Auteur Topic: Die dag op de helpdesk  (gelezen 379303 keer)

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1160 Gepost op: 7-03-2003, 20:11:49 »
Tante Nonneke haar tenen krullen van tevredenheid. Deze morgen, ze was net uit haar warme waterbed gestapt en volop bezig met haar ochtendlijke toilet, hoorde ze op de eerste radio een verhaal waarin dit klooster en haar bewoners met naam en toenaam werden vernoemd. Frère Jacques,de broeder die ons verliet maar toch nog verder leeft in onze gedachten en in sommige berichten, vertelde met veel vuur over onze belevenissen en verdedigde mijn bescheiden mening over onze Gallische vriend Assurancetourix die de Grijze Graver uithangt. Tegenover hem zat een Penneridder met Belangen in de bronsgroen eikenhouten provincie.Die dacht dat de grijze habijt hing rond de schouders van de jongeman uit een naburige stad waar men ooit probeerde van de Maan te Blussen.
Nu heeft Tante Nonneke veel sympathie voor die jongeman, vooral voor zijn zin voor mysterieus drama waarmee hij hoe langer hoe meer uitpakt, maar de argumenten van de groepsfoto's van de bronsgroene penneridder zijn niet van die aard dat ze Tante Nonneke kunnen overtuigen. Als ge zou moeten schuilen tijdens een onweer onder die redenering zou je snel kletsnat worden want waterdicht is toch wel anders.
Niet dat ik al ergens sluitende theoriën heb gezien, maar in deze fase is dat logisch, en het is ook nooit anders geweest. Zelfs niet in een vorig leven, toen Hugo zijn felicitaties aanbood aan Tante Nonneke wegens haar theorie die de juiste mol ontmaskerde om de juiste redenen.
Tante Nonneke zag er toen nog wel iets anders uit dan nu maar toch...
Maar onze Frère Jacques slaagde er toch maar in om overtuigend de tweestrijd met de bronsgroene papiervullende ruiter te winnen.En daarmee wil Tante Nonneke hem feliciteren. Een uitnodiging voor 23 maart ligt dan ook voor hem klaar.
Aldaar zal dan ook door de aanwezigen een flesje van de klaarste wijn geschonken worden.
En wel de Granda Cruella 2003 della Monasteria de la Talpa.Heel lekker en heel passend bij gezellige
momenten...  







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1161 Gepost op: 7-03-2003, 22:10:55 »
Beste Tante Nonneke,

U dwaalt nog steeds. Zoals onze Teddybear al zo mooi formuleerde deze morgen, tussen haakjes kunnen we eens een nieuwe koffieleverancier zoeken want de koffie van elf uur smaakte meer naar soep, de mol begint met een S. dit jaar. Dat is natuurlijk net geen 30 percent, zodat Broeder Jacques toch iets beter moet leren formuleren. Meten is weten, maar dat heb ik hier als eens gezegd.
Ik ga hier eens een not done plaatje draaien. Zo eentje dat niemand toegeeft dat ze dat in hun rekjes hebben staan.
Ik draag het ook op aan  Mol 3:
To know you is to love you van de Fontein Zustertjes.







« Laatst bewerkt op: 7-03-2003, 22:12:15 door DJHouss »

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1162 Gepost op: 7-03-2003, 23:02:13 »
Tante Nonneke heeft net een Goddelijke ingeving gehad toen haar,bij het betreden van haar duistere zolderkamertje, een lichtje opging en ze plots zag waar de lamp brandde.
Ze moet er wel nog eens over nadenken, maar het zou het pannekoekenfestijn in de bakkerij van de Australische hoofdstad misschien nog een beetje meer grappige glans van Promoliaatse originaliteit kunnen verlenen.
Tante Nonneke weet zeker dat de bakkerij over de nodige infrastructuur er voor beschikt, maar moet nog eens navraag doen bij Bakker Trappist en Frère Zuidwester, die hopelijk reeds het witte goud achter zich heeft gelaten en zonder ongewenste breuken of vermenigvuldigingen koers heeft gezet richting QueBec. Home Sweet Home...

