Auteur Topic: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011  (gelezen 254435 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #420 Gepost op: 29-01-2011, 23:22:49 »
Ik snap iets niet. Op de AVRO site is een test. Als je die goed invult krijg je na een afleverling een groen of een rood scherm te zien. Maar de gene met het groene scherm weet dan toch wie de mol is?
die vraag zou ik dan stellen op het AVRO forum
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline needemeu

  • Forumlid
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #421 Gepost op: 29-01-2011, 23:25:19 »
Misschien zitten jullie daar ook

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #422 Gepost op: 29-01-2011, 23:32:20 »
Ik snap iets niet. Op de AVRO site is een test. Als je die goed invult krijg je na een afleverling een groen of een rood scherm te zien. Maar de gene met het groene scherm weet dan toch wie de mol is?

Denk eerder dat ze alleen de vragen van de verliezer meelaten tellen, denk ik dan.. En dan ben je 1 van de 10 winnaars en dan diegene die de meeste vragen goed heeft van verliezers + mol dan is de luchtballon voor diegene..

Denk k..  :P
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline needemeu

  • Forumlid
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #423 Gepost op: 29-01-2011, 23:36:02 »
Oke, moet haast wel ja.

Offline ogiri

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Edo rulez !
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #424 Gepost op: 31-01-2011, 09:44:31 »
Ik heb in de pool goed voorspeld dat miryanne af zou vallen maar heb daar gewoon geen punten voor gekregen :(

kan iemand dit corrigeren?

ogiri

Offline THT

  • Forumlid
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #425 Gepost op: 31-01-2011, 09:44:43 »
Ik zie net dat ik voor afl. 4 in de pool geen punten kreeg voor het goed voorspellen van Miryanne als afvaller. Zijn er meer mensen die dat hebben?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #426 Gepost op: 31-01-2011, 10:41:35 »
Ik zie net dat ik voor afl. 4 in de pool geen punten kreeg voor het goed voorspellen van Miryanne als afvaller. Zijn er meer mensen die dat hebben?

Ik heb in de pool goed voorspeld dat miryanne af zou vallen maar heb daar gewoon geen punten voor gekregen :(

kan iemand dit corrigeren?

ogiri
Lees:
Nog even een uitleg over de puntentelling.
Die is dit keer iets anders dan normaal.
Er is besloten na overleg dat we dit keer voor de afvaller geen punten toekennen.
Ik begrijp dat daarmee mensen die voor donderdag al op Myrianne zaten hierdoor achtergesteld worden.
Als we hier niet voor zouden kiezen zouden een grote groep molloten die bewust niet hebben gekeken naar de spoiler en dus ook niets in de pool hebben veranderd benadeeld worden.
Toch gewoon punten toekennen zou een grote groep belonen, die voorinformatie had.
De oplossing van moedermol om de hele pool van deze aflevering niet mee te laten tellen vond ik te drastisch.
De opmerking over dat sommige mensen nu eenmaal wel de molmail krijgen en sommigen niet en dat dat ook niet eerlijk is, vind ik niet ter zake doende. De molmail is een officiële manier om informatie te verkrijgen. De spoiler van afgelopen donderdag was dat niet.

Ik heb donderdag geprobeerd om in de chat en hier op het forum naar de meningen van jullie allen te luisteren en dit leek me (na overleg met de widm-crew) het eerlijkst.

Ik wil tot slot nog even quoten uit de spelregels. Dit is zo'n onvoorzien geval en ik hoop dat er iedereen er vrede mee kan hebben.

Voor vragen mag dit topic of mijn PM gebruikt worden.
::zwaai:: Lukie4
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #427 Gepost op: 31-01-2011, 10:48:27 »
Plaatsje 118. Op naar de top 100! :)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #428 Gepost op: 31-01-2011, 13:36:37 »
Toch klopt het niet. Ik heb nog enkele vragen en graag zou ik daar een serieus antwoord op willen hebben. Nog één keer zo'n kleinerende toon tegen mij aanslaan en ik sta niet voor de gevolgen in, moge dat duidelijk zijn.

