Hier zijn de cijfers voor aflevering 7. Eerst de groepsindeling per proef:
- Stuntvliegtuig: iedereen apart (geen punten).
- Onderhandelingen: alle mogelijke combinaties van twee kandidaten. Dit is equivalent aan iedereen samen (geen punten).
- Rush hour: er zijn twee mogelijke indelingen. Ik kies voor de situatie aan het begin van de proef: Inge gidst en de rest verplaatst auto's (punten voor Marc+Sandra+Stijn).
In de groepentabel krijgt ieder paar kandidaten dat afgezonderd in een groep een proef uitvoerde een punt. De tabel is alfabetisch gesorteerd:
In Ma Sa St
Inge . 0 0 0
Marc 0 . 1 1
Sandra 0 1 . 1
Stijn 0 1 1 .
De deltatabel bevat de totalen van de groepentabellen van de verschillende afleveringen. De tabel is gesorteerd op de deltawaarde: het verschil tussen het grootste en het kleinste getal op een rij. De getallen achter de komma (subdeltas) geven de totale afwijking aan van het centrale getal in een rij. De kandidaat die bovenaan in deze tabel staat voldoet na deze aflevering het beste aan de gelijkekansentheorie:
St In Sa Ma
1. Stijn . 2 2 3 # 1,01
2. Inge 2 . 4 4 # 2,02
2. Sandra 3 4 . 5 # 2,02
4. Marc 3 4 6 . # 3,03
Tenslotte de plaatsentabel. Hierin staan de posities van de kandidaten in de zeven deltatabellen. Omdat ik vind dat de afvaller moet worden meegenomen in de deltatabel, heb ik de voorgaande zes deltatabellen opnieuw berekend. Deze plaatsentabel is gesorteerd naar gemiddelde relatieve plaats. Bijvoorbeeld, plaats 1 is altijd 0 punten waard maar de waarde van plaats 3 hangt af van hoeveel kandidaten er nog in het spel zijn. Derde van negen is beter dan derde van drie. De kandidaat die bovenaan in de plaatsentabel staat, voldoet het beste aan de theorie gemeten over de hele reeks:
aflevering 1 2 3 4 5 6 7
1. Stijn 1 1 1 1 2 1 1 # 0,357
2. Sandra 8 2 4 4 3 1 2 # 4,454
3. Inge 7 7 5 3 3 3 2 # 6,201
4. Marc 3 4 5 4 5 3 4 # 7,303
Shadia 3 4 2 1 1
Corry 3 4 5 4
Walter 3 2 3
Bruno 2 7
Nicole 8
Christophe
Conclusie: na aflevering 7 voorspelt deze versie van de gelijkekansentheorie dat Stijn de Mol is.