En tussen ( ), Broeder Trappist aanvaard nog steeds inschrijvingen voor Het Grote Feest van 23 maart.
U kan hem al reeds verwittigen van Uw komst in het Molfandag topic van dit forum, maar een persoonlijk mailtje aan zijn adres stijn@dulkonijn.be zal door hem zeker gewaardeerd worden.  

Daarom lanceert Tante Nonneke dan ook deze oproep aan alle Mollenvangers, waar ook ter wereld :
 Beste vrienden, schrijf U massaal in ! Den entree is gratis,het buitengaan ook, het bier goedkoop, het eten warm of koud en den ambiance verzekerd tegen gebeurlijke ongevallen!

En uiteraard, voor al wie meegedaan heeft aan onze Orakeluitdaging is er de superspannende  finale waar eindelijk het geheim van ons Orakel ontsluierd zal worden. Wie was, vanaf aflevering 1, de Mol der Promoliaten? Was het Bruno ? Of Shadia ? Stijn misschien ? Of toch Inge ? Of was het Katrien Wouters,23 jaar,uit Rumst? En wie heeft er gelijk ?. Wij of jullie ?
Al die levensvragen gaan een antwoord krijgen op 23 maart.

En daarenboven is er ook de bekendmaking van diegenen die de juiste Mol aan ons doorgemaild hebben en die met de Promoliaten in zee mogen gaan.
En zoals beloofd kiezen we ook uit de onfortuinlijken die ons NIET de juiste mol doormailden ook nog een aantal mensen die eveneens de Promoliaten van naderbij mogen leren kennen.
En last,maar zeker en vast not least, hebben we voor iedereen die langs komt op 23 maart een zestal zeer leuke verrassingen klaar staan.
Geen stoomstrijkijzer of superstofzuiger,neen, ook geen klopboormachien of cirkelzaag maar, naar goede Promoliaatse gewoonte, verrassingen met pit...
Dus, Beste Vrienden, ik zou zeggen, kom allemaal af en dan maken we er samen een geweldig Feest van !

Tante Nonneke haalt diep adem, want haar hartslagmeter begint te piepen als een Christophe op een hangbrug, en dat is slecht voor hare cholesterol naar 't schijnt. Maar wat wilt ge, na zo'n lang en vurig betoog...
Misschien moet Tante Nonneke na 23 maart maar eens een jobke zoeken in de reclamebuzinezz,daar gaat het er ongetwijfeld een stuk rustiger aan toe ...
 









« Laatst bewerkt op: 7-03-2003, 23:10:58 door Tante Nonneke »
Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1163 Gepost op: 7-03-2003, 23:27:47 »
Broeder Econoom, zijn alle kabeltjes van uw nieuwe del al aangesloten? Of mist ge er eentje? En kan u eens een kopietje van die factuur publiceren? De zwarte kas was danig goed gespijsd, maar let toch een beetje op. Ik voorzie onvoorziene omstandigheden tussen nu en zondagavond.








Offline Nosferatu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Singulum Diaboli, Nigra sed Formosa
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1164 Gepost op: 7-03-2003, 23:36:45 »
helaba wat is dat van die kaakslagen ik dacht dat we impriamtur net hadden verboden dit soort praktijken te plegen inde onze kelders.
Inderdaad, waarde Broeder,

De splinter in het oog van een ander is de balk...  En ik maar braaf wezen... De verre Oorden die ik mocht aanschouwen waren een verheerlijking van de zinnebeelden.  Maar dit terzake:
Ettelijke medebroeders vinden (terecht) dat dit (laat me toch stellen) empirisch gericht (en voor sommigen nog steeds) divijne klooster een toedracht moet bewerkstelligen de Grijzige Pij te ontmaskeren.  Menig graan dorf mijn meelbox te dorsen...  Mijn wijze (en familiaal gebonden)zuster heeft een fenomenaal plan begeesterd..  Ik kan u nog niet informeren, edoch de verwezenlijking niet verre op zich zal laten wachten,

Imprimatur







« Laatst bewerkt op: 7-03-2003, 23:37:49 door Imprimatur »
IN HOC SIGNO VINCES

Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1165 Gepost op: 8-03-2003, 00:16:45 »
Het is Stijn, het begint met de S van "zeg dat is hier geen chatforum zenne"

let op de datum, let op het uur








Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1166 Gepost op: 8-03-2003, 00:40:58 »
Misschien nog een italiaanse arichide i.p.v. een engelse fooi?
"When the Moon is in the Seventh House"
De keuze van de uitvoerder mag u zelf bepalen, die spelen deze keer geen rol.

