Poll

Wie is de Mol NIET?

Kees
8 (20%)
Paulien
32 (80%)

Totaal aantal stemmen: 40

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol NIET?  (gelezen 60500 keer)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #200 Gepost op: 22-02-2013, 11:18:04 »
Wil de durfal die op Kees gestemd heeft er eerlijk voor uitkomen? Zou het dapper vinden en je bent de held als je gelijk hebt. ;D

Ik ben ook 1 van die durfals  ::rofl::
 :P

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #201 Gepost op: 22-02-2013, 11:42:41 »
ftp://
Ik wilde net zeggen, Kees heeft ook veel te veel geld verdient. Case en Carolien zijn niet de mol.

De grap bij Kees is alleen dat overal waar hij individueel geld verdient, hij mogelijk ook geld kan verduisteren.

-Dropping. Kees levert 2 enveloppen in. Zijn ze allebei nog wel dicht? (Hoewel ik denk dat dit gewoon goodwill kweken is)
-Minedump. Kees pakt in zijn eentje een envelop. Hij brengt waarschijnlijk 250 binnen. Mogelijk zat er veel meer in deze envelop en/of verduistert hij geld in de basis
- Goud Zoeken: 3 klompjes is redelijk veel, maar in theorie zou hij er 10 kunnen hebben.
- Puzzel/Heli: Kees pakt 1500 euro. In de envelop had best 2500 kunnen zitten. Als hij de mol is, pakt hij niet zijn eigen envelop en sowieso niet het hoogste bedrag. (Daarnaast vind ik de 1500 geen individuele score van Kees, feitelijk is het een groepsopdracht)
- Kokers: Kees pakt 500 euro, maar heeft daartegenover ook kokers geopend. Daarnaast vermoed ik dat er niet 1 maar 2 kokers in de winkel lagen. (7 kokers bij de safari, 3 bij Tim, 1 in de winkel = 11 in totaal.  In 1 koker zit 500. Als in alle kokers 500 zit, zouden er 12 kokers moeten zijn, want er kon 6000 verdiend worden). Kees heeft mogelijk 2 kokers gevonden en 1 achterover gedrukt voordat iemand anders m vond.


Carolien opent de kluis terwijl ze af had kunnen gaan, Paulien springt voor 500 terwijl ze voor jokers of niet kon springen. Ze pakken beiden het maximale bedrag voor de opdracht. Kees pakt telkens geld op punten waar het kan dat hij minder binnenbrengt dan mogelijk zou zijn.

« Laatst bewerkt op: 22-02-2013, 11:46:08 door Qper »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #202 Gepost op: 22-02-2013, 15:12:23 »
ftp://
De grap bij Kees is alleen dat overal waar hij individueel geld verdient, hij mogelijk ook geld kan verduisteren.

-Dropping. Kees levert 2 enveloppen in. Zijn ze allebei nog wel dicht? (Hoewel ik denk dat dit gewoon goodwill kweken is)
-Minedump. Kees pakt in zijn eentje een envelop. Hij brengt waarschijnlijk 250 binnen. Mogelijk zat er veel meer in deze envelop en/of verduistert hij geld in de basis
- Goud Zoeken: 3 klompjes is redelijk veel, maar in theorie zou hij er 10 kunnen hebben.
- Puzzel/Heli: Kees pakt 1500 euro. In de envelop had best 2500 kunnen zitten. Als hij de mol is, pakt hij niet zijn eigen envelop en sowieso niet het hoogste bedrag. (Daarnaast vind ik de 1500 geen individuele score van Kees, feitelijk is het een groepsopdracht)
- Kokers: Kees pakt 500 euro, maar heeft daartegenover ook kokers geopend. Daarnaast vermoed ik dat er niet 1 maar 2 kokers in de winkel lagen. (7 kokers bij de safari, 3 bij Tim, 1 in de winkel = 11 in totaal.  In 1 koker zit 500. Als in alle kokers 500 zit, zouden er 12 kokers moeten zijn, want er kon 6000 verdiend worden). Kees heeft mogelijk 2 kokers gevonden en 1 achterover gedrukt voordat iemand anders m vond.


Carolien opent de kluis terwijl ze af had kunnen gaan, Paulien springt voor 500 terwijl ze voor jokers of niet kon springen. Ze pakken beiden het maximale bedrag voor de opdracht. Kees pakt telkens geld op punten waar het kan dat hij minder binnenbrengt dan mogelijk zou zijn.


Er was door iedereen geteld hoeveel enveloppen wie binnenbracht (Tania gaf dit aan aan Ewout). Indien er gelogen was, zou dit enorm opvallen. (dus dat goodwill is juist)

In theorie kan iedereen dat geld gestolen hebben. Kees is de waarschijnlijkste maar Paulien ging ook alleen het veld in, en haar zender stond af. Zij kan het ook gedaan hebben. Carolien ging niet alleen, dus lijkt mij dit het minst waarschijnlijk.

