Auteur Topic: Hints op WIDM.nl  (gelezen 234972 keer)

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #320 Gepost op: 22-01-2005, 21:11:44 »
Eh ja Gelderland bedoel ik.

Maar hoe dan ook ligt het niet in Limburg of het diepe zuiden.

 :)

Roeland, marc-marie komen allemaal uit het diepe zuiden (Tilburg).
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #321 Gepost op: 22-01-2005, 23:04:23 »
Roeland, marc-marie komen allemaal uit het diepe zuiden (Tilburg).

Ja, maar het gaat hier over Sander.
Ma how, zeg!

Offline pimwiz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #322 Gepost op: 22-01-2005, 23:46:01 »
Ook OT: Tink!   ::bravo::

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #323 Gepost op: 23-01-2005, 04:47:43 »
Ook maar even hier dan :)

Vraag me af of er een hint zit in die twee stukjes audio op de site van angela 'The Lion sleeps tonight' (staat een linkje naar toe op de .nl site zoals eerder hier al even vermeld geloof ik)

Roeland liep met 'Tiger' achterop zijn jas ofzo (was lastig leesbaar omdat er een rugzakje overheen zat)

Zou ook kunnen slaan op de mensen die wel goed sliepen (Roeland, Jim, MM?) of natuurlijk op de leeuwen van sterrenbeeld (Yvonne en Lottie),

Of misschien moeten we de hint figuurlijker zien, als een stuk waarin iemand gespeeld heeft miss wat met leeuwen te maken heeft?

De leeuw is wel een terugkerend symbool lijkt het want in het wapen van Lisse zit ook een leeuw.
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline charming

  • Forumlid
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #324 Gepost op: 23-01-2005, 11:36:56 »
Hey mensen,

er is weer een goede hint opgedoken kheb em helaas niet zelf bedacht maar hij is gevonden door Molecule een member van dit forum

dit was de groepsfoto van vorige week:

Bovenin wijst een soort pijl naar Gijs--> de eerste afvaller.

De nieuwe groepsfoto is deze:

Er is een verschil gevonden in het shirt van Marc-Marie, er is een vlek verdwenen links onder.

Zien jullie nog andere verschillen of betekent dit het einde van Marc-Marie.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #325 Gepost op: 23-01-2005, 11:39:16 »
Mag ik eerlijk bekennen dat ik geen verschil zie bij Marc Marie. Die vlek zullen ze er wel uit hebben gehaald toen ze de foto aanpasten (Gijs witmaken).

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #326 Gepost op: 23-01-2005, 11:45:23 »
*leest leeuw en houdt wijselijk zijn mond  :-X  ;D

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #327 Gepost op: 23-01-2005, 11:58:25 »
Ik zie wel dat ze dunner gemaakt zijn en hoger staan. (je ziet bvb MM's handen op de 2e)

Maar ja... daar ben je natuurlijk helemaal niets mee. Tenzij iemand er het kwadraat van neemt, deelt door 100 en 5 kleureffecten in photoshop overheen wil halen om dan te zien dat Sander de mol is?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #328 Gepost op: 23-01-2005, 12:00:15 »
 ;D
Jammer dat Loeki niet meer op tv komt!

Offline robster

  • Forumlid
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #329 Gepost op: 23-01-2005, 12:15:37 »
Hey mensen,

er is weer een goede hint opgedoken kheb em helaas niet zelf bedacht maar hij is gevonden door Molecule een member van dit forum

dit was de groepsfoto van vorige week:

Bovenin wijst een soort pijl naar Gijs--> de eerste afvaller.

De nieuwe groepsfoto is deze:

Er is een verschil gevonden in het shirt van Marc-Marie, er is een vlek verdwenen links onder.

Zien jullie nog andere verschillen of betekent dit het einde van Marc-Marie.

Bij de nieuwe foto zit de hand van Victoria niet meer IN heer broekzak maar hangt ervoor. Maar misschien is het willekeurige ruis op de foto door de compressie van de foto in het programma waar het in gemaakt en vanuit geexporteerd is. Ik denk niet dat dit wat is...

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #330 Gepost op: 23-01-2005, 12:20:31 »
Alleen Sander blijft onduidelijk waar hij geboren is. Nijmegen ligt immers in Brabant en niet in 'Bourgondisch Limburg' of 'het diepe zuiden'.

Het diepe zuiden.... onder de grond daar worden mollen geboren  ;)

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #331 Gepost op: 23-01-2005, 14:17:14 »
Roeland liep met 'Tiger' achterop zijn jas ofzo (was lastig leesbaar omdat er een rugzakje overheen zat)
Ik dacht eerder aan de voormalig beste golfer op de wereld: Tiger Woods... Zou ie dan de winnaar zijn? ;)


ps. tuurlijk wist ie dat toen nog niet... ;D
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #332 Gepost op: 23-01-2005, 14:30:23 »
Het was anders wel een cool jas/hemd! met die tijgernagelkrassen aan de zijkanten ook.

