Auteur Topic: Die dag op de helpdesk  (gelezen 378599 keer)

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #700 Gepost op: 13-02-2003, 17:33:20 »
ach er zijn landen op de globus te vinden waar de hype nog niet is doorgedrongen. Veelal zijn dat achtergebleven gebieden zo kent Bush persoonlijk de traitor van de Celeb Mole, maar is de grijze pij drager een onbekende in de achtertuin van Bush, al zitten daar wel Mollen en nu bedoel ik dus de echte achterttuin van Bush en niet het land rondom Guadelajara wat Sjors Dubbeljoe zijn achtertuin noemt. Het land dat dus geen grijze pij drager kent.

De zelfde vergelijking is dus klaarblijkelijk op te trekken met het achterland van Ons aller Guy. Ook tot in het francophone gedeelte van het land(wat wij al lang wilden schenken aan de ons omliggende landen, maar helaas moest er door de economische malaisse teveel geld bij en dan konden we de club van Marc U. niet meer redden), is de grijze pij drager niet doorgedrongen. Hoewel er in onze kloostertuin toch al een serieuze poging is ondernomen om een tunnelke te graven. Of is dat de escape route voor de sjapieter flessen die niet door het raam van portasia passen???







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #701 Gepost op: 13-02-2003, 21:00:12 »
Knudde heeft net bericht gekregen dat wij hier morgen in ons nederig convent niemand minder dan Soeur Amour mogen ontvangen. Soeur Amour, U weet wel, de zus van de sint. Zij zal ontroerende, aangrijpende en virtuoze fragmenten uit eigen werk voorlezen, omkaderd door een oogstrelend decor en dito video-beelden, een simultane vertaling van anderstalige teksten en tot de verbeelding sprekende muzikale entr'actes.
Na dit alles doorknabbeld te hebben, zal zij ons een nieuwe miswijn voorstellen, heel toepasselijk de "Ceintamoer" genoemd welke volpurper van kleur is; de geur weelderig en rijk met mooie bloemenaroma's en veel levendig fruit. De smaak combineert kracht en power met mooi fruit zonder zijn elegantie te verliezen. Een aanwinst in onze collectie! Over haar persoonlijke collectie die dezelfde naam draagt, kan zij om begrijpelijke redenen hier niet verder uitwijden, doch een bescheiden blik in haar boodschappentas kan hier discreet geschieden.
Moet er toevallig nog zand zijn?
 









De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Teddybear

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Bach rules !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #702 Gepost op: 13-02-2003, 21:52:00 »
Broeder Knudde weet toch dat hij uit de sjakosjen van de madammen moet blijven !?
Dat zijn geen manieren, hee maat.
Mooie dinges overigens, dat wel.
Broeder Soi-Même, er is in uw buurt een postduif neergestort.









Offline Frêre Soi-même

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #703 Gepost op: 13-02-2003, 22:04:54 »
De postduif is gevonden. Zijn pootjes heb ik voorzichtig en met veel plezier gepeld. Na een Quebecs badje is deze vervolgens boemeransgewijs terug uw richting uit gekeild. Haar laatste woorden waren: Ik ga naar de vakboooooooooooooooo.... BZZ







Hoe meer je weet, hoe meer er is dat je nog niet weet.

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #704 Gepost op: 13-02-2003, 22:29:33 »
Over haar persoonlijke collectie die dezelfde naam draagt, kan zij om begrijpelijke redenen hier niet verder uitwijden, doch een bescheiden blik in haar boodschappentas kan hier discreet geschieden.
Moet er toevallig nog zand zijn?

Mais enfin Knudde, dit is hier een klooster, geen ondergoeddemonstratie hé ! Wat zal uw overste wel niet denken?
De vrachtwagen met de aldaar verschafte aflaten zal bij Zuster Viventia gedeponeerd worden, dit tot beter welzijn aller medebroeders en -zusters.  