Paulien en Carolien kunnnen ook goudklompjes weggegooid hebben. Dit kan voor hen ook gelden;

Puzzel/heli: inderdaad, niet individueel Kees, wel een groepsopdracht

Kokers: dat kan inderdaad ook zijn.

Ter verdediging van beide dames:

Er werd geopperd dat de kluisopdracht moest slagen van de productie (dit werd vooral gezegd ter verdediging van kees omdat hij een luik opende, dit kan ook voor Carolien gezegd worden), hoewel ik dit argument niet sterk vind

Paulien gaf in de biecht aan dat ze geïrriteerd was omdat Tim de jokers moeilijk legde, dit kan verklaren waarom ze jokers wegsprong. Tot dan toe had ze ook geen individueel geld binnengebracht, dus kan ook goodwill zijn (dit vind ik ook niet zeer sterk als argument)
klaar voor de strijd

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #203 Gepost op: 22-02-2013, 15:24:33 »
Paulien had ook niet kunnen springen als ze hierdoor zo geïrriteerd was in plaats van 500 te verdienen. Carolien haf af kunnen gaan ipv de kluis te openen. Het geld pakken is heel wat anders dan de kans erop vergroten door een luik te openen.

Waarom Kees dan een luik opende?: Hij wou de jokers hebben. Bijvoorbeeld om kandidaats over te komen,er mee te kunnen onderhandelen of met een verkeerde mol toch door kunnen gaan zonder zelf verdacht te worden naar het publiek.

Feit blijft dat overal waar Kees daadwerkelijk zelf geld pakt, het mogelijk is dat hij minder pakt dan het maximum. Dit geldt voor Carolien (laserspel) en Paulien (cliffjump) niet.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #204 Gepost op: 22-02-2013, 15:27:25 »
En Paulien heeft ervoor gezorgd dat Kees in ieder geval langs het eerste "laseropstakel" kwam (alleen ging ze daardoor zelf wel af).
Alle drie de overgebleven kandidaten hebben een rol gespeeld in het slagen van die opdracht.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #205 Gepost op: 22-02-2013, 15:28:06 »
Paulien had ook niet kunnen springen als ze hierdoor zo geïrriteerd was in plaats van 500 te verdienen. Carolien haf af kunnen gaan ipv de kluis te openen. Het geld pakken is heel wat anders dan de kans erop vergroten door een luik te openen.

Waarom Kees dan een luik opende?: Hij wou de jokers hebben. Bijvoorbeeld om kandidaats over te komen,er mee te kunnen onderhandelen of met een verkeerde mol toch door kunnen gaan zonder zelf verdacht te worden naar het publiek.

Feit blijft dat overal waar Kees daadwerkelijk zelf geld pakt, het mogelijk is dat hij minder pakt dan het maximum. Dit geldt voor Carolien (laserspel) en Paulien (cliffjump) niet.

Ik geef je niet ongelijk in, maar ik wil alleen zeggen dat sommige zaken ook kunnen gelden voor Paulien en Carolien.
De mogelijke tegenargumenten die ik gaf ter verdediging van  die acties van de dames vind ik zelf zwakjes.

Kees is in mijn ogen ook een goede molkanshebber, maar Paulien ook nog altijd.
klaar voor de strijd

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #206 Gepost op: 22-02-2013, 23:29:03 »

Iemand die interesse zou hebben in mijn "lightman" punten met betrekking tot Paulien? Van haar kan ik ondertussen een mooi lijstje maken. Het is wel wat werk alles op een rijtje te zetten en mijzelf hoef ik niet te overtuigen, vandaar dat ik eerst even de animo wil peilen.
 ::vergroot::
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #207 Gepost op: 22-02-2013, 23:38:09 »
Iemand die interesse zou hebben in mijn "lightman" punten met betrekking tot Paulien? Van haar kan ik ondertussen een mooi lijstje maken. Het is wel wat werk alles op een rijtje te zetten en mijzelf hoef ik niet te overtuigen, vandaar dat ik eerst even de animo wil peilen.
 ::vergroot::
Ik zou wel graag uitsluitsel over haar willen hebben. Carolien verdenk ik echt niet en hoewel ik 99,9% zeker ben dat Kees het is, zou ik ook echt niet geschokt zijn als Paulien het is.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #208 Gepost op: 22-02-2013, 23:44:14 »
Iemand die interesse zou hebben in mijn "lightman" punten met betrekking tot Paulien? Van haar kan ik ondertussen een mooi lijstje maken. Het is wel wat werk alles op een rijtje te zetten en mijzelf hoef ik niet te overtuigen, vandaar dat ik eerst even de animo wil peilen.
 ::vergroot::

