mochten (konden) schieten)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #579 Gepost op: 4-03-2005, 23:20:09 »
Ja, echt cruciaal dit dagboek om Lottie niet uit te sluiten, maar aan de andere kant, je zag al die afvallers achter elkaar, wie ze verdachten: Allemaal Lottie!

Toen ik dat zag dacht ik meteen : stel je voor dat dat nu DE HINT blijkt te zijn, dat echt álle kandi's in beeld zijn geweest zeggende dat zij Lottie verdenken, en dat dit dus alleen voor Lottie geldt en voor niemand anders. Let wel : Lottie heeft ook een keer gezegd dat zij zichzelf verdacht vindt!!!
Het hoeft helemaal niet te betekenen dat ze allemaal op Lottie gestemd hebben, we weten uit vorige series dat ze uitspraken heel goed uit de context kunnen trekken zodat het lijkt dat ze dat zeggen.