Auteur Topic: Wie is de mol in de media  (gelezen 225862 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #200 Gepost op: 1-02-2013, 19:58:53 »
of Paulien/Zarayda had alleen begonnen

edit: te laat
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.


Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #202 Gepost op: 1-02-2013, 20:02:45 »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #203 Gepost op: 1-02-2013, 20:03:14 »
Wat zou Zaradya enger hebben gevonden:
Helemaal alleen in een kooi achtergelaten worden, of aan de hand van een ranger op zoek naar de big five?  ;D
Goede jacht!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #204 Gepost op: 1-02-2013, 20:09:50 »
Vraag het op de fandag ;)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #205 Gepost op: 1-02-2013, 20:21:50 »
Als je windhoos.com een mediablog kunt noemen: daar wordt momenteel een misselijke grap uitgehaald door mensen die beweren dat via het officiele twitteraccount van de Mol (@IkBenDeMol) een foto is uitgelekt, waarop te zien is dat Paulien de mol is.


Nu sluit ik Paulien niet uit als mol, ze is vooralsnog mijn winnaar, maar Paulien is niet de mol omdat Windhoos dit zegt.


Op de eerste plaats is het het echte account van de Mol, weliswaar beheerd door de AVRO, en de AVRO zal een dergelijke fout echt niet maken.


Op de tweede plaats: als het zou kloppen, dan zou RN, WIDM.NL, het officiele AVROforum en de site van Heinz compleet op zijn kop staan.


Dat er op die sites nog helemaal geen paniek is uitgebroken, bewijst dan ook dat het hier een fakebericht, een HOAX is.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #206 Gepost op: 1-02-2013, 20:40:08 »
Als je windhoos.com een mediablog kunt noemen: daar wordt momenteel een misselijke grap uitgehaald door mensen die beweren dat via het officiele twitteraccount van de Mol (@IkBenDeMol) een foto is uitgelekt, waarop te zien is dat Paulien de mol is.
Ik zie niet waar staat dat het via Twitter zou zijn uitgelekt, maar
Citaat
Nederland zit elk jaar op het puntje van de stoel om te weten te komen wie het is, en zoals elk jaar lekt dat ruim voor die tijd uit en zo ook dit jaar.
is gewoon onjuist. De Mol is nog nooit uitgelekt.
The British are not impressed.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #207 Gepost op: 1-02-2013, 21:03:10 »
Nou ja, als je zegt dat via @IkBenDeMol een foto is uitgelekt, mag je aannemen dat ermee bedoeld wordt dat dit via Twitter is gebeurd.



Zoals jij het beschrijft zou degene die dit blog schrijft, met ''uitlekken'' weleens gewoon ''ontmaskeren'' kunnen bedoelen.


Ik denk dat het blog geschreven is door iemand die bijvoorbeeld ook gelooft dat Janine eerst de mol was.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #208 Gepost op: 1-02-2013, 21:07:25 »
Er is wel via het twitteraccount een foto verspreid van het televizierringgala met het woord:Collega.
Uit een andere foto blijkt dat Paulien heeft gezeten op de plek waar vandaan die foto genomen is. Maar het schijnt dat ook Kees daar gezeten heeft. En wie weet nog wel meer kandidaten.

Misschien bedoelen ze die foto.

Maar dat is iets anders dan dat de mol is uitgelekt.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #209 Gepost op: 1-02-2013, 21:14:19 »
Nou ja, als je zegt dat via @IkBenDeMol een foto is uitgelekt, mag je aannemen dat ermee bedoeld wordt dat dit via Twitter is gebeurd.
Ik zie dat nergens staan.

Spoiler: de hele tekst van dat nepartikel (klik om te tonen/verbergen)

Nergens in die tekst staat Twitter, noch @IkBenDeMol genoemd. En ook niks over welke foto al of niet is uitgelekt.
Of het is een heel ander stukje, met nog slechtere spelling en grammatica en op lucht gebaseerde conclusies? :P
The British are not impressed.

Offline .Mara.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #210 Gepost op: 1-02-2013, 21:42:24 »
Het staat in de reacties eronder.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #211 Gepost op: 1-02-2013, 21:50:30 »
Ja, maar dan nog. Die exacte foto kwam door Jelsir al eens eerder langs. En toen was de conclusie: het hoeft niet perse zo te zijn als windhoos beweert dat het is.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #212 Gepost op: 1-02-2013, 22:00:51 »
Ook opvallend veel WIDM in de DWDD-maandbesprekingsaflevering vanavond.

Pauliens kut kwam weer eens langs in het intropraatje en Aaf Brandt Corstius koos fragmenten van Daniel als haar fragment van de maand.

"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #213 Gepost op: 1-02-2013, 22:13:09 »
Ook opvallend veel WIDM in de DWDD-maandbesprekingsaflevering vanavond.

Pauliens kut kwam weer eens langs in het intropraatje en Aaf Brandt Corstius koos fragmenten van Daniel als haar fragment van de maand.
Als Matthijs zelf niet over WIDM wil beginnen dan doen zijn gasten dat wel >:D
...óf niet!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #214 Gepost op: 1-02-2013, 22:36:10 »
Het staat in de reacties eronder.
Oh, ja, dat lees ik niet hoor :P Dit was al erg genoeg, heb er nog hoofdpijn van.
The British are not impressed.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #215 Gepost op: 2-02-2013, 00:36:55 »
Aaf Brandt Corstius koos fragmenten van Daniel als haar fragment van de maand.