Zuster Viventia dankt u bij deze voor het vertrouwen in haar, uw aflaten zijn veilig.

en dat ik dan tegelijkertijd in de M.ol en in de SIM kaart kan geloven

Merkt Zuster Viventia bij deze dat Broeder Dictionarius haar volgt? Of I.s het maar een droom?

Enfin, vele nachtelijke dwalingen zorgen ervoor dat Zuster Viventia nog geen tijd gehad heeft om Zuster Videotheca op te zoeken. Waarbij haar excuses. Echte bewijzen kan ze u bij deze dus niet leveren.

Nog maar 6 minuten op de SIM-kaart? Hmm... het lijkt deze zuster maar bitter weinig en ze gelooft er dus helemaal niet in...








banaan begint met een b, soms met een s

Offline Dragonius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...hoe meer ik weet, hoe meer ik twijfel...
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #705 Gepost op: 13-02-2003, 23:35:47 »
Zuster Spicenspansia laat me weten dat bovenop de klokkentoren de problemen zich beginnen op te stapelen. Wat ooit beslegen was met zwarte leien is intussen bedekt door een witte laag. Inderdaad, door toenemende succes van Het Orakel vormen de postduiven er een ware plaag. Omdat er toch iets aan gedaan moest worden, besloot Broeder Prematuur het probleem met zijn typische logica op te lossen: hij zou de duiven naar Barcelona deporteren. Vorig weekend zag Zuster Portesia grote vrachtwagens vol duiven geladen worden en de grens overrijden om ze daar te lossen. Dat is natuurlijk boter aan de galg, want de duiven zijn sneller in het klooster dan de vrachtwagens waarmee ze vertrokken zijn.
Dragonius kan, om de duiven van de toren weg te jagen, af en toe eens hard met de klokken luiden. Let wel, ik zal dat enkel en alleen bij daglicht doen, en de avondlijke uren evenals de nachtelijke zwart-witte beelden vrijwaren. Iemand zou toch eens boven moeten gaan kijken of het wel degelijk duiven zijn. Het is ook best mogelijk dat het torenvalken zijn, of uilen, die in de Toren een nestplaats hebben gevonden. Als diezelfde Toren dan door de inquisitie wordt bezocht, zal er enkel zwart/wit beeld te zien zijn. De plebejers verkiezen liever kleur.
Moeten we daar eens een broeder op uit sturen om deze zaak te onderzoeken?







Rozemarijn en palmwijn, Monnikslatijn in kwatrijn, Rare pipo in woestijn, Hiero, daaro, toto, tricot...

Offline Nosferatu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Singulum Diaboli, Nigra sed Formosa
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #706 Gepost op: 14-02-2003, 00:05:27 »
Dragonius kan, om de duiven van de toren weg te jagen, af en toe eens hard met de klokken luiden. Let wel, ik zal dat enkel en alleen bij daglicht doen, en de avondlijke uren evenals de nachtelijke zwart-witte beelden vrijwaren. Iemand zou toch eens boven moeten gaan kijken of het wel degelijk duiven zijn. Het is ook best mogelijk dat het torenvalken zijn, of uilen, die in de Toren een nestplaats hebben gevonden. Als diezelfde Toren dan door de inquisitie wordt bezocht, zal er enkel zwart/wit beeld te zien zijn. De plebejers verkiezen liever kleur.
Moeten we daar eens een broeder op uit sturen om deze zaak te onderzoeken?
Vreest niet, Broeder Dragonius.  De duistere tijden van Inquisitie, auto - da - fe en solitude opsluiting zijn zwarte bladen uit een ver verleden van dit klooster.  Wat niet wegneemt dat het gekerm mijner vroegere daden de duiven niet meer wegjaagt en er inderdaad naar een meer falikante oplossing moet gezocht worden.  Ik begeef me in deze dusdanigheid naar Barcelona om de kwestie alginds op de voet te volgen.  Een reisverslag en eventuele bijkomstige hints zullen bijgevoegd worden eens ik Barca heb bezocht.

