Auteur Topic: Hints & clou's in de serie  (gelezen 74956 keer)

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #160 Gepost op: 19-01-2005, 19:15:59 »
Het V-teken is in de eerste plaats een gebaar, beroemd geworden door Churchill in
WO II, voor V(ictory). Ik denk dat Jim zou kunnen zeggen : ïk ga (proberen te) winnen. :)

Ja dat bedoelde ik dus eigenlijk.

Ma how, zeg!

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #161 Gepost op: 19-01-2005, 19:16:58 »
Hehe, dat zou ook kunnen.. (als hij niet de mol is ;D )
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #162 Gepost op: 19-01-2005, 19:20:51 »
Als hij de mol was geweest had hij zijn hand wel gedraaid.  >:D

Offline MOLhunter007

  • Forumlid
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #163 Gepost op: 19-01-2005, 19:29:11 »
Bij het gebaar van "natte vingerwerk" weet toch iedereen dat dat met maar één vinger gaat. Bij dat gebaar begruik je toch geen twee vingers....
En daarbij komt dat George in een andere MOL-versie ook al een keer een gebaar zou hebben gemaakt als hint. Hij maakte met zijn handen een M-vorm ---> van de MOL!!
Misschien dat ze dat nu weer willen gebruiken maar dan wat minder opvallend...

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #164 Gepost op: 19-01-2005, 19:30:54 »
????

Wijs hem even aan dan.


Ik bedoelde het plaatje wanneer je statistieken aanklikt.
Kun jij daar een cap van maken (straks is hij misschien weer weg)

Dus deze: http://www.wieisdemol.nl/index.aspx?ID=0
en dan op statistieken (daar zit Roeland in toch?)

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #165 Gepost op: 19-01-2005, 19:33:41 »
Bij het gebaar van "natte vingerwerk" weet toch iedereen dat dat met maar één vinger gaat. Bij dat gebaar begruik je toch geen twee vingers....
Scout's honor.(Amerika) ;D
« Laatst bewerkt op: 19-01-2005, 19:35:53 door Castor_en_Pollux »

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #166 Gepost op: 19-01-2005, 19:34:42 »
Hmm Cosma volgens mij is dat plaatje exact hetzelfde als vorig jaar hoor.

Denk niet dat je daar iets in moet zoeken ::ohno::
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #167 Gepost op: 19-01-2005, 19:35:22 »
Scout's honour.(Amerika) ;D

Omdat Jim zo goudeerlijk is natuurlijk >:D
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #168 Gepost op: 20-01-2005, 11:38:14 »
Op het kaartje van Lisse staat iets vlakbij (een plaatsje, een gehucht??) dat De Engel heet.. verwijzing naar Sander de Heer? ;D (De Heer is met u -op zondag- presenteerde hij toch vertelde hij in de serie?)

Zal wel (t?vergezocht zijn mja ;)

Daar heeft Bessa (nieuw forumlid) gewoond. Een nikserig gehucht van welks bestaan geen gezond mens op de hoogte hoort te zijn.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Impry_

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Weet je wie de mol is? Ik niet :)
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #169 Gepost op: 20-01-2005, 11:51:17 »
Zoals in de Sander is (niet) de mol-topic al stond loopt er een weg tussen Lisse (startplaats) en Engel een weg genaamd de 'Heereweg'.



Dus je hebt Lisse als startplaats van de serie.
Dan heb je het plaatsje Engel wat daar vlak bij ligt (Engel -> "De Heer zij met U" (Sanders Radioprogramma))
En dan nog de Heereweg tussen die twee plaatsen. (Sander de Heer)

Toeval? :)
|| Impry || Joost Schouten ||

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #170 Gepost op: 20-01-2005, 11:59:36 »
Ja  ;D

Offline Timon2004

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sander is.... de mol!
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #171 Gepost op: 20-01-2005, 12:10:00 »
Allerlei feiten uit de serie op http://lcg-www.uia.ac.be/~erikt/demol/nl2005a1.html..

Paar goeie zijn:

Korte promo:
Er was ook nog een korter promotiefilmpje dat kort voor de uitzending werd getoond. Het begin was hetzelfde als bij het lange filmpje (vliegtuig, groep van kandidaten in een groep van tien). Maar daarna horen we Angela zeggen: Jongens, één van jullie is de Mol. Daarna komen er zwart-witte (eigenlijk bruine) close-ups van de kandidaten: Isabelle, Marc-Marie, Yvonne, Lottie, Gijs, Jim (shot uit aflevering 1), Sander, Roeland, Yvon en als laatste Victoria met Sander op de achtergrond. Daarna (kleur) zitten de kandidaten te toasten op het programma en komt Jim aanrennen. Opvallend: de gezichten van Yvonne en Sander in de bruine shots zijn half afgedekt. Waarom komen Victoria en Sander daar trouwens samen in beeld? Zijn zij winnaar en Mol (zoals Sigrid en Nico in 2001)? Of winnaar en verliezend finalist? Ook interessant: als je de volgorde in dit filmpje vergelijkt met die van de introductiefilmpjes aan het begin van de aflevering dan blijkt dat er precies drie personen op dezelfde plek staan: Lottie (4), Sander (7) en Yvon (9) (vondst van Mistery op wieisdemol.com ::zwaai::). Zijn zij de drie finalisten?

