Auteur Topic: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011  (gelezen 254454 keer)

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #300 Gepost op: 27-01-2011, 17:41:02 »
Jawel, maar zoals ik zeg, het gaat om het principe. Als het nu ineens niet erg is dat een eventueel eerlijk goed antwoord niet wordt meegerekend, waarom is het dan wel zo erg dat een oneerlijk goed antwoord ook goed wordt gerekend? Dan is de discussie gesloten en krijgt iedereen gewoon de punten die hem toekomen, ongeacht of die wel of niet eerlijk zijn verdiend.

dit vindt ik de beste oplossing.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #301 Gepost op: 27-01-2011, 17:41:27 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #302 Gepost op: 27-01-2011, 17:52:42 »
fijn dat er hier gediscussieerd wordt ::ok::

ik neem het zeker mee in de beraadslagingen.
Het is helaas een onvoorzien geval, we moeten even kijken wat het beste is. En zullen waarschijnlijk morgen uitsluitsel geven. Uiteindelijk zal het zo zijn dat er mensen ontevreden zullen zijn met wat wij besluiten.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #303 Gepost op: 27-01-2011, 17:54:41 »
fijn dat er hier gediscussieerd wordt ::ok::

ik neem het zeker mee in de beraadslagingen.
Het is helaas een onvoorzien geval, we moeten even kijken wat het beste is. En zullen waarschijnlijk morgen uitsluitsel geven. Uiteindelijk zal het zo zijn dat er mensen ontevreden zullen zijn met wat wij besluiten.

ik geef nu maar een paar voorstellen. het is heus niet zo dat ik er wakker van ga liggen.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #304 Gepost op: 27-01-2011, 17:55:18 »
We hebben toch in een eerder seizoen ook zoiets gehad? Toen stond de afvaller toch al voortijdig op de NL WIDM site? Hoe is dat toen opgelost?

Toen had ik de informatie trouwens niet gekregen/gevonden/per ongeluk gezien om de pool aan te passen, maar heel veel anderen wel. Zat ik ook niet mee. Net zo min als ik eventuele wel verkregen punten nu "oneerlijk verkregen" zou willen noemen. Wel lullig verkregen, maar da's wat anders.


Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #305 Gepost op: 27-01-2011, 18:07:38 »
We hebben toch in een eerder seizoen ook zoiets gehad? Toen stond de afvaller toch al voortijdig op de NL WIDM site? Hoe is dat toen opgelost?

Toen had ik de informatie trouwens niet gekregen/gevonden/per ongeluk gezien om de pool aan te passen, maar heel veel anderen wel. Zat ik ook niet mee. Net zo min als ik eventuele wel verkregen punten nu "oneerlijk verkregen" zou willen noemen. Wel lullig verkregen, maar da's wat anders.



Dat was in de allereerste aflevering, nog voordat de uitzending begon.

Wat er ook besloten gaat worden, probeer aub een beetje rationeel te reageren. Je leven hangt er niet van af........ ;)
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #306 Gepost op: 27-01-2011, 18:15:24 »

Als het niet mogelijk is om alle wijzigingen die gedaan zijn na het uitlekken (en ik kan me voorstellen dat dat lastig is met zoveel deelnemers)te verwijderen dan is volgens mij de meest eerlijke oplossing om deze aflevering in zijn geheel niet mee te rekenen voor de pool.

Ik denk dat dat idd de beste oplossing is
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #307 Gepost op: 27-01-2011, 18:20:10 »
Het zou wel jammer zijn als hij niet mee zou tellen, aangezien ik gisteren of eergisteren juist de verwachte afvaller had ingevuld... Maar goed, ik zal het met alle uiteindelijke oplossingen eens zijn...

Het hoort hier weliswaar niet thuis, maar waar ik me meer zorgen over maak, is de molbeurs, waar het kandidatenaandeel van bewuste deelnemer ineens belachelijk veel is ingekocht. Sommigen hebben al hun andere aandelen verkocht en aandeel x gekocht, waardoor het aandeel ineens boven de 90 punten staat. Dit vind ik veel irritanter nog haast als bij de pool, omdat hierdoor nog slechts enkelen zouden kunnen winnen...
« Laatst bewerkt op: 27-01-2011, 18:22:42 door LdHmolletje »
Ich bin ein Bärliner!

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #308 Gepost op: 27-01-2011, 18:26:35 »
 ::oink:: ::oink::
Gaat het daar om echt geld?

Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #309 Gepost op: 27-01-2011, 18:28:24 »
::oink:: ::oink::
Gaat het daar om echt geld?

Helaas niet... Nee, het gaat slechts om een t-shirt, maar toch, het gaat ook om het spel, dat nog enigzins eerlijk zou moeten verlopen.


« Laatst bewerkt op: 27-01-2011, 18:39:22 door Sprien, Reden: quotefix »
Ich bin ein Bärliner!

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #310 Gepost op: 27-01-2011, 18:53:13 »
Complimenten voor de forummers! Ik wil niet weten wie de afvaller is en niemand geeft in zn post ook maar iets weg waardoor ik t toch weet.