1. Heeft iemand van dit forum iets fout gedaan? Bijvoorbeeld hoogstpersoonlijk bij de AVRO ingebroken en de promo gestolen?
2. Kan je iemand ongelijk geven dat als ze deze informatie toch ter ore krijgen hun pool gaan aanpassen?
3. Waarom wordt iedereen gestraft voor iets waar ze niet zelf schuldig aan zijn?
4. Waarom worden forumleden niet serieus genomen?
The British are not impressed.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #429 Gepost op: 31-01-2011, 13:53:04 »
Toch klopt het niet. Ik heb nog enkele vragen en graag zou ik daar een serieus antwoord op willen hebben. Nog één keer zo'n kleinerende toon tegen mij aanslaan en ik sta niet voor de gevolgen in, moge dat duidelijk zijn.

hey deadalus, wat wil je bereiken met dreigen??
valt me tegen van je
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #430 Gepost op: 31-01-2011, 14:27:16 »
Ik dreig niet, ik zeg alleen dat ik er nu eenmaal slecht tegen kan zo behandeld te worden. En ik geen idee heb wat ik doe als het weer gebeurt. Als mensen niet normaal met elkaar kunnen omgaan, dan word ik kwaad, ja. Is dat zo gek?
Als ik jou ga behandelen als een klein kind, word je dan niet ook kwaad?
« Laatst bewerkt op: 31-01-2011, 14:29:34 door Daedalus »
The British are not impressed.

Offline Achaeus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #431 Gepost op: 31-01-2011, 14:31:09 »
Toch klopt het niet. Ik heb nog enkele vragen en graag zou ik daar een serieus antwoord op willen hebben. Nog één keer zo'n kleinerende toon tegen mij aanslaan en ik sta niet voor de gevolgen in, moge dat duidelijk zijn.

1. Heeft iemand van dit forum iets fout gedaan? Bijvoorbeeld hoogstpersoonlijk bij de AVRO ingebroken en de promo gestolen?
2. Kan je iemand ongelijk geven dat als ze deze informatie toch ter ore krijgen hun pool gaan aanpassen?
3. Waarom wordt iedereen gestraft voor iets waar ze niet zelf schuldig aan zijn?
4. Waarom worden forumleden niet serieus genomen?

Ik begrijp dat je vast niet van mij als forumlid een antwoord wil krijgen maar het liefst van een foruminsider maar ik ga toch even wat zeggen:

Het is naar mijn idee niet zo heel gek dat men besluit voor de integriteit van het hele poolgebeuren om in te grijpen als er zo'n incident plaatsvindt als het uitlekken van de afvallende kandidaat. Ook ik had Miryanna ingevuld als afvallende kandidaat (maar al vóór dit was uitgelekt, heb niks meegekregen van het twittergebeuren tot ná de uitzending) maar kan best begrijpen dat de organisatie deze beslissing heeft genomen.
En zoals al meerdere malen is gezegd heeft Lukie geprobeerd de juiste beslissing te nemen op basis van de meningen van verschillende forumleden. Tuurlijk worden forumleden hier serieus genomen en dat geldt ook voor jou maar dan moet je wel het fatsoen blijven houden dat dit forum verdient. Bovendien kun je niet van de poolorganisatie verwachten dat ze hun beslissing achteraf gaan omdraaien omdat er een aantal mensen niet mee eens zijn.

Bij zo'n beslissing zijn er altijd mensen die er de dupe van zijn en je kan eeuwig blijven discussiëren over zaken als het verwerven van informatie via twitter, molmail, interviews met kandidaten. Ik begrijp een aantal van je argumenten die je eerder hebt aangedragen ook heel goed over het gebruik van media voor je pool. Persoonlijk vond ik het uitlekken achteraf gezien toch ook wel jammer en een smet op de pool als dit werd doorgerekend in de resultaten. Jij blijkbaar niet en dat is prima maar als poolkandidaten dien je je nu eenmaal neer te leggen bij de beslissingen die de organisatie neemt. Verhaal halen kan altijd maar ze hebben zich geloof ik ondertussen wel genoeg verantwoord.
Probeer je er gewoon bij neer te leggen zoals het nu is. Dat is het beste voor jou frustaties waarschijnlijk ;) en voor de gezelligheid binnen de pool

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #432 Gepost op: 31-01-2011, 14:31:56 »
Ik dreig niet, ik zeg alleen dat ik er nu eenmaal slecht tegen kan zo behandeld te worden. En ik geen idee heb wat ik doe als het weer gebeurt. Als mensen niet normaal met elkaar kunnen omgaan, dan word ik kwaad, ja. Is dat zo gek?
Als ik jou ga behandelen als een klein kind, word je dan niet ook kwaad?
oke, ik zeg alleen hoe het over komt ;)

Nog één keer zo'n kleinerende toon tegen mij aanslaan en ik sta niet voor de gevolgen in, moge dat duidelijk zijn.