Imprimatur,
Broeder der Verre Oorden







IN HOC SIGNO VINCES

Offline Dragonius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...hoe meer ik weet, hoe meer ik twijfel...
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #707 Gepost op: 14-02-2003, 00:09:52 »
Vreest niet, Broeder Dragonius.  De duistere tijden van Inquisitie, auto - da - fe en solitude opsluiting zijn zwarte bladen uit een ver verleden van dit klooster.  Wat niet wegneemt dat het gekerm mijner vroegere daden de duiven niet meer wegjaagt en er inderdaad naar een meer falikante oplossing moet gezocht worden.  Ik begeef me in deze dusdanigheid naar Barcelona om de kwestie alginds op de voet te volgen.  Een reisverslag en eventuele bijkomstige hints zullen bijgevoegd worden eens ik Barca heb bezocht.

Imprimatur,
Broeder der Verre Oorden
Ik alludeerde niet op uw duistere en onderaardse hobbyclubje, broeder Imprimatur. Ik doelde op de Romeinse Inquisitie, die met het spraakgebrek, waardoor a en e verwisseld worden.
Laat me echter niet nalaten u een behouden reis naar het verre Iberica toe te wensen. Mogen de goden u welwillend gezellen op deze verre tocht.







Rozemarijn en palmwijn, Monnikslatijn in kwatrijn, Rare pipo in woestijn, Hiero, daaro, toto, tricot...

Offline Nosferatu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Singulum Diaboli, Nigra sed Formosa
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #708 Gepost op: 14-02-2003, 00:14:06 »
Dank, Broeder Dragonius,

Ik vertrek aanstonds met de tReiniger, het nieuwste vervoermiddel der religieuzen, met biechtstoelen als coupé.  Aan boord kan men proeven van de divijne Reli-Gueuze, een ambachtelijk gebrouwen Paterbier.

Aanstonds een verslag,

Imprimatur,
Broeder der Verre Oorden







IN HOC SIGNO VINCES

Offline Dragonius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...hoe meer ik weet, hoe meer ik twijfel...
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #709 Gepost op: 14-02-2003, 00:18:47 »
Ik zie dat u zich nog laat vergezellen door andere - meer werelse - zaken dan alleen de goden. Laat het u smaken. Maar proef met aandacht, misschien moet u het gedronkene later nog eens identificeren.







Rozemarijn en palmwijn, Monnikslatijn in kwatrijn, Rare pipo in woestijn, Hiero, daaro, toto, tricot...

Offline Nosferatu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Singulum Diaboli, Nigra sed Formosa
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #710 Gepost op: 14-02-2003, 00:23:24 »
Lichaam en geest, wereldse en transcendente... Het equilibrium moet bewaard worden Broeder Dragonius.  Daar mijn geestelijkheid omvattend is, moet hiertegenover een passende wereldsheid staan.  Ik impliceer hier een 'dichter bij de gewone man' staan, een ingetogen empirisch aanvoelen van de noden van vandaag, een kennisgeving tot mezelve van dagdagelijksheid.  U begrijpt natuurlijk dat dit alles in het teken staat van ons Hoger Doel, onze Eeuwige Queeste.







IN HOC SIGNO VINCES

Offline Nosferatu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Singulum Diaboli, Nigra sed Formosa
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #711 Gepost op: 14-02-2003, 11:34:52 »
Rampspoed O Broeders en zusters!

Halverwege mijn excursie naar het nabije Barcelona ontspoorde de tReiniger omwille van ener over-Reli-gueuze machinist.  Ik nam onwillig de taak op mij de beenloze zuster Boulemie de ons nog resterende 560 km te torsen.  Daar haar kilogrammen het aantal nog af te leggen kilometers equivaleerde, werd dit onderdeel van onzer aller queeste geen sinecure.  Kromgebeend en oververmoeid sleepte ik me door de stadspoorten van Barca.  Vervolgens rolde ik zuster Boulemie bij de Broeders Anorexianen binnen en begon aan mijn divijne taak.

