Auteur Topic: Behoefte Molbeurs 2014  (gelezen 11816 keer)

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Behoefte Molbeurs 2014
« Reactie #20 Gepost op: 2-01-2014, 12:17:58 »
De bonusberekening zal er trouwens vanavond nog niet inzitten vrees ik, maar dat heeft op het ogenblijk alleen invloed op de ranglijst en niet op het salaris (dat wel gewoon komt).

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Behoefte Molbeurs 2014
« Reactie #21 Gepost op: 2-01-2014, 13:17:51 »
Leuk! Niet dat ik iets van beursen snap ::)

Ik koop nu maar wat ik verwacht dat gaat stijgen (=populair worden?) en verkoop wat ik verwacht te gaan dalen? ??? :D
...óf niet!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Behoefte Molbeurs 2014
« Reactie #22 Gepost op: 2-01-2014, 13:23:25 »
Leuk! Niet dat ik iets van beursen snap ::)

Ik koop nu maar wat ik verwacht dat gaat stijgen (=populair worden?) en verkoop wat ik verwacht te gaan dalen? ??? :D

Heb even in je profiel gespiekt en volgens mij snap je 't vrij goed Pac  ;) . Je hebt wel wat veel molaandelen, en die zijn risicovol !
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Behoefte Molbeurs 2014
« Reactie #23 Gepost op: 2-01-2014, 13:27:22 »
Heb even in je profiel gespiekt en volgens mij snap je 't vrij goed Pac  ;) . Je hebt wel wat veel molaandelen, en die zijn risicovol !
::regenboog::

Ik heb geen idee wat normaal is ;D

Ik moet erbij zeggen dat ik al meteen informatie achterhou om mezelf te sterken :P ;D
...óf niet!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Behoefte Molbeurs 2014
« Reactie #24 Gepost op: 2-01-2014, 13:30:56 »
Ik moet erbij zeggen dat ik al meteen informatie achterhou om mezelf te sterken :P ;D

Haha, in dat geval ga ik je goed in de gaten houden  ::vergroot::
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Behoefte Molbeurs 2014
« Reactie #25 Gepost op: 2-01-2014, 14:04:10 »
::regenboog::

Ik heb geen idee wat normaal is ;D

Ik moet erbij zeggen dat ik al meteen informatie achterhou om mezelf te sterken :P ;D

Informatie achterhouden qua tactiek kan; tot op het moment dat je orders gaat plaatsen. Alles is openbaar bij de MolBeurs en inzichtelijk voor iedereen.
Dus ongemerkt aandelen kopen/verkopen zal helaas niet lukken :D

Verder gaan molaandelen van uitgevallen kandidaten naar 0 en de kandidaataandelen naar 100. Daarom zijn molaandelen riskant: je geld is gewoon in een klap verdwenen als de kandidaat eruit gaat.

Je kunt ook boven op de pagina's op Uitleg klikken en dan eea. lezen over de regels en werking van het spel (bijna volledig gekopieerd van de oude site van Erik TKS)

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Behoefte Molbeurs 2014
« Reactie #26 Gepost op: 2-01-2014, 23:19:48 »
Trouwens even een vraag wat mij zelf niet duidelijk is. Hoe ging de bonus en salarisberekening bij de oude MolBeurs?

Eerst iedereen 1% van de total score incl./excl. bonusaandelen van plaats 1 in dukaten aan iedereen en vervolgens de bonus verhogen?
Of anders?

Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Behoefte Molbeurs 2014
« Reactie #27 Gepost op: 3-01-2014, 16:34:02 »
Je kreeg alleen salaris over je dukaten en de gewone aandelen die je had, de bonusaandelen telden daarvoor niet mee. Met de bonusaandelen kon niets doen, ze werden alleen gebruikt om de hoogte van de bonus te bepalen.

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Behoefte Molbeurs 2014
« Reactie #28 Gepost op: 4-01-2014, 01:18:10 »
Je kreeg alleen salaris over je dukaten en de gewone aandelen die je had, de bonusaandelen telden daarvoor niet mee. Met de bonusaandelen kon niets doen, ze werden alleen gebruikt om de hoogte van de bonus te bepalen.

Bedankt voor de tip; dan zal ik dit het komende weekend zo inbouwen.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Behoefte Molbeurs 2014
« Reactie #29 Gepost op: 5-01-2014, 18:04:10 »
Leuk dat MolBeurs 2014 is opgestart! Lekker strakke lay-out ook  ::ok:: Even wat feedback:
  • Kandidaatandelen --> Kandidaataandelen
  • Selecteer aandel --> Selecteer aandeel
  • Ik mis eigenlijk grafieken voor de Molmarkt en de Kandidatenmarkt. Met grafieken (x-as en y-as) kon je voorheen gemakkelijk de ontwikkeling van een Mol of Kandidaat zien.

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Behoefte Molbeurs 2014
« Reactie #30 Gepost op: 6-01-2014, 14:11:56 »
Leuk dat MolBeurs 2014 is opgestart! Lekker strakke lay-out ook  ::ok:: Even wat feedback:
  • Kandidaatandelen --> Kandidaataandelen
  • Selecteer aandel --> Selecteer aandeel
  • Ik mis eigenlijk grafieken voor de Molmarkt en de Kandidatenmarkt. Met grafieken (x-as en y-as) kon je voorheen gemakkelijk de ontwikkeling van een Mol of Kandidaat zien.


Bedankt, ik zal het vanavond aanpassen.
De bonus zichtbaar maken is van het weekend wegens tijdsgebrek niet gelukt.

De prioriteitenlijst voor nu:
  • Bonus
  • voor computer makkelijk leesbare prijsinformatie
  • stijging vandaag/afgelopen week per gebruiker
  • stijging vandaag/afgelopen week per aandeel
  • Mogelijkheid voor de volledige transactielijst (of tot max 7 dagen geleden) ipv. gewoon de laatste 50
  • grafiekjes
  • Chat
« Laatst bewerkt op: 6-01-2014, 15:38:24 door vlees »