dit komt aardig dreigend over namelijk ;)

maar ik begrijp dat je boos bent, of iig teleurgesteld
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #433 Gepost op: 31-01-2011, 14:36:35 »
jeah plaats 88 ::tandpastasmiley::

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #434 Gepost op: 31-01-2011, 14:38:06 »
Tuurlijk worden forumleden hier serieus genomen en dat geldt ook voor jou maar dan moet je wel het fatsoen blijven houden dat dit forum verdient.
Laten we wel even naar de feiten kijken, ik kom met redelijke argumenten en wordt daarin gesteund door andere leden. Vervolgens krijg ik als antwoord dat het 'jammer de bammer' is. Dat is onfatsoenlijk en darrom werd ik kwaad. Dan bied ik tot twee keer toe mijn excuses aan daarvoor, en tóch moet ik me ervoor blijven verantwoorden. Dat is ook onfatsoenlijk. En aan mij is tot op heden nog geen enkel excuus aangeboden* voor het denigrerende gedrag jegens mij, waaruit ik kan opmaken dat het ook daadwerkelijk zo bedoeld was. En ook dat is onfatsoenlijk. Wie houdt hier nou niet zijn fatsoen?

*dwz. Er is geen enkele poging ondernomen contact met mij op te nemen om het gebeuren uit te praten, noch om gewoon te zeggen 'sorry, zo was het niet bedoeld, we zullen er in het vervolg rekening mee houden.' Dit is een regelrechte bevestiging van mijn geuitte vermoeden dat wij als forumleden niks te vertellen hebben en in de ogen van de crew niks voorstellen. We moeten vooral onze mond houden en ja knikken, dan is het goed. Maar als je kritiek hebt, wordt je wel weer even afgeserveerd en terug op je plek gezet. Liefst moet je nog door het stof gaan 'o sorry, dat ik kritiek had!'
« Laatst bewerkt op: 31-01-2011, 14:46:28 door Daedalus »
The British are not impressed.

Offline Achaeus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #435 Gepost op: 31-01-2011, 14:52:32 »
Laten we wel even naar de feiten kijken, ik kom met redelijke argumenten en wordt daarin gesteund door andere leden. Vervolgens krijg ik als antwoord dat het 'jammer de bammer' is.

Nou ja ik moet eerlijk zeggen dat ik "Jammer de bammer" niet als iets onfatsoenlijks ervaar maar dat komt omdat jij het je waarschijnlijk (te) persoonlijk aantrekt en ik het daardoor niet begrijp  ???. En ik denk dat meerdere mensen het niet zien als iets ontzettend denigrerends omdat diegene waarschijnlijk gewoon had willen zeggen, met wellicht een licht ongelukkige woordkeuze, dat men zich er maar gewoon bij neer moet leggen.
En daarvoor hoef je je echt niet te blijven verontschuldigen maar er zijn uit jou hoek gewoon een aantal berichtjes met negatieve toon gevallen zoals "Nog één keer zo'n kleinerende toon tegen mij aanslaan en ik sta niet voor de gevolgen in, moge dat duidelijk zijn." dat ontzettend naar, haatdragend en dus ook onfatsoenlijk overkomt. En heus niet dat hier altijd alles koek en ei moet zijn maar Lukie heeft zich verantwoord tegenover iedereen waarom de keuze is gemaakt het zo te doen en daar dient iedereen zich toch echt bij neer te leggen.
En als verder het probleem bestaat dat degene die jammer de bammer heeft gezegd zich niet heeft verontschuldigd bij je, en jij vindt dat gewoon nodig, dan kun je dat toch met diegene persoonlijk proberen op te lossen in plaats van het hele forum daarin mee te slepen?

Maar goed Dae hier laat ik het toch echt bij ;) Je kunt dit toch niet met mij oplossen maar probeer het in plaats van jou standpunt eens te zien van bovenaf! Dat helpt bij mij altijd  ::ok::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #436 Gepost op: 31-01-2011, 15:05:09 »
Toch klopt het niet. Ik heb nog enkele vragen en graag zou ik daar een serieus antwoord op willen hebben. Nog één keer zo'n kleinerende toon tegen mij aanslaan en ik sta niet voor de gevolgen in, moge dat duidelijk zijn.