Verder is het een heel moeilijk verhaal met ik herhaal alleen verliezers... ::niet-ok::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #311 Gepost op: 27-01-2011, 18:54:30 »
Zou toch wel een goede grap zijn als het uiteindelijk allemaal niet blijkt te kloppen en mensen onterecht geswitcht blijken te hebben  ::rofl:: Weet niet wat er precies in de promo te zien was, maar als het alleen zo is dat je alle kandidaten langs zag komen, behalve die ene, dan kan het natuurlijk ook nog zo zijn dat dat toeval was en er niemand afvalt. Toch?

Ik zat al op de goede. Of toch niet  ???
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #312 Gepost op: 27-01-2011, 19:09:09 »
Volgens mij kun je gerust op Twitter kijken, want behalve als je er gericht naar zoekt, kun je die afvaller op het moment nergens lezen, niemand die het wil weten. Ik vind wel dat de punten gerekend moeten worden aan degenen die de afvaller de hele week al goed hadden! Maar bij switchers (na een bepaald tijdstip) niet meer.
Tell me what your telescope says

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #313 Gepost op: 27-01-2011, 19:10:52 »
goed punt vveerraak, als dat kon, was de oplossing heel simpel. Helaas is dat geen mogelijkheid.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #314 Gepost op: 27-01-2011, 19:19:43 »
goed punt vveerraak, als dat kon, was de oplossing heel simpel. Helaas is dat geen mogelijkheid.
Kunnen jullie dan niet zien wie wanneer heeft gestemd? Wij zien precies wanneer wij voor het laatst gestemd hebben. Ik blijk dus gisteren om 9.32 mijn stem te hebben veranderd...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Mollootje

  • Forumlid
  • Het spaanse woord voor molloot = tontopo
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #315 Gepost op: 27-01-2011, 19:34:07 »
Volgens mij kun je gerust op Twitter kijken, want behalve als je er gericht naar zoekt, kun je die afvaller op het moment nergens lezen, niemand die het wil weten. Ik vind wel dat de punten gerekend moeten worden aan degenen die de afvaller de hele week al goed hadden! Maar bij switchers (na een bepaald tijdstip) niet meer.
Klopt helemaal, zelfs als je op twirus gaat kijken bij #widm, vind je er zeer weinig tweets over...
Afl 1: Soundos, Anna, Horace       Afl 2: Anna, Art        Afl 3: Anna, Art

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #316 Gepost op: 27-01-2011, 19:41:21 »
Eigenlijk wel geinig hoe druk we ons maken om iets 'banaals' (sorry voor het woord, maar ik weet even niet hoe je het anders kan omschrijven...) als een tv-programma!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #317 Gepost op: 27-01-2011, 19:48:25 »
De hele discussie een beetje volgende heb ik net mijn pool veranderd naar: Afvaller = niemand. Hoewel ik vrees dat dinges er wel uitgaat, hoop ik (tegen beter weten in) dat het één grote grap is van de makers en dat Sietse misschien wel een neefje van Anton is.

Voor de poolbeheerders kan ik me voorstellen dat ze nu met een lastige opgave zitten. Hoe deze pool mee te rekenen? Misschien, als het technisch mogelijk is (vast wel) om volgend jaar de tijdstip waarop je je pool invult mee te laten tellen.
Bv, als je voor de radioaanwijzing van vrijdag je pool invult, telt een juiste uitslag 2X, als je de pool na vrijdag, maar voor de molmail van dinsdag invult 1,5X en als je na de molmail je pool invult slechts 1X?
Snelle invullers beschikken immers over minder informatie en theorieën dan de late invullers.

Trouwens, het is wel grappig om te zien dat er nog zoveel mensen op Anna stemmen, terwijl ze toch de vrijstelling voor deze executie al op zak heeft.

Ik wens de poolbeheerders wijsheid in hun Salomonsoordeel.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #318 Gepost op: 27-01-2011, 19:53:12 »
Ik vindt het een vervelende situatie. Ik weet helaas wie het is en vindt het helemaal niet leuk... alle spanning is er af voor vanavond. Ik zou graag zo'n pilletje slikken die je in films wel eens ziet, waardoor je alles weer vergeet. Maar goed, ik kon het vanmiddag ook weer niet laten om mijn pool er op aan te passen.

Keuze is volgens mij om of de afvaller gewoon mee te rekenen, ofwel helemaal niet mee te rekenen. Ik wil nog wel eens in het laatste half uur switchen (als ik geen voorkennis heb), en dan is het niet fijn als er naar je voorlaatste lijstje wordt gekeken in plaats van de laatste. (Ik zal hier na de uitzending nog verder op in gaan, als de kans om iets te spoilen weg is.)

Wat er ook besloten wordt er zullen altijd mensen zijn die er door benadeeld worden. Ik hoop dat dit nooit meer voor gaat komen. En ik ben blij dat ik Lukie4 niet ben en de beslissing moet nemen.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #319 Gepost op: 27-01-2011, 19:54:04 »
. En ik ben blij dat ik Lukie4 niet ben en de beslissing moet nemen.
::rofl:: ::ok:: bedankt ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.