Lange promo:
Het lange promotiefilmpje voor deze aflevering begon met een landend vliegtuig. Daarna tien kandidaten die voor een vliegtuig worden toegesproken door Angela (welkom in Australië), Jim met Victoria (Jezus, wat stel jij ook vragen, zeg), Roeland in een biecht (ik heb besloten om alles te liegen), Angela (vrienden), twee figuren in het donker, Yvonne?, Roeland en Lottie in helikopter, Gijs gevallen op het strand met Yvon, Marc-Marie (even stoppen Isabelle), Gijs (Je gaat mij nu verdenken) en Sander (Ja), Gijs in helikopter?, Isabelle met helmcamera, Jim (vuur gemaakt), Angela, iemand onder water, Marc-Marie in stuntvliegtuig, Roeland (moeilijk herkenbaar) kruipend door een onderaardse gang, Victoria, krokodil, Yvon (achter tralies?), Sander bestuurt vrachtauto, Yvonne met beschrijvingsbord (Name: Yvonne van den Hurk, Date of birth: 31 07 1959, Profession: Actress, Number: 23512), Yvon, Marc-Marie en Sander op het strand, Gijs, Isabelle, Victoria en Marc-Marie op het strand, Victoria alleen (De mol weet natuurlijk precies welke tas ie mee moet nemen).

In de vorige twee series kwam de mol niet prominent in beeld in het eerste promotiefilmpje. Als dat dit jaar weer zo is, dan is dat slecht nieuws voor de Molkansen van de prominent vertoonde Victoria, Roeland, Gijs, Marc-Marie en Yvonne. Sander, Jim, Yvon en Isabelle waren redelijk low-profile in dit filmpje, net als Mol Elise twee jaar geleden. Lottie kon alleen met goed speurwerk worden gevonden (bedankt Heinz!) en was even onzichtbaar als Mol George in 2002. Maar in dat jaar ontbraken er meer kandidaten in het filmpje dus de afwezigheid van Lottie valt wel erg op.

Roeland kruipend onder de grond als een mol is natuurlijk opvallend. Yvon met twee buizen (achter tralies?) lijkt op een plaatje uit de film Bonnie and Clyde. En wat wordt er bedoeld met het nummer bij Yvonne? 23-5-12 is in letters W-E-L.

Paspoorten:
De groene borden met paspoorten van links naar rechts: Yvon, Marc-Marie, Yvonne, Sander, Jim, Lottie, Victoria, Gijs en Isabelle. Het bord van Roeland is vreemd genoeg niet herkenbaar in beeld gekomen. Het moet uiterst links hebben gestaan. Zo'n opstelling is al gebruikt in de eerste aflevering van de 2001-reeks en toen stond het bord van de Mol een stuk lager dan de meeste andere. Dat gold hier voor de borden van Yvon en Yvonne.

 ::zwaai:: ::trots:: ::zwaai::
    DAG ALLEMAAL

Offline MelanieV

  • Forumlid
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #172 Gepost op: 21-01-2005, 17:47:10 »
Kijk ook eens op TT pagina 235... Voor degenen die bezig zijn met de volgorde van de namen van de kandidaten... Bijna alfabetisch ;)Of hoort de S niet voor de K ;)


Offline Eurik

  • winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #173 Gepost op: 21-01-2005, 18:23:50 »
Bij het gebaar van "natte vingerwerk" weet toch iedereen dat dat met maar één vinger gaat. Bij dat gebaar begruik je toch geen twee vingers....
En daarbij komt dat George in een andere MOL-versie ook al een keer een gebaar zou hebben gemaakt als hint. Hij maakte met zijn handen een M-vorm ---> van de MOL!!
Misschien dat ze dat nu weer willen gebruiken maar dan wat minder opvallend...
Bij welke opdracht maakte george dan dat gebaar?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #174 Gepost op: 21-01-2005, 19:43:47 »
In de kerk, foto's van medekandi's zoeken met Karin.

Maar dat was gewoon een van de vele vergezochte dingen waarvan mensen dachten dat het een hint was, maar het was gewoon toeval.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2005, 19:45:40 door Robbieazerty »

Offline mooneyeslinda

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • fan van expeditie robinson en kijk wie is de mol.
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #175 Gepost op: 21-01-2005, 19:46:58 »
yvonnen de mol, juist express het rode scherm geven,.. is ook heel slim, aadacht valt eraf, maar ze blijft er toch in, dat vind ik een echte goede actie als dat zo is. ;D
robinson is weer geweldig dit jaar

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #176 Gepost op: 21-01-2005, 19:50:18 »
 ???
Yvon heeft toch geen rood scherm gekregen?

Offline flupke01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #177 Gepost op: 21-01-2005, 19:52:56 »
Wederom staat er iets vreemds op teletekst. Bij de aankondiging van het programma (ik dacht pag.245) staan alle kandi's in volgorde van achternaam genoemd. Alleen victoria komt dan nog aan het eind. Dat was vorige week ook al zo, maar wat heeft het te btekenen?
Uw betrouwbare tipgever!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #178 Gepost op: 21-01-2005, 19:57:02 »
Dit heeft te betekenen dat het allemaal één groot geheim is wie De Mol is, maar de makers van de site, de schrijvers van het teletekst, de vogeltjes in Australië,... allemaal al weten wie 'De Mol' is blijkbaar, volgens velen hier. ;)

Offline Mistery1

  • Forumlid
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #179 Gepost op: 21-01-2005, 22:30:37 »
er viel me wederom wat op bij de introfilmpjes vergeleken met die van vorige week  ::oink::!

Dit keer waren er bij enkele mensen een geluid te horen, bij isabelle hoorde ik bijvoorbeeld gekreun (omdat ze aan het rennen was) en bij yvon had ik ook iets gehoord... bij de vorige introfilmpjes was alleen de muziek te horen en niet de geluiden die bij de opdracht horen zeg maar. Ik zou het nog even moet nakijken want ik weet niet zeker of bij iedereen geluiden herkenbaar waren. zijn dit meer mensen opgevallen?