1. Heeft iemand van dit forum iets fout gedaan? Bijvoorbeeld hoogstpersoonlijk bij de AVRO ingebroken en de promo gestolen?
2. Kan je iemand ongelijk geven dat als ze deze informatie toch ter ore krijgen hun pool gaan aanpassen?
3. Waarom wordt iedereen gestraft voor iets waar ze niet zelf schuldig aan zijn?
4. Waarom worden forumleden niet serieus genomen?
Ik wou me eigenlijk niet met de discussie bemoeien, maar zal mijn visie op het gebeuren toch maar even uittypen.

Ik sta achter de beslissing die genomen is, ondanks dat ik top 3 had gestaan als de vraag gewoon meegerekend was. Aan de andere kant begrijp ik heel goed de argumenten die jij aandraagt. Als dit een goksite was geweest, of een site die puur gericht is op de pool dan had ik zelfs meegeprotesteerd tegen de beslissing, maar dit is IMHO in eerste instantie een community die gezellig met zijn allen de mol probeerd te ontmaskeren.

Het uitgelekte filmpje was weinig interpretatie voor nodig en was overduidelijk echt, mede doordat het weer verwijderd werd (was op zijn hoogst 10% dat helemaal niemand af zou vallen). Deze informatie lag dus op straat en iedereen had de vraag voor de pool goed kunnen hebben als ze het filmpje hadden bekeken (of naar de waarde van Miryanna op de molbeurs).
Ik begrijp heel goed dat mensen een dergelijke spoiler niet willen zien. Ik had er zelf ook spijt van dat ik het gezien had. Als was besloten de vraag wel mee te rekenen dwing je mensen dus een beetje om in de toekomst dergelijke spoilers wel te gaan bekijken als ze willen presteren in de pool. Daarmee gaat de lol er voor veel mensen af. Ik vind dat op deze site zwaarder wegen dan de competitiedrang van een deel van de pooldeelnemers (waarvan ik er zelf absoluut één ben).

Voor de mensen die al voor donderdag Miryanna als afvaller hadden staan is het zuur... maar het is verpest door de persoon die de spoiler online heeft gezet en niet door de beslissing die hier genomen is. Zoals gezegd, door de spoiler had iedereen de vraag goed kunnen hebben, dan kan je hem net zo goed niet meerekenen.

Ik heb overigens wel moeite met termen als "valsspelen", die door een enkeling wordt gebruikt. De informatie was openbaar beschikbaar en dan is het gewoon dom om er niks mee te doen.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2011, 15:07:14 door Rat »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #437 Gepost op: 31-01-2011, 15:12:27 »
Jeeej plaats 50, elke week blijf ik maar stijgen  ;D En voor de mensen die het hele gebeuren met de afvaller nog steeds niet hebben verwerkt denk maar zo: ach het is en blijft een spelletje..  :) en er zijn wel ergere dingen op de wereld. Het gaat er niet om wie er wint, we zijn tenslotte allemaal molloten  :) (wow wat ben ik ineens fillosofisch  :P)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #438 Gepost op: 31-01-2011, 15:26:22 »
Dank je, Rat.
Toch blijft het wringen. Ik las vorige week ook al "Ja, het is 100% Horace die afvalt" in een spoiler, ook met YouTube link. Ik dacht toen, het zal wel, en heb toevallig mijn pool niet aangepast. Nu lees ik "Ja, het is 100% Miryanna die afvalt" in een spoiler met YouTube link.
En er zijn wel vaker situaties dat de uitkomst al bekend is. Als je al jokers in een promo ziet, is de kans vrij groot dat die ook echt verdiend worden de volgende uitzending. Geen haan die daarnaar kraait. Toen de hint van Inge was ontdekt (en waarschijnlijk ook in spoilers besproken), was ook eigenlijk al duidelijk dat zij de mol was. En ook dat leverde geen enkel probleem op. Wat maakt deze situatie zo bijzonder dat het ineens wel problematisch is? Ik zie het niet.

-edit-
Ik vroeg me nog wat af. Mag iemand meedoen met de pool als hij voorkennis heeft? Stel dat Anton voor de lol eens een jaartje meedoet. Dan wint hij natuurlijk, want hij heeft alle antwoorden goed. Dat zou niet eerlijk zijn. Dus ik kan me voorstellen dat het niet toegestaan is met de pool mee te spelen als men over voorkennis beschikt. Hier staat overigens niks over in de spelregels, dus in theorie heeft Anton dan een punt als hij in beroep zou gaan.
Maar dan is de vraag, wat doe je als voorkennis toch geconstateerd wordt? Wordt iemand dan gediskwalificeerd? Of tel je alleen de antwoorden niet mee die betrekking hebben op de voorkennis?
En zelfs dan blijft de vraag, hoe bepaal je of iemand met voorkennis heeft gespeeld of niet? Als dit een rechtbank was geweest, moet je dan bewijs aandragen. Is er enig bewijs te vinden dat iemand met voorkennis heeft meegespeeld?