Raar dat niemand hier is ingegaan op de sublieme huisdieren van Frère Soi-Même, namelijk de sterrebeelden. Hij had de juiste rode bijbel vast en wij hadden het licht toen nog niet gezien.








Offline Dragonius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...hoe meer ik weet, hoe meer ik twijfel...
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1167 Gepost op: 8-03-2003, 00:49:08 »
let op de datum, let op het uur
Proficiat, zuster. Ware het niet dat Dragonius nog voor de eerste zevendedagse avondvulling zijn conclusies had genomen. Daarvoor zijn toevlucht nemend tot de preluden
(Nee, niet Perlut, p r e l u d e !).
Daar zag Dragonius broeder Augustinus op subtiele wijze '3' aangeven, en even later in een andere prelude een vandalenstreek uithalen, terwijl alle andere plebejers slechts wat rondkuieren (dan wel aan elastiekjes hangen te springen of hun koetsen de vernieling in prakken).
Dus reeds voor het ochtendkrieken van onze queeste had Dragonius zijn stapschoenen al aan, klaar om de hopen zand te vertrappen, en de verantwoordelijke voor het verwoesten van de kloostertuin te vangen.
Maar laat deze kinderachtige rechtzetting niets afdoen van uwe verdienste, DJH. U hebt het tenslotte bij het rechte eind. Wat niet van al onze dwalende medegenoten kan gezegd worden.







Rozemarijn en palmwijn, Monnikslatijn in kwatrijn, Rare pipo in woestijn, Hiero, daaro, toto, tricot...

Offline Teddybear

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Bach rules !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1168 Gepost op: 8-03-2003, 01:47:56 »
Broeder Jacob komt nog even terug. Even maar.
Hij heeft zichzelf ingespannen om de orde haar ware waarde te geven . Gelukt ?
Dat laat ik aan jullie over.
Verder weet ik het onlangs de  whisky ook niet.
Have fun. En dat ik niemand ooit van jullie hoor zeggen: "get a life".
It was fun while it lasted.
Echt waar.
En Marc blijft mijn Mol; tegen beter weten in.
T.
En de radio, ach, de radio. Beter weergegeven dan de gazetten. Die ernaaast zaten.







« Laatst bewerkt op: 8-03-2003, 01:49:22 door Teddybear »

Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1169 Gepost op: 8-03-2003, 01:56:40 »
De gazetten zitten er altijd naast. Naast de persoon die er ook naast zit. Soit, het waren aangename voormidagmetten, buiten de koffie, we hadden niets anders verwacht, tenzij de stem van Tante Nonneke, die ontbrak. Zo'n beetje Hasseltse cafeïne als u begrijpt wat ik bedoel.








Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1170 Gepost op: 8-03-2003, 02:33:04 »
Het is laat, ik weet het, in de weekenden dwingt de ambacht mij wel eens tot doordraaien, u kent dat, een hoop verbintenissen voltrekken zich in oude of verlaten kloosters en de kuskensdans is nog niet in zicht of zucht.
In de aanpalende kloosters zal dit waarschijnlijk al de vers van de week zijn, maar ik moet me helaas beperken tot deze orde. Ik heb trouwens trouw gezworen bij zuster Portasia bij het binnentreden en nooit of te nooit werd ik verleid tot de schismata die naar andere klokken luisterden. Mooie fora namen zoals "la talpa est (u mag invullen) of non est" waren aan mijn boxen niet besteed.
Tu quoque, DJHouss, filia mia zal van dit huis niet kunnen gezegd worden.

De vraag dus, voor het afromen: waarom droeg Frère Père Totale een T-shirtje met de letters M M tijdens de laatste aflevering? Onze geliefde Abdis zal dit wel kunnen verklaren tijdens haar zaterdagochtendpreek.
Het nummertje van Kain & Abel met de song M&M is niet voor gevoelige oortjes. Maar het is laat en alle engeltjes slapen al.