(wordt vervolgd)







IN HOC SIGNO VINCES

Offline Nosferatu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Singulum Diaboli, Nigra sed Formosa
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #712 Gepost op: 14-02-2003, 11:50:50 »
Duive(l)n in Barca

Enigerwijs verkwikt van uitgestaan leed traceerde ik de vrachtwagens volgeladen met duiven.  Aanstonds viel ik aan een hallucinante angst ten prooi.  Onderwegel bleek een onverlaat de duiven geketend te hebben met een Singulum Diaboli.  Het 'Nigra sed Formosa', in zwarte letters geschilderd op de zijkant van de vrachwagens deed de luttele twijfel in mijner gedachtengang verdampen.  KLOKKENLUIDERS: Deze duiven mogen het Klooster niet bereiken!!!!!

Alsnog verblijf ik enigerwijl in Bar Barca, om de verdere verwikkelingen te kunnen rapporteren.

Imprimatur,
Broeder der Verre Oorden

(bijlage: een vreemde god aanbidden ze in Barca, hierbij ene foto van diens tempel)
IN HOC SIGNO VINCES

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #713 Gepost op: 14-02-2003, 15:13:55 »
Da's ook niet moeilijk te verstaan, Beste Broeder( of is het Zuster ?) Imprimatur, met al die droogte daar in Het Verre Zuiden.
En toevalligerwijze is ons Tante Nonneke ook aldaar gepasseerd, deze keer toen ze op bedevaart was met Zuster Toeristica en Zuster Jetairia.
Het was een ambitieus reisprogramma. We vertrokken eerst naar Scherpenheuvel,dan langs Ramsdonk naar Oostakker.Vervolgens via Beauraing en Banneux naar Lourdes.Van Lourdes ging het via Santiago de Compostela en Fatima om te eindigen bij de Zwarte Madonna van Montserrat.
En da's niet moeilijk dat ze die daar de Zwarte Madonna noemen.
Ik heb het hun daar in mijn beste Spaans proberen uit te leggen, maar om één of andere duistere reden verstonden ze mij niet. Ik zei hun " Vousos besoignos de Zusteros Spicenspanias,Zusteros Puritentias y Zusteros Viventianos para schrobbar properos Los Beeldekos della Madonna Nero.Tuttos los stoffos della turistas koektos aanos y bleft plakkos"
Maar ze wilden dus niet luisteren.Ja,zeg, dan moeten ze het zelf maar weten.
Tante Nonneke verschiet er dan ook niet van dat hun Kathedraal van de Sagrada Familia nooit niet af zal geraken.
Rare kerels, die Spanjaarden...







« Laatst bewerkt op: 14-02-2003, 15:34:25 door Tante Nonneke »
Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #714 Gepost op: 14-02-2003, 16:13:53 »
Tante Nonneke heeft nog even een kleine dienstmededeling in petto voor alle Broeders en Zusters en vooral voor Broeder Xandragon.
Aangezien de retraite van Tante Nonneke aangebroken is zal ze zich vanavond, en dit alzo de 7 volgende nachten, omstreeks 22.00 aanmelden aan de poort van Het Monasteria della Blokskes de Légo, bij Zuster Viventia welbekend,om aldaar de nacht,samen met Broeder Xandragon in afzondering, stil gebed en pure devotie door te brengen.
Gezien de te verwachten diepkoeling van de nachtelijke temperaturen geeft Tante Nonneke Broeder Xandragon een welgemeende raad mee : Neem maar 5 paar handschoenen mee,want het zal zeer friskes worden ter hoogte van huisnr 32. Tante Nonneke trekt zelf 9 T-shirts van maat 65-66 aan of zet 12 mutsen op, beginnende bij 1 tot 10 en dan 11A en 11B, dat herinnert ze zich niet goed meer,maar het zal in elk geval goed warm zijn. Hierdoor valt natuurlijk Het Concilie van de Grote 461 gedeeltelijk weg, maar in stukskes gaat het ook wel .
We zullen het wel zien...  