Ja, was leuk! Die compilatie moet eigenlijk even op youtube !
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #216 Gepost op: 2-02-2013, 22:53:36 »
Interview Anton Jongstra, eindredacteur tv-programma 'Wie is de Mol?' in V(olkskrant) Weekend

'Wie denk jij dat het is?'


'Het is ongelofelijk wat er op internet gebeurt. Dat is een van de redenen dat Wie is de Mol? zo'n succesvol programma geworden is. Social media, de fansite en het forum. En ook Moltalk (live.avro.nl/#spel) draagt bij aan dat succes. Dat wordt goed bekeken. Het zorgt ervoor dat mensen met elkaar gaan praten. Donderdagavond hebben we de uitzending gehad en dan gaat het vrijdagochtend bij de koffieautomaat: 'Wie denk jij dat het is?'

'We scouten eerst de locaties en verzinnen dan de opdrachten'


'Wie is de Mol?' is een van de populairste tv-programma's. Anton Jongstra (45), verantwoordelijk voor de productie, verklapt geen geheimen. 'Haast iedereen wil de Mol zijn.'


'Wie is de Mol?' is een monsterproductie. Het ontwikkelen van een serie duurt ruim een jaar. Dat begint altijd met het bepalen van het land waar de opnames gaan plaatsvinden.
'De infrastructuur is belangrijk. Toen ik, nog voor De Mol, door Afrika trok voor een tiental documentaires voor de KRO over Afrikaanse presidenten en koningen, scheurde ik over hobbelweggetjes. Daar kun je zo'n productie niet draaien, dacht ik. Maar Afrika is immens, dat was natuurlijk veel te kortzichtig.
Toen ik tijdens het WK voetbal in 2010 met vier vrienden in een camper het Nederlands elftal naar Zuid-Afrika achterna reed, veranderde dat beeld. Uiteindelijk hebben we dit seizoen daar heel goed op kunnen nemen.
'We scouten eerst de locaties, daarna verzinnen we de opdrachten. Nooit andersom, dan kun je blijven zoeken. De opdracht met de lasers uit aflevering twee van dit seizoen bijvoorbeeld, dat is een proef die we al jaren in ons hoofd hadden. Uiteindelijk was daar die verlaten fabriekshal in Zuid-Afrika, we zijn dol op dat soort locaties.'
'Bijna alle medewerkers zijn vanaf het begin bij De Mol betrokken, of werken ale een paar seizoenen mee. Ik denk dat zo'n harde kern bijdraagt aan het succes. Als je me tijdens het draaien van het eerste seizoen had gevraagd hoeveel series er zouden komen, had ik zonder twijfel 'één' geantwoord. Dat eerste seizoen was zo moeilijk, het leek haaast onmogelijk. Inmiddels is het team een geoliede machine. Meestal hebben we aan drie woorden genoeg.'
'De kandidaten moeten vooral aardig zijn. Het spel zorgt ervoor dat je als kandidaat een scherp randje krijgt. Als je er dan al met een scherp randje ingaat omdat dat in je karakter zit, zorgt dat voor confrontatie. Als kijker kijk je dan naar ruziënde mensen. Dat is heel andere televisie. We gaan haast niet in op emoties, alleen de emotie die het spel met zich meebrengt.'
'We vragen alle kandidaten of ze De Mol willen zijn. Tegenwoordig wil haast iedereen dat. Vroeger was dat minder, misschien omdat het spel toen nog minder bekend was. Wanneer we het aan alle deelnemers gevraagd hebben, volgt er een aantal gesprekken met de potentiële Mollen. Het kiezen gaat niet over één nacht ijs.'
'We zijn ontzettend geschrokken dat het dit seizoen zo misging bij Janine Abbring (de kandidate liep een verbrijzelde ruggewervel op bij een opdracht, red.). Het was een ernstig ongeluk. In je hoofd heeft dat zeker consequenties. Maar het was geen risicovolle opdracht. Kijk, als er een touw knapt waar de kandidaten aan moeten hangen, dat is fout. Dit was in principe vergelijkbaar met een sprong van de hoge duikplank in het zwembad. En ze sprong heel netjes. Het was een noodlottig incident.'
'Ik vind de psychologische opdrachten het leuskt. We hadden vorig jaar een proef in IJsland die plaatsvond in het huis waar Gorbatsjov en Reagan de onderhandelingen voerden tijdens de Koude Oorlog. De tafel waaraan ze gezten hadden stond er nog, de stoelen stonden er nog. Dan is de opdracht eigenlijk al bedacht en hoef je de kandidaten alleen maar tegenover elkaar te zetten en te laten onderhandelen. We hadden een constructie bedacht waarbij het ging om hun eigen hachjee, of het geld uit de pot. Superspannend. '
« Laatst bewerkt op: 2-02-2013, 23:25:34 door Dolfie, Reden: kopje(s) kleiner gemaakt »
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #217 Gepost op: 3-02-2013, 10:37:57 »
Interview Anton Jongstra, eindredacteur tv-programma 'Wie is de Mol?' in V(olkskrant) Weekend

Bedankt voor het uittypen Tristan. ::ok::

Ik heb ook nog een gescande versie:

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #218 Gepost op: 3-02-2013, 11:18:34 »
 ::jaja::Wat een mooi verhaal! ::jaja::

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #219 Gepost op: 4-02-2013, 00:11:31 »
Leuk artikel !
Spelletje ?! - It's a way of life !