Offline evil sister

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1171 Gepost op: 8-03-2003, 10:30:20 »
Pithurgus had het niet beter kunnen verwoorden, maar de grijs gepijde is idd geen lang leven meer beschoren...  8)

Uw duivelse leeftijd doet één en ander vermoeden Sister. Dat het tijd wordt om te drinken? Wees gerust, binnenkort zal het gelag worden betaald en zullen tinnen bekers op de hoofden der boze konijnen weerklinken. Ik laat alvast een Bloody Mary voor U aanrukken. Kwestie van in de mood te blijven...


Ik ben inderdaad duivels en het is altijd tijd om te drinken. Mag ik in plaats van een bloody mary ook slangenbloed met een kinderoog erin, zaaaaaaalig!

Ik raad iedereen aan zich te bekeren naar de duivelse kant voor het te laat is. Broeder Imprimatur kan ervan getuigen, hij bewijst van een gezond en verdorven verstand om zich aan mijn kant te scheren! Iedereen moet volgen, anders...

duivelse groeten







nunc est bibendum

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1172 Gepost op: 8-03-2003, 11:07:43 »
Broeder Imprimatur kan ervan getuigen, hij bewijst van een gezond en verdorven verstand om zich aan mijn kant te scheren!


De schaar erin of anders worden alle mollen over dezelfde kap gegooid!  8)

En dan die T-shirtjes, man, man ,man,...
Eerst ons Sandraake met de brave meiskes die geen spellekes spelen en dan ons Marcske die even komt tonen waar hij de laatste tijd op reis is geweest en daardoor tot mol gebombardeerd wordt. Ja amaai, zo heb ik er ook wel enkele in mijn kast rondlopen dan...

"La velomediane" kom je geregeld tegen als je de Mol Ventoux opfietst en de "MM" was vergezeld van het dorpje Tias, geborduurd in het noordoostelijk gedeelte van Assurantourix zijn torso, wat impliceert dat de Simons-family ooit eens op Lanzarote fatsoenlijk hebben zitten headbangen op de tonen van die crashende dummies. Marcske kreeg wellicht een déjavoe toen hij samen met Stijn, mannen aan de rand en onder elkander, zich eens op AC/DC kon uitleven vooraleer aan de afwas op stokskes te beginnen met het gekende gevolg...

Bijna V-day. De dag der Vandaelen. Laat de dunne maar eens aan zijn trekken komen!








« Laatst bewerkt op: 8-03-2003, 11:10:00 door Knudde »
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Dragonius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...hoe meer ik weet, hoe meer ik twijfel...
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1173 Gepost op: 8-03-2003, 12:31:24 »
Broeder Jacob komt nog even terug. Even maar.
De zon klaart op achter de verre wolken. Een (oude?) lentewind waait weer door het dal.
Hij heeft zichzelf ingespannen om de orde haar ware waarde te geven . Gelukt ?
Zeer zeker. Hoewel de zelfingenomen letterzetter wat lik op stuk had mogen krijgen. Zijn uitvindsele zijn de onze (ik zeg niet 'mijne', Dragonius is bescheiden).
En dat ik niemand ooit van jullie hoor zeggen: "get a life".
Zou dit ons allen geen spiegel voorhouden? Mij in elk geval wel. En dat dit nu eens eerlijk is.







Rozemarijn en palmwijn, Monnikslatijn in kwatrijn, Rare pipo in woestijn, Hiero, daaro, toto, tricot...

Offline Dragonius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...hoe meer ik weet, hoe meer ik twijfel...
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1174 Gepost op: 8-03-2003, 12:33:31 »
En Marc blijft mijn Mol; tegen beter weten in.
Dat stelt me dan weer erg gerust. De grote dikke Van Daele zal op de zevende dag van zich laten spreken. Zelfs al heeft hij krollen en anorexia.







Rozemarijn en palmwijn, Monnikslatijn in kwatrijn, Rare pipo in woestijn, Hiero, daaro, toto, tricot...