Als we dat vertalen naar deze situatie komen we mijn inziens alleen nog maar tot de volgende conclusie. Er is voorkennis beschikbaar gekomen op de dag van de uitzending. Het is aannemelijk dat deze kennis door velen is gebruikt om de pool aan te passen. De plotselinge omslag van de pool is voldoende bewijs dat dit ook is gebeurd. Maar het cruciale punt is, er is per individuele poolwijziging geen bewijs dat deze wijziging is gemaakt als gevolg van de gelekte voorkennis, tenzij individuën zelf verklaren dat dit het geval is. Als verzachtende omstandigheid kun je aanmerken dat zij deze wijziging maakten mede omdat ze wisten dat anderen hun pool ook aanpasten en ze voelden zich een dief van hun eigen portemonnee als ze niet ook mee zouden gaan.
Dan moet je beslissen welke maatregel je gaat nemen. Neem je een algemene maatregel of een individuele?
Als je voor een algemene maatregel gaat, kun je stellen dat voor de meesten geen bewijs is dat zij met voorkennis hebben gehandeld en derhalve kan er geen sanctie worden opgelegd.
Kies je voor een individuele maatregel, dan gaat iedereen vrijuit voor wie geen bewijs is gevonden en voor hen die hebben bekend hun pool met deze kennis te hebben gewijzigd, zou je bijvoorbeeld 4 punten van hun totaal kunnen aftrekken. Of je spreekt hen ook vrij, omdat ze eerlijkheid hebben getoond door hun handelen te bekennen.
Dit is wat mijn rechtsvaardigheidsgevoel me ingeeft en de opgelegde straf staat hier haaks op. Daarom dit pleidooi voor een hoger beroep. Naar mijn mening is er overhaast recht gesproken in deze zaak en daardoor is er een foute beslissing genomen. De zaak dient heropend te worden en er moet met openheid van zaken opnieuw worden beslist. Kan er een algemene correctie worden toegepast op basis van geen tot zeer weinig individueel bewijs? Het antwoord daarop is naar mijn mening een volmondig neen.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2011, 16:45:53 door Daedalus »
The British are not impressed.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #439 Gepost op: 31-01-2011, 18:02:22 »
1. Heeft iemand van dit forum iets fout gedaan? Bijvoorbeeld hoogstpersoonlijk bij de AVRO ingebroken en de promo gestolen?
2. Kan je iemand ongelijk geven dat als ze deze informatie toch ter ore krijgen hun pool gaan aanpassen?
3. Waarom wordt iedereen gestraft voor iets waar ze niet zelf schuldig aan zijn?
4. Waarom worden forumleden niet serieus genomen?
1. Nee
2. Nee
3. Omdat dat naar mijn mening het meest eerlijke is in dit geval. Zoals bijvoorbeeld Rat ook heeft aangegeven is het forum hier bedoeld om met elkaar de mol te proberen te vinden door de uitzendingen te bekijken.Het verschil tussen goksite en community vind ik uitstekend onder woorden gebracht door hem en sluit ik me dan ook graag bij aan.
4. ik vind het vervelend dat jij dat gevoel hebt gekregen. Ik heb namelijk het gevoel dat ik - en ik doe er ook mijn uiterste best voor om - iedereen serieus te nemen. Ik was de avond van widm al om 19.00 uur op de chat en heb naar meningen gevraagd en geluisterd. Ik heb de discussie hier ook gevolgd en op iedere post van jou met vragen heb ik geantwoord.
Laten we wel even naar de feiten kijken, ik kom met redelijke argumenten en wordt daarin gesteund door andere leden. Vervolgens krijg ik als antwoord dat het 'jammer de bammer' is. Dat is onfatsoenlijk en darrom werd ik kwaad. Dan bied ik tot twee keer toe mijn excuses aan daarvoor, en tóch moet ik me ervoor blijven verantwoorden. Dat is ook onfatsoenlijk.
Die excuses heb ik geciteerd en een  ::ok:: achter gezet, dat is voor mij accepteren van excuses. Ik ben er ook nooit meer op terug gekomen.

Je laatste post heb ik nog niet helemaal gelezen. Daar kom ik later op terug.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.