Ik heb ook wel interesse, juist omdat ik wel op Paulien zit, maar over Kees twijfel.
Heb je ook zo'n lijstje over Kees? ::)

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #209 Gepost op: 23-02-2013, 00:08:41 »
Ik heb ook wel interesse, juist omdat ik wel op Paulien zit, maar over Kees twijfel.
Heb je ook zo'n lijstje over Kees? ::)

Nee, helaas. Bij Kees heb ik geen lijstje met duidelijke indicatoren zoals bij Paulien. Één moment bij de executie van aflevering 4, wanneer Tania hem kiest voor het te tonen scherm, maar die is eventueel dubbel uit te leggen.

Ik heb veel momenten van twijfel bij Kees, die ik ook kan benoemen, maar ze zijn veelal een kwestie van persoonlijke interpretatie en gevoel. Deze tel ik daarom niet onder mijn "lightman" methode.
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #210 Gepost op: 23-02-2013, 14:39:01 »
Paulien en Carolien zijn NIET de Mol.
De afgelopen uitzending was voor mij de druppel!
Carolien had ik al langer uitgesloten Paulien daar twijfelde ik nog over.
Maar nu weet ik het zeker!

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #211 Gepost op: 24-02-2013, 21:54:02 »
Iemand die interesse zou hebben in mijn "lightman" punten met betrekking tot Paulien? Van haar kan ik ondertussen een mooi lijstje maken. Het is wel wat werk alles op een rijtje te zetten en mijzelf hoef ik niet te overtuigen, vandaar dat ik eerst even de animo wil peilen.
 ::vergroot::

Gezien ik gisteren op een verjaardagsfeestje erachter kwam dat de meeste molkijkers die ik persoonlijk ken op Paulien zitten ben ik hier nu eigenlijk best benieuwd naar :)

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #212 Gepost op: 26-02-2013, 00:38:00 »
Gezien ik gisteren op een verjaardagsfeestje erachter kwam dat de meeste molkijkers die ik persoonlijk ken op Paulien zitten ben ik hier nu eigenlijk best benieuwd naar :)

Drie reacties in drie dagen, de animo is duidelijk niet erg groot. Ook prima. De personen die wel gereageerd hebben, ontvangen een PB.
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #213 Gepost op: 26-02-2013, 00:40:42 »
Drie reacties in drie dagen, de animo is duidelijk niet erg groot. Ook prima. De personen die wel gereageerd hebben, ontvangen een PB.

Owh, ik ben ook wel benieuwd..

Kan het nog?  :-[

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #214 Gepost op: 26-02-2013, 00:50:04 »
Ik ook please. Maar PB is ook prima. Alvast bedankt   :)
(Zoveel te doen hier, je leest iets en het ontglipt je weer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #215 Gepost op: 26-02-2013, 00:50:43 »
Drie reacties in drie dagen, de animo is duidelijk niet erg groot. Ook prima. De personen die wel gereageerd hebben, ontvangen een PB.

Ik denk dat de animo wel hoog is maar dat niet iedereen erop reageert. Het zou fijn zijn als je het me wil pben of toch nog wilt posten.   ::tandpastasmiley::

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #216 Gepost op: 26-02-2013, 00:52:19 »
Ik heb toch maar op Kees gestemd...
Hij verdient te veel geld  :-X

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #217 Gepost op: 26-02-2013, 00:56:22 »
Ik heb toch maar op Kees gestemd...
Hij verdient te veel geld  :-X

Hij was de laatste aflevering geen underachiever nee (foto's perfect en niet tegen de gekozen auto in de bioscoop ingaan: € 3600 euro, hup in de pot!)..  Maar dan kun je ook weer zeggen: het is zo sneu voor de winnaar als de pot bijna leeg is..

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #218 Gepost op: 26-02-2013, 00:58:09 »
Ik heb toch maar op Kees gestemd...
Hij verdient te veel geld  :-X

Kijk maar eens een paar posts terug van Qper. Kees verdient individueel alleen geld wat mogelijk lager is dan het maximum.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #219 Gepost op: 26-02-2013, 01:00:01 »
Hij was de laatste aflevering geen underachiever nee (foto's perfect en niet tegen de gekozen auto in de bioscoop ingaan: € 3600 euro, hup in de pot!)..  Maar dan kun je ook weer zeggen: het is zo sneu voor de winnaar als de pot bijna leeg is..

Ach ja als hij hier had gemold was zelfs Zarayda op Kees gegaan dus dat ie geen underachiever was zegt niks.