 







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #715 Gepost op: 14-02-2003, 16:22:59 »
Xandragon heeft Tante Nonneke misschien iets anders gezegd gister maar hijzelf zit gedurende de hele nachtmis op de preekstoel om het Concilie volledig te ontvangen. Dus in nabijheid van de warmende kaarsen zal het niet nodig zijn om winterkledij te dragen. De pulsen die op me afgestuurd worden zullen van fosforescerende aard zijn. Ik zal Chanel nr. 5 dragen afkomstig van Helena van Troje om aldus de hoofdfunctie van het afkoelen e.d. tot mij te nemen.








Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #716 Gepost op: 14-02-2003, 17:10:15 »
Broeder D heeft het stof van zijn ordinateur geblazen en zuster videotheca bezocht.

Allereerst Nonneke veel plezier met de nachtelijke blokskes.

Verder heb ik naast zuster videotheca ook een bezoekske gedaan aan de facteur hier van dienst die wel alle postcodes uit hare kop kent. 3 wonderlijke zaken vallen hierbij op.

De domicilie van heer assubel is in landelijke dagbladen enkele kilometers verplaatst,, maar in het echt blijkt de heer assubel een provinciegenoot te zijn van de stad waar de telefoon maatschappij juist nu haar diamanten aan Justine en Kim wil schenken maar waar de gezusters Williams weer roet tussen zullen steken.of doen ze dit keer niet meer mee.

Verder is het niet zo vreemd dat men de postcode niet bij de domiciliering van de heer Sap kan plaatsen , maar valt wel de gok van de heer assubel op, hij gokt 8060. Very close but no sigar, nee zelfs geen geldige postcode, vertelt zuster factoria mij.

En last but not least, onze kleine lieve slimme IT manager,(blijft een woord masculin, hoewel shadia wel erg vrouwelijk is) weet heel goed de postcode van broeder augustinus, daar de laatste zijn domicilie heeft in het mechelen, waar de geel roden nog steeds financiele problemen hebben. Maar die stad heeft naast 2800 toch nog een andere postcode zeg. Vreemd.

Tel daarbij op dat dezelfde mevrouw niet op het appel verscheen toen de bal vorstelijk werd ingehaald nadat hij door mw goede snelheid was opgevangen. Is het na Molse acties goed slapen en is ze daarom later nog niet bekomen.

Ik ga tegen beter weten in denk ik maar eens een SM club bezoeken.







« Laatst bewerkt op: 14-02-2003, 18:06:45 door mollemans »
we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #717 Gepost op: 14-02-2003, 17:40:40 »
Ik ga tegen beter weten in denk ik maar eens een SM club bezoeken.

Eén namiddagje het slaafje spelen in deze linke Orde broeder D, en je zult wel van gedacht veranderen. Een accupunctuurbehandeling met Limburgse tetanosnaaldjes zal uw deel zijn...








« Laatst bewerkt op: 14-02-2003, 20:27:08 door Knudde »
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #718 Gepost op: 14-02-2003, 18:17:14 »
Eh knudde ik denk dat ik vriendelijk deze invitatie afsla. Maar om nu direct te zeggen dat ik aan MS lijdt, gaat me ook wat ver. MiSschien dat ik dan het zo maar doe.








we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #719 Gepost op: 14-02-2003, 18:22:42 »
Xandragon zijn ogen ging zéér ver open bij het volgen van een door een Promoliaat aangegeven link. Het blijkt zowieso een linke boel te zijn. Moest het nu nog gewoon SM zijn met het juiste geslacht, dan zouden er geen grote zonden begaan worden. Immers onze nonnen kastijden zichzelve ook ter tijd en stond. Maar dit spreekt me absoluut niet aan !







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.