Misschien wil ie het laten veilen op de fandag?!!  ;D

Offline boba

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #333 Gepost op: 23-01-2005, 14:32:51 »
verborgen plaatje op WIDM.

Na stevig zoekwerk kwam ik een plaatje tegen dat ogenschijnlijk zinloos in de achtergrond wordt gebruikt. Ik zal proberen uit te leggen waat je hem kan vinden:
- homepage widm.nl (pagina met de ogen van gijs)
- naast de ogen van gijs vind je de tekst afl 2, een opdr met helicopter en wat doet die mol onder de grond.
- klik in de zwarte rand direct onder de tekst "wat doet die mol onder de grond"
- toets CRTL-A (of kies onder menuoptie bewerken -> alles seclecteren)
- Je ziet dat de vingerafdruk en de tekst is opgebouwd uit drie delen (drie plaatjes)
- ga met je muis in de tussenruimte staan tussen "Een opdracht met een helicopter..." en "wat doet die mol onder de grond" (de muisaanwijzer is een pijltje)
- klik op de linkermuisknop (en beweeg de muis niet)
- klik op rechtermuisknop en selecteer Achtergrond opslaan als.

Ik heb het plaatje bijgevoegd.

Omdat er in vorige seizoenen beelden van deelnemers verborgen waren in plaatjes zie ik ook overal hoofden in. Zo ook hier. Ik heb een bewerkte versie bijgevoegd. Ik zie een hoofd waarop iets van een hoedje lijkt te zitten. Verwijzing naar Marc-Marie of Jim?

 ::vergroot::

Offline Belli

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #334 Gepost op: 23-01-2005, 15:22:53 »
De 'nieuwe'foto is gewoon meer uitgezoomd, waardoor de zwarte vlekken op de randen niet meer op de deelnemers zitten.
Wie graaft in de molshoop van een ander...

Offline charming

  • Forumlid
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #335 Gepost op: 23-01-2005, 15:29:25 »
Goed gevonden, mij lukt het niet maar ik vind het niet Marc-Marie. Volgens mij is het Jim!!

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #336 Gepost op: 23-01-2005, 15:42:24 »
Ik wil niet zeuren, maar ik doe het toch even: Er is een apart onderwerp 'Hints & clou's op widm.nl' voor dit soort dingen. Het is wel handig om dat een beetje gescheiden te houden.

Offline barbiezusje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Mag ik Roeland in een doosje stoppen?
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #337 Gepost op: 23-01-2005, 15:47:39 »
Roeland, marc-marie komen allemaal uit het diepe zuiden (Tilburg).
Tilburg is niet het diepe zuiden.. Ligt hemelsbreed maar een klein stukje onder Nijmegen. (en ja, ik ben een Nijmegenaar, ik ga het even ophelderen)
Nijmegen is NIET het zuiden. Wij horen gewoon bij het midden van Nederland. We hebben een "zachte G" omdat we 20 minuutjes van de grens met Brabant en een half uurtje van de grens met Limburg af wonen. Maar we doen niet aan carnaval en weetikwat. Ik snap dus ook echt niet dat ze zeggen dat Sander Limburgs is.. :|
Een wijde blik verruimt het denken --> Loesje

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #338 Gepost op: 23-01-2005, 15:58:47 »
Ik denk ook dat het Jim is:

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #339 Gepost op: 23-01-2005, 16:02:31 »
Ik heb me sinds de eerste uitzending vrij druk beziggehouden met het zoeken naar verborgen hints op de widm.nl site en dan met name in de plaatjes en foto's.

Ik heb gemerkt dat het plaatje boven 'hints' een heel klein beetje is veranderd na aflevering 2.
Ook in formaat, na afl.1 was het plaatje 18,6 kb (als JPG) en na afl.2 is hij 19,9 kb!

Als je de afbeelding bewerkt naar negatief, en wat reliëf toevoegt (alsmede wat schuiven met contrast/helderheid, etc, etc).
Zie je duidelijk een foto van een persoon die naar links kijkt.
Dit was al na uitzending 1 zo maar voor mijn gevoel is het nu nog duidelijker.
Ik heb het gevoel dat er nu iets meer kleur in zit en dat er iets van de ruis is afgehaald.
Tevens meen ik (maar dat is nog veel vager) dat er uiterst links nog 2 contouren van gezichten beginnen te ontstaan.
Mocht deze theorie kloppen dan is mijn vermoeden dat hier elke week iets duidelijker de 2 finalisten met mol komen te staan.

Ik heb de beide (bewerkte) plaatjes als bijlage bijgevoegd, alsmede 1 waarop ik de contouren van mijn vermoeden heb aangegeven (vergeef me voor mijn tekenkunst, dat is niet mijn tak van sport).
Probeer niet tussen mijn krabbellijntjes iets te zien maar gebruik deze alleen maar als indicatie waar te kijken.
Mocht je je blind staren zonder iets te zien, neem dan iets meer afstand van je scherm.

Ik heb het ook wel eens mis,...