Offline Dragonius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...hoe meer ik weet, hoe meer ik twijfel...
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1175 Gepost op: 8-03-2003, 12:59:58 »
In de aanpalende kloosters zal dit waarschijnlijk al de vers van de week zijn, maar ik moet me helaas beperken tot deze orde. Ik heb trouwens trouw gezworen bij zuster Portasia bij het binnentreden en nooit of te nooit werd ik verleid tot de schismata die naar andere klokken luisterden. Mooie fora namen zoals "la talpa est (u mag invullen) of non est" waren aan mijn boxen niet besteed.
Tu quoque, DJHouss, filia mia zal van dit huis niet kunnen gezegd worden.
Dragonius heeft bij de intrede in deze orde de belofte van het verspreiden zijner geloof moeten doen. "Ga en vermenigvuldig u", maar rekenen is niet één van mijn sterke kanten. Vermenigvuldigen, delen, raadsels, whatever.
Tu quoque kan op Dragonius dus wel toegepast worden, sporadisch, af en toe, by the way. Vergeef me, ik deed het met de beste intenties. De grijzige moet ontmaskerd worden, de dwalenden op het rechte pad gebracht, de zandhengelaars zand in hun carburator.








Rozemarijn en palmwijn, Monnikslatijn in kwatrijn, Rare pipo in woestijn, Hiero, daaro, toto, tricot...

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1176 Gepost op: 8-03-2003, 15:37:28 »
Xandragon (en niet Xandragonius beste gepluchte Entiteit) is ontsteld van de ontdekkingen die gebeurd zijn... M.olleke zit steeds bij de afvaller per aflevering en geeft een schouderklopje of raakt de plebejer aan alsware het een handoplegging te zijn om de zonden te vergeven. Is dit nu toeval of weet hij op voorhand wie er gaat afvallen. Dit weet enkel en alleen de Mol onder de plebejers. Verd... (ik mag hier niet vloeken van Tante Nonneke)

De fout die Teddybear maakte in Mol 2 ga ik echter overdoen... Ik blijf bij Nikki ... euh ... Inge. Ze is te overduidelijk maar zoals Hugo (Daemen) zei als laatste tip : Verander niet meer van mol. En zodoende...

We vullen de roemers en de Ciborie wel met de purperrode wijn moest ik een verkeerde keuze hebben gemaakt. Kwestie van het korte termijn geheugen te wissen en met een onbevangen visie te aanvaarden wie de mol wél is...

En T ..., je maakte een goede indruk bij Zuster De Brave edoch promotie voor onze molfandag was welkom geweest. Niettegenstaande dat je Mark met de Limburgse Belangen van de kaart vaagde, had die toch wel enkele goeie opmerkingen. Overall performance was dus bon.







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Fernand Tempesta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Failure is no more fatal than success is permanent
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1177 Gepost op: 8-03-2003, 15:47:27 »
Gegroet waarde broeders. Na een week afwezighied ben ik deze nacht met het door metalen viervoeters aangedreven toestel terug in in ons klooster aangekomen. Licht gebruind niet aangebakken. Na isolatie in het klooster van de orde der plank voortglijdende monniken heb ik bij mijn thuiskomst kunnen vastellen dat de zandvissers om mij te plezieren alle plejebers nog een josdag laten meespelen. Ode. Ijzesterke theorieën bevestigen mijn molkeuze van het eerste uur. Eerst uitpakken en dan naar de stal gaan zien naar mijn trouwe ezel want binnenkort mag die mij richting Bissegem brengen...







Leer van de fouten van anderen. Je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken.

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1178 Gepost op: 8-03-2003, 16:34:51 »
Ik koM juist in Mijn kaMertje en mijn venstertje stond open. De door de aldaar binnengewaaide wolfse tocht heeft ervoor gezorgd dat Mijn bijbel opengewaaid was bij Lc 5:10. In diepe bezinning wacht ik de dag des Heren af.








Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1179 Gepost op: 8-03-2003, 16:40:02 »
Na een korte edoch felle hik van de wegomlegger van mijn via grappia heb ik toch weer een loopgat kunnen vinden om in mijn vertrouwde klooster te geraken.

Ik ben nog steeds dolende naar de ware identiteit van de grijze pij drager, misschien dat mijn werkzaamheden als curator van dit forum mij tveel hebben geoccupeerd om echt goed te zoeken.

Ik blijf bij de augustiner monnik, vanwege zijn domheid in het oplossen van enigma's. en zijn mogelijkhied op meerdere momenten op meerdere plaatsen te zijn  







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld