Auteur Topic: Wie Is De Mol in de media  (gelezen 374663 keer)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #340 Gepost op: 23-02-2014, 16:45:20 »
Leuk artikel. Weet ik ook meteen waarom Milouska zo'n slechte mol was: Niemand anders wilde in haar seizoen, dus moest de crew wel met haar aan de slag... Verder toch een leuk kijkje in de keuken van WIDM.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #341 Gepost op: 23-02-2014, 18:21:50 »
Leuk artikel. Weet ik ook meteen waarom Milouska zo'n slechte mol was: Niemand anders wilde in haar seizoen, dus moest de crew wel met haar aan de slag... Verder toch een leuk kijkje in de keuken van WIDM.
Leuk dat ze gedwongen werden om zo'n gewaagde keuze te maken! En dat dat zo goed is uitgepakt ::jaja::
...óf niet!

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #342 Gepost op: 23-02-2014, 18:46:07 »
Dat klopt maar vergeet niet dat de priester dit sprak op het allereerste begin in aflevering 1 toen ALLE kandidaten er nog waren, wat er dus op duidt de aanwijzing van te voren is bedacht. Of het zou zo kunnen zijn er meerdere eventuele aanwijzingen in die zinnen zaten en ze achteraf op basis van de finale de meest toepasbare hebben gekozen.

Of dat ze de priester diverse verhalen hebben laten uitspreken en achteraf één ervan kozen (al lijkt dit me sterk want een paar kandidaten wandelde binnen en hoorde allemaal hetzelfde verhaal als wat ze op tv zagen bleek)

Ik denk dat het een hint was naar Kees en dat ze geluk hadden dat Carolien en Paulien in de finale terecht kwamen. Los daarvan had je Carolien en Paulien eerder door kunnen strepen. Ik verdacht bijvoorbeeld Carolien na aflevering één, maar dat hield na aflevering twee al weer op toen ze erg veel geld pakte (en dat bedrag dubbel telde, omdat het anders uit de pot ging). De priesterhint vond ik erg ongelukkig. Ik probeer hints altijd te vermijden, maar als je collega's na m'n betoog voor Kees zeggen: ja, ik denk het ook, vooral door die priesterhint, dan zakt m'n broek daarvan af. Bij Inge heb ik me het hele seizoen op zitten vreten. Aan de veiling alleen al heb ik trauma's overgehouden (vanaf toen kon iedereen die geld pakte gewoon nog de mol zijn, omdat er misschien nog een soort veiling aankwam) en de vingertjes waren echt tenenkrommend.

Ik vind de  toekomstvisie hint naar Susan eigenlijk ook te duidelijk, maar gelukkig hebben we dit jaar Jan-Willem die alles op z'n kop zet en zo voor de nodige verwarring blijft zorgen.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #343 Gepost op: 23-02-2014, 19:05:57 »
Leuk artikel. Weet ik ook meteen waarom Milouska zo'n slechte mol was: Niemand anders wilde in haar seizoen, dus moest de crew wel met haar aan de slag... Verder toch een leuk kijkje in de keuken van WIDM.
Milouska was niet de Mol in het eerste BNer jaar. Dat was Yvon.
The British are not impressed.

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #344 Gepost op: 23-02-2014, 20:12:45 »
Milouska was niet de Mol in het eerste BNer jaar. Dat was Yvon.

Klopt natuurlijk, maar Jaapie had het wel degelijk over Milouska:

Citaat
'Meestal willen zes van de tien kandidaten mol worden', zegt Pellemans. 'Dat is best veel. Maar in het jaar dat Milouska Meulens de mol was, wilde zij alleen het. En ze was geweldig!

Trouwens: Wat zou er gebeuren als helemaal niemand de Mol wil zijn? Mol-tegen-wil-en-dank?
« Laatst bewerkt op: 23-02-2014, 20:16:33 door Vangu Vegro »
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #345 Gepost op: 23-02-2014, 20:52:40 »
Klopt natuurlijk, maar Jaapie had het wel degelijk over Milouska:
Oh, die manier. Ik dacht dat hij het had over dat niemand mee wilde doen.
The British are not impressed.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #346 Gepost op: 24-02-2014, 11:18:57 »
Dan krijg je een gevalletje Jon van Eerd.  ;)
Een grappige mol? Ik zeg doen!
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #347 Gepost op: 24-02-2014, 18:28:10 »
Jon mocht dan misschien niet voorbereid zijn, Mol zijn wilde hij wel degelijk.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #348 Gepost op: 24-02-2014, 19:28:45 »
Waarom was hij niet voorbereid, hoe kan een mol nou niet voorbereid zijn? Ze weten het toch al weken van te voren.
Jon wist dat niet. Hij werd pas in Noord-Ierland tot Mol verkozen.
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #349 Gepost op: 24-02-2014, 19:46:13 »
Ik denk dat het doorgestoken kaart was (heb ik ook van een bron vernomen die me destijds meer info verschafte die klopte) en dat de molcrew (en cast van dat jaar) dat zal blijven ontkennen.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #350 Gepost op: 24-02-2014, 19:50:24 »
Ik denk dat het doorgestoken kaart was (heb ik ook van een bron vernomen die me destijds meer info verschafte die klopte) en dat de molcrew (en cast van dat jaar) dat zal blijven ontkennen.
Dan vraag ik me af: wist  Jon al dat ie het was voor het spel begon?
...óf niet!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #351 Gepost op: 24-02-2014, 19:52:09 »
Ik denk dat het doorgestoken kaart was (heb ik ook van een bron vernomen die me destijds meer info verschafte die klopte) en dat de molcrew (en cast van dat jaar) dat zal blijven ontkennen.

Altijd al gedacht!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #352 Gepost op: 24-02-2014, 19:57:15 »
Ik denk dat het doorgestoken kaart was en dat de molcrew (en cast van dat jaar) dat zal blijven ontkennen.

Lijkt mij ook logisch. Je gaat niet met klem dingen blijven ontkennen als je er geen belang bij hebt. Want als Jon het echt pas in aflevering 1 wist hadden ze dat gewoon kunnen zeggen. En als ie het wel eerder wist ook, wat aannemelijk is gezien je als productie geen groter risico in het leven gaat roepen voor de persoon die het programma moet dragen als mol dat jaar. Anders gezegd: je gaat niet eerst 8 seizoenen de mol goed voorbereid van start laten gaan qua voorkennis en hem dan plots in het diepe gooien.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #353 Gepost op: 24-02-2014, 20:13:03 »
Anniek was eerst de mol en toen Jon werd gekozen in aflevering 1 had niemand dat aan Anniek verteld >:D  ::rofl::

Waar is die +1/vind-ik-leuk knop op het forum als je hem nodig hebt  ::nieuwsgierig::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #354 Gepost op: 24-02-2014, 20:51:18 »
Dan vraag ik me af: wist  Jon al dat ie het was voor het spel begon?

Ja. Maar alleen de molcrew en Jon die zeker weten of dat waar is. (De persoon van wie ik het vernam wist me vooraf ook al te vertellen dat ze in Jordanië waren geweest, vandaar én omdat ik zelf niet geloof in een onvoorbereide Mol denk ik dat het doorgestoken kaart was.)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #355 Gepost op: 24-02-2014, 23:16:09 »
Ik blijf geloven in het sprookje. Jon kwam op mij niet over als voorbereide mol.  ::)

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #356 Gepost op: 25-02-2014, 08:08:30 »
Mee eens, als hij voorbereid zou zijn waren zijn prestaties als Mol wel wat indrukwekkender geweest dunkt me.

Bovendien hamert Anton er in interviews er altijd op dat de 'eerlijkheid' van WIDM het zo onderscheidt van andere realityprogramma's (zie ook in het stukje van Aaf wat er verteld wordt over de keuze schaakspel of ontploffende auto). Een Molverkiezing in scene zetten vind ik niet passen in dat plaatje van 'eerlijkheid'.

Maar ja, niets is wat het lijkt natuurlijk, en misschien komen we de waarheid nooit te weten dus geloof wat je wil.

Citaat
Wat ik mij altijd ben blijven afvragen he? Zou er dat jaar een mol geweest zijn die op het laatste moment niet wilde of niet kon? En was dat dan iemand uit de groep of is er een extra kandidaat toegevoegd? Geheel off topic maar ik ben zò benieuwd of het nu echt vanaf het begin de bedoeling was om zo te starten.

Sowieso lijkt het me sterk dat het een last-minute beslissing was om de Mol te laten kiezen, omdat dan het risico bestaat dat een van de oud-Mollen niet beschikbaar zou zijn.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #357 Gepost op: 25-02-2014, 08:27:03 »

Sowieso lijkt het me sterk dat het een last-minute beslissing was om de Mol te laten kiezen, omdat dan het risico bestaat dat een van de oud-Mollen niet beschikbaar zou zijn.

Dan lijkt het me dus ook sterk dat dit geen doorgestoken kaart was precies om die reden.
Wat als iedereen gezegd had geen mol te willen zijn??

Denk dat het vooropgezet was. Kan bijna niet anders.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #358 Gepost op: 25-02-2014, 11:08:26 »
Hoezo zouden ze 4 oud mollen naar Ierland laten vliegen, voor Noppes?
Ik geloof daar dus ook niet in, ik denk dat de makers van wie is de mol ieder jaar willen verassen en vernieuwen en dit was duidelijk een vernieuwing. Jon was niet super goed voorbereid, een echte mol zou veel dingen in dat seizoen wel anders hebben gedaan. Ik bedoel er niet mee dat Jon geen leuke/goede mol was maar er waren wel dingen die beter overdacht hadden kunnen worden, mocht hij wel weten dat hij de mol al was.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #359 Gepost op: 25-02-2014, 12:04:21 »
Hoezo zouden ze 4 oud mollen naar Ierland laten vliegen, voor Noppes?

Inderdaad, hoezo zouden ze 4 oud mollen naar Ierland laten vliegen voor noppes. Stel dat er niemand wil, dan komen ze dus voor noppes. Nee hoor. Ze hebben ze over laten komen voor een mooie opdracht. Wat leek op een mooie opdracht in ieder geval.

En dat Heinz van een betrouwbare bron heeft vernomen dat het vooropgezet was bevestigt alleen maar wat logisch is.